Skocz do zawartości
Kushira

Benzyna do 20-30k, lekkie auto, spory bagażnik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Szukam auta w przedziale 20-30tyś pln. 

Wymagania:
-benzyna, ewentualnie benzyna z gazem.

-niska waga, najlepiej do 1250kg, ewentualnie 1350kg.

-duży/pakowny bagażnik, absolutne minimum 350L

- klimatyzacja automatyczna 

- w miarę dynamiczne (te 10s do setki fajnie jakby miało)

-dobrze jakby nie było egzotyczne/prestiżowe. Zależy mi na tanich i ogólnodostępnych częściach. 

- najlepiej liftback, hetchback. Może kombi... musi być pakowne.

- stosunkowo bezawaryjne, robię trasy po 1200km

 

 

Auta nad którymi się zastanawiałem:

  • - Toyota Celica 7
  • - Skoda Octavia 2FL
  • - Honda Civic 8
  • - Mitsubishi Lancer 8
  • - Opel Astra G Bertone

Niestety każde z nich ma jakieś wady, większe lub mniejsze. Może zaproponujecie coś jeszcze innego?

Celica ma fajny wygląd, jest bardzo lekka, dynamiczna. Niestety jest dość mało egzemplarzy i silniki mają spory problem z piciem oleju... oraz problemy z częściami?
1.8 143KM / bagażnik 370L / waga 1070KG / 8.7s do 100


Octavia z wyglądu jest nudna, ale ma przeogromny bagażnik (liftback), kombi odpada ze względu na wygląd. Poza tym wszystko mi w niej pasuje tylko problem z doborem silnika, z polecanych jest tylko 1.6 102KM, który  jest mułowaty, a szybszy 1.4TSI 122KM ma problemy z rozrządem. Czy branie takiego 1.4TSI to duże ryzyko? Osiągi i spalanie mi odpowiadają.

1.6 102KM / 1.4 122KM /  bagażnik 560L / waga ~~ 1200KG /  12s do 100 dla 1.6

Civic ufo ma spory bagażnik, w dodatku Magic Seats będzie bardzo przydatne w moim przypadku. Silnik 1.8 jest dynamiczny i podobno pancerny.  Wygląd to kwestia gustu, dla mnie bez szału, ale też brzydki nie jest. Wady? Wstępie jak sprawdzałem to poważnych nie zauważyłem, ale chętnie poznam.
1.8 140KM / bagażnik 415L / waga 1200KG / 8.9s do 100

Lancer alternatywa dla civica? Niestety z większa wagą, a mniejszym bagażnikiem. Za to silniki podobno dobre. 

1.8 140KM / bagażnik 344L / waga 1355KG /10.4s do 100

Astra duży bagażnik, ciekawy wygląd, niska cena zakupu. Niestety to już stare auto, a ja zamierzam robić spore dystanse. 

1.8 125KM / bagażnik 460L / waga 1270KG / 9.5s do 100

Rozstrzał proponowanych przeze aut mnie jest dość spory, także jestem otwarty na propozycję. Najbardziej podoba mi się Octavia i Civic ze względu na to co oferują. W dodatku są dość "młode". Dobrym wyborem byłby pewnie Golf, tyle, że każdy ma golfa a ja chciałbym coś ciekawszego. Podany przedział cenowy jest orientacyjny, dla mnie to nie problem dołożyć coś więcej do auta, tylko dobrze, gdyby takie dokładanie miało sens. Auta nie są wieczne, a za 2-3 lata prawdopodobnie będę szukał czegoś nowszego/większego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli trasy ekspresówkami, autostradami to Lancera i Civica bym od razu skreślił. Głośne toto niemiłosiernie, po takiej trasie ~1200 przy 120-140km/h aż szumi w uszach. Do tego hałas powoduje większe zmęczenie i po takiej trasie jest się kapciem, przynajmniej ja tak miałem póki swojego Bravo nie wykleiłem matami, piankami i podokładałem uszczelek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lekkie auto = slabo wytlumione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno, będę musiał to przeżyć. Na pewno i tak będzie lepiej niż aktualnie w służbowej kii picanto z litrowym silnikiem na autostradach. ? 

