Skocz do zawartości
Jaycob

The Last Of Us Part I Remake PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, caleb59 napisał:

Nie, nie - zdecydowanie nie polecam...

  • Applying GeForce Experience Freestyle filters cause games to crash [4008945]

Oj nawet nie wiedzialem bo nie posiadam gry tymbardziej sie ciesze ze od wielu lat naleze do grona no preorders :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem na sztywno plik wymiany na 16GB, dałem na próbę 4 opcje tekstur z medium na high i kolejna sesja z grą 3h bez crasha za mną ;) 

Pasek w menu pokazuje użycie vram 114% i jest na żółto natomiast podczas rozgrywki zużycie wg wbudowanego licznika to 7800-7900 mega. 

Polecam sobie włączyć wszystkie statystyki sprzętowe bezpośrednio w grze, są dostępne w sumie te najważniejsze.

Chodzi bdb, zero zacinek czy większego stuttera. Momentami wygląda naprawdę zacnie :) 

Edytowane przez lamparcicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Paw79 napisał:

https://www.youtube.com/watch?v=FSdIv3vKqbE

Jakby poza crashami ogarnęli żeby 1440p/High mieściło się w 8GB VRAM + 16GB RAM to już byłoby spoko.
Tekstury medium to niestety spory regres w jakości.

Ustawiłeś page file na sztywno 16gb ? U mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odezwało się do mnie Naughty Dog i poprosili o save z gry oraz kilka innych informacji.

Tak na marginesie jak to możliwe @lamparcicho, że grasz stabilnie po kilka godzin z przekroczonym limitem VRAM i dlaczego page file na 16GB jest lepszym ustawieniem niż automat, komedia! :E

Edytowane przez caleb59
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam się zastanawiam co oni robią z tym page file. Chyba, że mieli na off lub jakaś bardzo niską wartość ustawioną to wtedy normalne, że może wywalać. Automat powinien działać i przydzielać tyle ile trzeba.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób dzis wyłącza PF bo uważa, błednie że jest niepotrzebne.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na Steamie pisał, ze opcje tekstur dotyczące jakości otoczenia (środowiska) oraz  jakości efektów wizualnych tekstur zjadają mniej pamięci VRAM na High niż na Medium. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, lukadd napisał:

No właśnie sam się zastanawiam co oni robią z tym page file. Chyba, że mieli na off lub jakaś bardzo niską wartość ustawioną to wtedy normalne, że może wywalać. Automat powinien działać i przydzielać tyle ile trzeba.

Zawsze mam auto. Dałem na sztywno i gra zaczęła się ładować. Wczescniej na high/ultra wywalała się na loadingu.

 

Edit: może alokacja przestrzeni z góry działa szybciej/lepiej

Edytowane przez dziadeke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, kadajo napisał:

Wiele osób dzis wyłącza PF bo uważa, błednie że jest niepotrzebne

Ja wyłączyłem ale szybko pożałowałem.

@caleb59Ten ktoś ma rację pasek vram w miejscu z jakością otoczenia i efektów wizualnych,a jakość tekstur na wysokie pasek vram czerwony i dupa.

Edytowane przez CzerwonyJohn
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, caleb59 napisał:

Ktoś na Steamie pisał, ze opcje tekstur dotyczące jakości otoczenia (środowiska) oraz  jakości efektów wizualnych tekstur zjadają mniej pamięci VRAM na High niż na Medium. :E 

Też to zauważyłem, chyba to błąd w tym skrypcie który pokazuje ilość zajętego VRAM bo nie sądzę że wyższe ustawienia mogą powodować spadek jego użycia.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zassałem, odpaliłem.

Shadery się zrobiły w jakieś 20 minut. Procek to Ryzen 5700X i 16 GB Ram.

Odpaliłem na domyslne High, ustawiłem DLSS na Jakość i w FHD to bangla te 60 klatek na RTX 2060 Super.

Nie jest aż tak tragicznie jak wszyscy wieszczyli. Gra mi się też nie wysypała.

Optymalizacja to bubel, ale nie przesadzajmy... 

Bardzo ładne odbicia w kałużach muszę powiedzieć... zupełnie jakby RT działało ?

Swoją drogą gdyby wmówić ludziom, że gra ma już zaimplementowane RT to nagle by były opinie, że... przecież co chcesz... RT ON to 2060 Super sobie nie poradzi... tylko RTX 4070TI jak o tym marzysz. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to się zachowuje u jednych z 8gb vram i 16gb ram wogóle nie odpala na high u innych high odpala defaultowo :E

 

edit: dobra, teraz doczytał ze Szambo odpala w FHD

Edytowane przez dziadeke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Szambo napisał:

Odpaliłem na domyslne High, ustawiłem DLSS na Jakość i w FHD to bangla te 60 klatek na RTX 2060 Super.

