Skocz do zawartości
Arth1987

[Undervolting] R5 5600

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Panowie mam mały problem z temperaturami w moim Ryzen 5 5600 z coolerem Wraith Stealth. Na pewno w innym temacie zwrócono mi uwagę, że problemem może być mała obudowa "piekarnik" (taka: https://www.ceneo.pl/32181407). Niemniej jednak wierzę, że uda mi się doprowadzić temperatury do znośnych nawet przy takiej obudowie :P Temperatury generalnie w idle to ok 40 stopni. Przy przeglądaniu internetu czy YT to ponad 50 stopni ale już przy graniu w Metro Exodus to po kilku godzinach widziałem ponad 80 stopni i to przy ustawieniu CPU FAN oraz 3 wiatraków systemowych (2x120mm i 1x80mm) na 100%rpm. Poszperałem conieco i okazało się, że w niektórych płytach głównych jest problem z coolerem Wraith Stealth i jak zamontuje się znaczek AMD w kierunku pamięci RAM z radiatorami to znaczek opiera się na radiatorze pamięci RAM i nie styka idealnie z procesorem - u mnie niestety tak było. Jak tylko zmieniłem położenie Wraith Stealth to zauważyłem mały spadek temperatur przy graniu - ok 3-4 stopnie na karcie graficznej oraz ok 2-3 stopnie na procesorze (77-78stopni przy Metro Exodus). Niemniej jednak to za mało i wiem, że muszę zmienić dodatkowo coolera. Prism mi początkowo nie pasował (był droższy od niektórych coolerów które wypadały lepiej w testach), na oku mam Arctic 7X bo cenowo tańszy a w testach wychodzi lepiej niż Prism ale najprawdopodobniej moja obudowa nawet i tego Arctica nie przyjmie. Arctic 7X ma 127mm, obudowa może przyjąć max 140mm ale na boku obudowy mam wiatrak 120x120x25 więc sądzę, że Arctic będzie haczył - dzisiaj to ustalę. Jeśli nie uda się Arctica 7X to pozostaje Prism - w testach pomiędzy nim a Stealth około 10 stopni różnicy. Do tego coolera chciałbym jeszcze jednak spróbować zrobić delikatny UV (np. -0,1V) - najlepiej tak żebym nie miał żadnego spadku wydajności. Widziałem, że zmniejszenie nawet o 100mV może zmniejszyć temperatury o 10stopni. Jak zastosuję to z Prism'em to może uda mi się zejść w Metro Exodus poniżej 70 stopni - byłoby idealnie.

Oglądnąłem kilka poradników, tutaj na forum nawet mam link z tym (ale tam jest mowa raczej o OC):

https://www.youtube.com/watch?v=dfkrp25dpQ0&ab_channel=OptimumTech
https://www.youtube.com/watch?v=xmQV1ZM_WmU&ab_channel=TechYESCity

Spróbuję się do nich zastosować ale chciałem podpytać Was czy może macie coś do dodania w zakresie własnego doświadczenia z UV Ryzenów 5xxx?
Jak wspomniałem zależy mi na tym, żeby pozostać przy obecnej wydajności - nie muszę ograniczać mocy sprzętów bo mam zestaw mało energożerny, poniżej przedstawiam zestaw jeśli to by miało coś pomóc :P

Procesor: R5 5600 + Wraith Stealth
RAM: 2x8GB PNY 3200MHz CL16
Karta graficzna: PowerColor Fighter RX6600
Płyta główna: ASRock B550M-HDV
Dysk HDD: 320GB Toshiba
Dysk SSD: 120GB Samsung NVme M.2
Obudowa: Modecom Cool Mini ATX + 2 wiatraki 120mm + 1 wiatrak 80mm
Zasilacz: Silentium PC Vero L1 500W 80+
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości: jakie masz temperatury na tej karcie przy pełnym obciążeniu? (temp. rdzenia i "hot spot")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie miałeś wczoraj kupić Arctica 13x? Ze Stealthem możesz sobie robić UV i tak nic z tego nie wyjdzie dodatkowo biorąc pod uwagę twoją obudowę. 

