Skocz do zawartości
azgan

Spider-Man Remastered PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie było, całkiem przyjemna analiza ustawień:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, voltq napisał:

Szkielet gry jest dobry trochę taki Batman trochę shadow of Mordor trochę assassin's Creed , teraz dodać trochę z wiedźmina 3 trochę z cyberpunka trochę z rdr 2 i będzie świetny Spiderman 2 x)

W dwójce będzie Venom i na 90% co op dwóch Spider Manów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta gra technicznie lezy poki co jesli wszystkie procki na rynku wymiekaja

a no podobno 8600K ma dosc spora przewage nad 9900K takze ten juz nie wiem czy gra wymaga mocnego procka czemu przecza te wyniki czy wymaga zmian w silniku

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymiękają, mój 5600X dawał sobie normalnie radę w 1080p na max z AMD FSR 2.0 na "jakość". Z tego co pisali inni w temacie problemy zaczynają się przy korzystaniu z RT, może po prostu machnij na to ręką i graj bez RT lub chociaż z DLSS na "jakość".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, caleb59 napisał:

Jak wymiękają, mój 5600X dawał sobie normalnie radę w 1080p na max z AMD FSR 2.0 na "jakość". Z tego co pisali inni w temacie problemy zaczynają się przy korzystaniu z RT, może po prostu machnij na to ręką i graj bez RT lub chociaż z DLSS na "jakość".

bez RT z aktywnym HT i tak mam spadki ponizej 60 fps a to nie jest normalne przy RTX 3080 i i9 9 gen a uzycie karty bez RT to jakies 50-60% procka 30- 40% z RT procek 80-90% karta 60-70. Widzialem i czytalem ze 12600K np tez zalicza spadki przy lataniu szczegolnie nocą do wartosci nawet i ponizej 50 fps z karta np 3080 takze nie pisze ze procki normalnie ogarniaja i ze wszystko jest ok. Nie po to ktos ma np 12600K i 3080 zeby grac bez RT w ledwo 60 fps na dodatek w 1080p no bez jaj

Edytowane przez Eltik
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie moze ktos doradzi, jak zaczac gre od nowa?? jest tylko "kontuowanie" i wczytanie save. kasowalem katalog w dokumentach ale to nic nie daje.

18 minut temu, Eltik napisał:

Nie po to ktos ma np 12600K i 3080 zeby grac bez RT w ledwo 60 fps na dodatek w 1080p no bez jaj

Kumpel gra na tym cpu i nie ma zadnych takich spadkow, gra w 3440x1440p ;)

Brak opisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle ze ludzie na steam sie skarza na niski fps i maja rozne zestawy wiec kolega ma chyba jakiego mutanta z kosmosu ze mu perfekt dziala. W nocy podzczas latania po miescie tez ma 80 fps czy raczej 40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Eltik napisał:

tyle ze ludzie na steam sie skarza na niski fps i maja rozne zestawy wiec kolega ma chyba jakiego mutanta z kosmosu ze mu perfekt dziala. W nocy podzczas latania po miescie tez ma 80 fps czy raczej 40?

Z DLSS Q leci po 100fps ;) 

No pisac, ze na 3080 w 1080p bez RT z 12600k  miec spadki ponizej 60fps to jakas abstrakcja :lol2:

Godzinę temu, caleb59 napisał:

Jak wymiękają, mój 5600X dawał sobie normalnie radę w 1080p na max z AMD FSR 2.0 na "jakość". Z tego co pisali inni w temacie problemy zaczynają się przy korzystaniu z RT, może po prostu machnij na to ręką i graj bez RT lub chociaż z DLSS na "jakość".

Miales spadki ponizej 60fps??

