Skocz do zawartości
Q_TAZ

2080Ti vs Rx6800 w 2022

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam możliwość za niewielką opłatą wymienić 1070Ti na 2080Ti/Rx6800.
Procka mam i5- 9600K lekko podkręconego.
2080Ti to wersja limitowana Cyberpunk, RX6800 niestety nie wiem.
Z tego co patrzyłem w starych benchmarkach, to RX było kilka procent wydajniejszy.

Pytanie jak to wygląda aktualnie, czy nie wziąć 2080Ti ze względu na to, że limitowana edycja oraz dodatkowo DLSS oraz ray tracing?
Proszę o poradę, dzięki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na rt i dlss wybrałby 2080Ti.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

RT w 2080 ti jest za słabe żeby zrobić różnicę, w 6800 zresztą podobnie, a technologie poprawy obrazu mają obie karty. Radeon powinien być jednak szybszy.

Edytowane przez kalderon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem, że Ty @kalderon skłaniałbyś się ku RX'owi ze względu na te kilka dodatkowych klatek?
Pozostaje jeszcze kwestia, czy mój procek nie będzie bootleneckiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1080p najpewniej będzie. W 1440p mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydajność porównywalna z 3070 jest słaba? Technologię poprawy obrazy mają obie karty ale różnica jest kolosalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać, że gram właśnie w 1080p.
Różnica kolosalna na korzyść jak rozumiem 2080ti?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
  1. W klasycznej rasteryzacji delikatnie szybsza jest RX 6800.
  2. Z włączonym RT jest niewielka przewaga RTX 2080 Ti.
  3. RTX 2080 Ti pobiera trochę więcej prądu.
  4. RTX 2080 Ti ma DLSS, tak więc nie musisz się martwić, czy gra ma FSR 2.0 (plus jakość obrazu też jest lepsza), i nie ma problemów w starszych grach jakie mają Radeony.
  5. Z drugiej strony RX 6800 ma więcej VRAM.

Tyle mogę pomóc, decyzję musisz podjąć samodzielnie.

Edytowane przez tomcug
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3070 jest ciut szybszy niż 2080 Ti. RX 6800 jest ciut szybszy niż RTX 3070 Ti.

No właśnie nie, nie jest kolosalna, a wraz z wprowadzeniem FSR 2.0 nie ma jej w ogóle. Poza tym zarówno FSR, jak i DLSS pokazują pazury dopiero w wysokich rozdzielczościach, w niższych jak 1080p już mniej. Inna sprawa że w 1080p i tak nie ma potrzeby ich stosować.

Teraz, tomcug napisał:

RTX 2080 Ti ma DLSS, tak więc nie musisz się martwić, czy gra ma FSR 2.0 (plus jakość obrazu też jest lepsza)

Musisz się martwić czy ma DLSS bo też wymaga integracji przez dewelopera. Jakość obrazu jest identyczna. Obie firmy mają też technologie poprawy jakości obrazu niezależne od silnika gry. Najlepsze jest to, że cały czas rozmawiamy o 1080p gdzie aktywacja któregokolwiek z tych systemów nie ma sensu.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, kalderon napisał:

No właśnie nie, nie jest kolosalna, a wraz z wprowadzeniem FSR 2.0 nie ma jej w ogóle. Poza tym zarówno FSR, jak i DLSS pokazują pazury dopiero w wysokich rozdzielczościach, w niższych jak 1080p już mniej.

Strata jakości jest taka sama bez względu na rozdzielczość. A że porównując wyższe rozdziałki na tej samej przekątnej wydaje się, że jest mniejsza przy większej liczbie pikseli, wynika z tego, że szczegółowość wyjściowa jest większa i oczy nas oszukują.

31 minut temu, kalderon napisał:

Musisz się martwić czy ma DLSS bo też wymaga integracji przez dewelopera.

