Skocz do zawartości
patgaw

Rower do miasta - w miare tani

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Chciałbym zakupić rower, bede nim jezdzil 99% czasu po miescie. Nie mam specjalnych wymagan, chcialbym zeby byl wygodny dla tylka, (na dziurawej drodze) bo mnie boli czesto podczas jazdy na obecnym rowerze, mimo ze z tylu mam sprezyne.  Czy dobrze mysle, ze węższe opony dadza mi mniejsze opory? Czasem wjade w las, ale jestem w stanie przeprowadzic rower jak bedzie jakis piach, bo zawyczaj to jest pare metrow, o ile warto pod wzgledem mniejszych oporow na twardej nawierzchni.

Czy cross dla takich wymagan to dobry wybor?

Znalazlem cos takiego: https://allegro.pl/oferta/rower-28-vellberg-explorer-1-2-meski-cross-19-11999627162?reco_id=bb3f9218-c151-11ec-a7e2-ca4b5be57f07&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze za te pieniądze to kup rower na którym czujesz się komfortowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, patgaw napisał:

Czy dobrze mysle, ze węższe opony dadza mi mniejsze opory?

Źle myślisz.
Przy tej samej gumie, tym samym bieżniku, tej samej średnicy koła i tym samym ciśnieniu, szersze opony stawiają mniejsze opory toczenia - tak wynika z fizyki.
Węższe opony są lżejsze, mają w większości przypadków gładszy bieżnik, stąd przekonanie że stawiają mniejsze opory. Dodatkowo bardzo wąskie są stosowane w wyścigach szosowych, co jeszcze bardziej potęguje przekonanie o szybkości.

Tyle teorii, w praktyce jak nie ciśniesz na maksa, to większą różnicę odczujesz między luźnym i głębokim bieżnikiem terenowym, a gładkimi oponami na miasto, niż między szerokością 50-60mm, a 32-38mm.
Można odczuć różnicę przy rozpędzaniu się i jeździe pod górę między lekkimi oponami (powiedzmy 450g 35mm), a ciężkimi (powiedzmy 870g 52mm).
Miałem w mieszczuchu 35mm o wadze 350-400g, potem 42mm około 650g, a obecnie 48mm 1250g (są tak ciężkie, bo są pancerne). Tak, ta masa ciąży przy jeździe pod górę ale na co dzień tego aż tak nie czuć, bo nie ma się bezpośredniego porównania, przyzwyczaja się.

Odnośnie wygody, to szersze opony zapewnią większy komfort. Można je słabiej napompować i nie będą dobijać na krawężnikach, będą lepiej amortyzowały drobne nierówności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oporami jest tak, że o ile opory rzeczywiście maleją przy zwiększaniu średnicy opony, to dotyczy to jedynie części ze wszystkich składowych oporów :) Stąd czasami w zaawansowanych rowerach szosowych węższa opona na froncie i szersza pod tyłkiem :)

Ale tak, to zaawansowane teoretyzowanie. Najlepiej kupić rower z jak najmniejszą ilością plastiku i jak najwygodniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co bump albo najtańszy cross 2000zł (markowy)

albo bierzesz to co napisałeś albo jakiegoś kandsa za te pieniądze tyle

Edytowane przez kiko81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...