Skocz do zawartości
leorik

16 vs 32 GB ramu

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, noah napisał:

Ja swoje Kingston Fury Renegade 32 GB  wyrwałem za 398 zł z kodem rabatowym, wczoraj wystawiłem na sprzedaż swoje Crucial Balistix 2x8 GB na szybko sprzedałem za 250 zł. dopłata 148 zł.  

Czyli w moim przypadku jeśli chcę dołożyć 2x8 Crucial to dopłata 200-250zł, jeśli wymiana na 2x16 i sprzedaż 2x8 podobna dopłata? Ktoś chce kupić Cruciale? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobna, jak podobna, o ile drogo sprzedasz, tanio kupisz..  ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cenowo wychodzi niewielka różnica. Oczywiście nie wierz we wszystko co tutaj piszą.
Swoje sprzedaż za 180-200zł a nowe kupisz za 450zł.
To jest 50-70zł dopłaty względem drugiej party ale nie musisz się martwić, że kości nie będą współgrać albo coś innego. Masz z miejsca profil xpm 3600 cl16 i będziesz miał nowe z gwarancją.

Można też liczyć, że w przyszłości dołożysz kolejną parę 2x16 ale to już takie na siłę bo szukać za kilka lat podobnych gdzie ddr5 będą już 10k MHz to trochę bez sensu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Keken napisał:

nie musisz się martwić, że kości nie będą współgrać albo

no ale jak mam cruc 3000, kupie znowu cruciale 3000, to co może nie współgrać ?

12 minut temu, Keken napisał:

Masz z miejsca profil xpm 3600 cl16

10 minut temu, Keken napisał:

będziesz miał nowe

to jest argument, co nowe to nowe, bo gwarancje to mają wszystkie..

nie czepiam się, mam ten sam dylemat, rozważam za i przeciw

czyli teraz te są na topie, tylko czekać na lepszą cenę :

https://www.morele.net/pamiec-kingston-fury-renegade-ddr4-32-gb-3600mhz-cl16-kf436c16rb1k2-32-8856951/?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&ceneo_cid=0c0d2042-fc47-466c-a6c4-7b917536e047

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy od podejścia. Czym innym jest kalkulacja, handlowanie, użeranie z baranami na olx przy zmianie platformy, operacjach za 1, 2, 3K... a czym innym walka o odzyskanie 200 zł (gdy w sklepach leżą nówki). Nieliczny wie, że i tak ma gwarę producenta, ale dyskutanci będą cenę zbijać, "a bo w sklepie..." itd. i... po co mi to? Ja po prostu dokupiłem sobie z lenistwa dodatkowe 2* 8 za 270 zł (dołożyłem do swoich 2* 8 ) i zapomniałem o temacie. Działa i jest OK. Jak mam się pałować z wariatami przy sprzedaży - podziękuję. A po co mi ewentualność wolnych banków (2* 16 zamiast 4* 8 ) przy obecnej platformie? To już ostatnie podrygi mojej podstawki i cepów pod nią. Ile pojadę na tym jeszcze? 2, 3 lata? Później i tak all kibel (nowa platforma), więc raczej 32 GB w tym czasie "nie zabraknie" (skoro ostatnie kilka lat wystarczało 16GB). Ja po prostu poszedłem na łatwiznę i wygodę. Bez extremów.  

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Like 1
  • Haha 1
  • Confused 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Keken napisał:

i będziesz miał nowe z gwarancją.

A to już nie dają dożywotniej gwarancji na ram ? Moje G-skill mają wieczystą ;) 

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dożywotnia gwarancja najczęściej oznacza dopóki dany towar jest produkowany.
Producent zastępuje nowym modelem = koniec gwarancji.
Chyba, że coś sie zmeinło w prawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Keken napisał:

Dożywotnia gwarancja najczęściej oznacza dopóki dany towar jest produkowany.
Producent zastępuje nowym modelem = koniec gwarancji.
Chyba, że coś sie zmeinło w prawie.

A tego nie wiedziałem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Keken napisał:

Dożywotnia gwarancja najczęściej oznacza dopóki dany towar jest produkowany.
Producent zastępuje nowym modelem = koniec gwarancji.
 

Jesli serio tak jest to jest robienie w balona w takim razie... :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nic się nie zmieniło to od zawsze dożywotnia gwarancja była najgorsza.

Ładnie wygląda na papierze ale już lepiej 3-5 lat niż taka.

Ona trwa do końca życia produktu czyli do końca produkcji.

