Skocz do zawartości
fojut

Elden Ring

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Reddzik napisał:

To ja się boję, że będę większą sierotą w tej grze ?

Dasz rade :D 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

btw na ps5 może być kaszanka

From Software musi jeszcze popracować nad płynnością animacji, ponieważ tak ogromny świat potrafi czasami zakrztusić nawet PS5 – w trybie wydajności zdarzają się okazjonalne spadki animacji. Twórcy jednak nadal pracują nad premierową aktualizacją i zdają sobie sprawę z tych niedogodności, więc możemy liczyć, że jeszcze przed debiutem pojawi się łatka, która wyeliminuje ten problem.


 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. skillupa to najłatwiejsze soulsy w jakie grał, bo dużo tu pomaga otwarty świat w którym można przerwać walkę z bossem i iść od innego, aby się wzmocnić, a potem znowu wrócić do poprzedniego itd. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra zapowiada się mega ciekawie. Niemniej moim zdaniem trochę przesadzili z tymi ułatwieniami.

Cytat

Zmiany te nie tylko ułatwiają grę, ale sprawiają również, że znika gdzieś aura strachu i stresu związania z graniem w produkcje From Software.

Tego się właśnie obawiałem...

A to nie wszystko. Zmian wprowadzono znacznie więcej.

  • ekwipunek nie psuje się, a tym samym nie trzeba go naprawiać
  • od początku możemy przenosić się między odkrytymi ogniskami z dowolnego miejsca na mapie
  • w dowolnym momencie poza walką możemy tworzyć nowe przedmioty
  • wiele materiałów używanych przy tworzeniu przedmiotów jest łatwo dostępna i pojawia się ponownie w świecie gry po naszej śmierci
  • zabicie grup wrogów w otwartym świecie odnawia część butelek leczących
  • po śmierci nie odradzamy się jako nieumarły
  • dostępne są nowe zaklęcia pozwalające przyzywać w niektórych miejscach walczące dla nas duchy
  • do walki z najtrudniejszymi bossami możemy przyzywać nie tylko duchy, ale również bohaterów NPC lub innych gracza
  • butelki leczące mogą uzyskiwać dodatkowe właściwości
  • stamina nie wyczerpuje się, gdy biegniemy poza walką

?

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Reddzik napisał:

Sekiro to nie soulsy, to rytmiczna gra polegająca na parowaniu.

Od biedy standardowe soulse też tak można nazwać, tylko że okno reakcji jest większe, a zamiast odbić są przewroty. Sam też wolałem DS1 lub Bloudborne, ale po pokonaniu ostatniego bossa, człowiek w końcu opanowuje te mechaniki i NG+ to sama przyjemność, pomijając że nie mam na to czasu :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, musichunter1x napisał:

Od biedy standardowe soulse też tak można nazwać, tylko że okno reakcji jest większe, a zamiast odbić są przewroty. Sam też wolałem DS1 lub Bloudborne, ale po pokonaniu ostatniego bossa, człowiek w końcu opanowuje te mechaniki i NG+ to sama przyjemność, pomijając że nie mam na to czasu :E 

Mi nie pasowało to, że mając katanę nie mogę bić, bo liczy się parowanie, a co za tym idzie rytmika wstrzeliwania się w odpowiedni blok itp. DS oprócz bloku tarczą, uników mamy ataki, nie wygrasz samym parowaniem, bo musisz atakować- no wiem, że po skutecznym parowaniu mamy kontrę i krytyk i tak można wygrać, ale chodzi mi o to, że nawet nie używając parry, a same ataki można zlać niemilca.
Lubię japońskie klimaty, katany, samuraje, ale ten system gry mi nie pasuje, to nie dla mnie, mam swoje "granice", DS bywa czasem upierdliwy, a co dopiero Sekiro gdzie nie ma jak sobie ułatwić grania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

374577e965381ef5bfee.jpg

Teraz, Element Wojny napisał:

Jakie noty wow... eh szkoda że jestem za słaby na takie gry ;( 

To podobno najłatwiejszy soulsy więc smiało możesz brać.. może akurat podejdzie  :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Jack White napisał:

Gra zapowiada się mega ciekawie. Niemniej moim zdaniem trochę przesadzili z tymi ułatwieniami.

Tego się właśnie obawiałem...

A to nie wszystko. Zmian wprowadzono znacznie więcej.

