Skocz do zawartości
Predix

Rtx 3090 HOF ... Spalone piny

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, 

nieciekawa sprawa z moim GPU... podłączyłem komputer pod TV (4k 120HZ, aktualnie pracowałem na monitorze 1440p nie pytajcie czemu) i zauważyłem dziwne ścinki w grze - ekran po prostu się zawieszał i po graniu. Nie umiałem znaleźć przyczyny, stery wszystko ok a przy kontroli wizualnej wyszedł kwiatek... spalone piny na złączu zasilania. Karta na pulpicie i w biurowej pracy działa normalnie, dopiero pod dużym obciążeniem crashuje. Zasilacz seasonic 850W, każdy kabel na osobnym kablu z zasilacza
Przedłużki do kabli są oryginalnymi przedłużkami dodawanymi w zestawie do karty.
Karta oczywiście jeszcze na gwarancji (ma ledwie 11 miesięcy) - chcę ją wysłać do serwisu tylko teraz pytanie - kontaktować się bezpośrednio z KFA2 czy lepiej przez sklep ? Kupiona w xkomie oczywiście na osobę prywatną - można reklamować na rękojmię bądź gwarancję.
Proszę o wypowiedzi osób które się znają na temacie bądź miały kiedyś przyjemność coś reklamować w xkomie :)

Pozdrawiam

294306411_709787610118759_1630680192544169055_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Producent Cię odeśle do sklepu u którego kupiłeś kartę, także od razu możesz walić do X-komu.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Predix napisał:

Proszę o wypowiedzi osób które się znają na temacie bądź miały kiedyś przyjemność coś reklamować w xkomie :)

Pozdrawiam

 

Reklamowałem jakiś czas temu GTX 1070 od MSI i odpisali mi, że mogę wysłać kartę bezpośrednio do nich (X-komu), ale to tylko opóźni reklamację, bo oni i tak odsyłają ją do producenta. Więc równie dobrze mogłem wysłać od razu do MSI. 

Teraz, lukibossss napisał:

Producent Cię odeśle do sklepu u którego kupiłeś kartę, także od razu możesz walić do X-komu.

No właśnie jest zupełnie odwrotnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Predix napisał:

Przedłużki do kabli są oryginalnymi przedłużkami dodawanymi w zestawie do karty.

bez tych przedłużek odpalałeś kartę bezpośrednio z kabli od zasilacza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Tornado3 napisał:

bez tych przedłużek odpalałeś kartę bezpośrednio z kabli od zasilacza ?

Nie, od takich spraw specjalistą nie jestem a nie chcę pogorszyć sytuacji :D

Znalazłem temat na reddicie z podobną sytuacją - dokładnie te same piny spalone w hofie (dość limitowana wersja) https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/rxde1b/gpu_power_supply_cable_melted_using_3090_hof/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, sc0rpow napisał:

Więc równie dobrze mogłem wysłać od razu do MSI. 

Nie, nie mogłeś, MSI Polska nie przyjmuje kart graficznych od klientów indywidualnych. Laptopy i inne pierdoły tak, GPU nie, przerabiałem to w zeszłym roku.

Co do samej obsługi gwarancyjnej przez X-kom, wszystko przebiegło bardzo sprawnie, kartę miałem z powrotem w ciągu 9 dni, naprawioną przez serwis MSI. Z tym że zawoziłem i odbierałem osobiście w salonie

7 godzin temu, sc0rpow napisał:

No właśnie jest zupełnie odwrotnie.

Wysłać to sobie możesz do Evga i chyba Zotac'a, reszta przez sklep ;)

Nie wprowadzaj ludzi w błąd 

Edytowane przez maras2574
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, sc0rpow napisał:

Reklamowałem jakiś czas temu GTX 1070 od MSI i odpisali mi, że mogę wysłać kartę bezpośrednio do nich (X-komu), ale to tylko opóźni reklamację, bo oni i tak odsyłają ją do producenta. Więc równie dobrze mogłem wysłać od razu do MSI. 

No właśnie jest zupełnie odwrotnie. 

Totalne bzdury ;)

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie ze znajomym z serwisu zasugerował on reklamację w sklepie z tytułu rękojmi ponieważ karta nie ma nawet roku. 

Jak myślicie jak rozpatrzą to w sklepie? Podejmą się naprawy czy zwalą winę na mnie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

Totalne bzdury ;)

Zgadzam się. Asus także odesłał mnie z kwitkiem do sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, D3Fcon napisał:

Zgadzam się. Asus także odesłał mnie z kwitkiem do sklepu.

Asus przyjmie ale trzeba załatwić to po znajomosci z odpowiednimi osobami ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, sc0rpow napisał:

Reklamowałem jakiś czas temu GTX 1070 od MSI i odpisali mi, że mogę wysłać kartę bezpośrednio do nich (X-komu), ale to tylko opóźni reklamację, bo oni i tak odsyłają ją do producenta. Więc równie dobrze mogłem wysłać od razu do MSI. 

No właśnie jest zupełnie odwrotnie. 

Nie żartuj bo orientowałem się ze 3 razy i kartę musisz odesłać do sklepu a sklep do msi, inaczej nie da rady niestety :/ :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Predix napisał:

Jak myślicie jak rozpatrzą to w sklepie? Podejmą się naprawy czy zwalą winę na mnie ? 