200zł nowa buda - Zalman S2 TG i do kompletu SPC Spartan 5 Max i problem rozwiązany. 

Edytowane przez xtn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, xtn napisał:

Ze Stealthem możesz sobie robić UV i tak nic z tego nie wyjdzie

Temp spadna o ok. 10C - z kazdym chlodzeniem by spadly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, daerragh napisał:

Temp spadna o ok. 10C - z kazdym chlodzeniem by spadly.

Bez przycięcia zegarów nie ma takiej opcji. Tam problemem jest obudowa i chłodzenie CPU, a nie samo napięcie na CPU. 

Edytowane przez xtn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xtn napisał:

Nie miałeś wczoraj kupić Arctica 13x? Ze Stealthem możesz sobie robić UV i tak nic z tego nie wyjdzie dodatkowo biorąc pod uwagę twoją obudowę. 

200zł nowa buda - Zalman S2 TG i do kompletu SPC Spartan 5 Max i problem rozwiązany. 

No miałem ale okazało się, że nie wejdzie do obudowy 😕 Arctic 7X też może mieć problem (127mm). Zamówię chyba Prism'a i Arctica 7X. Jak Arctic7X nie wejdzie to zatrzymam Prism'a. Na pewno nie będe działał z tym coolerem Stealth więc albo Arctic 7X albo Prism.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Arth1987 napisał:

No miałem ale okazało się, że nie wejdzie do obudowy 😕 Arctic 7X też może mieć problem (127mm). Zamówię chyba Prism'a i Arctica 7X. Jak Arctic7X nie wejdzie to zatrzymam Prism'a. Na pewno nie będe działał z tym coolerem Stealth więc albo Arctic 7X albo Prism.
 

Zastanów się nad moją propozycją powyżej, wydasz 300zł ale będziesz miał spokój z temp całego kompa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Tak z ciekawości: jakie masz temperatury na tej karcie przy pełnym obciążeniu? (temp. rdzenia i "hot spot")

Przy domyślnej krzywej wiatraków nie pamiętam ale były to wysokie temperatury. Coś w stylu 80 stopni na karcie i 90 stopni na złączu. Natomiast po ustawieniu i zapisaniu swojej krzywej obecnie temperatura przy max obciążeniu to 62-64na karcie i 72-74 na złączu przy obrotach 65%rpm (jednak przy 65% rpm są te wiatraki już wyraźnie słyszalne). Niemniej jednak w Metro Exodus po godzinie grania  temperatury te są takie jak podałem.

1 minutę temu, xtn napisał:

Zastanów się nad moją propozycją powyżej, wydasz 300zł ale będziesz miał spokój z temp całego kompa. 

Tak byłoby najłatwiej ale problem w tym, że nie bardzo mam teraz fundusze. Nie wdając się w szczegóły to każde 100zł teraz będzie mnie boleć, aż do lutego 2023. Dlatego tak walczę żeby jak najtańszym środkiem zbić te temperatury na procku przynajmniej poniżej 70stopni 😕

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Arth1987 napisał:

Przy domyślnej krzywej wiatraków nie pamiętam ale były to wysokie temperatury. Coś w stylu 80 stopni na karcie i 90 stopni na złączu. Natomiast po ustawieniu i zapisaniu swojej krzywej obecnie temperatura przy max obciążeniu to 62-64na karcie i 72-74 na złączu przy obrotach 65%rpm (jednak przy 65% rpm są te wiatraki już wyraźnie słyszalne). Niemniej jednak w Metro Exodus po godzinie grania  temperatury te są takie jak podałem.