  • ekwipunek nie psuje się, a tym samym nie trzeba go naprawiać
  • od początku możemy przenosić się między odkrytymi ogniskami z dowolnego miejsca na mapie
  • w dowolnym momencie poza walką możemy tworzyć nowe przedmioty
  • wiele materiałów używanych przy tworzeniu przedmiotów jest łatwo dostępna i pojawia się ponownie w świecie gry po naszej śmierci
  • po śmierci nie odradzamy się jako nieumarły
  • stamina nie wyczerpuje się, gdy biegniemy poza walką

?

Te punkt to dla mnie same zalety, ponieważ jedynie co wnosiły to upierdliwość. Od biedy szybką podróż mogliby ograniczyć, ale w tak dużym świecie początkowym byłoby to bardziej mozolne, niż klimatyczne. Kto chce może poruszać się z buta, czy tam z kopyta ;) Komuś popsuła się kiedyś broń? Jedynie co ta mechanika wnosiła dla mnie, to żmudne chodzenie do warsztatu, gdy byłem akurat w danym miejscu.
Reszta jest kwestią balansu, a patrząc na film VaatiVidya raczej nie będzie to problemem w pierwszej lokacji.

  • zabicie grup wrogów w otwartym świecie odnawia część butelek leczących
  • dostępne są nowe zaklęcia pozwalające przyzywać w niektórych miejscach walczące dla nas duchy
  • do walki z najtrudniejszymi bossami możemy przyzywać nie tylko duchy, ale również bohaterów NPC lub innych gracza
  • butelki leczące mogą uzyskiwać dodatkowe właściwości
Edytowane przez musichunter1x
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie spoko zmiany. W DS3 ekwipunek psuł się w tak ślimaczym tempie, że chyba tylko w 'no bonfire run' dało się go zepsuć. Każdy odpoczynek naprawiał go automatycznie. Mechanika w zasadzie bez sensu. Brak staminy przy eksploracji to plus, nic tak nie wkurza jak bohater wypluwający płuca po przebiegnięciu 100 metrów (pzdr Dragon's Dogma). W poprzednich częściach bieganie było niejako 'taktyką' walki, przy otwartym świecie spoko zmiana. Odzyskiwanie estusów/pochodnej przy pokonywaniu grup przeciwników powinno upłynnić eksplorację. I dać dodatkową zagwozdkę - ryzyko i walka czy bezpieczny powrót po zapasy?

Update: no, szybką podróż mogliby zostawić na pomiędzy ogniskami, a poza coś na wzór Kingdom Come, z opcją trafienia na wrogów.

Edytowane przez Lypton
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kij tam, wzięte na indiegala za te 50$. Zobaczymy czy podołam, choć już mi się ręce trzęsą myśląc o bossach, oby nie były to kozaki jak "Bezimienny" albo z dlc siostrzyczka Friede, bo reszta to jakoś ujdzie, ale będą NPC, soulsy do summonowania, choć te soulsy wydają się być "lipne", zobaczę, a może się wstrzelę i będzie to grywalne, widzę po filmikach które były od dawna, ze magia góruje, no nic, zobaczymy czy STR build to będzie to co zawsze, czy trzeba zmienić założenia przed gameplayowe i przekształcić się w inny tryb grania.

Zapewne "You died casul"✌️

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Reddzik napisał:

A kij tam, wzięte na indiegala za te 50$. Zobaczymy czy podołam, choć już mi się ręce trzęsą myśląc o bossach, oby nie były to kozaki jak "Bezimienny" albo z dlc siostrzyczka Friede, bo reszta to jakoś ujdzie, ale będą NPC, soulsy do summonowania, choć te soulsy wydają się być "lipne", zobaczę, a może się wstrzelę i będzie to grywalne, widzę po filmikach które były od dawna, ze magia góruje, no nic, zobaczymy czy STR build to będzie to co zawsze, czy trzeba zmienić założenia przed gameplayowe i przekształcić się w inny tryb grania.

Zapewne "You died casul"✌️

Siostra friede to ez :D ja się najbardziej namęczyłem z midirem 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Reddzik napisał:

Mi nie pasowało to, że mając katanę nie mogę bić, bo liczy się parowanie, a co za tym idzie rytmika wstrzeliwania się w odpowiedni blok itp. DS oprócz bloku tarczą, uników mamy ataki, nie wygrasz samym parowaniem, bo musisz atakować- no wiem, że po skutecznym parowaniu mamy kontrę i krytyk i tak można wygrać, ale chodzi mi o to, że nawet nie używając parry, a same ataki można zlać niemilca.
Lubię japońskie klimaty, katany, samuraje, ale ten system gry mi nie pasuje, to nie dla mnie, mam swoje "granice", DS bywa czasem upierdliwy, a co dopiero Sekiro gdzie nie ma jak sobie ułatwić grania.

