Skocz do zawartości
Passt

Klauzula waloryzacyjna w Multimedia Polska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj dostałem maila ,że w nowych umowach (od 22.09.2022)  Multimedia Polska wprowadza klauzulę waloryzacyjną, która mówi o tym, że mogą w trakcie trwania umowy co 6 miesięcy zwiększać sobie opłatę abonamentową np. z powodu inflacji:

Cytat

Dodane zostały następujące punkty:
§8.1. Niezależnie od §8.11, w odniesieniu do wszystkich Umów z Abonentami, w tym umów w trakcie trwania minimalnego okresu wymaganego
do skorzystania z warunków promocyjnych, Operator uprawniony jest do podniesienia istniejących lub wprowadzenia nowych Opłat Abonamentowych określonych w Umowie, Cenniku lub Regulaminie z następujących obiektywnych przyczyn, na które Operator nie ma wpływu,
a wpływających na podwyższenie kosztów świadczenia Usług i działalności Operatora:

 

a. siły wyższej, zmiany przepisów prawa, zmiany interpretacji przepisów lub wytycznych przez organy władzy publicznej, decyzji organów władzy publicznej, prawomocnych orzeczeń sądowych,
b. utraty prawa do wykorzystywania określonych częstotliwości lub urządzeń telekomunikacyjnych,
c. wzrostu obciążeń publicznoprawnych, w szczególności wzrostu stawek podatków i opłat, nałożenia nowych podatków lub zmiany sposobu ich
naliczania,
d. jednostronnego zakończenia lub zmiany zasad świadczenia usługi dostarczanej na rzecz Operatora przez podmiot trzeci,
e. jednostronnego zakończenia lub zmiany warunków umowy wiążącej Operatora z podmiotem trzecim, w szczególności w odniesieniu do umów
zawartych z podmiotami, które udzielają Operatorowi licencji na treści audiowizualne, udostępniają Operatorowi swoje sieci telekomunikacyjne
lub usługi telewizyjne, video lub streamingu,
f. wzrostu kosztów lub nakładów związanych ze świadczoną Usługą, które mają bezpośredni wpływ na zakres, jakość i zawartość Usług, m.in.
kosztów reemisji Programów i powiązanych z nimi opłat licencyjnych, kosztów dostępu i utrzymania infrastruktury, kosztów międzyoperatorskich, kosztów pracy, kosztów nabywania urządzeń lub oprogramowania niezbędnych do świadczenia Usług, kosztów ponoszonych na rzecz
obronności, bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego lub kosztów energii elektrycznej, zmian kursów walut obcych
wobec złotego,
g. wzrostu cen towarów i usług potwierdzonego wzrostem Rocznego Wskaźnika Cen Towarów i Usług Konsumpcyjnych (CPI), publikowanego
przez Główny Urząd Statystyczny w stosunku do podstawy roku poprzedniego wynoszącej „100”, lub
h. znaczącego rozszerzenia lub polepszenia funkcjonalności świadczonych Abonentowi Usług, w tym poprzez stworzenie Abonentom możliwości
skorzystania z nowych produktów, Usług bądź aplikacji wprowadzanych do oferty Operatora, o ile taka zmiana wynika

z konieczności wycofywania, zmiany technologii lub ujednolicenia standardów świadczenia Usług Abonentom uwarunkowanych aktualnym stanem rozwoju techniki, ograniczeniami dostępności usług bądź sprzętu lub innymi istotnymi uwarunkowaniami technologicznymi, powodującymi
konieczność wprowadzania takich zmian.

