Skocz do zawartości
Astec

Ryzen 5600x w Cyberpunku

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jak u Was spisuje się Ryzen 5 5600/5600X w tym tytule? U mnie niestety występują dropy FPS poniżej wartości odświeżania monitora i to w 1080p na ustawieniach średnich. Często się to zdarza i jest wyraźnie wyczuwalne. Oglądałem wiele filmików na YT i nie znalazłem podobnych zachowań. W momencie tych dropów użycie CPU szybuje powyżej 85%, a użycie GPU spada do wartości 50-60%. Dodam że dzieje się to też w najniższej rozdzielczości jaką można ustawić, co może zwiastować, że procesor nie wyrabia. Macie podobnie, czy to może kwestia jakieś aktualizacji itd. Możecie się wypowiedzieć jak to jest u Was na podobnych wydajnościowo CPU tj. 11600K/10700K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 10850k działa jak głupie.Przeciętna mapa ok 200 fps moze 220

Duall chanell ram masz prawidłowo osadzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdzałem u siebie - grę ograłem na Ryzen 5 3600 i miałem dropy miejscami, trafiał się też upierdliwy i losowy memory leak co jakiś czas w miejscach ciężkich dla CPU/GPU potwierdzony przez cdp red ale czy coś z tym zrobią? Ta gra to już trup, złudne nadzieje, że cokolwiek sensownego jeszcze się w związku z nią pojawi - DLC to nadal pieśń przyszłości. Teoretycznie 5600X powinien mieć mniej problemów z liczeniem gęstości tłumów w tej grze ale i tak poza ustawienie "średnie" bym nie wychodził w tym aspekcie - muszę to kiedyś zweryfikować bo nadal liczę jak ten naiwniak na jakieś patche z poprawkami technicznymi i bez tego nie chce mi się wracać do tej gry.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, jurekk napisał:

U mnie na 10850k działa jak głupie.Przeciętna mapa ok 200 fps moze 220

Duall chanell ram masz prawidłowo osadzone?

Prawidłowo 2 banki zajęte. Dodam, że gram w full HD w 75 Hz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5600x nie powinien robić takich spadków poniżej 75fps sam w sobie

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
29 minut temu, Send1N napisał:

5600x nie powinien robić takich spadków poniżej 75fps sam w sobie

Właśnie ogrywałem wiele tytułów począwszy od Far Cry 6, przez God of War, do Grida Legend (i wiele innych) i nie było takich spadków. W Cyberpunku jest tragedia. Grałem przed zrobieniem formata i po i wiekszych zmian w działaniu gry nie zauważyłem. Przerabiałem różne wersje gry i problem nadal występuje. Póki co rwę włosy z głowy, bo tak jak mówisz nie powinno być tych spadków, a jednak są i to mnie boli. Pal licho jak to wina silnika gry (lub inny problem softwarowy). Nowo dodany benchmark komputer przechodzi bez zająknięcia, problemy zaczynają się podczas faktycznej rozgrywki.

Edytowane przez Astec
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby było ciekawiej to dropy mieszczą się w przedziale 60-75 FPS. Więc prawdopodobnie grając w 60 Hz nie było by żadnych spadków.

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zrób lock na 60 fps i graj a nie się przejmujesz pierdołami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, Send1N napisał:

5600x nie powinien robić takich spadków poniżej 75fps sam w sobie

W grze są miejsca z dużą ilością tłumu gdzie 12 wątków wysiada totalnie;) 

 

W dniu 11.05.2022 o 09:36, jurekk napisał:

U mnie na 10850k działa jak głupie.Przeciętna mapa ok 200 fps moze 220

Jest jedna lokacja gdzie podczas jazdy samochodem po autostradzie przez centrum miasta będziesz miał problem utrzymać 30fps ;) 

Edytowane przez DjXbeat
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DjXbeat napisał:

W grze są miejsca z dużą ilością tłumu gdzie 12 wątków wysiada totalnie;) 

Ale to wina gry, nie procesora. 

W ogóle przejmowanie się wydajnością w tym crapie to jakieś kuriozum. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, galakty napisał:

Ale to wina gry, nie procesora. 

W czym konkretnie winisz grę? 

Bardzo duża ilość tłumu robi swoje dla procesora, który na 12 wątkach jest miejscami obciążony w 90-100%. To chyba dobrze, że w grach większa ilość wątków jest w końcu wykorzystywana? 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym że nie jest zoptymalizowana, skoro 5600X nie daje rady.

Tym bardziej że tłum jest głupi, w tej grze brakuje AI więc co tam zapycha? Ilość kukieł?

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest słaba optymalizacja, bez przesady żeby kilkunastu NPC którzy nawet normalnie przez ulice nie umieją przejść zarzyna 12 wątków :E

  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarzynać to może MFS nad Los Angeles czy innym dużym miastem, gdzie masz cały świat, pogodę i teren z map na żywo, ruch lotniczy na żywo, AI, transport + setkę modów. A nie taka wydmuszka XD

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, galakty napisał:

W tym że nie jest zoptymalizowana, skoro 5600X nie daje rady.

W pewnym momencie i7 7700K też przestał dawać radę. Czy to wina nie zoptymalizowanych gier? ;) 

3 minuty temu, galakty napisał:

Tym bardziej że tłum jest głupi, w tej grze brakuje AI więc co tam zapycha? Ilość kukieł?

Głupi czy nie to każda osoba z tego tłumu wykonuje jakiś konkretny ruch, który jest liczony przez CPU. 12 wątków nie daje sobie z tym rady, 16 wątków daje. 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, DjXbeat napisał:

W pewnym momencie i7 7700K też przestał dawać radę. Czy to wina nie zoptymalizowanych gier? ;) 

Ale co Ty porównujesz? Stary procesor do nowego, który ma w miarę mocny wątek i daje radę w grach poza Cyberpunkiem i Kingdom Come? 

Usprawiedliwiasz ułomność developerów niską ilością wątków. Tym tokiem będziemy potrzebować 24 wątków, bo 16 będzie za mało. 

Edytowane przez galakty
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kadajo napisał:

Tam jest słaba optymalizacja, bez przesady żeby kilkunastu NPC którzy nawet normalnie przez ulice nie umieją przejść zarzyna 12 wątków :E

Są miejsca gdzie wydajność leci na łeb i tutaj można się czepiać optymalizacji ale są też takie, które zajeżdżają 12 wątków właśnie przez tłum gdzie nie raz na ekranie masz kilkadziesiąt postaci z dalekim widokiem + ruch uliczny. Taka sceneria bardzo mocno obciążą procesor bo każdy ruch postaci czy samochodu jest liczony przez procesor. Tutaj nie ma się co dziwić, że 12 wątków wymięka. Gorzej jak by te 12 wątków wymiękało a 16 wątków pomimo mniejszego obciążenia nie przynosiło korzyści. Wtedy można mówić o tragicznej optymalizacji ;) 

1 minutę temu, galakty napisał:

Usprawiedliwiasz ułomność developerów niską ilością wątków. Tym tokiem będziemy potrzebować 24 wątków, bo 16 będzie za mało. 

Nie wiem czy wiesz ale 12 wątków na rynku mamy już od ponad 5 lat więc pełne wykorzystanie tych wątków w jakiejś gdzie nie jest czymś nadzwyczajnym ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wtedy to tak. Ale wszyscy już wiemy i znamy miejsca w CP2077 gdzie nagle CPU jest zjechany szlifierką z niewiadomo jakiego powodu, no chyba to nie te chińskie lampionowy :E

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, galakty napisał:

Ale co Ty porównujesz? Stary procesor do nowego

To jest przykład na to, że w pewnym momencie ilość wątków w i7 7700k przestała być wystarczająca. Najpierw była 1-3 gry na rok a później systematycznie w każdej grze zaczęło brakować wątków. 

Na rynku mamy 12 wątkowe procesory od ponad 5 lat więc nie dziwi mnie sytuacja gdzie w jednej lub drugiej grze 12 wątków jest w 100% wykorzystanie. 

  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, DjXbeat napisał:

Są miejsca gdzie wydajność leci na łeb i tutaj można się czepiać optymalizacji ale są też takie, które zajeżdżają 12 wątków właśnie przez tłum gdzie nie raz na ekranie masz kilkadziesiąt postaci z dalekim widokiem + ruch uliczny. Taka sceneria bardzo mocno obciążą procesor bo każdy ruch postaci czy samochodu jest liczony przez procesor. Tutaj nie ma się co dziwić, że 12 wątków wymięka. Gorzej jak by te 12 wątków wymiękało a 16 wątków pomimo mniejszego obciążenia nie przynosiło korzyści. Wtedy można mówić o tragicznej optymalizacji ;) 

Nie wiem czy wiesz ale 12 wątków na rynku mamy już od ponad 5 lat więc pełne wykorzystanie tych wątków w jakiejś gdzie nie jest czymś nadzwyczajnym ;) 

 

Pokaż wykorzystanie tych rdzeni i wątków...

Ponieważ piszesz takie pierdoły że mind blow gif 😂

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMD przypadkiem nie miało bardziej "pod górę" w CP2077 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 minut temu, DjXbeat napisał:

Pierwszy lepszy film z YT gdzie widać obciążenie całego procesora 

Cyberpunk 2077 | Patch 1.5 | RTX 3060 Ti | Ryzen 5 5600X | Complete Benchmark Performance Analysis - YouTube

U mnie jest podobnie, tylko z tą różnicą, że spada użycie GPU. Czyli muszę przyznać, że 12 wątków się dławi, ale z drugiej strony jesteście pewni, że 16 daję radę bez zająknięcia? Czy może występuje sytuacja gdzie 12 wątków leci na 80-90% i zapewnia ~60 FPS, a 16 leci na 60-80% i zapewnia ~65 FPS? 

Edytowane przez Astec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie 80-90% to nie 100% a jak GPU wydajnosc tez spada no to masz ewidentnie dowód na to ze to z gra jest problem a nie z procesorem samym w sobie.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, kadajo napisał:

No właśnie 80-90% to nie 100% a jak GPU wydajnosc tez spada no to masz ewidentnie dowód na to ze to z gra jest problem a nie z procesorem samym w sobie.

Jeszcze jeszcze inna sprawa. 

Monitoring użycia CPU w grach nie zawszę odzwierciedla prawidłowe obciążenie ;)

Edytowane przez DjXbeat
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...