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie miałem spadków poniżej 60fps podczas grania Spider Manem - jeden jedyny raz kiedy takowe zanotowałem to podczas kierowania Mary Jane w momencie robienia fotek eksponatom muzealnym Fiska w jednej z misji fabularnych, popchnięcie tego zadania dalej (kolejne cutscenki) powodowało zniknięcie problemu i wszystko znowu było płynne w tym pomieszczeniu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się jakoś da nie mieć spadków poniżej 60 fps ale z wyłączonym ht i niskim poziomem Object range.  Z ht nie ma mowy o braku spadków poniżej 60 fps takie są fakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. nie wiem jak by było później bo grę wywaliłem bo ostatecznie nie trafiła w moje gusta ale na te kilka godzin testów nie zauważyłem niczego niepokojącego co nie oznacza, że nie ma problemów skoro inni gracze je widzą i o nich piszą. Nauczony doświadczeniem i tym jak się obecnie robi gry czy porty PC (często niedbale i po łebkach) jestem w stanie zawsze najpierw uwierzyć graczom niż twórcom danej gry.

Spokojnie, na pewno będą jakieś aktualizacje i sytuacja wróci do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, caleb59 napisał:

Nie, nie miałem spadków poniżej 60fps podczas grania Spider Manem - jeden jedyny raz kiedy takowe zanotowałem to podczas kierowania Mary Jane w momencie robienia fotek eksponatom muzealnym Fiska w jednej z misji fabularnych, popchnięcie tego zadania dalej (kolejne cutscenki) powodowało zniknięcie problemu i wszystko znowu było płynne w tym pomieszczeniu.

To nie jest żaden problem, po prostu to muzeum gniecie GPU w niektórych sekcjach ;)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
3 minuty temu, Eltik napisał:

U mnie też się jakoś da nie mieć spadków poniżej 60 fps ale z wyłączonym ht i niskim poziomem Object range.  Z ht nie ma mowy o braku spadków poniżej 60 fps takie są fakty

Na tym screenie i tak jest jakis bottleneck CPU bo zuzycie 84% CPU to jest BARDZO wysoko, mozna smialo powiedziec ze jest to CPU na full uzyte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle że gra z rt powinna kartę cisnąć a nie procesor

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Ilość obliczeń się zwiększa, choćby z tego względu, że przy śledzeniu promieni trzeba uwzględniać wszystkie obiekty na scenie a nie tylko te znajdujące się w widoku kamery.

Np. w Cyberpunk 2077 przy tej samej ilości FPS i włączeniu śledzenia promieni obciążenie procesora wzrasta nawet o 25%.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, SebastianFM napisał:

Np. w Cyberpunk 2077 przy tej samej ilości FPS i włączeniu śledzenia promieni obciążenie procesora wzrasta nawet o 25%.

To nie tylko kwestia procentowego obciążenia.
Śledzenie promieni w Cyberpunku realnie przekłada się na niższy fps "z procesora" o 20-25%.
Tylko w normalnych scenariuszach ciężko to wychwycić, bo przy włączonym RT najczęściej limitem będzie GPU.
Ale po mocnym zjechaniu z rozdziałką widać to już jak na dłoni.

3 godziny temu, Eltik napisał:

Tyle że gra z rt powinna kartę cisnąć a nie procesor

Ryzen 5 3600 Stock + 2x8GB 3000MHz, 1080p Very High/DLSS Q:
- RT On ~40fps
- RT Off ~80fps
W obu przypadkach CPU-Limit (obciążenie RTX3070: ~40-60%).

Edytowane przez Paw79
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Paw79 napisał:

To nie tylko kwestia procentowego obciążenia.
Śledzenie promieni w Cyberpunku realnie przekłada się na niższy fps "z procesora" o 20-25%.

Przecież ja napisałem, że przy tej samej ilości FPS!

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzialem jak ludzie sie chwalili, ze juz 3 raz kupuja bo mieli na ps4 pote mna ps5 i teraz na pc'ta, ktos jeszcze sie dziwi firmom skoro maja takie owce do strzyzenia? :E

Gry bym nie kupil, ale po tym jak usuneli mod, ktory usuwal teczowe flagi to nie kupie tym bardziej :E 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, joloxx9 napisał:

Widzialem jak ludzie sie chwalili, ze juz 3 raz kupuja bo mieli na ps4 pote mna ps5 i teraz na pc'ta, ktos jeszcze sie dziwi firmom skoro maja takie owce do strzyzenia? :E

Gry bym nie kupil, ale po tym jak usuneli mod, ktory usuwal teczowe flagi to nie kupie tym bardziej :E 

Jak grę można przejść kilka razy z innymi wyborami jak Wiedźmin 2 czy 3 to jeżeli przeszedłeś grę tylko raz to ma sens kupić ją ponownie żeby doświadczyć innych wyborów lub zakończeń , SpiderMana to nawet nie chciało by mi się rozegrać nowej gry plus a co dopiero kupować na nowo , podobnie mam z the last of us itd 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SebastianFM napisał:

Przecież ja napisałem, że przy tej samej ilości FPS!

