Skocz do zawartości
TDK99

Praca jako tester oprogramowania - czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kursem testera oprogramowania i ew. kształcenia się w tym kierunku. Nie mam wykształcenia informatycznego i technicznego. Jestem po studiach humanistycznych. Nie umiem programować, bo nie znam żadnego języka programowania. Ogólnie trochę kumam kwestie techniczne, bo na forum PCLab jestem kilka lat. Język angielski w miarę rozumiem, jak czytam, ale raczej nie mówię w tym języku, bo nie mam okazji.

Czy jako humanista mam szanse na wykształcenie się jako tester oprogramowania bez znajomości języków programowania?

Czy obecnie albo w bliskiej perspektywie paru lat ma to sens ekonomiczny (zwłaszcza bez umiejętności programowania)?

Czy jako humanista w ogóle mam szanse na wejście w branżę IT w innym charakterze niż tester oprogramowania?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Napisano (edytowane)
8 godzin temu, TDK99 napisał:

Ogólnie trochę kumam kwestie techniczne, bo na forum PCLab jestem kilka lat.

Jakie konkretnie? Na forum z bardzo nielicznymi wyjątkami nie ma wiedzy o serwerach, bazach danych, komunikacji sieciowej, itp.

Nie umiem programować, bo nie znam żadnego języka programowania.

Wtedy tylko tester manualny, czyli taka sobie robota. Ale i wtedy jakieś podstawy HTML, CSS i JS uważam za niezbędnik, aby w narzędziach developerskich przeglądarki sobie poradzić. Wszak dzisiaj niemal wszystko to webówka. No chyba że się trafi do mobile.

Język angielski w miarę rozumiem, jak czytam, ale raczej nie mówię w tym języku, bo nie mam okazji.

Trzeba podciągnąć albo ograniczasz się tylko do polskich firm.

Czy jako humanista w ogóle mam szanse na wejście w branżę IT w innym charakterze niż tester oprogramowania?