Skocz do zawartości
obsy

Jaka jest granica grywalności w grach?

Jaki minimalny klatkarz może być uznany za minimum grywalności?  

84 użytkowników zagłosowało

Ankieta została zamknięta
  1. 1. Jaki minimalny klatkarz może być uznany za minimum grywalności?


  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 01.08.2022 o 13:48

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdźmy jaka jest aktualna mądrość etapu w tej sprawie na pclolu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od gry. Skradanki, turowe RPG,  survival horrory etc mogę grać w 30 fps. Gry akcji, fpsy, souls-lajki, wyścigi to raczej wybiorę 60+ fps.  Aczkolwiek teraz gram w Spider-mana Remastered w 30 fps i o dziwo mi to nie przeszkadza. :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja bym powiedział, że 40fps to takie minimum. Po za tym słaba ta ankieta, bo pomiędzy 30 a 60fps nie ma nic do wyboru, ale dodane jest niepotrzebnie 360fps :szczerbaty:

Edytowane przez CzarnaPietruszka
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sam jesteś niepotrzebny. 360 klatek to absolutne minimum. 360 klatek jak 360 stopni w okręgu. Fizyka się kłania. 

Edytowane przez Lypton
  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ludzkie oko nie widzi więcej niż 30fps :E Więc nie wiem po co w ogóle ten temat. ;)

Edytowane przez lukadd
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy gracz się dostosowuje, a nie placze że ma za mało klatek. 🤣

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy gracz nie gra w gry 🤣

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Lypton napisał:

Sam jesteś niepotrzebny. 360 klatek to absolutne minimum. 360 klatek jak 360 stopni w okręgu. Fizyka się kłania. 

A co mają klatki na sekundę do stopni celsjusza? Nie ćpaj tyle :naughty:.

  • Thanks 1
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panu chyba chodziło o inne stopnie.🙂

1 godzinę temu, CzarnaPietruszka napisał:

Ja bym powiedział, że 40fps to takie minimum.

Niezależnie od wielkości matrycy? Na np 22 calach będzie tak samo jak np na 24, czy 27? Serio ciekawi mnie to.

Czy ludzkie oko widzi różnice między np 60, a np 80, czy 100 klatek? Czy to wszystko jedno, byleby było te 60 minimum? Po co ludziom 150 FPS i więcej? Dla połechtania własnego ego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tytulu nie da się spercyzować ogólnie.

Są takie że i nawet 30 spokojnie wystarczy, dla innych 60 ale takie bite będzie wystarczające, a znajdą się takie że im więcej tym lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Flik napisał:

Niezależnie od wielkości matrycy? Na np 22 calach będzie tak samo jak np na 24, czy 27? Serio ciekawi mnie to.

Czy ludzkie oko widzi różnice między np 60, a np 80, czy 100 klatek? Czy to wszystko jedno, byleby było te 60 minimum? Po co ludziom 150 FPS i więcej? Dla połechtania własnego ego?

Czy to prowokacja, czy tylko skrajna ignorancja?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, CzarnaPietruszka napisał:

A co mają klatki na sekundę do stopni celsjusza? 

Wszystko. Jak Ying i Yang są. Gry są grywalne powyżej 30 klatek, życie jest niegrywalne powyżej 30 stopni. 

Edytowane przez Lypton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Flik napisał:

Panu chyba chodziło o inne stopnie.🙂

Niezależnie od wielkości matrycy? Na np 22 calach będzie tak samo jak np na 24, czy 27? Serio ciekawi mnie to.

Czy ludzkie oko widzi różnice między np 60, a np 80, czy 100 klatek? Czy to wszystko jedno, byleby było te 60 minimum? Po co ludziom 150 FPS i więcej? Dla połechtania własnego ego?

Przez chwilę potraktuję poważnie twoje trollowanie, bo może ktoś inny uzna to co napisałem za ciekawe. 

Grałem parę lat w dirt rally, zaczynając od sprzętu który nie trzymał 60 fps, kończąc na aktualnym z sygnaturki, po drodze przechodząc z jedynki na dwójkę i nie tak dawno zmieniając monitor. 

Na zwykłym ekranie 60 Hz czułem różnicę pomiędzy <60 a 80, pomiędzy 80 a 100, 100 a 120-150 itd. Powiedział bym, że dopiero wyraźnie powyżej 100, a właściwie około 200, przestaje czuć dalsze wzrosty. To wszytko na monitorze 60 Hz oczywiście grając bez vsync. Z vsync w ogóle zresztą nie umiałem jechać. Nie jestem pewny czy to widać, ale bardzo, bardzo wyraźnie czuć. Auto lepiej się prowadzi, jest bardziej przewidywalne, ono reaguje bardziej naturalnie i dzięki temu ja reaguję bardziej naturalnie. 

Tak samo po zmianie monitora na 1440p165. To że jest większy i ma wyższą rozdzielczość też pomaga, bo dalej (w sensie odległości ode mnie)  dobrze widać drogę, z większym wyprzedzeniem jestem w stanie ocenić jak się składać w zakręty czy serie zakrętów, a to że na więcej Hz znowu powoduje, że jest płynniej jw. 