@bleidd mozesz napisać ile Cie wyniosło wytłumienie fiata? Oraz czy efekt był zadowalający. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z 1000 zł mnie to wyszło. Było to z ~4 lata temu więc pewnie spokojnie można doliczyć +30% to tej ceny. Szumy ściąłem bardzo wyraźnie, obecnie denerwuje mnie warkotliwy T-Jet ale tutaj trzeba by było brać się za grodź a nie mam motywacji aby się za to zabrać i drzeć całą deskę.

Zrobiłem drzwi, bagażnik, nadkola od zewnątrz, wannę podszybia i dodatkowe uszczelki w drzwiach.

nborrcf.jpg

srm8Edh.jpg

OfgR7D1.jpg

Efekt jest ale nie powalający. Jak auto jest seryjnie głośne to po takiej modyfikacji będzie trochę mniej głośne. No chyba, że zdecydujesz się rozebrać jest kompletnie i zrobisz podłogę, sufit, grodź to możesz uzyskać fajny efekt ale roboty jest na kilka dni i coś tam trzeba ogarniać jak się za to zabrać. Cena też będzie już w okolicach ~3k za materiał bo trochę tego pójdzie. No i dociążysz sobie auto kilkudziesięcioma kilogramami. Mi wyszło jakieś 30kg więcej a zrobiłem tylko część. Ostatnio jeździłem wypożyczonym Ceedem z 2020 1.6 100 KM. O ile szumy większe niż u mnie w Bravo to silnik wyciszony tysiąc razy lepiej.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.11.2022 o 11:45, Kushira napisał:


Civic ufo ma spory bagażnik, w dodatku Magic Seats będzie bardzo przydatne w moim przypadku. Silnik 1.8 jest dynamiczny i podobno pancerny.  Wygląd to kwestia gustu, dla mnie bez szału, ale też brzydki nie jest. Wady? Wstępie jak sprawdzałem to poważnych nie zauważyłem, ale chętnie poznam.
1.8 140KM / bagażnik 415L / waga 1200KG / 8.9s do 100

 

tak się składa, że mam VIII generację z tym silnikiem. Bagażnik rzeczywiście jest spory jak na klasę C w HB. Spokojnie mieści się wózek dla niemowlaka i sporych rozmiarów torba. Wyciszenie jak w japońcu bardzo średnie. Robiłem również jak bleidd wyciszenie nadkoli p+t, podłoga w bagażniku, maska, drzwi, grodź tam gdzie był dostęp + dodatkowa uszczelka w uszczelkę drzwiową i rzeczywiście jest różnica, zwłaszcza przy jeździe w deszczu.

Z wad:

cienka blacha, bardzo miękka powłoka lakiernicza ( przynajmniej w czarnej perle ), stukające zawieszenie z przodu, słabej jakości radio - gubi fale, pojawiają się szybko zimne luty itp itd, słaba widoczność z tyłu + schodzący klar z plastikowego fragmentu szyby, nietrzymające klapę siłowniki, ukręcające się półosie, pojawiająca się rdza w tylnej części auta ( zwłaszcza tylna belka ), patrząc na wcześniejszy pkt belka potrafi się łamać - a koszt nowej jest spory. 

Z eksploatacji - rozrząd na łańcuszku chociaż przy 180-200k już potrafi się wyciągnąć, w mieście spore spalanie jak na ten silnik - sprawdź sobie test petrolheada na YT ;)

 

Ogólnie to całkiem długa skrzynia biegów, dosyć dynamiczne auto, całkiem oszczędne w trasie przy normalnych prędkościach, magic seats, szybko nagrzewający się silnik i ogólnie mało awaryjny, auto dobrze współpracuje z LPG. 

 

Najlepiej szukać polifta ( 2009r + )

Z propozycji rzuć okiem na volvo S60, V50, do 30k astrę IV 1,4T, 

Edytowane przez elkocuro
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, elkocuro napisał:

Z wad:

cienka blacha, bardzo miękka powłoka lakiernicza ( przynajmniej w czarnej perle )...

Dzięki za rzeczową opinie. Trochę martwi ten lakier, bo akurat w takim kolorze chciałem. Poszukam opinii na necie, może inne kolory lepiej sobie radzą. 