Tak byłoby najłatwiej ale problem w tym, że nie bardzo mam teraz fundusze. Nie wdając się w szczegóły to każde 100zł teraz będzie mnie boleć, aż do lutego 2023. Dlatego tak walczę żeby jak najtańszym środkiem zbić te temperatury na procku przynajmniej poniżej 70stopni 😕

Ostatecznie możesz grac przy zdjętym boku obudowy, tylko wtedy raz w tygodniu trzeba przeczyścić kompa w środku. Temperatury powinny na CPU i GPU spaść o kilka stopni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak po UV i wymianie coolera okaże się, że temperatury nadal będą wysokie to pewnie spróbuję ze zdjętą obudową... A jak i to nie pomoże to albo dorobię szybciej żeby zmienić obudowę albo poczekam do lutego żeby coś poważniej pozmieniać xD
Natomiast na ten moment zainstalowałem Ryzen Master'a i pobawiłem się w UV. Zainstalowałem HWMonitor do monitu oraz CinebenchR23. Wyniki są następujące:
R5_5600_Undervolting.thumb.jpg.195c243414beadd89c1a3af84f2da117.jpg

P.S nie bardzo ogarniam ustawienie default. Jak chcę ustawiać manualnie to zaczyna mi od Peak Core Voltage 1,05V więc rozumiem, że to maksymalne napięcie na rdzeniu/ach. Skąd więc podczas CinebenchR23, HWMonitor pokazuje szczytowe napięcie na poziomie 1,294V? Nadmienię, że jak tylko przejdę z default na manual to HWMonitor pokazuje mi takie napięcie jak ustawiłem. Dodatkowo przeprowadziłem jeszcze raz test CinebenchR23 na default (CPU 3500MHz, V:1,05) i wynik jest niemal identyczny jak wcześniej:
CinebenchR23 pts: 9815 (wcześniej 9840)
Power: 75,99W (wcześniej 75,98W)
Temp: równe 71 stopni (wcześniej 71stopni)

Więc jak mniemam jest to wszystko miarodajne. Czy patrząc na wyniki powyżej mogę przypuścić, że Test10, Test11 (Test11 zrobiłem na tym samym ustawieniu co Test10, żeby sprawdzić czy nie będzie przekłamań xD) i Test12 spowodowały obniżenie temperatur o 7-8 stopni, konsumpcję niższą o ponad 10Watt i tą samą wydajność (bądź nawet 5% wyższą jak w Teście12)?Nadmienię, że test CinebenchR23 robiłem tylko na MultiCore. Nie wiem jakby to wszystko wyglądało na SingleCore...

Edytowane przez Arth1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie sytuacja wygląda w systemie tak jak na tabelce. Natomiast po przetestowaniu w Metro Exodus, po 1,5 godziny grania, temperatura procesora zatrzymała się na 60 stopniach (w BIOS krzywą ustawiłem tak, że przy 60 stopniach wiatraki wchodzą na 65%rpm) - a przed UV, po godzinie grania to było już 80 stopni i ciągle rosło. Zastanawiam się skąd taki drastyczny spadek (20 stopni)? Na RX6600 temperatury też trochę spadły, odpowiednio 61stopni na karcie i 72 stopnie na złączu, a dodatkowo te 1-2 stopnie niżej powodują, że wiatraki nie chodzą tak głośno. Sądzę, że właśnie 62-63 stopnie na karcie to ten poziom kiedy wiatraki zaczynają być słyszalne :D
Teraz kolejny, chyba ostatni krok to wymiana Wraith Stealth na Wraith Prism lub Arctic7X (sądzę, że ten Arctic nie wejdzie). Wydaje mi się, że to obniży temperatury jeszcze bardziej i będzie można mówić o sukcesie :D
A później być może zrobię delikatny UV na RX6600 :D Skoro na procku UV spowodował wzrost wydajności o 1-2% to może na karcie też się uda, a i temperatury dalej pójdą w dół :D Co sądzicie?

Edytowane przez Arth1987
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moim byłym Ryzenie 5 5600x przy napięciu 1,2v miałem w granicy 45-55 stopni C w grach. Te procesory na auto walą niepotrzebnie olbrzymie napięcie i dlatego gotują procki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie widziałem w HWMonitor, że na default walił napięcie do 1,3V 😮

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Spróbuj znaleźć najniższe napięcie dla wszystkich rdzeni 4,4GHz. 

