Skocz do zawartości
azgan

Spider-Man Remastered PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

55 minut temu, FynyxDuppelExpert napisał:

Swego czasu wielu ludzi ostrzegalo, ze jak sie Windows PC nie ogarnie z Direct Storage to miedzy innymi przez ciagla dekompresje bardzo wzrosnie zuzycie CPU, ze te 12 rdzeni to sie wlasnie przyda do software'owego brute-force owania tego co na konsolach jest zalatwiane sprzetowo. Chyba wlasnie mamy pierwszy przyklad takiej gry.

Przecież DirectStorage już jest, jakby miało pomóc to by wykorzystali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
16 minut temu, Wu70 napisał:

Przecież DirectStorage już jest, jakby miało pomóc to by wykorzystali

Napewno? Forspoken mial byc pierwsza gra z obsluga Direct Storage ale jest przesuniety na nie wiem kiedy. Jezeli jest to widocznie nie jest zaimplementowane w Spider-Man'ie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w systemie ale deweloperzy nie używają (pewnie brak potrzeby)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Znalazlem taki screen w internecie, ale nie widze nigdzie u mnie w Windows 10 takiego info

d5tt34irxroag3NQJ43pmZ.jpg

Edit:

Faktycznie trzeba miec Windows 11 + gra musi implementowac API

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest też na win10, u mnie w tym miejscu wszystko pokazuje: GPU, dyski i OS obsługują (ale mam 11)

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak ze to dziala tylko z kartami RTX 3000 (rtx io) i RX6000 (Smart Access Storage)? + oczywiscie implementacja w grze

Edytowane przez MroczneWidmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

U mnie na Win 10 w tym miejscu mam tekst "This version of Windows does not support Direct Storage optimisations"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, FynyxDuppelExpert napisał:

U mnie na Win 10 w tym miejscu mam tekst "This version of Windows does not support Direct Storage optimisations"

Masz wersję 1909 lub wyższą? Z tego co widzę od 1909 powinno być

19 minut temu, MroczneWidmo napisał:

A to nie jest tak ze to dziala tylko z kartami RTX 3000 (rtx io) i RX6000 (Smart Access Storage)? + oczywiscie implementacja w grze

GPU też musi być kompatybilne, RTXy 2000 też będą ok, nie wiem gdzie AMD zaczyna

 

PS. Tylko to wszystko i tak na nic jak deweloperzy nie wykorzystują :P

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
10 minut temu, Wu70 napisał:

PS. Tylko to wszystko i tak na nic jak deweloperzy nie wykorzystują :P

No dokladnie. GPU mi pisze ze kompatybilne, system ze nie. Wersja systemu 19044.1889

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Wu70 napisał:

PS. Tylko to wszystko i tak na nic jak deweloperzy nie wykorzystują :P

Wiadomo. Bez sensu ze na konsolach wykorzystuja a nie chce sie im implementowac nowinek tego typu na pc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, MroczneWidmo napisał:

Wiadomo. Bez sensu ze na konsolach wykorzystuja a nie chce sie im implementowac nowinek tego typu na pc.

A co im się chcę implementować w portach? ;)

Oni dopiero za jakiś czas po premierze zamierzają poprawić implementacje RT.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Doamdor

W tej miniaturce wygląda to jakby człek pajonk chciał pana bandytę poobracać na hiszpana:rotfl:. A po odpaleniu filmiku jeszcze lepsza akcja:szczerbaty:.

Edytowane przez Kelam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Brak opisu.

Brak opisu.

czyli ze na amd jednak lepiej z smt?

ja licze na jakies update i ze to sie unormuje wszystko no bo sie okaze ze nawet jak ktos ma podkrecone nowe 8/16 np 11700K i do tego 3070 np to i tak w fhd nie pogra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tam widac to niby tak, gre zapewne polataja ale jak to bywa po premierze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, FynyxDuppelExpert napisał:

Znalazlem taki screen w internecie, ale nie widze nigdzie u mnie w Windows 10 takiego info

d5tt34irxroag3NQJ43pmZ.jpg

Edit:

Faktycznie trzeba miec Windows 11 + gra musi implementowac API

Z czego to screen tak właściwie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaraz zastane zlinczowany ale czytając temat że gra tak ciśnie procka "zaopatrzyłem" się do testów w wersje z torrentów żeby zobaczyć co jest wart mój r5 3600 - co prawda w 1440p. Okazuje się że na ustawieniach bardzo wysokich bez RT przy śmiganiu po budynkach jest 100-120 fps. Przy łażeniu w tłumie po mieście 80-100 fps , częściej bliżej 80. Sytuacja zmienia się nieco jeśli włączę RT. Wtedy  w tłumie lecą dropy do 40-45 fps i jest to odczuwalne , ale myślę że to po prostu wina za słabego GPU do RT . Co prawda jest lekki bottleneck przy 3600 bo grafa oscyluje w granicach 93-97% i obciążenie procka ok 70%. Więc do grania w 1440p procek jeszcze jakoś daje radę, a ostatnio mocno myślałem o wymianie na 5600x ale poczekam jeszcze... Przez godzinę testów gra 2 razy wysypała mi się do pulpitu bez żadnego śladu w podglądzie zdarzeń więc to pewnie wina wersji z torrentów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Zas napisał:

Z czego to screen tak właściwie?

Xbox game bar (win+G)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się ze jest tu tak duzy placz jak wychodzi info przy jakimś tytule że jest denuvo.. jak patrze ilu to już mamy tutaj "testerów" spidermana to głową mała :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, naczelnik5 napisał:

Wtedy  w tłumie lecą dropy do 40-45 fps i jest to odczuwalne , ale myślę że to po prostu wina za słabego GPU do RT .

Włącz dlss na performance lub ultra performance i zrób test w tym samym miejscu.
Będziesz miał odpowiedź czy to przez GPU, czy przez CPU.

Na marginesie: Z ruskich testów wynika, że przy najwyższych teksturach i RT very high 8GB VRAM jest problemem nawet w 1080p (8% przewagi RTX3070Ti nad RTX3060 w Max + RT, gdzie normalnie pomiędzy tymi kartami jest ponad 50% różnicy):
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/marvel-s-spider-man-remastered-test-gpu-cpu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że u mnie gra śmiga elegancko i płynniutko na max detalach w 1080p z AMD FSR 2.0 na "jakość". Jak do tej pory nie mam absolutnie żadnych problemów z płynnością w tej grze (grałem ~2h bez przerw więc po czasie wydajność nie spada), tak samo bujając się na Time Square. Jestem całkowicie zszokowany bo nastawiałem się na dropy fps i stutter podczas ogólnego poruszania się po mieście (biegałem też z buta po ziemi), a tu taka miła niespodzianka.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, dawidoxx napisał:

Nie dziwię się ze jest tu tak duzy placz jak wychodzi info przy jakimś tytule że jest denuvo.. jak patrze ilu to już mamy tutaj "testerów" spidermana to głową mała :E

 

Kto testuje ten testuje , kto ma spiracic spiraci. Ogolnie w czasach kiedy wychodzi mnostwo  niedorobionych gier i optymalizacyjch crapow   a wersji demo jak na lekarstwo to wcale sie nie dziwie ze ktos woli pobrac wersje z zatoki i zobaczyc jak smiga zanim wyda czesto ciezko zarobione 250-300zł na gre.Potem sie okazuje ze zeby komfortowo pograc trzeba czekac miesiacami na jakies latki, aktualizacje i inne pierdoly. Ja tak robie i jak cos kupuje to przynajmniej wiem czego sie spodziewac. Nie wiem czemu producenci gier rezygnuja z "demówek" Tez wolalbyn pobrac 5-10gb demko od producenta niz 70gb z torrentow 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja, sam bym tego lepiej nie ujął - kto ma kupić ten kupi - czy teraz czy na przecenie.

Cytat

  IF YOU LIKE THIS SOFTWARE, BUY IT!  SOFTWARE AUTHORS DESERVE SUPPORT

/TEAM FAiRLIGHT

 

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, caleb59 napisał:

Powiem Wam, że u mnie gra śmiga elegancko i płynniutko na max detalach w 1080p z AMD FSR 2.0 na "jakość". Jak do tej pory nie mam absolutnie żadnych problemów z płynnością w tej grze (grałem ~2h bez przerw więc po czasie wydajność nie spada), tak samo bujając się na Time Square. Jestem całkowicie zszokowany bo nastawiałem się na dropy fps i stutter podczas ogólnego poruszania się po mieście (biegałem też z buta po ziemi), a tu taka miła niespodzianka.

Bo problemy zaczynają się dopiero po włączeniu RT.
Ale GTX'a 1070 to nie dotyczy. ;)
BTW. Z tego co słyszałem FSR 2.0 mocno bluruje obraz w ruchu.
Chyba lepiej przestawić detale na medium/Digital Foundry Optimized i grać bez niego.
Podobno spadek poziomu oprawy na średnich względem max. jest marginalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...