... czyli jakieś 1280x720 skalowane w górę do 1920x1080. Samo 1920x1080 (bez DLSS) jest bardziej detaliczne od wersji DLSS (zrobionego FHD z 1280x720).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS tak właśnie działa.

Odpaliłem dzisiaj na szybko grę - ustawiłem preset High a nie to co domyślnie gra sugeruje, wszystkie opcje tym samym ustawiły się na High, łącznie z teksturami, zmieniłem AF na x16, pasek VRAM prawie zapełniony ale ostrzeżeń brak - klasyka. DLSS "jakość" zostawiłem włączone.

Gra wczytała się bez problemu, pobiegałem trochę po okolicy ale jednak czuć ten mały stuttering podczas zwiedzania nowych lokacji nawet z włączonym DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.03.2023 o 19:42, Reddzik napisał:

Ładna patologia, gierka z ps4- z lekkim liftingiem zajeżdża PC

To jest gra z PS3 przecież ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukadd napisał:

No właśnie sam się zastanawiam co oni robią z tym page file. Chyba, że mieli na off lub jakaś bardzo niską wartość ustawioną to wtedy normalne, że może wywalać. Automat powinien działać i przydzielać tyle ile trzeba.

Na PurePC robili test i w komentarzu testujący napisał, że miał wiele "wywaleń" a nie sądzę, by wyłączał PageFile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A już teraz wiem dlaczego pasek VRAM w opcjach gry nie przekracza limitu nawet z teksturami na High - bo włączyłem DLSS, który obniża nieco zapotrzebowanie na VRAM. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, caleb59 napisał:

Tak na marginesie jak to możliwe @lamparcicho, że grasz stabilnie po kilka godzin z przekroczonym limitem VRAM i dlaczego page file na 16GB jest lepszym ustawieniem niż automat, komedia! :E

Nie wiem jak to możliwe ale działa i to działa dobrze, zasugerowałem się poradą @dziadeke a plik wymiany sobie jeszcze dodatkowo przeniosłem ze zwykłego SSD na NVME bo na systemowym już mało miejsca jest a nie miałem za bardzo wczoraj chęci na porządki :P 

Zresztą nockę wczoraj zarwałem bo jak zacząłem grać o 23 (a pyknę chwilę góra godzinkę) to się skapnąłem po 2 że trzeba iść spać, tak mnie zassało :E 

W sumie to byłem pewny, że się będzie wywalać ze względu na przekroczony lekko vram wg tego co pokazuje w menu ale nic takiego nie miało miejsca ;) 

edit: oczywiście gram z DLSS Q oraz w opcjach gry mam klatki nielimitowane a locka na 60 z RTSS (dokładnie na 59.94, monitor ma 59.951Hz) i wtedy jest bardzo płynnie. Próbowałem limitować klatki bezpośrednio z gry na 60 i frametime nie był za dobry, zdarzały się lekkie skoki i do tego jakiś taki judder czy jak to się tam zwie podczas poruszania występował, coś podobnego jak nieraz na filmach. Klatek 60 a ma się wrażenie, że jest bardziej momentami 45-50, tak jakby się to dobrze wszystko nie synchronizowało.

HAGS mam wyłączone. Tryb gry włączony. Win10 najnowszy oficjalny build, stery od chipsetu i grafy najnowsze. Nie wiem co jeszcze napisać, po prostu chyba mam szczęście - działa ok :D 

Nic nowego w skopanych portach, loteria z deka to zazwyczaj jest.

Edytowane przez lamparcicho
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kadajo napisał:

Wiele osób dzis wyłącza PF bo uważa, błednie że jest niepotrzebne.

Wyłączenie PF przy 16GB RAM, przy grze mogącej pochłonąć ponad 26GB pamięci (razem z systemem itd.), to gwarancja wywalenia:

https://www.youtube.com/watch?v=3Bhsc-nV1gQ

Także wyłączanie pliku strony można robić, ale tylko z głową. (16GB RAM, do gier, to już jest tak trochę "obsolete")

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, krukkpl napisał:

To jest gra z PS3 przecież ?

 

Hehe, wiem, ja ograłem to na ps3, mam nawet konsolę i grę w pudełku, napisałem, że z ps4, bo ps4 to lifting ps3, a wersja ps5 to zapewne lifting z wersji ps4. Grałem na ps3 i ps4, a kiedyś zagram trzeci raz, ale już w lepszą wersję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten bug lol:
 

https://www.reddit.com/r/thelastofus/comments/125a3gd/pc_weird_new_glitches_the_characters_get_wet/

https://twitter.com/dancow/status/1641097731157499905

 

10 minut temu, Reddzik napisał:

Grałem na ps3 i ps4, a kiedyś zagram trzeci raz, ale już w lepszą wersję.

Jak się rimejkuje kilku letnie gry to może jeszcze zagrasz na PS6. :E

Edytowane przez Jaycob
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

The Last Of Our Glitch Part 1 Remake ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...