Jak to w polsce, pewnie zwala wine na Ciebie i zostaniesz z drogim przyciskiem do papieru :E 

Choc moze czasy sie zmienily, w latach 2005-2010 reklamowalem 3 rzeczy, wszystkie reklamacje zostaly odrzucone i w kazdej sprawie pomogl rzecznik praw konsumenta :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Predix napisał:

Po rozmowie ze znajomym z serwisu zasugerował on reklamację w sklepie z tytułu rękojmi ponieważ karta nie ma nawet roku. 

Jak myślicie jak rozpatrzą to w sklepie? Podejmą się naprawy czy zwalą winę na mnie ? 

Ty miałeś oryginalne kable tzn dostarczone w zestawie z kartą? Pytam z ciekowości.. Czy od zasilacza? 

 

Docisku nie miałeś w tym porcie, tak sugeruję po usterce, jak wyszła.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, AndrzejTrg napisał:

Ty miałeś oryginalne kable tzn dostarczone w zestawie z kartą? Pytam z ciekowości.. Czy od zasilacza? 

 

Docisku nie miałeś w tym porcie, tak sugeruję po usterce, jak wyszła.

Przedłużki oryginalne dodawane do zestawu z kartą, podłączone oczywiście do oryginalnych kabli od zasilacza ale tam nigdzie nie ma żadnego śladu. Dociśnięte były prawidłowo czyt. ząbek trzymał dobrze :) 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TV podłączony do anteny naziemnej, a antena ze wzmacniaczem podłączonym do prądu? Może tu jakiś zonk...

Może masz polisę ubezpieczeniową od przepięć - wiele osób ma i nawet nie jest świadoma że ma... przy prawie nowej karcie powinni zwrócić kasę wg wartości z faktury/rachunku - tylko trzeba uważnie doczytać warunki polisy i zgłosić tak żeby nie odrzucili.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.07.2022 o 11:21, Phoenixsuple napisał:

Totalne bzdury ;)

Nie, doczytaj co możesz odesłać do nich bezpośrednio w regulaminie a co przez sklep. Sam odsyłałem płytę główną na 3 roku gwarancji - nie zgadniesz kto był pośrednikiem... 

Edytowane przez Ronin69
  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Ronin69 napisał:

Nie, doczytaj co możesz odesłać do nich bezpośrednio w regulaminie a co przez sklep. Sam odsyłałem płytę główną na 3 roku gwarancji - nie zgadniesz kto był pośrednikiem... 

Jestesmy w temacie zepsutej karty graficznej i piszemy o odsylaniu gpu, a ty wylatujesz z plyta glowna jak filip z konopi :lol2: Doczytaj o czym jest temat i pisz w temacie ;)  guzik kogo plyta glowna obchodzi kiedy to gpu trzeba odeslac.

  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę offtopicowo - zawsze opłaca się korzystać z ochrony wynikającej z ochrony konsumenckiej i reklamować towar z powodu niezgodności z umową bo można wtedy żądać wymiany na nowy egz. lub zwrotu gotówki. Sprzedający może co prawda się od tego uchylić i dokonać naprawy, ale gdyby naprawa była nieskuteczna i towar znów by się uszkodził sklep ma obowiązek oddać kasę lub wymienić na nówkę.

Art.  560 §  1 KC
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

Jestesmy w temacie zepsutej karty graficznej i piszemy o odsylaniu gpu, a ty wylatujesz z plyta glowna jak filip z konopi :lol2: Doczytaj o czym jest temat i pisz w temacie ;)  guzik kogo plyta glowna obchodzi kiedy to gpu trzeba odeslac.

doczytaj co MSI przyjmuje BEZPOŚREDNIO od kupujących a potem pruj się, że ktoś punktuje twoją głupotę. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Ronin69 napisał:

doczytaj co MSI przyjmuje BEZPOŚREDNIO od kupujących a potem pruj się, że ktoś punktuje twoją głupotę. 

To jego normalne zachowanie... Prowokować i kierować wycieczki personalne... Widać tak ten typ ma... ? Nie ma co się przejmować nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Ronin69 napisał:

doczytaj co MSI przyjmuje BEZPOŚREDNIO od kupujących a potem pruj się, że ktoś punktuje twoją głupotę. 

Msi nie przyjmuje bezpośrednio kart i nie wprowadzaj ludzi w blad - reklamowalem karte rok temu i nie szlo tego zrobic samemu.

Za każdym razem trzeba reklamować przez sklep/dystrybutora nawet na forum msi moderatorzy potwierdzali ze inaczej nie idzie zgłosić reklamacji karty graficznej.

Ba nawet w  formularzu zgłoszeniowym RMA nie ma opcji wyboru gpu.

 

Edytowane przez dawidoxx
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.07.2022 o 11:52, Predix napisał:

Podejmą się naprawy czy zwalą winę na mnie ? 

Zwalą.Jeśli by ci ją oddali spróbuj biosu na 2 wtyczki np gigabyte oc

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę w temacie "rękojmi" i jednak jestem w dość dobrej pozycji ponieważ karta nie miała nawet roku więc przyjęte jest domniemanie że była to wada fabryczna. 
Spalone połączenie jest pomiędzy GPU a przedłużką która była dostarczana razem z kartą więc można przyjąć że między elementami karty. 

Liczę na to że sklep podejdzie do sprawy "ludzko" i to naprawi ponieważ karta działa "w pracy biurowej" a nie jest totalną padliną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...