DLSS jest w dużej liczbie gier, FSR 2.0 dopiero raczkuje. Mając GeForca, nic Cię nie obchodzi, jaka technika została w danej grze zaimplementowana. Jeśli jakaś jest, to i tak ją odpalisz. Na Radeonie nie bardzo.

31 minut temu, kalderon napisał:

Jakość obrazu jest identyczna.

Nie jest, materiały na forum były różne wrzucane, kto chce to znajdzie.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego że w wyższych rozdziałkach rozdzielczość wejściowa jest większa i algorytmy mają więcej danych do poprawy obrazu.

Na Radeonie odpalisz wszystko poza DLSS. Inna sprawa - po raz kolejny - w 1080p nie ma sensu tego robić, jakość będzie najwyższa, a ogranicznikiem klatkarzu będzie procesor. Przy nVidii nawet większym bo mamy tu gołe 6 rdzeni, a zieloni mają spory narzut sterownika (sterownik zjada sporo mocy CPU).

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 minut temu, kalderon napisał:

Właśnie dlatego że w wyższych rozdziałkach rozdzielczość wejściowa jest większa i algorytmy mają więcej danych do poprawy obrazu.

To tak nie działa :E Przy wyższej rozdziałce wyjściowej masz bardziej szczegółowy obraz w natywie i porównując przy tej samej przekątnej mniej zauważasz utratę szczegółów. Procentowo redukcja rozdzielczości jest taka sama dla 1080p i 4K (np. 67% natywnej dla profilu jakościowego).

Edytowane przez tomcug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kalderon napisał:

Właśnie dlatego że w wyższych rozdziałkach rozdzielczość wejściowa jest większa i algorytmy mają więcej danych do poprawy obrazu.

Na Radeonie odpalisz wszystko poza DLSS. Inna sprawa - po raz kolejny - w 1080p nie ma sensu tego robić, jakość będzie najwyższa, a ogranicznikiem klatkarzu będzie procesor. Przy nVidii nawet większym bo mamy tu gołe 6 rdzeni, a zieloni mają spory narzut sterownika (sterownik zjada sporo mocy CPU).

Nie bardzo ;)

To sobie odpal CP2077 na najnowszym patchu na detalach psycho to się przekonasz czy DLSS na 1080p ma sens czy nie ;) Dlatego w każdej bardziej wymagającej grze z RT DLSS ma sens nawet w 1080p zwłaszcza, że mowa o 2080ti ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, tomcug napisał:

Procentowo redukcja rozdzielczości jest taka sama dla 1080p i 4K (np. 67% natywnej dla profilu jakościowego).

Właśnie potwierdziłeś moje słowa. Jako że z gówna bata nie ukręcisz to im mniej detali na wejściu, tym niższa jakość na wyjściu. Im wyższa rozdzielczość tym większą różnicę robią DLSS czy FSR.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, kalderon napisał:

im mniej detali na wejściu, tym niższa jakość na wyjściu

Mniej detali (czyli niższa rozdzielczość) na wejściu, ale też niższa rozdzielczość (czyli maksymalny poziom detali z natywki) na wyjściu. DLSS/FSR 2.0 działają tak samo dla 1080p i 4K.

Edytowane przez tomcug
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, kalderon napisał:

Właśnie potwierdziłeś moje słowa. Jako że z gówna bata nie ukręcisz to im mniej detali na wejściu, tym niższa jakość na wyjściu. Im wyższa rozdzielczość tym większą różnicę robią DLSS czy FSR.

Nie bardzo ;) Do tego DLSS ma w sobie AA. 

Ten kto używa 1080p to z reguły śmiga na małym ekranie. Wszystkie niedoróbki z DLSS lepiej widzę na 2160p 48" niż 1080p 24".

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeżeli w dobrej wersji 6800, to brałbym radka. Warto też coś zrobić z prockiem. Gołe 6 jaj dziś tak średnio się sprawdza. Warto w 6/12 chociaż iść.

