Skocz do zawartości
obsy

Jaka jest granica grywalności w grach?

Jaki minimalny klatkarz może być uznany za minimum grywalności?  

84 użytkowników zagłosowało

Ankieta została zamknięta
  1. 1. Jaki minimalny klatkarz może być uznany za minimum grywalności?


  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 01.08.2022 o 13:48

Rekomendowane odpowiedzi

No tak było @lukadd. U mnie w podbudzie, mało kto miał kompa, a tylko jeden kumpel z klasy miał sensownego na którym dało się grać w coś nowego. W tamtych czasach, to się głównie grało na psx, n64, a ekonomiczniej na klonach nes :szczerbaty:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zależy na czym gram i w co, na PC gram tylko w 60 FPS (jeśli gram na myszce i klawie), a na konsoli może być i 30 (przy efektach post-processowych na konsolach i TV i tak wygląda to całkiem ok), choć jak jest wybór, to zdecydowanie wolę 60, grafika mi za bardzo roli nie gra. Na matrycach powyżej 60 Hz różnicę widzę głównie na pulpicie przy ruchu myszką, w grach jest na tyle znikoma, że nie czuję potrzeby wyższego klatkarzu.

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam większe potrzeby niż przeciętny plebs dlatego 360 klatek to minimum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🤩

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Przemcio666 napisał:

a na konsoli może być i 30 (przy efektach post-processowych na konsolach i TV i tak wygląda to całkiem ok), 

Było pite?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.06.2022 o 18:02, Jaycob napisał:

Zależy od gry. Skradanki, turowe RPG,  survival horrory etc mogę grać w 30 fps. Gry akcji, fpsy, souls-lajki, wyścigi to raczej wybiorę 60+ fps.  Aczkolwiek teraz gram w Spider-mana Remastered w 30 fps i o dziwo mi to nie przeszkadza. :hmm:

30FPS- 30FPS nie równe. Są gry które się dobrze gra w 30fps, a inne nie.Dotyczy to nawet FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
54 minuty temu, Kyriakos napisał:

30FPS- 30FPS nie równe. Są gry które się dobrze gra w 30fps, a inne nie.Dotyczy to nawet FPS.

Widzę, że upał robi swoje.

Panowie, nie róbmy jaj.
Czym innym jest "mi wystarcza - więcej nie potrzebuję", a czym innym "nie czuć różnicy", "30FPS- 30FPS nie równe" i inne takie.
Nie ma lepszego, gorszego, znośniego, 30fps. 30 fps, to 30 fps.
Są tylko inne potrzeby, inne oczekiwania, inne przyzwyczajenia albo inne "progi bólu" (u każdego inne!).

30km/h, to 30km/h.
Czy ktoś jeździ cieniasem, czy ktoś jeździ subaru - to jest zawsze to samo 30km/h.
Wiadomo, że inaczej czuje się 30km/h w trabancie (w którym przy 50 zaczynają się odklejać wskazówki od zegarów), a inaczej w grubym mesiu (gdzie nie czuje się stówy).

Ale nie twórzmy już herezji.

 

 

2 godziny temu, Przemcio666 napisał:

a na konsoli może być i 30 (przy efektach post-processowych na konsolach i TV i tak wygląda to całkiem ok), 

To, to sobie chyba na potylicy wytatuuję.
Drugą taką mądrość trudno będzie znaleźć na forum (bez urazy). 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się. 30 z Vsync będzie bardziej przyjazne niż z tearingiem :D

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po to jest juz bardzo powszechny adaptive sync zeby sobie grac w  +50 fps bez tearingu i stuteringu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, kadajo napisał:

Nie zgodzę się. 30 z Vsync będzie bardziej przyjazne niż z tearingiem :D

 

Śmiechnoł żem 🤣

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Eltik napisał:

po to jest juz bardzo powszechny adaptive sync zeby sobie grac w  +50 fps bez tearingu i stuteringu

A jak ktoś się uprze albo musi grac w 30 fps ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Element Wojny napisał:

Ja mam większe potrzeby niż przeciętny plebs dlatego 360 klatek to minimum.

