Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

popisałem trochę w temacie zbiorczym na temat wysokich temperatur na moim R5 5600 ze stockowym chłodzeniem Wraith Stealth. Przy graniu w Metro Exodus na ustawieniach Extreme temperatura procesora dochodzi nawet do 80 stopni a mojego RX6600 do 65-67stopni. Stąd chciałbym obniżyć trochę temperatury mojego procesora. Dowiedziałem się, że mogę to zrobić przez undervolting (wolałbym jednak nie zmniejszać wydajności mojego procesora) lub przez dokupienie lepszego chłodzenia. Posiadam taką obudowę: https://www.x-kom.pl/p/438922-obudowa-do-komputera-modecom-cool-air.html#Specyfikacja Mały piekarnik, max wysokość chłodzenia procka 140mm.
Zależy mi na tym aby chłodzenie nie kosztowało więcej niż 100zł aczkolwiek wolałbym jednak zminimalizować jeszcze bardziej ten koszt. Znalazłem takie chłodzenia:
https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-amd-wraith-spire-ryzen-712-000060-am4-11885138738 Wraith Spire 30zł, z testów wynika, że dużo lepszy niż Stealth ale gorszy niż poniższe więc raczej się na niego nie zdecyduję.
https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-amd-ryzen-am4-am3-wraith-prism-rgb-led-9194634661 Wraith Prism 95zł, jedno z lepszych chłodzeń w zestawieniu (o ile nie najlepsze). Jest jednak najdroższe więc zdecyduję się na nie tylko jeśli okaże się, że pozostałe bardzo odbiegają.
https://allegro.pl/oferta/ciche-chlodzenie-procesora-arctic-freezer-7x-10592208793 Arctic Freezer 7X 75zł. Z testów wynika, że jest dużo lepszy od Spire ale trochę gorszy od Prism. Jest jednak trochę tańszy.
https://allegro.pl/oferta/arctic-freezer-a13-x-chlodzenie-cpu-am4-11668028735 Arctic Freezer A13X 70,99zł. Testy pokazują, że teoretycznie jest najlepszy z tych wszystkich powyższych coolerów. Patrząc na cenę to wychodzi, że jest to nie tylko najlepsza opcja pod względem wydajności chłodzenia ale także pod względem ceny.

I tutaj pojawia się pytanie czy ktoś może akurat testował te coolery u siebie i ma porównanie? A może macie jakieś inne tanie coolery (czytałem, że jest kilka modeli DeepCool które mogą być lepsze nawet od tego Arctica A13X) które polecacie?

Edytowane przez Arth1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prism jest całkiem spoko i pewnie porównywalny do A13X.

Jak do 140 mm, ja wziąłbym Pure Rock Slim 2, jeśli możesz sobie pozwolić na przekroczenie budżetu o paręnaście złotych https://www.ceneo.pl/106134212 Miałem z nim do czynienia - zaskakująco mocny, a cichy i dobrze wykonany kurdupel.

W opcji budżetowej być może gdzieś są jeszcze niedobitki Spartana 4, o którym też zdanie mam dobre, ale zawsze przeklinałem montaż, a i jakość wykonania mocno odstaje od opcji be quiet!.

Obie alternatywy ode mnie będą porównywalne do A13X, więc jeśli chcesz jak najtaniej, to prosta sprawa. Jednak z zalinkowanego towarzycha akurat z obiema opcjami Arctika do czynienia nie miałem, ale spodziwałbym się arctikowej niskiej jakości i nie przepadam za coolerami "skazującymi" na dołączony wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie większość chłodzeń które tutaj podałeś jest nieopłacalna. W tej cenie najlepszym wyborem byłby Spartan 5 MAX, lecz niestety przez ograniczone wymiary obudowy trzeba go odrzucić. Tak szczerze, moim zdaniem najsensowniejszym wyborem byłoby kupno używanego spartana 4 którego koszt wynosi ok. 40-50zł. Co do undervoltingu procesora, nie zmienia to jego wydajności, dopóki nie zmienisz taktowania. Po wymianie obudowy zdecydowałbym się dopiero na coś droższego, w innym wypadku będzie to trochę wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obudowa jest z gatunku tych najpodlejszych, ale skoro karta się nie grzeje ( i głośna przy temperaturach ~65C też raczej nie jest, jeśli lata na domyślnej krzywej wentylatorów), a procek dochodzi do raptem 80C, to po prawdzie nic tu nie trzeba zmieniać. Jednak wymiana coolera coś tam by z temperatur procka sciągnęła i poprawiła raczej słabą kulturę pracy, więc imo nie jest to zły pomysł. Tym bardziej, że pomysł tani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam Prism na Ryzen 5600 i jest ok ale szczegółów temp nie pamiętam. OCCT 10 minut przechodził na stabilnych temperaturach w grach to w ogóle chłodno. Założyłem bo akurat miałem. Ewentualnie SPC Spartan 5 Max tylko czy się zmieści.