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Keken napisał:

Dożywotnia gwarancja najczęściej oznacza dopóki dany towar jest produkowany.
Producent zastępuje nowym modelem = koniec gwarancji.
Chyba, że coś sie zmeinło w prawie.

https://www.gskill.com/warranty

Gdzie jest napisane to o czym mówisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, wkamil73 napisał:

https://www.gskill.com/warranty

Gdzie jest napisane to o czym mówisz?

Pewnie jak zaczniesz czytać treści gdzie prowadzą te różne oznaczenia ("*"), ew. wyślesz e-mail z pytaniem do producenta, to się dowiesz właśnie jak ta "gwarancja wieczysta" na prawdę działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale treść gwarancji wraz ze wszystkimi ograniczeniami musi być znana w momencie zakupu - dołączana do produktu. Jeżeli jest wieczysta, to wieczysta. A nie że po konsultacji z serwisem jak coś się stanie to, sorry, już nie jest wieczysta.

Aha, i * nie prowadzi do żadnego konkretnego ograniczenia z którego by wynikało o czym mowa powyżej. Te ograniczenia są wyraźnie opisane i nie ma tam niczego co oznaczałoby, że wieczny to np.  krócej niż 5 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym naprawdę trzeba się pytać producenta. Oni tego jasno nie określają na głównych stronach, pewnie gdzieś w jakichś załącznikach dla określonych regionów coś gdzieś jest jeszcze :E.

G.skill w tym linku ma tylko tyle.
Limited Lifetime Warranty*
*Lifetime warranty may be subject to definitions as set by different countries.


Kingston ma na stronce taki zapis.

Product Lifetime Warranty:**

The following Kingston products are covered by this warranty for the life of the product lifetime.

**Product lifetime is defined as the normal time expectancy for the use of products in the industry. However, the lifetime warranty may be subject to definitions as set by different countries. For Russia, the lifetime warranty is determined to be for a period of ten (10) years from the date of purchase by the original end user customer.

https://www.kingston.com/en/company/warranty

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale mogę potwierdzić że wieczysta gwarancja to jest bullshit, przekonałem się o tym jak SanDisk się na mnie wypiął i zostałem z niedziałająca kartą microsd 256GB która tania nie była ? 

  • Thanks 2
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.03.2023 o 09:00, Keken napisał:

To jest 50-70zł dopłaty względem drugiej party ale nie musisz się martwić, że kości nie będą współgrać albo coś innego. Masz z miejsca profil xpm 3600 cl16 i będziesz miał nowe z gwarancją.

a tak z czystej ciekawości, zachwalasz podmianę na 2x16, sprzedaż starych 2x8 itd , a w innym temacie dzisiaj sam piszesz że miałeś właśnie balistix 3, 2x8 i dołożyłeś dwie kolejne     ?       ... coś było/jest nie tak ?   

 

?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, _Unix_ napisał:

Niestety ale mogę potwierdzić że wieczysta gwarancja to jest bullshit, przekonałem się o tym jak SanDisk się na mnie wypiął i zostałem z niedziałająca kartą microsd 256GB która tania nie była ? 

Dziwne, że jeszcze żaden urząd zajmujący się ochroną konsumentów nie wziął się za te praktyki. Gwarancja na pewno jest ważnym elementem decyzji zakupowej i musi być jednoznacznie przedstawiona konsumentowi w chwili zakupu. A takie zabawy ocierają się o zwykłe oszustwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Send1N napisał:

Jesli serio tak jest to jest robienie w balona w takim razie... :/ 

Ale to zawsze tak było. Ale na szczęście RAM-y siadają bardzo bardzo rzadko.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat poruszyliście. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Dla mnie "wieczysta gwarancja", to wieczysta gwarancja, a nie "gwarancja do zakończenia produkcji danego modelu". Kupując RAM, kupowałem i zapominałem z myślą "mam spokój". Czyli - hipotetycznie - kupując tydzień temu nówki, przy odrobinie pecha, jak za pół roku przestaną produkować moje DDR4 zostaję z ręką w nocniku? Wiem, że coś się produkuje, transportuje, magazynuje i to są zwykle lata... ale trzymając się tej "zasady" / wykładni, równie dobrze z oficjalnym dniem zakończenia produkcji moja gwara gaśnie. Pech.
 



  

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

crucial to trochę inaczej opisuje, ale też zagmatwane...

np Niemcy mają gwarancję wieczystą tylko na 10lat

jeśli dobrze to rozumiem, gwarancja jest dla pierwszego właściciela, który nabył produkt i to u autoryzowanego sprzedawcy,  czyli używane cruciale gwarancji nie mają..

Cytat

Wszelkie roszczenia dotyczące niezgodności produktu z powyższą gwarancją mogą być składane wyłącznie przez klienta końcowego, który pierwotnie nabył taki produkt i tylko w okresie, gdy taki klient jest właścicielem takiego produktu.

