Skocz do zawartości
chartkor

Wybór vana pod kampera

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do budowy kampera i stoję przed pewnymi dylematami. 

Biorąc pod uwagę obecne ceny paliw płynnych z przykrością widzę że 99% vanów klepanych w Europie w ciągu ostatnich dekad to diesle. 
Czy benzyna + gaz mają w vanie sens z punktu widzenia kosztów? Myślę że chciałbym się zamknąć w góra 50k za samo auto

Fajnie by było jakby van miał jakiś rodzaj napędu na 4 łapy, znalazłem starego Sprintera z 1998 na benzyne i 4x4 za ponad 20k ale nie wiem czy branie takiego starego auta ma sens. Pozostają jeszcze Fiat/Citroen/Peugeot z napędem 4x4 Dangel ale one niestety kosztują x2 albo lepiej wtedy i też są w dieslu, Są też transity 4x4 ale też zazwyczaj diesel.

Czy jakieś opcję ominąłem? Czy komuś przychodzi do głowy inna marka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie Dodga Promastera, to jest Ducato na USA z Pentastarem 3.6 V6 ;) A jak nie to coś z trojaczków właśnie Ducato 2.3, Jumper/Boxer 2.2 Hdi, obydwa silniki około 10-11L wypiją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesel. Szczególnie jak jeszcze myślisz o 4x4, czyli zapewne jakiś trudniejszy teren. Przy B+G trzeba Ci jeszcze konkretną butlę LPG, min. 100litrów. Czyli sporo miejsca, którego w kamperze zawsze mało. A zasięg i tak nie będzie jakiś szalony. 

Trzymam kciuki, fajnie byłoby jakbyś czasem wrzucił w internet jakieś zdjęcia z postępu prac ?

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, marko125-91 napisał:

Diesel. Szczególnie jak jeszcze myślisz o 4x4, czyli zapewne jakiś trudniejszy teren. Przy B+G trzeba Ci jeszcze konkretną butlę LPG, min. 100litrów. Czyli sporo miejsca, którego w kamperze zawsze mało. A zasięg i tak nie będzie jakiś szalony. 

Trzymam kciuki, fajnie byłoby jakbyś czasem wrzucił w internet jakieś zdjęcia z postępu prac ?

Dużo więcej benzyny i lpg taki dostawczak spali niż diesla? 
ogladalem jednego bloga gdzie facet mówił ze przy oszczędnej jeździe to 6-7l ON bierze. Wartości te wydają mi się nieosiągalne przy silniku benzynowym przy takiej masie. 
wiec dlatego sobie myśle ze nawet niech ten benzyniak pali 12 to w tym momencie nie opłaca się szukać a wybór benzyniakow jest naprawdę nędzny, tylko brać diesla 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej, myślałem, że jesteś bardziej rozsadny :E Pa na to, mój Outlander ma taki sam 2.2hdi, ciut starszej konstrukcji ale to już jest common rail na wtryskach piezo, zmienna geometria i przygotowany na euro 5, przy lajtowej jeździe pali właśnie 6-7L. Auto 1850kg. Pół raza mniejsze jak te busy. Rozwinąć Ci puentę czy dasz radę sam ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem :E Po prostu nie znam się zupełnie na europejskich silnikach a na dieslach zwłaszcza, jedyne kopciuchy jakimi jeździłem to był Cummins, PowerStroke i Duramax :E po za tym to całe życie lałem benzyne i nigdy kosztów nie liczyłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chevrolet Astro ! tylko zdrowy 8:E butlę w koło zapasowe czyli od spodu, zapas na górę razem z trumną, pomysłów jest w uj :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do trzech losowych sklepów motoryzacyjnych i zapytaj w każdym o trzy losowe części do tego Lublina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak źle? Chyba się za dużo Roberta z Muzeum Skarb Narodu nasłuchałem :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, katystopej napisał:

To może Buchanka 8:E

kacapskim szrotem jeździć nie będę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, katystopej napisał:

To może Buchanka 8:E

zawsze może kupić Robura :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle zastanawiałeś się, ile będziesz tym kamperem podróżował? Czy w ogóle to się opłaca i czy nie lepiej porządną przyczepę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...