Skocz do zawartości
xTcubeTx

Problem z kartą graficzną

Rekomendowane odpowiedzi

W losowych momentach, chociaż najczęściej podczas grania komputer zawiesza się i robi się czarny ekran
Jest lag, po czym robi się czarny ekran. W prawym górnym rogu monitora pojawia się znaczek HDMI potem AVG tak jakby pc stracił sygnał i próbował go znaleźć na nowo. PC ciągle jest włączony jednak nie da się nic zrobić i jedyne co pozostaje to reset komputera przyciskiem na obudowie. Dodam, że mam kartę graficzną rx 570. Raczej nie jest to wina zasilacza bo ma 600w i na spokojnie jest w stanie uciągnąć moje podzespoły.
Często po tym "lagu" sterowniki usuwają się same i musze je na nowo instalować. Czasami nawet wywala blue screena.

Pełna specyfikacja: 
rx 570
płyta główna - asus p8h61-m

i5 3470
zasilacz - coolermaster elite v3 600w
pamięć - samsung (nie pamiętam jaki dokładnie) ddr3 8gb
chłodzenie - silentiumPC spartan 4
dysk hdd - wd blue 1tb
dysk ssd - adata cx300 120gb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij kartę, przeczyść port PCIE sprężonym powietrzem i zamontują ją z powrotem, następnie mocno (ale z wyczuciem) wszystko podociskaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, CzarnaPietruszka napisał:

Wyjmij kartę, przeczyść port PCIE sprężonym powietrzem i zamontują ją z powrotem, następnie mocno (ale z wyczuciem) wszystko podociskaj.

robilem kilka razy, zadnego efektu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, xTcubeTx napisał:

robilem kilka razy, zadnego efektu

Podłącz monitor pod zintegrowną kartę graficzną (bezpośrednio w płytę główną). Otwórz menadżer urządzeń i zobacz czy wykrywa kartę RX 570. Sprawdzaj co jakiś czas czy karta jest wykrywana. Pozwoli to sprawdzić czy problem jest software czy hardware.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, CzarnaPietruszka napisał:

Podłącz monitor pod zintegrowną kartę graficzną (bezpośrednio w płytę główną). Otwórz menadżer urządzeń i zobacz czy wykrywa kartę RX 570. Sprawdzaj co jakiś czas czy karta jest wykrywana. Pozwoli to sprawdzić czy problem jest software czy hardware.

Wtedy wcale nie ma sygnału i mam cały czas czarny ekran :/ Czytałem ze trzeba cos w biosie pozmieniać, ale kompletnie sie na tym nie znam

Edytowane przez xTcubeTx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, xTcubeTx napisał:

Wtedy wcale nie ma sygnału i mam cały czas czarny ekran :/ Czytałem ze trzeba cos w biosie pozmieniać, ale kompletnie sie na tym nie znam

2 godziny temu, CzarnaPietruszka napisał:

Podłącz monitor pod zintegrowną kartę graficzną (bezpośrednio w płytę główną). Otwórz menadżer urządzeń i zobacz czy wykrywa kartę RX 570. Sprawdzaj co jakiś czas czy karta jest wykrywana. Pozwoli to sprawdzić czy problem jest software czy hardware.

jednak się udało, podłączyłem pod płytę główną :D grafike pokazuje 
 

ss.png

Edytowane przez xTcubeTx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xTcubeTx napisał:

jednak się udało, podłączyłem pod płytę główną :D grafike pokazuje

Upewnij się tylko czy za jakiś czas grafika nie zniknie. Jeżeli będzie cały czas widoczna to znaczy problem dotyczy sterowników / windowsa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, CzarnaPietruszka napisał:

Upewnij się tylko czy za jakiś czas grafika nie zniknie. Jeżeli będzie cały czas widoczna to znaczy problem dotyczy sterowników / windowsa

czyli hdmi ma być cały czas podłączony pod płyte główną tak?