Cytat

 

Micron CPG warrants to the original end customer that its Crucial-branded memory products are free from defects in material and workmanship affecting form, fit, and function. Any claim alleging that any product fails to conform to the foregoing warranty may be made only by the end customer who originally purchased such product and only while such customer owns such product. Micron CPG, at its option, will repair, replace, or provide an in-store credit or refund of either the original purchase price or fair market value, whichever is lower, of any product that is determined by Micron CPG to be defective during the warranty period.

With respect to Crucial Ballistix memory products, Micron CPG warrants to the original end customer that its products are free from defects in material and workmanship affecting form, fit, and function. All such products sold will meet the datasheet specifications as found on its web page (www.crucial.com/ballistix). Any claim made alleging that any product fails to conform to the foregoing warranty may be made only by the end customer who originally purchased such product and only while such customer owns such product. Micron CPG, at its option, will repair, replace, or provide an in-store credit or refund of either the original purchase price or fair market value, whichever is lower, of any product that is determined by Micron CPG to be defective. Some system configurations may not be designed to operate or may not operate at the published Crucial Ballistix memory speed and timing settings. Overclocking, running a system faster than the speed for which it was designed or the published speed, or otherwise modifying the system timing may result in damage to computer components, and Micron CPG disclaims any and all liability for such damage.

* Limited lifetime warranty is limited to 10 years from purchase in Germany.

i. Limited Ten-Year Warranty – Crucial® Basics Memory

Micron CPG warrants to the original end customer that its Crucial-branded Basics memory products are free from defects in material and workmanship affecting form, fit, and function. Any claim alleging that any product fails to conform to the foregoing warranty must be made within ten (10) years from the original date of purchase, and Micron CPG shall have no liability thereafter. Any claim alleging that any product fails to conform to the foregoing warranty may be made only by the end customer who originally purchased such product and only while such customer owns such product. Micron CPG, at its option, will repair, replace, or provide an in-store credit or refund of either the original purchase price or fair market value, whichever is lower, of any product that is determined by Micron CPG to be defective during the warranty period.

 

https://www.crucial.com/company/warranty

Edytowane przez mimuszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Ciekawy temat poruszyliście. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Dla mnie "wieczysta gwarancja", to wieczysta gwarancja, a nie "gwarancja do zakończenia produkcji danego modelu". Kupując RAM, kupowałem i zapominałem z myślą "mam spokój". Czyli - chipotetycznie - kupując tydzień temu nówki, przy odrobinie pecha, jak za pół roku przestaną produkować moje DDR4 zostaję z ręką w nocniku? 

No na to wygląda :E też myślałem inaczej (do wczoraj) na szczęście tak jak side wyżej wspomniał, jak kupiłeś pamięci i przetestowałeś je i są sprawne po wyjęciu z pudełka to żeby ci kości padły musiałbyś być na prawdę pechowcem, to się zdarza rzadziej niż usterki cpu.

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat w przypadku g.skilla to działa całkiem nieźle ostatnio wysłałem na gwarancję ripjaws 5 2x8gb, które były wyprodukowane w 2016r. nie miałem już nawet paragonu, a oni bez problemów przyjęli reklamację i czekam teraz na nowy zestaw pamięci :)

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko DDR4 są nadal produkowane także nie dziwne, że problemu brak ;-) To teraz spróbuj z DDR3 z wieczystą gwarancją ;-)

 W sumie jak ktoś się postara to jak ma hot-a to spokojnie da się naprawić pamięci niewielkim kosztem ;-) Wylutować kość po kości aż znikną błędy wymienić wadliwą kostkę, które kosztują niewiele i jadymy dalej :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam rozkminę...
Sprzedać obecne kości za ok 150-160zł. i kupić za 351zł.
Goodram IRDM PRO DEEP BLACK DDR4 32GB 3600MHz CL18 (IRP-K3600D4V64L18/32GDC)

Albo dokupić 2 komplet za 193zł.nowy

 

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Killer85 napisał:

A ja mam rozkminę...
Sprzedać obecne kości za ok 150-160zł. i kupić za 351zł.
Goodram IRDM PRO DEEP BLACK DDR4 32GB 3600MHz CL18 (IRP-K3600D4V64L18/32GDC)

Albo dokupić 2 komplet za 193zł.

Ja bym wystawił obecne a jeśli się sprzedadzą, kupisz nowy kpl 2x16GB. 

Jeśli nie będzie chętnych dokupisz drugi komplet.

Ja tak zrobiłem ze swoimi... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...