Edytowane przez xtn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, even! napisał:

Ogólnie większość chłodzeń które tutaj podałeś jest nieopłacalna. W tej cenie najlepszym wyborem byłby Spartan 5 MAX, lecz niestety przez ograniczone wymiary obudowy trzeba go odrzucić. Tak szczerze, moim zdaniem najsensowniejszym wyborem byłoby kupno używanego spartana 4 którego koszt wynosi ok. 40-50zł. Co do undervoltingu procesora, nie zmienia to jego wydajności, dopóki nie zmienisz taktowania. Po wymianie obudowy zdecydowałbym się dopiero na coś droższego, w innym wypadku będzie to trochę wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Szczerze to boję się używek xD Znalazłem wiele fajnych tanich coolerów (np. Prism za 40zł) ale wszystko to używki. Jestem raczej sceptykiem, w życiu nie ryzykuję - wychodzę z założenia, że akurat na mnie padnie, że dostanę używkę która padnie po chwili i będę musiał się z jakimś prywaciarzem użerać xD Więc tutaj niestety celuję tylko w nówki ze sklepu z gwarancją :P
Co do undervoltingu - dzięki za info. Czyli dobrze rozumiem, że dopóki obniżam stopniowo samo napięcie a procesor przy obciążeniu 100% nie wywala BSOD'ów to docelowo obniżę temperatury a wydajność pozostanie na oryginalnym poziomie?

 

16 godzin temu, Jurand ze Spychowa napisał:

Obudowa jest z gatunku tych najpodlejszych, ale skoro karta się nie grzeje ( i głośna przy temperaturach ~65C też raczej nie jest, jeśli lata na domyślnej krzywej wentylatorów), a procek dochodzi do raptem 80C, to po prawdzie nic tu nie trzeba zmieniać. Jednak wymiana coolera coś tam by z temperatur procka sciągnęła i poprawiła raczej słabą kulturę pracy, więc imo nie jest to zły pomysł. Tym bardziej, że pomysł tani.

Karta grzała się :P Przy Metro Exodus także było blisko 80 stopni (aczkolwiek nie zdarzyło się żeby doszło do 80-tki). Niemniej jednak krzywa wentylatorów była co najmniej śmieszna - do 50stopni/0rpm, przy temp krytycznej/50%rpm. Ustawiłem swoją krzywą, mniej więcej tak: 35stopni/40%rpm, 50stopni/45%rpm, 65stopni/65%rpm (i tutaj już wiatraki właśnie zaczynają być słyszalne), 75stopni.85%rpm. Temp krytyczną ustawiłem na 80 stopni i wiatraki na 100%rpm. Ale przy tym ustawieniu po ok 1,5 godziny grania w Metro Exodus pokazuje mi temperaturę 67stopni na karcie i 77stopni na złączu. Z procesorem gorzej, bo po pół godziny grania w Metro Exodus na procku jest blisko 80 stopni i tak co pół godziny temperatura idzie w górę o około 1 stopień. Po ponad 3 godzinach grania było już prawie 83stopnie. Dlatego tutaj raczej muszę coś wymyślić, CONAJMNIEJ, żeby procek przy max obciążeniu nie dochodził do 75stopni. A jakby był poniżej 70stopni (nawet jakbym musiał ustawić wiatrak na prawie 100%rpm) to już w ogółe byłoby miodzio :P