Edytowane przez Kelam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

nie rozumiem jak można komukolwiek polecać czy to rozmydlacz od zielonych , czy od czerwonych . Obydwa rozwiązania są upośledzone , lepiej wyłączyć niektóre opcje niż bawić się w te protezy

w RT 2080TI będzie mocniejszy od 6800 , w wszystkich grach bez RT jest słabszy , pobiera 100W więcej mocy , więc wymagania co do chłodzenia rosną , a jak zdecydować się na zrównanie mocą obydwu kart , to na 6800 masz 100W zapasu na OC do poziomu standardowego poboru 2080TI i w grach bez RT ta przewaga 6800 jeszcze wzrośnie , i jednocześnie skurczy się różnica w grach z RT

natomiast proc 9600K jest tutaj najsłabszym ogniwem i trzeba by pomyśleć nad jego wymianą

ps. jaki autor ma zasilacz ?

Edytowane przez SylwesterI.
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, SylwesterI. napisał:

pobiera 100W więcej mocy

Wg TPU różnica to 40 W.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grze o rzucaniu toporem ( god of war ) nie widzę różnicy wizualnej między 4k natywnym a 4k DLSS Optymalne?( rozdz delikatnie poniżej 1440p ) a fps 50% więcej. 
Inna sprawa, że pewnie jakbym odpalił natywne 1440p bez dlss to obraz i fps byłby taki sam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, SylwesterI. napisał:

nie rozumiem jak można komukolwiek polecać czy to rozmydlacz od zielonych , czy od czerwonych

Normalnie, do RT musowo się włącza DLSS/FSR 2.0 (jak będzie już dostępne w większej liczbie gier).

Teraz, pulse_ napisał:

W grze o rzucaniu toporem ( god of war ) nie widzę różnicy wizualnej między 4k natywnym a 4k DLSS Optymalne?( rozdz delikatnie poniżej 1440p ) a fps 50% więcej.

DLSS ma w tej grze pewne mankamenty, jak wiesz gdzie szukać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 minut temu, tomcug napisał:

Wg TPU różnica to 40 W.

https://www.purepc.pl/test-karty-graficznej-nvidia-geforce-rtx-3090-ti?page=0,28

a wg tych testów 100W

7 minut temu, tomcug napisał:

Normalnie, do RT musowo się włącza DLSS/FSR 2.0 (jak będzie już dostępne w większej liczbie gier).

może dla ciebie normalnie , dla mnie mając rtx 3080 wolę zjechać z rt z psycho do high(czy tam ultra) i nie załączać rozmydlaczy , tym bardziej że jeszcze 8 miesięcy po premierze w CP2077 miałem takie kwiatki :

 

to było na 2080S i wtedy odpuściłem sobie tę grę do czasu przesiadki na mocniejszą kartę

niestety teraz nastały takie czasy , gdzie master gaming to max settings + mydełko , dla niektórych :E

Edytowane przez SylwesterI.
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co widzę na Twoim filmiku to to, że po włączeniu DLSS w 5:15 Pani czytająca wiadomości się zawiesza :E
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pulse_ napisał:

Jedyne co widzę na Twoim filmiku to to, że po włączeniu DLSS w 5:15 Pani czytająca wiadomości się zawiesza :E
 

moje kondolencje , polecam, wizytę u okulisty lub wymianę monitora , skoro nie widzisz rozmytych napisów na radiowozie czy w programie TV :hahaha:

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ziom ale w prawdziwym życiu jak patrzysz na TV z boku i napisy się przewijają to też nie będziesz w stanie ich przeczytać.
Identycznie jest z telebimami/radiowozami policyjnymi. Jak na niebieskim tle puścisz niebieski napis to tego nie przeczytasz.

W tym aspekcie to nie problem dlss / cyberpunka tylko twoich nierealnych oczekiwań a tu wyraźnie widać, że twórcy gry postawili na realizm.

Pominę już aspekt, że nie skumałem o co chodzi w tym nagraniu gdzie przez 5 minut gapisz się w jeden punkt to na 100% dostrzegłbym to podczas dynamicznej rozgrywki :E

Edytowane przez pulse_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...