Edytowane przez kibolkks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, kibolkks napisał:

Spróbuj znaleźć najniższe napięcie dla wszystkich rdzeni 4,4GHz. 

Tzn. ustawić 4,4GHz na każdym rdzeniu zamiast 3,9GHz i szukać najniższego stabilnego napięcia? Myślisz, że jest możliwe, żeby po ustawieniu 500MHz wyżej na każdym rdzeniu uzyskać niższe temperatury niż mam obecnie? Mi generalnie chodzi o UV a nie o OC, żeby była ścisłość. Dodatkowo jestem w sytuacji, że nawet kosztem kilku procent wydajności i tak priorytetem jest ostre zbicie temperatur. Na ten moment jest ok ale jeśli przy 4,4GHz i powiedzmy napięciu 1,02V temperatury będą wyższe niż obecnie to na pewno się nie zdecyduję - przynajmniej do momentu wymiany chłodzenia - nawet jakby wydajność przez to wzrosła o kilkanaście procent (nie jest mi to w tym momencie potrzebne).

Edytowane przez Arth1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może napięcie będzie tylko trochę wyższe - temperatury 1-2 stopni więcej a wydajność znacznie większa. 

Jak nie sprawdzisz to się nie przekonasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ale... jak widać w tabeli powyżej ustawiałem już 4100MHz przy 0,95V i wydajność była wyższa o ok 5% ale temperatury były zbyt wysokie więc sądzę, że tutaj przy 4400HMz lepiej nie będzie :P Ja mam jednak obudowę mATX z niezbyt dobrym przepływem powietrza więc muszę uważać żeby nie usmażyć wszystkiego - tym bardziej, że te komponenty muszą mi podziałać co najmniej 4-5 lat, dopóki nie zmienię komputera na nowy :D Niemniej jednak operacja jest łatwa więc jasne, pewnie spróbuję ustawienia jakie proponujesz z czystej ciekawości :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to złożyłeś nowego kompa w tej obudowie ? czy miałeś coś wcześniej

5600 jest chłodniejszy niż 3600.. xtn dobrze ci radzi, kombinujesz jak koń pod górę, a miałbyś spokój

ew kup samo chłodzenie takie jakie ci wejdzie, na pewno da się coś dobrać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obudowa, zasilacz, wentylatory i dysk HDD miałem ze starego kompa, dlatego kombinuję xD Chłodzenie na pewno będę zakładał tylko jeszcze nie wiem czy Arctic7X czy Prism 😛

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest silver monkey (chińczyk OEM xkomu) 92 mm, wg opisu 123 mm wysokości. Jesteś pewien że taki coolerek nie minie się z tym wentylem na boku? Masz aktualnie wentylator z tyłu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, Pioy napisał:

Jeszcze jest silver monkey (chińczyk OEM xkomu) 92 mm, wg opisu 123 mm wysokości. Jesteś pewien że taki coolerek nie minie się z tym wentylem na boku? Masz aktualnie wentylator z tyłu? 

No właśnie nie jestem pewien :D Pewnie będzie mowa dosłownie o max 5mm. Obudowa z boku ma wgłębienie gł. ok 7-8mm na wentylator. Wentylator ma 2,5cm. Więc wystaje w kierunku środka obudowy na jakieś 17-18mm. Producent obudowy podaje, że tam wejdzie wiatrak max140mm. 140mm-17/18mm=122-123mm. Więc ten Arctic7X (127mm) już byłby za duży - teoretycznie. Ale ten Arctic ma po bokach wentylatora ścięcia, i na oko wychodzi mi, że wentylator z boku, mógłby zmieścić się w te ścięcia xD Ale to wszystko teoria. Procesor wystaje na kilka mm więc przyjmę, że Arctic7X+procesor mogą mieć razem ok 130mm. Dzisiaj jeszcze spróbuję wymierzyć 130mm na jakimś kawałku kartonu i wsadzić, na płytę główną. Zobaczę czy "kłóci" się z wentylatorem na boku...