16 godzin temu, elkocuro napisał:

Z propozycji rzuć okiem na volvo S60, V50, do 30k astrę IV 1,4T, 

S60 fajne autko. Tylko, że waga wszystkich wymienionych jest trochę za duża. Mieszkam w holandii, a tutaj podatek drogowy zależy także od masy pojazdu, stąd takie wymagania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w Hondzie. Lakier niestety nie jest mocna strona marki i kazde czarne ufo bedzie zajechane od samej ekslopatacji.

Oczywiscie mozna robic korekty lakieru, woski, powloki ale cudow nie bedzie.

Jesli chodzi o uzytkowanie to nie widze u nas na serwisie jakis nagminnych awarii. Raczej auta przy ktorych za wiele nie trzeba robic (jak wiekszosc Hond).

Sam mialem Civica w sedanie z 2008 roku od pierwszego wlasciciela, przez 3 lata nie zrobilem w nim nic poza poza olejem i hamulcami. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Celica i bertone to trochę chyba niezbyt obszerne auta.

Ode mnie głos na Civica. Silnik pancerny [w zasadzie mam go w Accordzie i mimo że 1. Właściciel zmieniał olej co 30 tysięcy [lub rzadziej] to od 2 lat u mnie Accord problemow nie sprawia. Przestrzeń, bagażnik itd mocny zawodnik w segmencie. Wyciszenie zobacz filmik choćby dudy że 101 napraw o wyciszeniu drzwi w Civicu. Mała robota a duża zmiana. Szukaj w jak najlepszym stanie blachy, lepiej polift, uważaj na rdzy przy szybie [szczególnie przedlift]

 

Ps. Wątpię aby skoda była lepiej wyciszona Lancer to chyba jednak nie ta liga bezawaryjności co Civic.

PS2. Ja prawie psychofan Hondy, miałem ich dosyć sporo i za bezawaryjność uwielbiam tą markę od kilkunastu lat juz.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Gang napisał:

Celica i bertone to trochę chyba niezbyt obszerne auta.

Ode mnie głos na Civica. Silnik pancerny [w zasadzie mam go w Accordzie i mimo że 1. Właściciel zmieniał olej co 30 tysięcy [lub rzadziej] to od 2 lat u mnie Accord problemow nie sprawia. Przestrzeń, bagażnik itd mocny zawodnik w segmencie. Wyciszenie zobacz filmik choćby dudy że 101 napraw o wyciszeniu drzwi w Civicu. Mała robota a duża zmiana. Szukaj w jak najlepszym stanie blachy, lepiej polift, uważaj na rdzy przy szybie [szczególnie przedlift]

 

Ps. Wątpię aby skoda była lepiej wyciszona Lancer to chyba jednak nie ta liga bezawaryjności co Civic.

PS2. Ja prawie psychofan Hondy, miałem ich dosyć sporo i za bezawaryjność uwielbiam tą markę od kilkunastu lat juz.

Przy celice patrzałem bardziej na wygląd, fajnej takiej małej "sportowej" zabaweczki oraz najniższą (z wymienionych) wagę. Bagażnik 370l + tylne fotele, bo tam nikt siedzieć nie będzie ?. W bertone jest +90l więcej i podobno na tylnej kanapie jakoś da się siedzieć. 
Rzadko kiedy u mnie w aucie jest ktoś więcej niż pasażer po prawej. Za to przewożę sporo bagaży, więc magic seats w civicu powinny spisać się wzorowo.

Póki co najbardziej przemawia za mną Honda. Martwi mnie tylko ten lakier i problemy z rdzą. Samochód będzie stał pod chmurką.
Pomiędzy civic'em a skoda jest przepaść w jakości wykonania czy raczej podobny poziom? Czy te silniki TSI (1.2/1.4) są faktycznie, aż tak złe jak je opisują? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom parkowanie na dworze [ale w suchym miejscu na betonie] jest lepsze niż garaż.  Mi poprzedni Civic zaczął lecieć właśnie przez garaż [rozmarzanie wody z solą, zamarzanie po wyjeździe z garażu itd]

Nawet najbardziej zagozały fan vaga wie że rodzina TSI [a tym bardziej z początku produkcji ] koło silników Hondy nie powinna nawet stać.