Czyli mam dobrze rozumieć, że z tych wszystkich wentylatorów (mówię tylko o nówkach, używek jak wspomniałem "boję się" :P), ten Arctic A13X dałby radę? :D

Edytowane przez Arth1987
błędy ortograficzne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arctic A13X - nie widziałem jego testów ale to tylko 9cm, więc może byc głośny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, xtn napisał:

Mam Prism na Ryzen 5600 i jest ok ale szczegółów temp nie pamiętam. OCCT 10 minut przechodził na stabilnych temperaturach w grach to w ogóle chłodno. Założyłem bo akurat miałem. Ewentualnie SPC Spartan 5 Max tylko czy się zmieści.

Prism wygrywał dopóki nie okazało się, że mogę za 20zł taniej kupić tego Arctica, a w testach ten Arctic zjada Prism'a - więc tutaj chyba już więcej nie będę się zastanawiał i raczej zamawiam tego Arctica.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Arth1987 napisał:

Prism wygrywał dopóki nie okazało się, że mogę za 20zł taniej kupić tego Arctica, a w testach ten Arctic zjada Prism'a - więc tutaj chyba już więcej nie będę się zastanawiał i raczej zamawiam tego Arctica.  

Jak widziałeś takie testy to bierz Arctica. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, xtn napisał:

Arctic A13X - nie widziałem jego testów ale to tylko 9cm, więc może byc głośny. 

Według testów tutaj, jest cichszy niż Prism -- ARCTIC Freezer A13X Review (tutaj są temperatury, głośność - porównanie ze Spire, Prism i Stealth + z innymi).
Ja na pewno ustawiłbym swoją krzywą temperatur, zapewne powyżej 75stopni byłaby temp krytyczna i ustawione 100%rpm (a być może nawet powyżej 70stopni). Bierę go! :D

Edytowane przez Arth1987
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Arth1987 napisał:

Według testów tutaj, jest cichszy niż Prism -- ARCTIC Freezer A13X Review (tutaj są temperatury, głośność - porównanie ze Spire, Prism i Stealth + z innymi).
Ja na pewno ustawiłbym swoją krzywą temperatur, zapewne powyżej 75stopni byłaby temp krytyczna i ustawione 100%rpm (a być może nawet powyżej 70stopni). Bierę go! :D

W tym teście całkiem dobrze wypadł. Podczas grania temp takie same jak w Prismie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Widziałem jeszcze inne testy, wyniki były mniej więcej takie same. Mam w koszyku tego Arctica za 70,99zł w SMART więc wezmę go i zobaczę jak się sprawdzi. Muszę jeszcze tylko szybko sięgnąć do obudowy i zobaczyć czy mi te 137mm wejdzie, bo akurat poniżej procka na obudowie z boku mam wiatrak 120mm i nie wiem czy on nie przeszkodzi w instalacji tego Arctica na procku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Arth1987 napisał:

Karta grzała się :P Przy Metro Exodus także było blisko 80 stopni (aczkolwiek nie zdarzyło się żeby doszło do 80-tki). Niemniej jednak krzywa wentylatorów byłą co najmniej śmieszna - do 50stopni/0rpm, przy temp krytycznej/50%rpm. Ustawiłem swoją krzywą, mniej więcej tak: 35stopni/40%rpm, 50stopni/45%rpm, 65stopni/65%rpm (i tutaj już wiatraki właśnie zaczynają być słyszalne), 75stopni.85%rpm. Temp krytyczną ustawiłem na 80 stopni i wiatraki na 100%rpm. Ale przy tym ustawieniu po ok 1,5 godziny grania w Metro Exodus pokazuje mi temperaturę 67stopni na karcie i 77stopni na złączu. Z procesorem gorzej, bo po pół godziny grania w Metro Exodus na procku jest blisko 80 stopni i tak co pół godziny temperatura idzie w górę o około 1 stopień. Po ponad 3 godzinach grania było już prawie 83stopnie. Dlatego tutaj raczej muszę coś wymyślić, CONAJMNIEJ, żeby procek przy max obciążeniu nie dochodził do 75stopni. A jakby był poniżej 70stopni (nawet jakbym musiał ustawić wiatrak na prawie 100%rpm) to już w ogółe byłoby miodzio :P
 

