Skocz do zawartości
obsy

Jaka jest granica grywalności w grach?

Jaki minimalny klatkarz może być uznany za minimum grywalności?  

84 użytkowników zagłosowało

Ankieta została zamknięta
  1. 1. Jaki minimalny klatkarz może być uznany za minimum grywalności?


  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 08/01/22 o 13:48

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie obecnie 60fps to takie akceptowalne minimum w przypadku gier z otwartym światem i eksploracją (większość współczesnych gier singlowych, MFS itp.). Oczywiście są też gry w których starcza mi spokojnie 30 klatek (np. gry od Paradoxu, Cywilizacja, Humankind ponieważ są to gry mocno statyczne). Natomiast w kompetetywnych grach multi źle mi się gra poniżej 100 klatek. Idealnie jest dla mnie w grach singlowych stałe 100 klatek, a w dynamicznych grach multi stabilne 165fps (wykorzystanie maksymalnego odświeżania mojego monitora). Oczywiście dawno temu liczyło się tylko czy gra mi pójdzie czy nie i takie GTA SA, Max Payne czy Gothic przechodziłem pewnie w mniej niż 30 klatkach, a grało się świetnie - czasy się jednak zmieniły i teraz już nie widziałbym powrotu do tamtej "płynności" ;)

Gdybym grał na konsoli to myślę, że spokojnie 60 klatek by mi starczyło ponieważ przy grze padem odczucia są inne niż przy szybkich ruchach myszą.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poniżej 60fps uważam za obrzydliwe.

Idealnie jest jak wjeżdża na 80-90.

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Czym innym jest "mi wystarcza - więcej nie potrzebuję", a czym innym "nie czuć różnicy", "30FPS- 30FPS nie równe" i inne takie.

Mimo iż jestem zwolennikiem większej ilości fps (ale to dlatego że gram w bardziej dynamiczne produkcje), to wiem o co mu chodzi. Właśnie o dynamikę. Idąc w ekstremalne porównania to grając w pasjansa 30 fps to dużo, ale grając np. w Warzone czy inne FPS-y multiplayer to 30 klatek/sekundę to będzie drastycznie mało.

Tu właśnie chodzi nie tylko o to co dla kogo wygodne, ale co dla danej produkcji stanowi pewną rozsądną granicę, która wpływa nie tyle na komfort, który jest indywidualny dla użytkownika, a już na samą rozgrywkę. W taką multiplayerową strzelankę jak będzie ktoś grał w 30fps, to raczej ma mierne szanse z kimś kto gra w 120fps, bo to kwestia pewnych opóźnień, które mają znaczenie dla rozgrywki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy dynamicznych grach nastawionych na rywalizację w multi to 120 fps. Może 100. 

60 to balansowanie na krawędzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

wszystko co nie łapie się w synchronizację freesync dla single

multi chociaż te 80+

Edytowane przez kogut199109

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Single 60

Multi 80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.06.2022 o 23:52, sideband napisał:

Prawdziwy gracz nie gra w gry ?

Tylko ogląda na yt bo nie ma GPU a konsoli przecie nie kupi XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Krótko - dla mnie absolutne minimum to 60 klatek. Nie wyobrażam sobie grania w cokolwiek z mniejszą liczbą, tzn w cokolwiek płynnego/dynamicznego. jakaś turówka pewnie by przeszła. 

A w ścigałkach czuć różnicę już od 80-90 FPS, więc tak gram w te mniej wymagające, gdzie sprzęt się nie poci (MotoGP, F1)

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak dla mnie w ścigałkach, to jest możliwe nawet granie przy 30fps ale jest to nieprzyjemnie niski fps (widać ten judder krajoobrazu przy skręcaniu), więc niby grywalnie, ale nie chciałbym psuć sobie przyjemności z gry tak niskim fps. W ścigałkach za to dla mnie fundamentem jest stały fps, bez zwolnień, a szczególnie bez przycinek (czyli gwałtownych, chwilowych, mocnych spadków fps).

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2008 jak zmienialeś sprzęt to Crysis zamiast w 5 klatkach, działał ci nagle w 40, WoW Shattrath City lub Dalaran zamiast w 5, to w 30, a Gothic 3 zamiast w 10 to w 60. A dzisiaj? Zamiast 75 masz 150 klatek? Zamiast 150 masz 300? Moim zdaniem płynność to 60 klatek, ja w to celuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis osiagniecie 60 fps w 1080p na sredniej klasy kompie w nowych grach nie jest wielkim wyzwaniem, mamy czasy gdzie chyba coraz wiecej z nas juz mysli o 100 fps i wiecej co i tak nie zmienia tego ze te 60 jest ok. Fakt super miec wiecej przy monitorze z gsync ale zaczyna sie jakas taka paranoja chyba ze jak nie ma 100 fps to nie gram....

Dla mnie juz to kiedys pisalem te 50 fps musi byc zeby sie gsync lapal

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak niektóre gry (ledwo) działają na Celeronie G6900, przypomina sytuację z naszego dzieciństwa, gdy gry właśnie tak byle jak działały na komputerach kupionych przez rodziców lub dziadków (ja i tak miałem dostęp do lepszego kompa niż większość). A teraz taki procesor nazywa się "nie do gier", "za słaby do gier" itp. Fakt faktem, że niektóre gry na nim albo w ogóle nie działają (Far Cry 6) albo mają błędy (Doom Eternal). Ale standardy rzeczywiście powinny się podnieść i chciałbym widzieć gry na konsolach działające standardowo w 60 klatkach (120 w VR), a na PC w 120+ klatkach. Nikogo do Celerona nie zachęcam, bo po pierwsze ten procek ma dosłownie zero jakiegokolwiek zapasu wydajności na przyszłość.

86-Cheap-Intel-Gaming-CPU-Review-Pentium

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Kynareth napisał:

 Ale standardy rzeczywiście powinny się podnieść i chciałbym widzieć gry na konsolach działające standardowo w 60 klatkach (120 w VR), a na PC w 120+ klatkach. 

Klatki, klatkami, ale w jakiej rozdzielczości? Bo "1080p", czyli renderowanie do 1920x1080 to żal.pl, na miarę 30fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko jesli chcemy przekraczac 100 fps to sa 2 opcje. albo masz duzo kasy i inwestujesz w kozacki sprzet albo grasz w 1080p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio grając w DL2 miałem takie uczucie, że coś jest nie tak przy 72fps gdzie praktycznie każdą grę tak blokuję i ustawiam detale tak żeby nigdy poniżej tego nie spadało. Wchodząc do gry po przerwie zawsze miałem uczucie braku płynności więc zablokowałem grę najpierw na bardzo ostro 5fps potem 10, 15 i tak grałem (ruszałem kamerą) chwilę po takim resecie oczu 40 już wydawało się w pełni grywalne i płynne a 60 czy 72 wręcz nie naturalnie płynne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Klatki, klatkami, ale w jakiej rozdzielczości? Bo "1080p", czyli renderowanie do 1920x1080 to żal.pl, na miarę 30fps.

Oczywiście XSS 720p, PS5 i XSX 1440p, a PC w zależności od budżetu 1080p-2880p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...