Octavia jest dużym autem, jest lekka [jak każda skoda] myślisz że tam zastosowali materiały rodem z NASA czy trochę przyoszczedzili na wszystkim? ;) Mi się gdzieś obiło o uszy że na forum auperba dzielą się patentami co zrobić aby nie grały plastiki, w japoncu jak nie był mocno bity i źle złożony nie ma szans aby coś zagrało.   Ale też całkiem duża szansa, że skoda może mieć więcej wyposażenia niż Civic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Japończycy mają biedne wyposażenie w stosunku do europejskiej konkurencji. Jakość działania też zostawia sporo do życzenia. Papierowa blacha, słabe wytłumienie... Strach to trzymać w wilgotnym garażu. Na plus z reguły dobre jednostki napędowe i niskie spalanie... 

Jest jeszcze jeden aspekt. Fotele w japońcach są z reguły dla osób o średnim wzroście. Wysokim osobom często brakuje podparcia nóg i zakresu regulacji kolumny kierowniczej. Przy oględzinach warto ustawić sobie dobrze pozycję za kierownicą, bo przy zakupie to szybko szybko, a na drugi dzień ups...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marko z rozmiarem siedzeń ma rację. Ja jestem kurdupel [175] ale jak kilka razy wiozlem kogoś wysokiego to wyglądało to pokracznie

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie z tymi fotelami, w Outku są wielkości połowy kanapy z salonu, ostatnio nawet zasnąłem pod silesią na 40 minut8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam, ASX jest na tej samej płycie podłogowej więc prawie kąpakt 8:E Rozstaw osi Ufo i Outlander/ASX mają praktycznie ten sam.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja miałem vectre c. Mógłbyś toto kupić z 2.0t i gaz założyć, wersja gts bardzo fajnie się prowadzi. Przy 140 km/h nie jest jakoś bardzo głośny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laguna 3 ma masę od 1319kg wg ogólnodostępnych dangch. Jak dla mnie zamyka to temat, o ile pasuje wygląd i bycie Francuzem. Coupe 1500kg. 30tys powinno wystarczyć pod wymagania. A spełnia je wszystkie. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.11.2022 o 22:18, Petru23 napisał:

Laguna 3 ma masę od 1319kg wg ogólnodostępnych dangch. Jak dla mnie zamyka to temat, o ile pasuje wygląd i bycie Francuzem. Coupe 1500kg. 30tys powinno wystarczyć pod wymagania. A spełnia je wszystkie. 

żałuję, że nie zauważyłem odpowiedzi, bo taka laguna wydaję się fajną opcją. Francuzy nie są problemem, przesiadam się z citroena ?

Auto już nabyłem. Zakup okazał się trochę niespodziewany. Po przyjeździe zobaczyłem nowe ogłoszenie dodane niecała godzinę przed tym jak je zobaczyłem. W obserwowanych filtrach na Civica. Ale był to sedan, którego nawet nie brałem pod uwagę, ze względu na ustawność bagażnika. Za to cena wydawała się być dość dobra w stosunku do stanu. Pojechałem, obejrzałem. Wróciłem do domu, żeby na chłodno pomyśleć. Następnego dnia kupiłem. Mam ją równo tydzień i już ponad 2 tyś km przejechane. 

Trochę więcej info o pojeździe:

Civic VIII sedan, 1.8 140KM, przebieg 175kkm, kolor złoty i beżowe-brązowe wnętrze, salon polska, wyposażenie raczej przeciętne (?), alusy z świeżymi letnimi oponami, felgi stalowe z zimówkami, klima w automacie, składane podgrzewane lusterka.

Przebieg autentyczny potwierdzony, albo bardzo dobrze maskowany ?. Kilka wad jak nie działające czujniki parkowania ( są i niby działają lecz czegoś braknie? znalazłem kabel od wyświetlacza w lusterku ale nie widzę końcówki kabla od kamery, może wystarczy podłączyć ?) . Lewy głośnik trzeszczy, lewe lusterko się nie składa automatycznie. Brak przycisku na drzwiach chyba od blokady. Jedna kratka nawiewu jest połamana. Mam 2 komplety dywaników materiałowych, a gumowe są chyba dokładane,  bo nie wierzę, że aż tak tragicznie zostały wycięte. Filtry i oleje miał zmienione. Wystarczyło dolać płynu do spryskiwaczy i był gotowy do jazdy. Przy zakupie nie zauważyłem (2 razy...), że kiedyś chyba jakąś przygodę miał, bo lakier ma trochę inny odcień. Z tej strony akurat stał przy żywopłocie, czy celowo? Z uwagi na układ podwórka nie sądzę, chociaż sprzedawca mógł coś wspomnieć o tym... Jeszcze jedną niespodziankę dość nieprzyjemną zauważyłem. Sprzedawca mówił i pokazywał, że letnie opony są prawie nówka. No i były, ale nie wspomniał, że założone zimówki trochę lat już mają ?