Edytowane przez xTcubeTx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bios płyty aktualny, aktualizowałeś sterownik karty graficznej do najnowszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, AndyLau napisał:

Bios płyty aktualny, aktualizowałeś sterownik karty graficznej do najnowszego?

tak, wszystko zaktualizowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.04.2022 o 13:22, CzarnaPietruszka napisał:

Podłącz monitor pod zintegrowną kartę graficzną (bezpośrednio w płytę główną). Otwórz menadżer urządzeń i zobacz czy wykrywa kartę RX 570. Sprawdzaj co jakiś czas czy karta jest wykrywana. Pozwoli to sprawdzić czy problem jest software czy hardware.

jak hdmi jest podłączone do płyty głównej to problem nie występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo obraz leci z integry, sprawdzałeś podgląd zdarzeń po tym czarnym ekranie i resecie pc czy nie ma tam błędów od sterownika amd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Send1N napisał:

bo obraz leci z integry, sprawdzałeś podgląd zdarzeń po tym czarnym ekranie i resecie pc czy nie ma tam błędów od sterownika amd?

amd chyba nie ma czegos takiego, jedyne co znalazłem to to menedżerze urządeń. 
przy wywaleniu kompa pojawiają sie 2 komunikaty
1: Skonfigurowano urządzenie 

Device PCI\VEN_1002&DEV_67DF&SUBSYS_22F71458&REV_EF\4&10698843&0&0008 was configured.

Driver Name: oem33.inf
Class Guid: {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 12/16/2021
Driver Version: 30.0.13023.4001
Driver Provider: Advanced Micro Devices, Inc.
Driver Section: ati2mtag_Polaris10
Driver Rank: 0xCF2000
Matching Device Id: PCI\VEN_1002&DEV_67DF&REV_EF
Outranked Drivers: oem2.inf:PCI\VEN_1002&DEV_67DF&REV_EF:00CF2000 display.inf:PCI\CC_0300:00FB2006
Device Updated: true
Parent Device: PCI\VEN_8086&DEV_0151&SUBSYS_844D1043&REV_09\3&11583659&0&08

2: Urządzenie nie jest uruchomione

Device PCI\VEN_1002&DEV_67DF&SUBSYS_22F71458&REV_EF\4&10698843&0&0008 had a problem starting.

Driver Name: oem33.inf
Class Guid: {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Service: amdwddmg
Lower Filters: 
Upper Filters: 
Problem: 0x0
Problem Status: 0xC00000E5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki to dokładnie  model karty?? Karta kupiona jako używana czy nówka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.05.2022 o 19:59, allas napisał:

Jaki to dokładnie  model karty?? Karta kupiona jako używana czy nówka ??

karta nowa z x-komu, nazwa: Gigabyte Radeon RX 570 GAMING 4GB GDDR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xTcubeTx napisał:

Czyli rozumiem że nikt nie jest w stanie pomóc?

Wszystko wskazuje na uszkodzenie karty. Możliwe że to "zimne luty". Wyślij kartę na gwarancje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 godzin temu, CzarnaPietruszka napisał:

Wszystko wskazuje na uszkodzenie karty. Możliwe że to "zimne luty". Wyślij kartę na gwarancje.

Pochwal się Autorze za ile ją kupiłeś.

 

Nowa karta rx570 ? tu jest problem... Ile lat temu skończyli produkować rx570?

Edytowane przez AndrzejTrg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2022 o 18:53, CzarnaPietruszka napisał:

Wszystko wskazuje na uszkodzenie karty. Możliwe że to "zimne luty". Wyślij kartę na gwarancje.

Minęły już 2 lata wiec gwarancja się skończyła. Można cos takiego zrobic samemu?

12 godzin temu, AndrzejTrg napisał:

Pochwal się Autorze za ile ją kupiłeś.

 

Nowa karta rx570 ? tu jest problem... Ile lat temu skończyli produkować rx570?

Nie pamiętam dokładnie za ile ją kupiłem, ale była to normalna cena, nie żadna promocja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli promocja, a karta była kupiona nowa można słać na gwarancję. Teraz, jak gwarancja minęła możesz działać na swój koszt w serwisach. Swoją drogą, wydać niemałe pieniądze na sprzęt, który przestaje działać niedługo po gwarancji...producenci naprawdę się starają, by użytkownikom żyło się lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2022 o 18:47, xTcubeTx napisał:

Czyli rozumiem że nikt nie jest w stanie pomóc?

Jak ci się popsuła karta graficzna, to zazwyczaj nie da się jej naprawić lub koszty naprawy przewyższają wartość karty. Moja pomoc polega na tym że cię o tym informuję.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Aggr napisał:

Nawet jeśli promocja, a karta była kupiona nowa można słać na gwarancję. Teraz, jak gwarancja minęła możesz działać na swój koszt w serwisach. Swoją drogą, wydać niemałe pieniądze na sprzęt, który przestaje działać niedługo po gwarancji...producenci naprawdę się starają, by użytkownikom żyło się lepiej

No niestety tak to wygląda w dzisiejszych czasach... 

W każdym razie dzięki za pomoc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...