Skocz do zawartości
Jaycob

The Last Of Us Part I Remake PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Dark Ambient napisał:

Chcę, ale w granicach rozsądku. Na pewno nie bedę wymieniał sprzętu dla jednej gry, jak pozostałe 90% mnie interesujących działa bardzo dobrze.

Pytanie czy kolejne porty z konsoli na PC nie będą równie wymagające.

Chociaż co do Horizona Forbiden West to jestem pewny że jak wyjdzie to zmieli większość PC na wióry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszystko zależy od optymalizacji i przyłożenia się do portu. Taki Days Gone, gdzie dostał na PC sporo usprawnień, lepsze detale i nawet lepsze textury względem ulepszonej wersji z PS5 śmiga jak głupi na PC.

Ostatni Returnal gra bezpośrednio z PS5 też ładnie lata na PC.
Więc jak się przyłożą to i najnowszy Horizon będzie ładnie latał.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wy jeszcze trzymacie takie karty pokroju 3080?....... Trzeba iść z duchem czasu 

  • Like 1
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, lukadd napisał:

Przecież wszystko zależy od optymalizacji i przyłożenia się do portu. Taki Days Gone, gdzie dostał na PC sporo usprawnień, lepsze detale i nawet lepsze textury względem ulepszonej wersji z PS5 śmiga jak głupi na PC.

Ostatni Returnal gra bezpośrednio z PS5 też ładnie lata na PC.
Więc jak się przyłożą to i najnowszy Horizon będzie ładnie latał.

Dokładnie i jak dobrze wyglądał, do dzisiaj ubolewam, że tak to się skończyło z Days Gone, bo strasznie pozytywnie mnie zaskoczył, a dwójki raczej nie będzie

1 minutę temu, raul_ole napisał:

To wy jeszcze trzymacie takie karty pokroju 3080?....... Trzeba iść z duchem czasu 

A skąd już tylko na półce obok pudełka jako pamiątka :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to w jakiej rozdzielczości i ilości FPS ta gra działa na konsolach? Jakie ustawienia na PC odpowiadają tym z konsol?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, frog67 napisał:

Pytanie czy kolejne porty z konsoli na PC nie będą równie wymagające.

Chociaż co do Horizona Forbiden West to jestem pewny że jak wyjdzie to zmieli większość PC na wióry.

Ta gra na PS5 wizualnie mieli już większość gier na PC.

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie mógłbym dołączyć do tego pitolenia o badziewiastej sytuacji na rynku PC... ale będąc szczerym to mam grafikę 2060S, która wyszła 4 lata temu. I wtedy kosztowała 2000 zł i była już średniopółkową kartą. I jak nie ma się sokolego wzroku to nadal w 2023 roku można na wysokich w FHD z DLSS w większość gier popykać. A TLoU chodzi leciutko i fajniutko.

  • Like 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jaki fps (obecnie) można liczyć przy high/ultra w 4k na 4080 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, karsone napisał:

Na jaki fps (obecnie) można liczyć przy high/ultra w 4k na 4080 ?

60 klatek

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, SebastianFM napisał:

A tak w ogóle to w jakiej rozdzielczości i ilości FPS ta gra działa na konsolach? Jakie ustawienia na PC odpowiadają tym z konsol?

1440p@60. Co do ustawień to nie wiem, ale patrząc na screeny to nie widzę żadnej różnicy względem PS5. Pewnie na zbliżeniach i porównaniach 1:1 będzie widać jakieś różnice.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, raul_ole napisał:

To wy jeszcze trzymacie takie karty pokroju 3080?....... Trzeba iść z duchem czasu 

No trzymam ten śrut jeszcze, co zrobić. Ale szkoda mi się ładować w paździerzowe już 4090(w końcu to już ma pół roku to stare i nie warto). Pomijam serię 50xx, bo pewnie i tak szkoda i kupuje od razu 6090.

  • Haha 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jaycob napisał:

Od PS3 i później PS4 Pro tak już nie jest. Wkładasz grę, ściągasz patche, wchodzisz w opcje i wybierasz tryb graficznych: od 2 do nawet 6 (w niektórych grach i jak masz TV 120hz) Konsole bardziej przypominają PC teraz.  ;) M+K także da się podpiąć. 

Ale w dalszym ciągu to prostszy system. Nie obchodzi Cię system, sterowniki, w opcje nie musisz wchodzić bo zawsze jest jakieś default albo gra na początku zapyta. Do tego fackupów z optymalizacja czy crashami jest znacznie mniej niż na PC. Nie ma osobnych sklepów, osobnych launcherów. 

Edytowane przez bleidd
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, skunRace napisał:

Dokładnie i jak dobrze wyglądał, do dzisiaj ubolewam, że tak to się skończyło z Days Gone, bo strasznie pozytywnie mnie zaskoczył, a dwójki raczej nie będzie

No Sony ma swoje dziwne priorytety czyli only hajs :E. Obecnie skupia się na swoich sprawdzonych markach i tłuczeniu remakesterów. Do tego krzyczenie jak najwięcej hajsu za grę, na konsolach obecnie 339pln, wciskanie płatnych update itd. Idą po najmniejszej linii oporu, aby tylko jak najwięcej hajsu z tego było.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, bleidd napisał:

Ale w dalszym ciągu to prostszy system. Nie obchodzi Cię system, sterowniki, w opcje nie musisz wchodzić bo zawsze jest jakieś default albo gra na początku zapyta. Do tego fackupów z optymalizacja czy crashami jest znacznie mniej niż na PC.