Jak tak teraz zacząłem wymieniać to trochę tego się nazbierało ?, ale myślę, że wszystko sam ogarnę tanim kosztem.  No, ale już nie wiem, czy to taka okazja była. 
Dałem 19.300PLN.  Możecie ocenić jak bardzo przepłaciłem... 

Co do odczuć no to w końcu czuć moc. Jak poprzednie auto i służbowy to małe pierdki do miasta, tak tutaj czuć, że auto przyśpiesza. Miejsca też sporo. Auto jest niskie, nie spodziewałem się, że aż tak. Więc pierwsze wejście do auta było zaskoczeniem. Hałas faktycznie jest odczuwalny mocno powyżej 120-130km/h. Oleju nie bierze, ale dopiero 2kkm przejechane.  Spalanie bardzo niskie. W citroenie C3 1.1 60KM jadąc 100km/h było 5.5-6L, tutaj jadąc cały czas 115-130km/h spalanie to 6,3L. Mierzone od stacji do stacji na dystansie 610km. Nie dość, że szybciej i wygodniej to wcale nie drożej. Ogólnie jestem nawet zadowolony. Pewnie będę bardziej jak już wszystko naprawie, bo denerwuje mnie jak coś nie działa, nawet gdy tego nie używam xD. Połączenie kolorystyczne jest trochę dziadkowe, nastoletnie siostry śmieją się, że brakuje tylko pieska z ruchomą głową i drewnianych koralików na fotel. 

Dziwi mnie też wyskalowanie zbiornika paliwa. Kreseczki są bardzo małe i znikają w oczach podczas jazdy. Więc myślałem, że auto sporo spala... Okazało się inaczej. Zbiornik ma niby 50L, tankowałem na stacji po 610 kilometrach, miałem 2 ostatnie kreski i świeciła się rezerwa. Do pełna wlałem niecałe 37L. To ile ma ta rezerwa??

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem Civica VIII w sedanie, auto nudne do bólu i ma bardzo słabą klimatyzację (w lecie bardzo ciężko o ochłodzenie samochodu) ale żwawe i praktyczne. Jak silnik zadbany to nie ma prawa brać oleju, te motory przejeżdżają ponad 1 milion kilometrów bezawaryjnie. 20 tysięcy to wcale nie duża cena jeśli przebieg realny i podłoga zadbana. Prywatnie uważam, że jak na tą cenę to auto ma bardzo biedne wyposażenie i mega słabe wykończenie/wytłumienie (no ale waga robi swoje) Leciałem nim kilkukrotnie (na niemieckiej autostradzie oczywiście :E ) zamykając licznik 218km/h, w miarę przewidywalne - ale z racji niskiej masy to trochę nim telepie przy większych (powyżej 120km/h) prędkościach. 
Jeździłem również accordem VII i prywatnie to będzie moje następne auto (lub VIII jak finansowo dobrze pójdzie :P) . Czuć różnicę względem civiców. Więcej pali, ale jest o wiele wygodniejsze i lepiej wytłumione. 

Co do zbiornika - może ktoś zamontował jakiś zamiennik i czujnik źle odczytuje? Zazwyczaj Hondy mają rezerwę ustawioną na około 100km do przejechania. 
Też jak dobrze pamiętam to 8L jest zarezerwowane dla Pompy, stąd zatankujesz trochę powyżej 40L nawet jak komputer będzie pokazywał 0km zasięgu 