Dzięki za info o tym Silver Monkey. Zaraz pooglądam testy i zobaczę jak wygląda na tle Prism'a.

Edytowane przez Arth1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 st w dół po UV, to bardzo dużo na tym chłodzeniu ale jak zegary zjechały na 3.9Ghz to nawet możliwe.

Tu chyba jest jakiś test porównawczy tego chłodzenia SM 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten test :D Pomijając fakt, że test produktu x-kom przeprowadzał x-kom to jednak nie ma testu tego konkretnego modelu Silver Monkey X Breezy (w teście jest Frosty i Monkey Crisp). Dodatkowo nawet ten Monkey Crisp sprawuje się średnio a z tego co widzę to jest lepszy od tego Breezy. Zobaczymy po weekendzie bo na pewno zmierzę w obudowie tego Arctic'a.
Myślę, że tutaj dodatkowo plusem Arctica jest 6 lat gwarancji (Silver Monkey tylko 3).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Arth1987 napisał:

Widziałem ten test :D Pomijając fakt, że test produktu x-kom przeprowadzał x-kom to jednak nie ma testu tego konkretnego modelu Silver Monkey X Breezy (w teście jest Frosty i Monkey Crisp). Dodatkowo nawet ten Monkey Crisp sprawuje się średnio a z tego co widzę to jest lepszy od tego Breezy. Zobaczymy po weekendzie bo na pewno zmierzę w obudowie tego Arctic'a.
Myślę, że tutaj dodatkowo plusem Arctica jest 6 lat gwarancji (Silver Monkey tylko 3).

