Skocz do zawartości
MegaBejb

Czy płyta jest uszkodzona?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od jakiegoś czasu mam problem. Zaczęło się od tego, że pewnego dnia nie mogłem włączyć PC ( napis AsRock z ekranem ładowania w nieskończoność) pomogło jak się okazało odpięcie dodatkowego dysku HDD(0 bad sektorów) od tego czasu nawet po wpięciu dysku tym samym kablem pc go nie widzi. Kupiłem kieszeń HDD na USB i tak śmiga od jakichś 3 miesięcy, dysk SSD z systemem normalnie widzi. Ale teraz pc przestał mi widzieć napęd DVD ( sprawdzałem w innym PC i działa), próbowałem zmienić kabel sata ale to nie pomogło, a potrzebuje tego napędu. Na koniec przestały działać 3 porty USB ( 2 na płycie i 1 na obudowie z przodu). Jestem kompletnym laikiem, jeżeli chodzi o komputery i stąd moje pytanie jak i co mogę sprawdzićczy płyta umiera ( pc ma już jakieś 7 lat dlatego zastanawiam się czy jest sens go ratować).

Intel I7-4790K

NVIDIA Gigabyte GTX 970

Płyta ASRock Z97 Extreme

Zasilacz Chieftec GPM 750C

Ssd Samsung 840evo 250gb

HDD Seagate barracuda 2TB

 

 

 

Https://iv.pl/image/GIoU0rS

https://iv.pl/image/GIoUmVw

https://iv.pl/image/GIoUVFd

https://iv.pl/image/GIoUoky

https://iv.pl/image/GIoUvpO

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Pan Ciastovy napisał:

Most pch prawdopodobnie się kończy i masz takie objawy

Jest to naprawialne? Nie ukrywam, że chciałabym żeby ten PC dociągnął do premiery rtx40xx, bo niby mam innego z Rtx 3070(mój prywatny), ale tego starego używa syn i wolałbym, żeby tak zostało?. Ewentualnie dokupi jakąś płytę, żeby pasowała pod ten zestaw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedać proca i ram, dołożyć to co masz zamiar wydać na płytę i siedzi młody na nowej platformie z możliwością rozbudowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, MegaBejb napisał:

Cześć,