 

Plebs pozdrawia wielkiego szlachcica:D
Co tematu to 60+

Edytowane przez Killer85
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha ha  +20 to minimum :F . A wy tu 360 klatek chcecie ;)

Dawno, dawno temu w The Crew pewna misja czasowa z zbieraniem określonej paczek była problemem i blokowała postęp.

Ustawienia minimum + coś w plikach, planowanie ruchu z wyprzedzeniem, gaz w ustawieniach od razu na 100%  zamiast liniowego przyrostu i nic  zawsze paczek brakowało. Zmiana z 2c na 4c  poprawiła płynność  z +-15fps w niskiej rozdzielczości :F na słabszej karcie graficznej na + 20fps i misja zaliczona.

Stare dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Było pite?

Możesz sobie również wytatuować "nie wiem, ale wyśmieję" na czole i zapewniam, że będzie bardziej pasowało. Poczytaj sobie dlaczego na konsolach 30 FPS wygląda lepiej niż to samo 30 FPS na PC, masz np. użyty odpowiednio motion-blur i scapowane klatki na 30, co daje wrażenie wyższych klatek, pad sprzyja bardziej niższemu klatkarzowi niż myszka, bo opiera się na płynnym ruchu, na konsolach gra się raczej na TV, które również mają swoje metody na wizualne podbicie ilości klatek. Pamiętasz czasy, kiedy na YT nie było 60 FPS, ale jakimś cudem ludzie wrzucali filmy w 30 FPS, które wyglądały jakby były w 60? Używało się wówczas motion-blura i film wyglądał jakby był w 60 klatkach. Magia, co XD? Tak, obiektywnie to te same 30 klatek, subiektywnie odbiór jest inny ze względu na to jak gra jest pod konsolę zrobiona, a jak pod PC'ta.

Masz tu przykład, żebyś przypadkiem sobie nic nie tatuował:
 


A tu materiał dlaczego tak jest:
 

 

A jeśli interesujesz się gamedevem ze strony kodu, to poczytaj czym są ticki i predykcja klatek, a będziesz wiedział jak bardzo różnią się porty PC'towe od tych konsolowych.

Edytowane przez Przemcio666
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Przemcio666 napisał:

A jeśli interesujesz się gamedevem ze strony kodu, to poczytaj czym są ticki i predykcja klatek, a będziesz wiedział jak bardzo różnią się porty PC'towe od tych konsolowych.

Swieta prawda, dlatego sam pisalem wczesniej, ze 60fps na konsoli TV i pad jest dla mnie mega plynne, a ta sama gra na PC przy 60fps mam mdlosci. Dopeiro takie 80-90fps akceptuje szczegolnie w grach AAA.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Widzę, że upał robi swoje.

Widzę ,że ci brakuje potencjału intelektualnego w tym temacie. Powyżej część juz masz podane dlaczego 30fps może być bardziej grywalne od 30fps innego kodu gry.

Edytowane przez Kyriakos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Phoenixsuple napisał:

Swieta prawda, dlatego sam pisalem wczesniej, ze 60fps na konsoli TV i pad jest dla mnie mega plynne, a ta sama gra na PC przy 60fps mam mdlosci. Dopeiro takie 80-90fps akceptuje szczegolnie w grach AAA.

Serio? Dla mnie tak samo płynnie jest na PC jak ustawię locka jak na konsoli, ale ja gram na padzie to może dlatego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jaycob napisał:

Serio? Dla mnie tak samo płynnie jest na PC jak ustawię locka jak na konsoli, ale ja gram na padzie to może dlatego?

Tak pad ma glowny wplyw na to plus to co kolego wyzej przedstawial nt roznic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ten filmik to BS.

1. Motion blur można też włączyć na PC, jakoś sporo ludzi preferuje żeby go wyłączyć. A na konsoli po prostu jesteś skazany na rozmazany obraz.