Akurat będąc w trakcie wymiany monitora grałem z kolei w forze horizon. Pech chciał, że mi się ona lubiła sama przełączyć z 120 na 60 Hz (używam trybu 10-bit 120 Hz, full screen 165 daję tylko wyjątkowo). Po pierwsze to zauważam to już w menu, po drugie to nie potrafię trafić w drogę gdy jestem już przyzwyczajony do tych 120.

Jeszcze dwie uwagi. Chrupnięcie z 200 do 100 fps jest tak samo bolesne jak z 60 do 30. Jak masz pecha to jest po zawodach. Dosłownie. 

Mój monitor to VA, zdaniem wielu "smużący szajs nie nadający się do szybkich gier". Nie zgadzam się z tym. Kupiłem go świadomie, bo chciałem ekran z funkcją wyświetlania czarnego koloru. Jestem zadowolony. 

8 godzin temu, Flik napisał:

Panu chyba chodziło o inne stopnie.🙂

Niezależnie od wielkości matrycy? Na np 22 calach będzie tak samo jak np na 24, czy 27? Serio ciekawi mnie to.

Czy ludzkie oko widzi różnice między np 60, a np 80, czy 100 klatek? Czy to wszystko jedno, byleby było te 60 minimum? Po co ludziom 150 FPS i więcej? Dla połechtania własnego ego?

Przez chwilę potraktuję poważnie twoje trollowanie, bo może ktoś inny uzna to co napisałem za ciekawe. 

Grałem parę lat w dirt rally, zaczynając od sprzętu który nie trzymał 60 fps, kończąc na aktualnym z sygnaturki, po drodze przechodząc z jedynki na dwójkę i nie tak dawno zmieniając monitor. 

Na zwykłym ekranie 60 Hz czułem różnicę pomiędzy <60 a 80, pomiędzy 80 a 100, 100 a 120-150 itd. Powiedział bym, że dopiero wyraźnie powyżej 100, a właściwie około 200, przestaje czuć dalsze wzrosty. To wszytko na monitorze 60 Hz oczywiście grając bez vsync. Z vsync w ogóle zresztą nie umiałem jechać. Nie jestem pewny czy to widać, ale bardzo, bardzo wyraźnie czuć. Auto lepiej się prowadzi, jest bardziej przewidywalne, ono reaguje bardziej naturalnie i dzięki temu ja reaguję bardziej naturalnie. 

Tak samo po zmianie monitora na 1440p165. To że jest większy i ma wyższą rozdzielczość też pomaga, bo dalej (w sensie odległości ode mnie)  dobrze widać drogę, z większym wyprzedzeniem jestem w stanie ocenić jak się składać w zakręty czy serie zakrętów, a to że na więcej Hz znowu powoduje, że jest płynniej jw. 

Akurat będąc w trakcie wymiany monitora grałem z kolei w forze horizon. Pech chciał, że mi się ona lubiła sama przełączyć z 120 na 60 Hz (używam trybu 10-bit 120 Hz, full screen 165 daję tylko wyjątkowo). Po pierwsze to zauważam to już w menu, po drugie to nie potrafię trafić w drogę gdy jestem już przyzwyczajony do tych 120.

Jeszcze dwie uwagi. Chrupnięcie z 200 do 100 fps jest tak samo bolesne jak z 60 do 30. Jak masz pecha to jest po zawodach. Dosłownie. 

Mój monitor to VA, zdaniem wielu "smużący szajs nie nadający się do szybkich gier". Nie zgadzam się z tym. Kupiłem go świadomie, bo chciałem ekran z funkcją wyświetlania czarnego koloru. Jestem zadowolony. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Flik napisał:

Panu chyba chodziło o inne stopnie.🙂

Niezależnie od wielkości matrycy? Na np 22 calach będzie tak samo jak np na 24, czy 27? Serio ciekawi mnie to.

Czy ludzkie oko widzi różnice między np 60, a np 80, czy 100 klatek? Czy to wszystko jedno, byleby było te 60 minimum? Po co ludziom 150 FPS i więcej? Dla połechtania własnego ego?

Zagraj w CS GO w 60 fps a w 300 to zobaczysz różnicę. A resztę @Pioy wyjaśnił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Około 20, spędziłem może i nawet tysiące godzin grając w takie gry jak CS, LOL przy takiej ilości klatek i nie narzekam.

Edytowane przez Dozorca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kadajo napisał:

Prawdziwy gracz się dostosowuje, a nie placze że ma za mało klatek. 🤣

Prawdziwy gracz kupuje mocniejszy sprzet a nie twierdzi, ze 60 klatek jest plynne :E 

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Dozorca napisał:

Około 20, spędziłem może i nawet tysiące godzin grając w takie gry jak CS, LOL przy takiej ilości klatek i nie narzekam.

Współczuję bo takie coś wypacza, szczególnie oczy...