Dla mnie było to dużym plusem, bo w DS zazwyczaj wystarczy być pasywnie uważnym, a w Sekiro trzeba było być również agresywnym, aby nie dać się rozpędzić przeciwnikowi. Parowania tam było właśnie "mało", chyba że chce się zrobić to doskonale. Na moje odczucie było to 70% atak, 30% obrona. Do czasu ostatniego bosa nie umiałem dobrze parować :E 
Sekiro też można przejść bez bloku i parowania, ale to już wyzwanie dla masochistów. Właśnie sprawdziłem youtube, czy to możliwe - "no parry sekiro".

Edytowane przez musichunter1x
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę na temat optymalizacji na PC:
https://www.laptopmag.com/reviews/elden-ring

Cytat

Elden Ring PC performance 

Elden Ring doesn’t have many bugs, but one I noticed is that the game crashed three times when teleporting to a site of grace. Additionally, I’ve noticed a few objects not loading correctly in the world. For example, the gate mechanism in Stormveil Castle was completely invisible, and it glitched out as my characters turned it. Otherwise, no other bugs noted.

Elden Ring has plenty of graphical settings that you can adjust. In the graphics tab, quality setting presets can be changed between maximum, high, medium and low. These alter SSAO, depth of field, and the quality of textures, antialiasing, motion blur, shadows, lighting, effects, volumetrics, reflection, water surfaces, shaders, global illumination, and grass.

Unfortunately, Elden Ring does not support ultra-wide displays, so your resolution will be locked to 16:9. This isn’t new for FromSoftware games, but it sure would be nice if the company began thinking about expanding its resolution options.

Elden Ring PC benchmarks and requirements 

I played Elden Ring using a desktop-level Nvidia GeForce GTX 1070 GPU with 8GB of VRAM, which is the recommended GPU requirement. With graphic settings at max and running at 2560 x 1440, I usually hovered between 40 to 50 frames per second. When exploring tight spaces, the game stayed at a pretty consistent 60 fps. However, during a downpour in the open world or intense boss fights, I’d occasionally experience stutter at 30 fps.

Playing at 1080p would boost that to around 50 to 55fps, and bringing the quality settings down to medium at 1080p gave me a consistent 60fps. However, this was absolutely not worth it for the quality loss.

Elden Ring’s minimum requirements include an Intel Core i5-8400 or AMD Ryzen 3 3300X processor, 12GB of RAM, Nvidia GTX 1060 3GB or AMD Radeon RX 4GB GPU, and 60GB of storage space.

Elden Ring’s recommended requirements include an Intel Core i7-8700K or AMD Ryzen 5 3600X processor, Nvidia GTX 1070 8GB or AMD Radeon RX Vega 56 8GB GPU, and 60GB of storage space.

https://www.rockpapershotgun.com/elden-ring-pc-performance-and-best-settings-guide

Cytat

To leave more headroom for improvements, I’ll be using my 1440p results with the GTX 1060, with the Maximum preset average of 37fps as the control. The High preset, which produced a 41fps average, is about 10% faster; Medium is 30% faster; and Low is 54% faster, coming closest to the limit with 57fps. I think it’s worth avoiding any Low settings as much as possible, though, given how dramatic the step down from Medium is on quality. Lighting and shadows, in particular, don’t do Elden Ring any favours below Medium.

Cytat

 

Edytowane przez Paw79
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GOTY jak nic, najniższa ocena 90. :D  Raczej już nic w tym roku nie przebije 97 MC, a może nawet i tej gen. :E 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to oceny cokolwiek znaczą? ;) 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisali, że Horizon Forbbiden West to GOTY to był hejt, teraz już od razu GOTY w lutym ;)

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lis22 napisał:

Jak pisali, że Horizon Forbbiden West to GOTY to był hejt, teraz już od razu GOTY w lutym;)

Horizon to moze buty czyścić eldenowi stąd goty  :E 

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, lis22 napisał:

Jak pisali, że Horizon Forbbiden West to GOTY to był hejt, teraz już od razu GOTY w lutym ;)

To już jest kwestia osobistych upodobań.
Dla jednego HFW będzie GOTY, dla drugiego Elden Ring będzie GOTY, dla trzeciego będzie to jakaś inna gra, która jeszcze nie wyszła.
Przy czym Elden Ring ma tą przewagę nad HWF że nie jest exem, więc grono potencjalnych odbiorców jest automatycznie większe i każdy może sobie zagrać na czym lubi.

Edytowane przez Paw79
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się podobają te "schabowe" co ciągną ten wielki wóz :-D ... a może to żeberka.

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...