Niby tak ale na PC jak jeszcze nie chodzi to masz jakieś pole manewru żeby to poprawić, a to obniżysz tekstury czy inne detale i będzie lepiej, na konsoli jak nie chodzi to nic nie zrobisz poza czekaniem na łate.

Edytowane przez frog67
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, bleidd napisał:

Ale w dalszym ciągu to prostszy system. Nie obchodzi Cię system, sterowniki, w opcje nie musisz wchodzić bo zawsze jest jakieś default albo gra na początku zapyta. Do tego fackupów z optymalizacja czy crashami jest znacznie mniej niż na PC.

Masz rację ale konsole nigdy nie dostaną modów chyba że twórcy jakieś dadzą i to tyle, jakby ktoś wymyślił jak to obejść to brałbym w tej chwili.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz z kolei wkurzają mnie dwie rzeczy w grze - słynne włosy Joela i czarne elementy z niedoładowanymi teksturami. Np .w hotelu miałem sytuację, że wazony i dzbanki na stołach były czarne. :E Albo to też wina Nvidii albo glitche w grze.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, SebastianFM napisał:

A tak w ogóle to w jakiej rozdzielczości i ilości FPS ta gra działa na konsolach? Jakie ustawienia na PC odpowiadają tym z konsol?

Na dokładne info trzeba będzie poczekać, aż ktoś przeanalizuję detale. Najprędzej DF. Ale gra na PS5 lata w 1440p jeśli chodzi o tryb 60fps.

Tryb jakości na PS5 to 30fps.

Ogólnie patrząc ogólnie na większość gier to będą nastawy ~high. Na PC ultra lepsze cienie, odbicia, filtrowanie, wolumetria etc.

Edytowane przez lukadd
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, caleb59 napisał:

Teraz z kolei wkurzają mnie dwie rzeczy w grze - słynne włosy Joela i czarne elementy z niedoładowanymi teksturami. Np .w hotelu miałem sytuację, że wazony i dzbanki na stołach były czarne. :E Albo to też wina Nvidii albo glitche w grze.

Greedvidia aż tak psuję w sterownikach gry ażeby zmusić do kupna nowych drogich RTX-ów, chyba aż tak daleko się nie posuwają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - do tej pory trafiało mi się raz na jakiś czas, że niektóre tekstury podłoża nie chciały się załadować i dochodziło do takich cyrków, że trawa rosła na czarnym podłożu z niedoładowaną teksturą ziemi. Albo hit dnia - w pewnym etapie ma się dostęp do łuku i można nosić strzały, które wystają z plecaka Joela - lotki tych strzał miały niedoładowaną do końca teksturę - było widać piórka ale w czarnym obramowaniu. :E 

Wiecie - gdybym przekraczał VRAM to normalnie bym napisał, że to przez to ale ja go nie przekraczam i dzięki DLSS jestem nawet kilkanaście MB niżej. To też nie wygląda na glitche spowodowane DLSS.

Na szczęście na tego typu akcje pomaga po prostu wyłączenie i włączenie gry.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie miałem takich kwiatków ale miałem z nieśmiertelnym zombie jak szedłem do Liceum koło tych autobusów w ogóle nie mogłem go zabić i musiałem wczytać poprzedniego sejwa. Odpukać nie będzie już takich akcji. Waliłem do niego wszystkim co miałem i nic on dalej chce mnie zabić i zabił potem znowu nieśmiertelny dopóki nie wczytałem wcześniejszego sejwa.

Edytowane przez CzerwonyJohn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też, że przy świeżym uruchomieniu gry i wczytaniu zapisu działa ona perfekcyjnie płynnie, im dłuższa sesja z grą tym co raz częściej widzę mikro stutteringi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś musi być nie tak z zarządzaniem procesora albo nadal wycieka pamięć, albo coś innego.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Szambo napisał:

W sumie mógłbym dołączyć do tego pitolenia o badziewiastej sytuacji na rynku PC... ale będąc szczerym to mam grafikę 2060S, która wyszła 4 lata temu. I wtedy kosztowała 2000 zł i była już średniopółkową kartą. I jak nie ma się sokolego wzroku to nadal w 2023 roku można na wysokich w FHD z DLSS w większość gier popykać. A TLoU chodzi leciutko i fajniutko.

Brzmi jak typowa opinia gracza vs horda forumowych niewolników ultra 8:E

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Efekty cząsteczkowe przy walce z purchlakiem miazga! ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, bleidd napisał:

1440p@60. Co do ustawień to nie wiem, ale patrząc na screeny to nie widzę żadnej różnicy względem PS5. Pewnie na zbliżeniach i porównaniach 1:1 będzie widać jakieś różnice.

W takim razie na PC nie jest wcale tak źle z optymalizacją jak niektórzy piszą. Ja sprawdziłem na ustawieniach wysokich i na RTX 4070 Ti w 1440p mam 100 FPS a w 4K mam 50 FPS. RTX 4070 Ti jest 2 razy wydajniejszy od RTX 2080.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...