Skocz do zawartości
zikq

Zakup Asrock CHellenger Rx 6600 XT Morele - uszkodzona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niestety naciąłem się na zakup karty w sklepie morele (model Asrock CHellenger  Rx 6600 XT ), karta przyszła z dosłownie wyłamanym wentylatorem trzymającym się na jednej śrubce , fakt zgłosiłem bezpośrednio poprzez kontakt do morele , zwodzą mnie już ponad 10 dni . Dzisiaj zmienili status zgłoszenia na "Zostało przekazane do realizacji dla Serwisu Zewnętrznego " . Chciałbym zapytać czy ktoś z was był w podobnej sytuacji i ile taki proces reklamacyjny trwa oraz jak się zakończył , zależy mi na zasie żeby zainstalować nową kartę a obecnie nie mam takiej możliwości .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro przekazali to przekazali. Czekaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj w ich regulaminie, pewnie 28 dni roboczych. Jeżeli kupiłeś nową kartę, fabrycznie zapakowaną, to niestety miałeś pecha. 

Edytowane przez xtn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak karta jest nowa , jak pech to pech :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to są k.. jaja, kupujesz nowe, zapakowane, okazuje się uszkodzone i sklep wysyła na serwis a ty czekasz miesiąc

taki duży sklep, tuzy, żenada

 

z autopsji

kupuję u małego pierdziocha na allegro szlifierkę, towar po rozpakowaniu okazuje się " mechanicznie " uszkodzony, Sprzedawca szybciutko wymienia na inny egzemplarz, nie czekając nawet na mój zwrot, ten odsyłam..

kupuję monitor w MM na allegro, okazuje się że brakuje jednego kabla w fabrycznie zapakowanym zestawie. Piszę do kontakt MM żeby mi dosłali kabel. Za pół godziny dzwoni do mnie pan że jutro jest kurier z drugim, fabrycznie zapakowanym monitorem, a ten " stary" mam spakować i przyjedzie po niego kurier kiedy mi pasuje..

 

Widzicie różnicę w podejściu do klienta ?

Sądzę że tu autor już nigdy w brzoskwioniowym nic nie kupi..

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądało opakowanie? Żeby doszło do takiego uszkodzenia, to opakowanie musiało być nieźle wgniecione a takiego nawet bym nie rozpakowywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B

1 godzinę temu, B@nita napisał:

A jak wyglądało opakowanie? Żeby doszło do takiego uszkodzenia, to opakowanie musiało być nieźle wgniecione a takiego nawet bym nie rozpakowywał.

Brak śladów jakiegokolwiek wgniecenia na kartonie , paczka tez "NIBY" dobrze zapakowana bez żadnych śladów  , ale kupiłem kartę z opcją  aktualizacją BIOSu i pewnie podczas tej czynności rozwalili 3 z 4  trzymaczy wentylatorów ,karta u mnie nawet nie mogła zostać wsadzona do PC w celu sprawdzenia , musiałbym całą budę do góry nogami chyba postawić bo wentylatory dosłownie wypadają

I co racja to racja ,nigdy więcej od nich nic nie kupie , nawet jakby byli najtańszym sklepem..............................

Edytowane przez zikq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, zikq napisał:

B

Brak śladów jakiegokolwiek wgniecenia na kartonie , paczka tez "NIBY" dobrze zapakowana bez żadnych śladów  , ale kupiłem kartę z opcją  aktualizacją BIOSu i pewnie podczas tej czynności rozwalili 3 z 4  trzymaczy wentylatorów ,karta u mnie nawet nie mogła zostać wsadzona do PC w celu sprawdzenia , musiałbym całą budę do góry nogami chyba postawić bo wentylatory dosłownie wypadają

I co racja to racja ,nigdy więcej od nich nic nie kupie , nawet jakby byli najtańszym sklepem..............................

Zamówiłeś kartę z aktualizacją biosu? Po co? Przecież to logiczne, że w takim przypadku wyśla rozpakowaną a być może używaną lub ze zwrotu.

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla kontrastu napiszę, że również kupiłem Challengera 6600 XT, bez aktualizacji BIOSu i przyszedł fabrycznie nowy, zapakowany. 