Jak sobie przypomnę granie np. w Metro 2033 na Pentium 4 3.2GHz to rzygać mi się chce, każdy kto twierdzi, że niżej 30fps to jest coś normalnego to ma wypaczone poczucie rzeczywistości.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Człowiek wbrew pozorom dostosowuje się bardzo dobrze do warunków ekstremalnych. :D

Ale granie poniżej 30 fps jest ogólnie męczące i raczej w dzisiejszym świecie już bardzo nie na miejscu.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Na chwile obecna to mam dwa warianty, 60fps na konsoli i padzie jest dla mnie bardzo plynne, ta sama gra na PC przy 60fps dla mnie dramat i tu preferuje 80-90fps dla gier AAA. Do Mutli nie mniej jak 120fps w minimalnym fps. Do 30fps na konsoli mocno zaciskalem zeby. Prawda jest taka, ze kiedys sie gralo na byle czym i nawet nie wiedzialem ile bylo fps ale jak sie juz posmakuje czegos lepszego to naturalnym jest to, ze czlowiek wybiera i zapamietuje te lepsze doznania.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Like 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Pioy napisał:

Na zwykłym ekranie 60 Hz czułem różnicę pomiędzy <60 a 80, pomiędzy 80 a 100, 100 a 120-150 itd. Powiedział bym, że dopiero wyraźnie powyżej 100, a właściwie około 200, przestaje czuć dalsze wzrosty. To wszytko na monitorze 60 Hz

Na ekranie 60Hz kiedy mam np. 150fps, czy po prostu znacznie więcej niż 60 (i do tego zmienne), to jest zdecydowanie gorsza płynność, niż przy stałych 60fps (bardzo łatwo to zobaczyć, różnica nie mniej widoczna, niż między 60fps@60Hz a 144fps@144Hz ... a może nawet i większa). Tak jest na różnych kartach, monitorach i systemach operacyjnych. Oczywiście efekt taki jest w każdej grze bez wyjątków.

 

Natomiast co do minimalnego grywalnego FPS, to zaznaczyłem co prawda 60, bo nie było wyboru np. 50 - moim zdaniem gdzieś od okolic ~50fps już jest grywalnie. Pamiętam jak dawno temu grywałem przy ~2x niższym fps ... i w sumie grało się, ale to nigdy nie było tak do końca wszystko OK.

15 minut temu, kadajo napisał:

Ale granie poniżej 30 fps jest ogólnie męczące

Też jestem tego zdania - to jakoś bardziej męczy.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Kyle_PL napisał:

Na ekranie 60Hz kiedy mam np. 150fps, czy po prostu znacznie więcej niż 60 (i do tego zmienne), to jest zdecydowanie gorsza płynność, niż przy stałych 60fps (bardzo łatwo to zobaczyć, różnica nie mniej widoczna, niż między 60fps@60Hz a 144fps@144Hz ... a może nawet i większa). Tak jest na różnych kartach, monitorach i systemach operacyjnych. Oczywiście efekt taki jest w każdej grze bez wyjątków.

Twoje zdanie i twoje odczucia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, Pioy napisał:

Twoje zdanie i twoje odczucia ;)

Obiektywnie widzę przycinki przy tych np. ~140 albo ~234fps @ 60Hz. Także, gdyby ktoś miał inne odczucia, to byłbym zdziwiony. Można sobie włączyć test wydajności z World War Z, ustawiając takie detale, by średni FPS był znacznie powyżej 60, a minimalny nigdy nie spadał poniżej 60 i oglądnąć (@ekranie @60Hz bez limitów fps, bez v-sync). Następnie tylko włączyć limit fps na 60, choćby w menu gry, jeśli nie sterownikach (dzięki czemu na PC który nie miał spadków poniżej 60, będzie stałe 60) i różnica jest dosyć powalająca.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pamiętam kiedyś jak ogrywałem Crysisa 1 na WinXP z modem na dx10, miałem wtedy Socket A- chyba athlon 1800+ z oc i chyba Radka rx3650 512mb ddr2 AGP. To było grane :D

Nadal nie mam mocnego kompa, bo ogrywam wszystko w 1080p na nic więcej nie mogę sobie pozwolić, na konsoli z padem w ręku da radę grać w 30fps, choć bywają gry gdzie to czasem przeszkadza, ale da się przyzwyczaić, najgorsze są pierwsze minuty jak się ruszy kamerą z tymi 30fps, ale po kilku minutach już nie widzę problemu i normalnie gram, zapominam, że jest to "jedynie" 30fps.

Mam monitor 144hz, ale nadal gram poniżej 100fps, a czasem z blokadą 60 bo GPU nie da rady, ale na pewno granie w 100fps+ przy k+m jest lepsze bo sprawdzałem, tylko do tego trzeba mieć sprzęt, a ja nie grywam multi FPS by dawać low detale :P

Krótko, 30fps jest to granica, dolna, na PC z k+m to "zakała rodziny", ale już padem można by i pograć i mamy wtedy console experience. Można by zapodać blokadę na 40fps ale do grania na padzie, chyba, ze jakaś strategia itp to jeszcze ruchy myszką by nie były tak wkurzające jak w jakimś szybszym fpsie(strzelance).

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...