Czyli zabierasz się do sprawy od złej, ale taniej strony. Ta obudowa nadaje się do wywalenia do śmieci. To podła skrzynka do komputera biurowego, a nie gamingowego - nawet mimo nieszczególnie prądożernego zestawu, który masz. Oducz się przycinania i rozwiązywania sprawy najtaniej, bo właśnie masz tego efekt. Nie znasz się, to nie przycinaj, bo nie wiesz na czym przycinasz czy do czego dopłacasz.

Zdzwiły mnie zaskakująco dobre temperatury karty w tej gówno-skrzynce, ale przyjąłem, że masz dobrego niereferenta, który dzięki temu wątpliwą wentylację obudowy amortyzuje. Kup sobie normalną obudowę (200-300 PLN) i jakaś Ferę 5, a będzie tak, jak powinno być. Chciałeś przyciąć, a właśnie jesteś w dupę 80 PLN wydanych na tego Modecoma. Teraz dorzucisz kolejne 80 na gówno-cooler i dalej będzie słabo - czyli już będziesz w dupę 160 PLN. Nie tędy droga - niestety tanio już było i widzisz jak jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Jurand ze Spychowa napisał:

Czyli zabierasz się do sprawy od złej, ale taniej strony. Ta obudowa nadaje się do wywalenia do śmieci. To podła skrzynka do komputera biurowego, a nie gamingowego - nawet mimo nieszczególnie prądożernego zestawu, który masz. Oducz się przycinania i rozwiązywania sprawy najtaniej, bo właśnie masz tego efekt. Nie znasz się, to nie przycinaj, bo nie wiesz na czym przycinasz czy do czego dopłacasz.

Zdzwiły mnie zaskakująco dobre temperatury karty w tej gówno-skrzynce, ale przyjąłem, że masz dobrego niereferenta, który dzięki temu wątpliwą wentylację obudowy amortyzuje. Kup sobie normalną obudowę (200-300 PLN) i jakaś Ferę 5, a będzie tak, jak powinno być. Chciałeś przyciąć, a właśnie jesteś w dupę 80 PLN wydanych na tego Modecoma. Teraz dorzucisz kolejne 80 na gówno-cooler i dalej będzie słabo - czyli już będziesz w dupę 160 PLN. Nie tędy droga - niestety tanio już było i widzisz jak jest ;)

No tutaj akurat się mylisz :P Obudowa była kupiona w 2015 roku do zestawu z i5-4460 i GTX960 4GB - tam nie miałem żadnego problemu z temperaturami. Karta nawet w najcięższych tytułach (Horizon Zero Dawn, Resident Evil Village) dochodziła do max 65stopni. Procek to już wogóle był bardzo chłodny nawet na BOX'owym coolerze.
W "nowym" komputerze po prostu wymieniłem część podzespołów. Pozostawiłem ze starego komputera obudowę, zasilacz i wiatraki w obudowie, oraz dysk HDD. Więc póki co nie jestem w d*pę z niczym :P I owszem, zastanawiam się nad zmianą skrzynki natomiast wracając do temperatur wczoraj wieczorem okazało się, że najprawdopodobniej źle założyłem tego Wraith Stealth na procka. Na jednym z filmików na YT znalazłem, że bardzo często znaczek AMD w coolerze Wraith Stealth, zahacza o pamięć RAM z radiatorami (bez radiatora problem nie występuje bo są o te kilka mm niższe) i trzeba ten znaczek dawać od strony zewnętrznej a nie od wewnętrznej w obudowie. Sprawdziłem i rzeczywiście cooler w jednym miejscu dociskał bardzo dobrze do procka a od wewnętrznej opierał się o radiator pamięci RAM, pasta była co prawda rozprowadzona po całości ale już nie było tak dobrego docisku jak z drugiej strony i ewidentnie w jednym miejscu pasta była cieńsza a w drugim grubsza. Zmieniłem położenie coolera i teraz temperatury przy graniu spadły na karcie o jakieś 2-3 stopnie (62-63 stopnie w Metro Exodus), a na procku o jakieś 3-4 stopnie. Po godzinie grania w Metro miałem na procku temperaturę ponad 78 stopni - to lepiej niż 81 xD.
Dodatkowo - okazało się, że najprawdopodobniej żaden z wyżej wymienionych coolerów nie wejdzie mi do obudowy xD Obudowa oczywiście pomieści max 140mm ale ok 15-20mm z tego jest zabrane przez wentylator na boku obudowy xD Jest mała szansa, że jeszcze wejdzie tam Arctic 7X 127mm (ten Arctic A13X nie wejdzie na 100% bo sprawdzałem wczoraj i ma 137mm). Więc suma summarum chyba jestem skazany na tego Prism'a :D