W poniedziałek ją zwracam, więc akurat będą mieli na wymianę dla ciebie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak kupił przez neta, wysłał na serwis, to już nie ma prawa zwrotu ?  powinien być i niech się bujają..

w me. avans itp  6650XT gaminX za 1649  ( z kodem 1599 )

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałbym na tego gaming X wymienić ale zaproponowali mi serwis na ich koszt , więc muszę się zgodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, zikq napisał:

No właśnie chciałbym na tego gaming X wymienić ale zaproponowali mi serwis na ich koszt , więc muszę się zgodzić

Przecież przysłali ci towar niezgodny z umowa. Zwracasz towar i zwracaja kasę bez szemrania. Przecież to są jakieś jaja że wysłali uszkodzony towar i proponują  jego naprawę. Kupiłeś NOWY towar a nie naprawiany, co się tu odwala?? Amazon wysłał by już drugi sprawny egzemplarz i jeszcze przeprosili a tu??? Sprawę wypadało by zgłosić i nagłośnić jak morele traktuje klienta.

Edytowane przez B@nita
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kartach graficznych się nie aktualizuje biosu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, qrek1 napisał:

w kartach graficznych się nie aktualizuje biosu

Ale mu podobno zaktualizowali? Się okaże, że sam połamał przy wkładaniu...:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, qrek1 napisał:

w kartach graficznych się nie aktualizuje biosu

Jesteś tego pewien? Karta sypała green screen'ami i tylko aktualizacja vbios pomogła, a miała lecieć już na RMA. 

https://www.asus.com/pl/supportonly/tuf 3-rx5700xt-o8g-gaming/helpdesk_download/

Edytowane przez Iri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Iri napisał:

Jesteś tego pewien? Karta sypała green screen'ami i tylko aktualizacja vbios pomogła, a miała lecieć już na RMA. 

https://www.asus.com/pl/supportonly/tuf 3-rx5700xt-o8g-gaming/helpdesk_download/

Ale czy sklep lub użytkownik może zrobić taka aktualizację czy grozi to utrata gwarancji?  O ile wiem, to faktycznie nie można tego zrobić, więc czy autor tematu czegoś tu nie kręci? Po za tym, po co mu była aktualizacja w fabrycznie nowej i sprawnej karcie??

Ja rozumiem płytę główną, ale gpu?

Edytowane przez B@nita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, B@nita napisał:

Ale czy sklep lub użytkownik może zrobić taka aktualizację czy grozi to utrata gwarancji?  O ile wiem, to faktycznie nie można tego zrobić, więc czy autor tematu czegoś tu nie kręci? Po za tym, po co mu była aktualizacja w fabrycznie nowej i sprawnej karcie??

Ja rozumiem płytę główną, ale gpu?

Jeśli taka opcja odpłatna była możliwa dla karty graficznej to dlaczego nie? Jeśli do aktualizacji jest wykorzystywany oryginalny bios to nie traci się gwarancji chyba ,że użytkownik przerwie aktualizację i wysypie sie bios to wtedy można debatować na temat utraty gwarancji. Z kartą o tyle łatwiej ,że podłączasz do płyty, podpinasz kabel i robisz aktualizację ,a jak aktualizują płytę to nie dość ,że muszą otworzyć płytę to jeszcze zamontować i przesmarować procesor , podłączyć pamięć i zasilacz. W takim przypadku jest więcej możliwości uszkodzenia. Może być tak ,że aktualizacji w ogóle nie robili, kasę pobrali, a był to jedynie pretekst do wciśnięcia uszkodzonej sztuki. Szczerze mówiąc jednak ciężko mi w to uwierzyć i raczej jest to niefortunny przypadek, a jak wiadomo łopatki wentylatorów są bardzo delikatne. 

Masz złe informacje, można aktualizować vbios karty i jest to całkiem przyjemne ,a nawet dużo łatwiejsze niż aktualizacja bios płyty głównej gdzie musimy wejść do bios. Jedyne czego nie rozumiem to naprawy, raczej powinna być tu wymiana sztuki za sztukę. Jednak jeśli wymienią wentylator na nowy nieodpłatnie ,a karta nie ma innych odchyleń oraz nie traci gwarancji to też taka opcja jest do przyjęcia. Tym bardziej ,że teraz polityka w reklamacjach mocno się zmieniła i jeśli towar nadaje się do naprawy to będzie tak długo naprawiany aż stanie się to nieopłacalnie lub niemożliwe.

Edytowane przez Iri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Iri co ty pitolisz na kilkanaście wersów? Biosów gpu się nie aktualizuje. Koniec kropka, koniec tematu.