§8.11. Operator uprawniony jest do zmiany Opłat Abonamentowych stosownie do wzrostu lub spadku poziomu cen towarów i usług konsumpcyjnych. W razie skorzystania przez Operatora z powyższego uprawnienia, zmiany cen będą dokonywane za każdy rok kalendarzowy
i nie częściej niż dwa razy za taki rok, w oparciu o:
a. wysokość półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych za I półrocze danego roku w stosunku do analogicznego okresu
(I półrocze) roku poprzedniego, opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny (zwanego dalej „Półrocznym Wskaźnikiem Zmian Cen”), przy
czym zmiana może zostać dokonana nie później niż w ciągu 6 miesięcy po ogłoszeniu Półrocznego Wskaźnika Zmian Cen w danym roku kalendarzowym, lub
b. wysokość średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny (zwanego
dalej „Rocznym Wskaźnikiem Zmian Cen”), przy czym zmiana może zostać dokonana nie później niż w ciągu 6 miesięcy po ogłoszeniu Rocznego
Wskaźnika Zmian Cen za dany rok kalendarzowy. Jeżeli Operator dokonał już w danym roku kalendarzowym zmiany Opłat Abonamentowych
zgodnie z §8.11 lit. a., wówczas na mocy niniejszego §8.11 lit. b. Operator może zmienić Opłaty Abonamentowe tylko o różnicę pomiędzy wysokością Rocznego Wskaźnika Zmian Cen a wysokością Półrocznego Wskaźnika Zmian Cen.
§8.12. Zmiana Opłat Abonamentowych na podstawie postanowień §8.11 zależy od wysokości odpowiedniego Półrocznego Wskaźnika Zmian
Cen lub Rocznego Wskaźnika Zmian Cen (zwanych dalej łącznie „Wskaźnikami Zmian Cen”). Może więc polegać na podwyżce w przypadku,
gdy wskaźnik ten wykazuje wartość wyższą niż „100” (inflacja), albo na obniżce, w przypadku gdy wskaźnik wykazuje wartość niższą niż „100”
(deflacja). Jeżeli Operator dokonał podwyższenia Opłat Abonamentowych na podstawie §8.11, zobowiązany jest do ich obniżenia, jeżeli
w kolejnym roku kalendarzowym odpowiedni Wskaźnik Zmiany Cen wykaże wartość niższą niż „100” (deflacja).

 

U innych operatorów również dostaliście podobne pisma, czy mam powoli myśleć o zakończeniu współpracy z Multimedia Polska??

Edytowane przez Passt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zaczynają się ładne cyrki. Akurat kończy mi się umowa w Multimedia 30.12 i chyba nie będę straszył, że zrezygnuje tylko się pożegnam. Odkąd przejęła ich Vectra to jest coraz gorzej. Zauważ też, że brak zgód marketingowych to +5zł do rachunku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zakk87 napisał:

No to zaczynają się ładne cyrki. Akurat kończy mi się umowa w Multimedia 30.12 i chyba nie będę straszył, że zrezygnuje tylko się pożegnam. Odkąd przejęła ich Vectra to jest coraz gorzej. Zauważ też, że brak zgód marketingowych to +5zł do rachunku.

Tylko się zastanawiam czy u innych operatorów jest/będzie  to samo.

Jak będziesz podpisywał nową umowę, to  zapytaj o tę klauzulę. 

I napisz później na forum co i jak.

Edytowane przez Passt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, u innych operatorów jest podobnie.

A więc... 17.11 zadzwoniła do mnie konsultantka w sprawie przedłużenia umowy na 2 lata 600Mb/s za 55zł pod warunkiem zgody na efakturę -5zł i zgody na kontakt tel. w celach marketingowych -5zł. Nie podobała mi się ta oferta więc złożyłem rezygnację słowną po czym otrzymałem maila, że mogą mi dać 300Mb/s (obecnie) za tą samą kwotę, 45,01zł a jednorazowy koszt zmiany w umowie to 4,99zł. 
Z ciekawości dziś zadzwoniłem do nich po czym konsultantka jak zobaczyła, że u mnie jest rezygnacja połączyła mnie z działem utrzymania klienta. Gość szczerze nie owijał w bawełnę i dał mi 600Mb/s za 45,01 (e-faktura -5zł) bez reszty dodatkowych opłat na 12mc. Rozmowa może trwała 3min z wysłuchaniem warunków umowy. W międzyczasie powiedziałem mu, że mam taniej operatora światłowodowego lokalnego jeżeli to miało jakieś znaczenie. Co ciekawe usługę zwiększenia prędkości włączają już jutro.

Edytowane przez zakk87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zakk87

rozumiem, że w nowej umowie, na którą się zgodziłeś jest klauzula waloryzacyjna??

Edytowane przez Passt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...