2. 30 FPS "jakoś działa" bo masz kontroler z input lagiem... bitch please :E Jakoś ogrywałem choćby Forzy 3 i 4 na padzie, pisałem gdzieś w wątku o monitorach - w trakcie czwórki przesiadłem się z monitora 60 Hz na 120 Hz (aktualny) i potem nie byłem w stanie trafić w drogę, na padzie, przy przestawieniu go na 60 Hz.

3. Jeśli masz sprzęt, który wyciąga znacznie ponad 30 FPS, to blokada na tej wartości zdaniem gościa powinna rozwiązać problem (masz stały frametime w końcu, co nie?). Kto chce niech testuje, ja wolę po prostu więcej klatek ;)

Także to są takie argumenty "na konsoli mniej FPS wystarcza, bo mniej się skupiasz na graniu" :E Idąc dalej tym tropem, rozwaliwszy się na kanapie przed konsolą można jeszcze wysączyć browara, to 15 FPS wystarczy xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Przemcio666 napisał:

Możesz sobie również wytatuować "nie wiem, ale wyśmieję" na czole i zapewniam, że będzie bardziej pasowało. Poczytaj sobie dlaczego na konsolach 30 FPS wygląda lepiej niż to samo 30 FPS na PC, masz np. użyty odpowiednio motion-blur i scapowane klatki na 30, co daje wrażenie wyższych klatek, pad sprzyja bardziej niższemu klatkarzowi niż myszka, bo opiera się na płynnym ruchu, na konsolach gra się raczej na TV, które również mają swoje metody na wizualne podbicie ilości klatek. Pamiętasz czasy, kiedy na YT nie było 60 FPS, ale jakimś cudem ludzie wrzucali filmy w 30 FPS, które wyglądały jakby były w 60? Używało się wówczas motion-blura i film wyglądał jakby był w 60 klatkach. Magia, co XD? Tak, obiektywnie to te same 30 klatek, subiektywnie odbiór jest inny ze względu na to jak gra jest pod konsolę zrobiona, a jak pod PC'ta.

Pogubiłeś się trochę.
Motion blur nie ma nic wspólnego z "płynnością" 30 fps.
To co opisujesz to interpolacja klatek, to ona może sprawiać wrażenie ze klatek jest więcej niż w rzeczywistości.
30 fps na PC jest dokładnie takie same jak 30 fps na konsolach. Rożnica może być tylko w Vsync i stabilności FR. A to są dwa kluczowe aspekty aby 30 FPS było grywalne i w miarę komfortowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Interpolacja i motion blur daje taki efekt, sama interpolacja rozwali Ci obraz i będzie wyglądał jak analog. Jest takie samo, ale gry pisane są inaczej, dzięki temu, że na konsoli możesz przewidzieć zachowanie gry, a na PC nie, więc wszelkie post-processy da się o wiele lepiej dostosować. To nie jest tak, że jestem jedyną osobą na świecie, która widzi, że na PC 30 klatek wygląda gorzej niż na konsoli, ani nie jestem jedyną osobą, która używała tego zabiegu do wizualnego zwiększenia liczby klatek na YT zanim wprowadzili 60 FPS XD

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Does Samuel L. Jackson look closer to Sudanid or Bantuid?

😆

Interpolacja klatek (frame interrpolation) ma za zadnie pozbyć się judderingu w obrazie co skutkuje płynniejszym ruchem.
Motion blur ma za zadanie rozmyć szybko poruszający się obiekt lub cala klatkę.

To dwie kompletnie rożne rzeczy które dodatkowo są swoim przeciwieństwem.

 

Wybacz, ale albo trolujesz albo nie masz kompletnie pojęcia na temat w którym się wypowiadasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minimum 60, niezależnie od typu gry bo po prostu lubię widzieć płynność. 

Idealnie 120-144 Hz, bo nawet ruszanie kursorem myszy jest przyjemniejsze. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

XD To podajcie sobie przyjacielską dłoń z Choplaczem, ja już pokazałem materiały na ten temat, więcej możecie doczytać sami, albo nadal siedzieć w swojej bańce i rżnąć głupa. Wasz wybór ; ) Używałem sam motion blurringu, tysiące osób używało tego zabiegu na YT, a tacy jak Ty nadal będą usrywać się w swoim przekonaniu, że "ty trollujesz" XD Ech.