W innym dziale założyłem temat o wywalaniu sterowników Radeon do ustawień default, przez co musiałem co chwilę wczytywać mój profil ustawień krzywej wiatraków. Pojawiał się błąd, że RadeonWattMan przywrócił ustawienia z powodu nieoczekiwanego błędu systemowego. Dotarłem w sieci, że może to powodować albo problem z chłodzeniem karty albo problem z chłodzeniem procesora. Po zmianie pozycji Stealth'a błąd nie wyskakuje.
P.S kartę mam PowerColor Fighter - więc to raczej najsłabsza wersja RX6600 :P
Jeśli chodzi natomiast o temat obudowy to na pewno ją zmienię przy kupnie kolejnego zestawu komputerowego za kilka lat. Na ten moment mimo wszystko spróbuję jeszcze tylko dołożyć tego Prism'a i obniżyć na Ryzenie Vcore voltage o 0,1 bo z tego co czytałem to ludzie potrafili przy takim minimalnym undervoltingu mieć nawet o 10 stopni niższą temperaturę przy braku zmiany wydajności (a niektórzy raportowali, że w benchmarkach nawet potrafił być kilkuprocentowy wzrost wydajności).

Edytowane przez Arth1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak uważasz, ale z normalną skrzynką i porządnym coolerem wieżowym, a nie rozpatrywanymi popierdółkami, miałbyś istotnie chłodniej i ciszej. Czy warto babrać się z tym wszystkim opisanym wyżej, by załatwić sprawę tanio, ale i tak koniec końców mieć gorzej? Zwłaszcza z perspektywy pewnie kilku dobrych lat siedzenia przy czymś takim (więc i wydatku rozłożonego ten okres)? Wg mnie zdecydowanie nie, a wręcz jest to robienie sobie krzywdy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Są plusy tego wszystkiego - nauczę się czegoś xD
Założyłem tutaj na forum osobny temat o UV tego procesora -> 

Wczoraj zrobiłem UV i wyniki są wręcz świetne. Jeśli możecie conieco wypowiedzieć się o UV to proszę o wypowiedź w temacie o UV - chętnie dowiem się czegoś nowego. Na ten moment zmniejszyłem Core Voltage z 1,05V do 0,95V, taktowanie z 3500 podniosłem do 3900 i wyniki są takie jak w tabelce w założonym temacie. A dodatkowo, wczoraj po 1,5 godziny grania w Metro Exodus temperatura procesora zatrzymała się na 60 stopniach (a wcześniej było to 80 stopni i powoli ale rosło) - sądzę, że to dlatego, że już dawno ustawiłem krzywą wiatraków w BIOS na 65%rpm przy 60 stopniach. Przez obniżenie napięć wychodzi na to, że przy graniu w Metro, przy Core Voltage 0,95V, 65%rpm wystarczy żeby dalej się nie grzało, a i temperatury na RX6600 trochę się zmniejszyły, teraz to 61 stopnie na karcie i 72 stopnie na złączu. Co do UV procka to wynik w CinebenchR23 cały czas pokazuje ok 100 punktów więcej niż przy ustawieniu default (zrobiłem później jeszcze po kilka testów na default i po UV które wybrałem). Więc jest mały sukces. Jeszcze tylko Prism/Arctic7X i sądzę, że będzie dobrze. Więcej pracy niż pomysł z wymianą obudowy (czy na pewno?), taniej i nauczyłem się conieco :P  