A czy ja to gdzieś zanegowałem?
Najczęściej właśnie tak będzie- przy włączonym RT zobaczymy większe obciążenie CPU, ale bez wpływu na płynność, bo ta będzie ograniczona kartą graficzną.
Ale przy odpowiednio słabym CPU lub w niższej rozdzieczości przekłada się to na konkretny spadek fps w stosunku do RT off.
Oczywiście mówimy o Cyberpunku.
Bo jak widać na przykładze Spidermana, ani CPU nie musi być bardzo słabe, ani rozdzielczość niska, by RT zarżnęło procesor.

13 minut temu, voltq napisał:

Jak grę można przejść kilka razy z innymi wyborami jak Wiedźmin 2 czy 3 to jeżeli przeszedłeś grę tylko raz to ma sens kupić ją ponownie żeby doświadczyć innych wyborów lub zakończeń

Innych wyborów lub zakończeń można doświadczyć również na tej samj kopii.
Nie trzeba gry kupować ponownie. ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos chce uzywac RT a nie musi miec wszysktiego na maxa to jak widac roznica miedzy Wysokimi, a Bardzo Wysokimi nastawami RT jest ogromna przepasc w fps!

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Dla kontrastu bez RT.

Brak opisu.

Dobry kompromis jest jak sie da Geometrie RT na bardzo wysoka, wtedy nie tracimy nic z odbic, a oczko nizej rozdzielczosc odbic, jest wtedy spory boost i wyglada to jako tako.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, voltq napisał:

Jak grę można przejść kilka razy z innymi wyborami jak Wiedźmin 2 czy 3 to jeżeli przeszedłeś grę tylko raz to ma sens kupić ją ponownie żeby doświadczyć innych wyborów lub zakończeń , SpiderMana to nawet nie chciało by mi się rozegrać nowej gry plus a co dopiero kupować na nowo , podobnie mam z the last of us itd 

No niby tak... Ale przeciez ta pierwsza kopie tez mozesz przejsc nawet 100x, tak wiem. Wiecej FPS/troche lepsza grafa, spoko czaje to i wiadome, chcemy grac w jak najlepszej oprawie w czym nie ma nic zlego, ale placic pelnoprawna cene dwa, albo nwaet trzy razy po to tylko zeby ktos nam podbil rozdzielczosc? :E  I to za gre, ktora ma niespelna 4 lata? 

 

Edytowane przez joloxx9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

Jak ktos chce uzywac RT a nie musi miec wszysktiego na maxa to jak widac roznica miedzy Wysokimi, a Bardzo Wysokimi nastawami RT jest ogromna przepasc w fps!

 

 

 

 

Dla kontrastu bez RT.

 

Dobry kompromis jest jak sie da Geometrie RT na bardzo wysoka, wtedy nie tracimy nic z odbic, a oczko nizej rozdzielczosc odbic, jest wtedy spory boost i wyglada to jako tako.

Te odbicia w spidermanie wyglądają fatalnie.. :D 

 


12900k jakoś mocno się nie poci.. jednak przy cyberpunku użycie leci znacznie wyżej :D 

aLmrFCy.jpg

Edytowane przez dawidoxx
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, dawidoxx napisał:

Te odbicia w spidermanie wyglądają fatalnie.. :D
 

Racja ale wszystko zalezy od miejscowki, odbicia na szybach nie sa 1 lotow ale niektore juz robia wrazenie , np w budynkach. Suma sumarum to i tak lepsze niz SSR , ktore wygladaja jeszcze gorzej w oknach bo np w budynkach juz jest o niebo lepiej. Dobrej jakosc odbicia na budynkach tak duzych powierzchni pewnie zajechaloby najmocniejsze gpu z DLSS.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...