  • Haha 3
  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, qrek1 napisał:

Iri co ty pitolisz na kilkanaście wersów? Biosów gpu się nie aktualizuje. Koniec kropka, koniec tematu.

Może on z moreli...?:E Też pierwsze słyszę by sklepy aktualizowały bios karty graficznej.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, qrek1 napisał:

Iri co ty pitolisz na kilkanaście wersów? Biosów gpu się nie aktualizuje. Koniec kropka, koniec tematu.

Co ja pitolę? To co ja kur... w karcie aktualizowałem? Pamięć? Rdzeń? Idiotę z mnie robisz? Nie wnikam w to co sklep robi tylko stwierdzam fakt ,że bios karty się aktulizuje. Nie obchodzi mnie czy był to błąd przy zakupie czy faktycznie mają taką możliwość. Odpowiedziałem na twoją idiotyczną wypowiedź odnośnie braku możliwości aktualizowania biosu  "w kartach graficznych się nie aktualizuje biosu". 

Jak masz coś innego na myśli to z łaski swojej rozwijaj zdania tak by można było rozczytać twoje złote myśli. Patrząc po tematach jakie dodajesz to śmiało można stwierdzi po nich kilka braków. Chłopaczek który na 13 tematów ma 5 założonych tematów dotyczących problemów karty graficznej... nagle staje się specjalistą od kart graficznych. :tse:

 

Edytowane przez Iri
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Iri napisał:

patrząc po tematach jakie dodajesz

A... to było śledztwo ?... Nie mówiłem że nie ma możliwości podmiany biosu. Tylko mówię że się tego nie robi. bios karty mówi jak ma działać karta i nie ma nic wspólnego z kompatybilnością karty. To tak informacyjnie dla niekumatych

Edytowane przez qrek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomijając czy się aktualizuje czy nie, to autor jako laik a nie takie tuzy komputerowe  jak tu, wierzył że skoro sklep coś takiego oferuje, a sklep tworzą i takowe usługi oferują fachowcy nie z pierwszej łapanki... ową usługę zakupił, jak zapewne robi to ciągle i będzie robić sporo osób, wierząc że czym nowszy tym lepiej... 

bios-karty.jpg

 

Gdyby nie to że karta pewnie spadła i jeszcze na nią nadepnął serwisant, a potem ją spakował i wysłał, nie byłoby tematu.

Ciągle tylko nie rozumiem po co autor w ogóle się zgadza na te naprawy itd itp. Mają oddać kasę i niech się bujają z nią sami...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, qrek1 napisał:

A... to było śledztwo ?... Nie mówiłem że nie ma możliwości podmiany biosu. Tylko mówię że się tego nie robi. bios karty mówi jak ma działać karta i nie ma nic wspólnego z kompatybilnością karty. To tak informacyjnie dla niekumatych

Różnie można interpretować takie okrojone stwierdzenia. Po za tym nie rozumiem dlaczego schodzimy z tematu możliwości aktualizacji biosu do kompatybilności. Nikt nie pisze o kompatybilności tylko o tym ,że czasem taka aktualizacja jest wymagana i tak też można wywnioskować z pierwszej odpowiedzi do Ciebie.  

W większości kart oryginalny bios nie jest dostępny bo nie jest potrzebny, jeśli dla tej karty był dostępny, a producent świadomie skopał bios to wypuszcza nowy poprawiony. Tak było chociażby w przypadku RX 5700 XT od Asus,a , karta przez długi czas działała dobrze na bios v1, a po roku wyszedł nowy bios v2 który wyeliminował bardzo duże problem tak naprawdę skreślające używanie karty z takim problemem jaki miała. Jeśli takowego biosu nie ma dostępnego to było to zwykłe naciągnięcie klienta o czym napisałem wyżej. 

@mimuszek

No i o to chodzi, prawdopodobnie został naciągnięty jak wielu innych. Patrząc na stronę producenta nie ma dostępnej innej wersji bios. Zgłosiłbym to tam gdzie trzeba skoro skasowali za usługę ,a jej nie wykonali, a jeszcze wcisnęli lub przy rzekomej aktualizacji uszkodzili kartę. Jednak to już zależy od autora. 

https://www.asrock.com/Graphics-Card/AMD/Radeon RX 6600 XT Challenger D 8GB OC/index.pl.asp#Download

 

Edytowane przez Iri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Iri napisał:

W większości kart oryginalny bios nie jest dostępny bo nie jest potrzebny,

@iri tak na koniec, zgoda z tym co napisałeś w 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...