Edytowane przez Arth1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że w lepszej skrzynce i z porządnym coolerem mógłbyś zrobić dokładnie to samo, a byłoby jeszcze chłodniej i ciszej :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem ale to gadanie bez sensu. Sęk w tym, że mam już taką obudowę jaką mam. Równie dobrze mógłbym "po prostu" zmienić procesor i płytę główną na Intelowski (np 12400f) z lepszym chłodzeniem - i byłoby jeszcze chłodniej, ciszej i wydajniej niż obecnie. Inne porównanie: to tak jakby zamiast doradzać komuś jak zrobić OC na tym co ma - doradzać mu kupno procesora który da mu taką wydajność jak obecny po OC.
Nie zrozumiałeś do końca meritum mojego problemu. Nie mam kasy żeby inwestować za dużo a zmiana skrzynki to wydatek większy niż kupno chłodzenia za ok 50zł do zestawu który już obecnie mam. Jest jak jest i staram się pracować na tym co mam, z dokonaniem minimalnych zmian. A jak wspomniałem, obecnie nauczyłem się conieco, więc ja widzę same plusy.
Temat skrzynki zamknijmy bo na pewno nie będę jej już zmieniał przy obecnym zestawie. Wziąłem pod uwagę Twoje spostrzeżenia i wiem jaką mam opcję ze zmianą obudowy ale wybrałem opcję z UV i zmianą chłodzenia na porównywalne wydajnościowo z Prism. UV zrobiłem i wyniki są bardziej niż zadowalające (-20 stopni na procesorze w Metro Exodus przy 5% lepszym wyniku w CinebenchR23). Kupie jeszcze chłodzenie (a mam do wyboru w zasadzie 2 modele - jeszcze ktoś doradził Silver Monkey X Breeze ale... słabo wygląda a jedyne testy na YT zrobił sam producent xD) i będę w domu. Więc jeśli możesz i wiesz conieco o undervoltingu to proszę wypowiedz się w temacie o UV który założyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu cieżko mi sobie wyobrazić, że trzy stówki na nowe obudowę i chłodzenie to dla kogoś istotny wydatek - zwłaszcza przy opcji typu wzięcie tych gratów na ratki 0%, gdzie jedna może być niższa niż wydatek na Prisma czy z perspektywy pewnie wielu lat zdecydowanie lepszego doświadczenia z kompem. To co robisz, po prostu z każdej strony się nie kalkuluje, więc ciężko mi to zrozumieć.

Silver Monkey sobie odpuść, bo to marka własna x-komu i nic niewarte są obecne w sieci testy przeprowadzone przez ich jawnych cyców typu Lipton czy w jakiś sposób powiązanych (portal ITHardware współpracujący z nimi w temacie zestawów). Pewnym jest, że to niski jakościowo, tani shit na pięknej marży.

Temat uv czy oc to temat, który trzeba rozegrać samodzielnie, bo procek prockowi nierówny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Arctic Freezer 7X za 59zł w Proline we Wrocławiu i dołożyłem na bok obudowy wiatrak Arctic P12 SLIM (120x120x15) - też był w Proline za 28zł :D W sumie 87zł, wszystko weszło do obudowy i na ten moment na ustawieniach default przy graniu w metro mam temperatury 67-72 stopnie. Karta graf dalej trzyma swoje 61-63 na karcie i 71-74 na złączu. Założyłem jeszcze w obudowie w jednym miejscu stary wiatrak 120x120x25 którego zmieniłem na Arctic P12 SLIM. Czekam na przejściówkę MOLEX żeby go podłączyć i zobaczę czy uda się też zbić kilka stopni. Generalnie jestem zadowolony ale i tak grając w Metro widzę, że na procesorze cały czas wali napięcie 1,3V przy zużyciu procesora 25-35% i taktowaniu 3,7-4,3GHz. Więc tak czy siak chcę napięcia trochę obniżyć żeby temperatura dalej poszła w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...