Skocz do zawartości
Torquemada

Karta sieciowa Asus AX56 nie łączy się z routerem

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Sterownik zainstalowany, karta sieci widzi, natomiast po wpisaniu hasła (poprawnego) nie łączy się z routerem. Komunikat "Nie można połączyć się z siecią". Ktoś ma jakiś pomysł w czym może tkwić problem? 

Router Asus RT-AC58U

Edit: Zrobiłem z telefonu hot spot i podobny komunikat przy próbie skorzystania z hot spotu tą kartą sieciową. 

Edit2: Przy rozwiązywaniu problemów z kartą sieciową jest komunikat:

"Problem z kartą sieci bezprzewodowej lub punktem dostępu" (nierozwiązany) 

Oraz

"Brak preferowanych sieci bezprzewodowych" (wykryty) 

Testowałem różne porty USB, nic to nie zmienia. 

 

Edytowane przez Torquemada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od instalacji aktualizacji systemu. Ostatnio miałem podobny problem w laptopie. Myślałem że sieciówka padała ale po jej wymianie problem nadal występował a po aktualizacji systemu jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, SeN81 napisał:

Zacznij od instalacji aktualizacji systemu. Ostatnio miałem podobny problem w laptopie. Myślałem że sieciówka padała ale po jej wymianie problem nadal występował a po aktualizacji systemu jak ręką odjął.

Niestety nie pomogło :(

Ktoś wie o co chodzi z Brak preferowanych sieci bezprzewodowych

Może to jest problemem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Torquemada napisał:

Sterownik zainstalowany, karta sieci widzi, natomiast po wpisaniu hasła (poprawnego) nie łączy się z routerem. Komunikat "Nie można połączyć się z siecią". Ktoś ma jakiś pomysł w czym może tkwić problem? 

Router Asus RT-AC58U

"Uwielbiam" jak ludzie nie podają pełnych podstawowych danych... Jaka to jest dokładnie karta sieciowa? Z dodatkowych informacji wnioskuję że USB-AX56. Pod jakim systemem operacyjnym ją uruchamiasz? Czy jest to oryginalny system czy jakaś dziwna wersja?
Uruchom okno linii poleceń i wykonaj oba polecenia z pierwszego akapitu tego wpisu.  Możesz również uruchomić inSSIDera i zobaczyć jaki jest poziom sygnału WiFi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak USB-AX56, ten dopisek USB nawet nie wiedziałem że to część nazwy (istotna). Windows 10 Pro wersja 21H2. Oryginalny system. Jak sprawdzę resztę dam znać. 

Testowałem jeszcze w między czasie na necie sąsiada i podobny komunikat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz pokazać screen z menadżera urządzeń z rozwiniętą gałęzią sieci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Qwinto napisał:

A możesz pokazać screen z menadżera urządzeń z rozwiniętą gałęzią sieci?

Wrócę z pracy to wrzucę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Qwinto napisał:

Masz dwie karty WiFi?

Wpiąłem z powrotem starą. Niezależnie czy ona jest podłączona czy nie, AX56 zachowuje się tak samo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Torquemada napisał:

Wpiąłem z powrotem starą. Niezależnie czy ona jest podłączona czy nie, AX56 zachowuje się tak samo. 

OK, no to pozostaje sprawdzić kartę na jakimś innym kompie z innym routerem, albo uruchomić jakiegoś Linuxa live i go tam przetestować. Pod warunkiem, że sterowniki się znajdą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Qwinto napisał:

OK, no to pozostaje sprawdzić kartę na jakimś innym kompie z innym routerem, albo uruchomić jakiegoś Linuxa live i go tam przetestować. Pod warunkiem, że sterowniki się znajdą...

Na innym kompie (ten ze stopki, Windows 11Pro), działa. Łączy się z moim routerem, routerem sąsiada również :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Torquemada napisał:

Na innym kompie (ten ze stopki, Windows 11Pro), działa. Łączy się z moim routerem, routerem sąsiada również :)

Czyli sprzętowo raczej nie ma problemu. Bardziej to kwestia systemu operacyjnego... Odinstaluj sterowniki tej karty, usuń kartę, restart komputera, zainstaluj sterowniki, podepnij kartę. Generalnie szukaj w Google, może coś się trafi...

Albo takie wyszukiwanie i taka odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...