Ten wentylator na boku jest konieczny? Może da radę go przenieść na tył i nie będzie blokował Arctica 13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest konieczny bo celuje na wprost w kartę graficzną dodatkowo ją chłodząc. Dodatkowo to jedyny wiatrak który wtłacza zimne powietrze do obudowy. Ta śmieciowa obudowa pozwala co prawda na montaż wiatraka od frontu ale tam od frontu jest panel bez otworów. Otwory od frontu znajdują się jedynie po frontowych bokach i są naprawdę mizerne. Zastanawiałem się "kiedyś" nad tym, żeby ten wiatrak z boku wymienić na jakiegoś Scythe'a 120x120x12mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Okej wpadły mi w oko jeszcze następujące zestawy - który z nich byłby najbardziej opłacalny ? 1) 3 399 zł Procesor: Intel Core I5 12600K Płyta główna: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI DDR4 Zasilacz: NZXT C850 850W 80 Plus Gold Pamięć RAM: Pamięć Gigabyte AORUS RGB, DDR4, 16 GB, 3333MHz, CL18 DYSK SSD: Dysk SSD Samsung 980 500 GB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe CHŁODZENIE WODNE: Chłodzenie wodne Deepcool Gammaxx L360 A-RGB + PODSTAWKA LGA 1700 Obudowa: Obudowa Nzxt H710 - red - black Przedłużki do kabli: (czerwone akcenty): CableMod w 100% bezpieczne. Grafika: brak 2) 4 500 zł Procesor: Intel Core i5-12600K (2 kwietnia 2022) + pasta Thermal Grizzly Kryonaut Płyta główna: ASUS PRIME Z690-P DDR4 (28 luty 2022) Zasilacz: Chieftronic PowerUP 750W 80 Plus Gold (29 kwietnia 2022) Pamięć RAM: Patriot 16GB (2x8GB) 4000MHz CL16 Viper Steel (29 kwietnia 2022) DYSK SSD: Samsung 1TB M.2 PCIe NVMe 980 (31 maja 2022) CHŁODZENIE WODNE: Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB White 2x120mm (31 maja 2022) Obudowa: be quiet! Pure Base 500 Window White (7 czerwca 2022) Grafika: brak Windows 10 3) 4 750 zł Procesor: Intel Core i5-12400F Płyta główna: MSI PRO B660M-A DDR4 Zasilacz: SilentiumPC Vero M3 700W 80 Plus Bronze Pamięć RAM: Kingston FURY 16GB (2x8GB) 3600MHZ CL16 Renegade RGB DYSK SSD: Kingston 1TB M.2 PCle NVMe KC2500 CHŁODZENIE: SilentiumPC Fortis 5 ARGB 140mm Obudowa: SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB Grafika: KFA2 GeForce RTX 3060 Ti 1-ClickOC LHR 8GB GDDR6 4) 4 500 zł Procesor: Intel Core i5-12600K Płyta główna: Asus ROG STRIX B660I Gaming Wifi. Format ITX, Zasilacz: Supremo fm2 650W 80+Gold Pamięć RAM: Crucial 16GB DDR5 4800MHZ DYSK SSD: Samsung 980 PRO 2TB GEN4. 7000/5000MB/S CHŁODZENIE: Noctua Nh-U12A Chromax Black Obudowa: Fractal TORRENT NANO Grafika: brak   5) 5 300 zł Procesor: Intel Core I5 12600K Płyta główna: Gigabyte B660M DS3H DDR4 Zasilacz: Aerocool LUX 550W 80+ Bronze Pamięć RAM: 32GB (4x8gb, 3200MHz) DYSK SSD: 512gb pci 3gen nvme CHŁODZENIE WODNE: MSI MAG CORELIQUID 240R Obudowa: Sharkoon slider Cube Case RGB Win 11 pro Grafika: brak   6) 6 000 zł Procesor: Intel Core i7-12700 08.07.2022 (3lata GW od Daty zakupu) Płyta główna: Gigabyte B660 GAMING X DDR4 08.08.2022 xkom (3 lata GW od Daty zakupu) Zasilacz: Corsair RM650x 650W 80 Plus Gold 01.08.2022 Xkom (5 lata GW od Daty zakupu) Pamięć RAM: DDR4 ADATA16GB(2x8GB) 3600MHzCL18 XPGSpectrixD60GRGB Xkom 20.08.2021 (Dożywotnia GW) DYSK SSD: brak CHŁODZENIE: Be quiet Dark rock 4  Obudowa: Krux Anta 03.08.2022 Morele (2 lata GW od Daty zakupu) Grafika:  Gigabyte GeForce RTX 3060ti Gaming OC 3xFan Morele 2021.12.07 (3 lata GW od Daty zakupu) Wiatraki:  Corsair LL140 RGB LED Static PWM 4x140mm   7) 6 999 zł Procesor: Intel Core i7-12700 Płyta główna: Asrock B660M-HDV Zasilacz: Be Quiet 700w pure power 11 cm 80+ gold modułowy Pamięć RAM: 2x 16GB (łącznie 32GB) Panther Rage 3000mhz DYSK SSD: 500 GB DYSK M2:  500 GB CHŁODZENIE: fera5 Obudowa: silentium pc (po wymontowaniu 4 domyślnych wentylatorów i wstawieniu fluktusów) Grafika:  Gainward GeForce RTX 3070 Phantom 8GB GDDR6 Windows 10
    • Jeżeli ktoś rozważa sprzedaż swojego PC z i5 12600 lub i7 12700 to jestem chętny, dysponuję budżetem około 5 tyś zł. Potrzebuję zestawu do płynnego  grania w CP 2077 w 60 FPS w rozdzielczości WQHD.
    • Jak czytałem to poborowi trafiają od razu na front. Rosjanie są zdesperowani. 
    • Opinia w branzy o tym silniku jest taka, ze jest to kompletny syf. Takze pewnie masz memory leak jakis.
    • Ta juz widze jak u nas sie te 4080 sprzedaja, X-kom pewnie sprzeda z 5 sztuk. Rzeczywistosc grania na PC w Polsce jest obecnie taka:
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...