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, przynajmniej wszystkim jest wesoło :E

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ludzie upierający się przy swojej niewiedzy są po prostu smutni, kiedy materiałów na ten temat masz w necie sporo, ale jak tam lubisz, ranga moderatora na Labie niestety nie dodaje wiedzy XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Takie pomysły z pewnością są rozważane, na zasadzie ostatecznego koła ratunkowego. Nie sądzę jednak aby PiS miał jakiekolwiek szanse to zrealizować, ponieważ jego Elektorat to raczej w większości osoby w wieku popoborowym, a także samotne mamuśki 500+. Tutaj opozycja miałaby wielkie pole do popisu w kwestiach typu obywatelskie nieposłuszeństwo i nie byłoby to trudne do rozegrania. Generalnie uważam, że dla PiS-u nie ma juz ratunku, uważam niestety także, że w ciągu najbliższego roku państwo zostanie doszczętnie zdemolowane (nie wierzę we wcześniejsze wybory).
    • Mi tam się podobał, prymitywny predator i słabo uzbrojeni ludzie zgadzam się z krytykami. 8/10. Predators 6/10, a The Predator ten szrot z 2018 3/10. Predator 1987 10/10.
    • Nawet najsłabszy SSD jest szybszy od HDD. Więc gorzej nie będzie.  Ale ja bym szedł w NVME nawet używkę. 
    • Zanim ten Remake wyjdzie to będzie można obejrzeć sporo w sieci jak przed premierą The Last of Us Part II wyciek za wyciekiem https://imgur.io/a/iPxUwSg  Sony ma problemy z przeciekami już nie pierwszy raz https://www.gry-online.pl/newsroom/sony-mierzy-sie-z-wyciekiem-kolejne-nieoficjalne-materialy-w-drod/z2226d4 a do tego frytki  Ojciec czekał i chciał w to zagrać. Jak kupisz i ograsz to możesz mi pożyczyć bo sam z siebie mam opory żeby wydać na to 339 zł.
    • Panowie. Proponuje powyciągać już te kije z d...p, bo pomału nie chce się tu zabierać głosu. Cokolwiek napiszesz - żartem, dla jaj, sarkastycznie (bo jesteśmy u siebie), to znajdzie się jakiś bojownik o demokrację, co wskakuje na garba i zaczyna rodeo. Człowieku. Mam ponad 50 lat. Zaczynałem od maszynek zapinanych do czarno-białego TV Junosta (ping-pong) , poprzez spectrumy, amstrady, następnie późniejsze zdobycze Pewex IT (atarki i commodorki). Zanim pojawiła się pierwsza "prawdziwa" konsola, to byłem już dorosłym prawie facetem i zaprawionym "komputerowcem" składaczem. Wiem więc, o co w tym wszystkim chodzi. I dlatego ten sarkastyczny film, w sarkastycznym tonie. Bo jakoś nigdy nikt nie porównuje kosztu "zwykłej konsoli" (patrzajta jaka tania!), do... "zwykłego PC" (miernoty za 3 - 3,5K). Zawsze dziwnym trafem, ktoś pokazuje konsole za "cenę rynkową" i stawia ją naprzeciw grubego, przerośniętego PCMR, który podobnie, jak ta konsolka z filmu czasami nawalany jest milionem zbytecznych pierdół. I tylko o to mi szło. Nie dlatego, ze przeleżakowałem pod lodem ostatnie 30 lat, tylko dlatego, że zawsze uśmiecham się pod nosem, jak gimbaza z zakórniakami po komunii (odłożonymi na kąsolę) fika do dorosłych facetów z własnymi portfelami i ich PCMR configów - próbując porównywać te nieporównywalne zabawki. I tyle w temacie. Myślałem, że są tu też i "dorośli", co chwycą temat i niekoniecznie popuszczą przy tym w portki z napinki.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...