Edytowane przez reQ_21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Świetne rady, autor tematu gra w 3440x1440, więc jakim cudem warto zmieniać 4070Ti na 4070Ti Super, skoro premiera RTX 5000 jest tak nieodległa ? Zanim braknie mu 12GB VRAM w tej rozdzielczości to będzie premiera RTX 6000. Więc @andriejek69 jak masz zmieniać teraz kartę to albo coś dużo mocniejszego, albo czekaj na nowe RTXy. Chyba, że faktycznie chcesz pograć w Cyberpanka z Path Tracingiem, ale tam nawet 4070Ti Super z 16GB to będzie za mało. Zrobisz ja uważasz, ale osobiście uważam taką zmanię za kompletnie bezsensowną, bo obecna kara Ci wystarczy do tej rozdzielczości, a jak zmieniać to na 4090, żeby faktycznie poczuć różnicę, teraz dostaniesz 10% to wydajności. Jedyna opcja to sprzedaż obecnej karty za dobrą cenę i niewielka dopłata.
    • Trudne się wylosowało... Monitorów z tunerem jest jak na lekartwo a szybszych niz 60hz tym bardziej. Nie ma mowy też o oledzie ani miniledzie z tunerem chyba że chodzi o telewizor to już prędzej coś znajdziesz.  Nie podałeś specyfikacji swojego komputera to też niezbyt można powiedzieć czy poradzi sobie z monitorem 4k np. (Samsung monitor m7 i m8) mają smart tv ale tunera już nie mają... Dodatkowo są na matrycy VA co nie każdemu może przypaść do gustu. Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno możliwie najlepszego monitora na miniledzie/oled (jeżeli nadal mówimy o budżecie 4000zł) i jakiegoś smartboxa (googletv) z tunerem i podłączenie go do monitora poprzez HDMI.
    • Witam Proszę o ocenę zestawu do grania w 1440p i ewentualne propozycje zmian, chciałabym żeby wszystko zamknęło się w 7tys. Preferuję połączenie Intel/Nvidia, najlepiej jak najmniej RGB, dyski już posiadam (2 SSD Sata). Procesor i5 14600KF Karta Gigabyte GeForce RTX 4070 Super Windforce OC 12GB Płyta główna MSI B760 Gaming Plus WIFI lub MSI MAG B760 Tomahawk WIFI (wcześniej rozważałam również Gigabyte B760 Gaming X AX) Zasilacz Seasonic Focus GX - 750W Lexar Ares RGB 32GB 6400MHz CL32 Obudowa Genesis Irid 505F Z chłodzeniem mam problem, ponieważ chciałam zakupić Deepcool'a AK620, jednak nie jest dostępny w sklepie komputronika (sklep wybrałam ze względu możliwości odbioru komputera w moim mieście). Niestety ten ma dość ograniczony wybór chłodzeń. Tak samo jak widać mocno zastanawiam się nad płytą główną, jestem otwarta na propozycje.
    • https://www.rtings.com/monitor/learn/research/vrr-flicker  
    • Ja czego nie rozumiem? No ja rozumiem jaka jest różnica pomiędzy odbiornikiem prądu a generatorem. Z tego co widzę hybrydy się zgłasza. Czy Ci się to podoba czy nie. To nie jest offgrid.  Tak samo jak magazyn energii. Mimo iż ludzie używają je wewnątrz domu, to muszą być zgłaszane.  To że chińczyk mówi, że falownik nie wysyła nadmiaru energii poza sieć nie ma żadnego znaczenia jeśli podepniesz to do sieci.  Czy na rondo nie ma liczników? Na enmasz umowy tam z energetyka? Nie da się zamontować normalnej instalacji? Co powiedział Ci dostawca prądu? Jeśli sąsiada z działki wywali choćby radio na drugi tydzień po montażu Twojego lewego PV, to spodziewaj się problemów.  Jak udowodnił aż że Twój chiński szajs jest przekozak wówczas? Będziesz miał na to jakieś papiery?  Ze specyfiki pracy jaką oczekujesz. Ta sama zasada działania Cię interesuje. Będziesz szukał paneli gruntowych? A czym różnią się takie od paneli dachowych albo balkonowych? Zestaw balkonowy to jest to co szukać powinieneś. Bo zestawów RODo nie robi a raczej?  Zacznijmy od tego, że zacząłeś od złej strony, bo zamiast falownika i budowania hybrydy, podpina się takie rzeczy prosto w panele. Pompa na prąd stały o szerokim napięciu działania pyrka sobie jak ma napięcie i tyle. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...