Skocz do zawartości
Elprimo1

Pierwsze oc procesora ryzen 5 3600

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym zrobić oc procesora ryzen 5 3600 ale jestem totalnie w tym zielony . Moja płyta to b450 aorus elite v2 najnowszy bios. W skrócie co gdzie ustawic itp na jakie wartosci i jak sie do tego zabrac. Głównie dlatego , że moje gry nie są płynne na 144hz a słyszałem , że oc procesora potrafi to naprawić. Dodam , że mój ryzen jakoś dziwnie ghz przyznaje bo jest niby max 4.20 ghz a osiaga max 4.18 to samo jak w ryzen master ustawie 4.20 to jest 4.18

Edytowane przez Elprimo1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bazowe masz 3,6 GHZ 
zanim przystąpisz do OC to ściągnij dwa programy 1) HWmonitor 2) cinebench 
Podkręcając pamiętaj że: - rośnie temperatura sama - taktowanie pamięci Ram się zmienia - kontroluj napięcie i inne wartości
Spokojnie na sam początek ustaw 3800-3900 i poźniej podwyższaj o 100 i kontroluj w programach czy błędów nie wywala. Różnica na 4,2Ghz jeśli tyle chcesz osiągnąć da ci spokojnie ponad kilka klatek na sekundę więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no chcialbym podrkecic najbardziej jak sie da ale tam ludzie jakies lvl zmieniaja itp ja za bardzo nie wiem jakie wartosci wpisac i jaka wersja cinebencha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cinenbench R23 
HWmonitor lub HWinfo 64 
Teraz tak pobierz program AMD Ryzen Master i tam będziesz podkręcał, tak jak napisałem to jest lekka zabawa bo trzeba o tym pooglądać poradniki, poczytać itp. ale możesz 3,8ghz ustawić od razu bez zmiany napięcia
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bawilem sie tym i ustawilem 4.4 ghz na napieciu 1.28 i zrobilem 5 min test wstepny na occt skad wiedziec kiedy bedzie blad - jak wywali bluescreena ?

Edytowane przez Elprimo1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi