Skocz do zawartości
Krystian922

Jak wejść w ustawienia routera

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
proszę o pomoc w konfiguracji sieci. 

Posiadam w domu 2 routery. Jeden główny na parterze z podpiętym światłowodem do którego nie mam dostępu, drugi TP-Link C6 na piętrze, który jest połączony z pierwszym routerem kablem - porty LAN 1 - LAN 1. Z tego co pamiętam, jest on ustawiony statycznie z wyłączonym DHCP. Niestety na piętrze miewam problemy z internetem, mianowicie podczas bardzo dużego obciążenia (pobieranie) internet wyłącza się (PC-WiFi), pomaga tylko zresetowanie WiFi. Chciałbym zmienić kanał z 13 na inny, ale nie mam pojęcia jak wejść w ustawienia tego drugiego routera. Będę wdzięczny za każdą poradę.

 

 6957645800_1653298951_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro TP-Link ma adres statyczny, to wpisz ten adres w przeglądarkę. Jeżeli nie pamiętasz co ustawiłeś, to użyj jakiegoś narzędzia do skanowania sieci żeby poznać to IP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
 

Skoro TP-Link ma adres statyczny, to wpisz ten adres w przeglądarkę. Jeżeli nie pamiętasz co ustawiłeś, to użyj jakiegoś narzędzia do skanowania sieci żeby poznać to IP.

Tak też zrobiłem. Niestety w niczym mi to nie pomogło. Adres 192.168.100.21 nie łączy z routerem. Pokazało mi ten sam adres co w ipconfig /all.

image.png

Edytowane przez Krystian922

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo masz kartę WiFi TP-Linka pewnie. To jest adres twojego komputera, a nie routera. Nie masz dużo urządzeń w sieci, sprawdź wszystkie po kolei.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Tak też zrobiłem. Niestety w niczym mi to nie pomogło.

image.png

Na początek ściągnij na komputer np. taki skaner adresów angryip, uruchom, sprawdź czy poza adresami 192.168.100.20-29 masz aktywny jakiś inny adres IP. Jeśli coś znajdzie to wpisz go w przeglądarkę i zobacz co się stanie.
Jeśli to nie pomoże to pewnie TP-Link C6 ma wyłączony serwer DHCP, ale miał nie zmieniony adres IP i ma jakiś domyślny, tj 192.168.0.1 lub 192.168.1.1. Wtedy trzeba go odpiąć od Huaweia, podłączyć się kablem bezpośrednio do niego. Na komputerze ustawiasz statyczny adres IP np. 192.168.0.10 lub 192.168.1.10 i próbujesz otworzyć w przeglądarce adres 192.168.0.1 lub 192.168.1.1. Jeśli druga opcja wypali, to proponuje ustawić na TP-Link C6 adres np. 192.168.100.2 (widzę że DHCP rozdaje tam adresy od 192.168.100.20, ale upewnij się że adresu nie dostał jakieś inne urządzenia) i będziesz miał obok adresy głównego routera i Archera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Na początek ściągnij na komputer np. taki skaner adresów angryip, uruchom, sprawdź czy poza adresami 192.168.100.20-29 masz aktywny jakiś inny adres IP. Jeśli coś znajdzie to wpisz go w przeglądarkę i zobacz co się stanie.
Jeśli to nie pomoże to pewnie TP-Link C6 ma wyłączony serwer DHCP, ale miał nie zmieniony adres IP i ma jakiś domyślny, tj 192.168.0.1 lub 192.168.1.1. Wtedy trzeba go odpiąć od Huaweia, podłączyć się kablem bezpośrednio do niego. Na komputerze ustawiasz statyczny adres IP np. 192.168.0.10 lub 192.168.1.10 i próbujesz otworzyć w przeglądarce adres 192.168.0.1 lub 192.168.1.1. Jeśli druga opcja wypali, to proponuje ustawić na TP-Link C6 adres np. 192.168.100.2 (widzę że DHCP rozdaje tam adresy od 192.168.100.20, ale upewnij się że adresu nie dostał jakieś inne urządzenia) i będziesz miał obok adresy głównego routera i Archera.

Odłączyłem router i podpiąłem go kablem do komputera. Wyłączyłem kartę WiFi. Na karcie Ethernet ustawiłem ręcznie (protokół TCP IPv4) wskazany adres IP, w zasadzie testowałem oba, oraz maskę 255.255.255.0. Niestety skutek negatywny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Niestety skutek negatywny...

A weź przeskanuj tym programem co podlinkowałem. A zanim to zrobisz, to wpisz w cmd polecenie arp -a. A jak to nie pomoże to reset do ustawień fabrycznych i konfiguracja od nowa.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

A weź przeskanuj tym programem co podlinkowałem. A zanim to zrobisz, to wpisz w cmd polecenie arp -a. A jak to nie pomoże to reset do ustawień fabrycznych i konfiguracja od nowa.

Miałem dość zabawy. Zresetowałem i ustawiłem automat na "Access Point" oraz kanał 6. Mam nadzieję, że będzie lepiej.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...