Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj OLED nie ma nic do tego jak wygląda obraz poniżej natywnej.

Bez dobrego skalera jest dokładnie takie samo kupsko niezależnie czy to jest LCD czy OLED. W przypadku materiałów video dochodzi też procesor video gdzie potrafi zrobić konkretną robotę i 1080p na dobrym bitrejcie jest elegancja francja ;)

A co do kupowania sprzętu czy polecania to na forum można sobie pisać co się podoba i tak nikt nie bierze za to żadnej odpowiedzialności. Ale w momencie kiedy ktoś odpowiada głową lub kasą za sprzęt to wtedy jest inna gadka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

O tym mówię

 A spójrz też że jednak technologia OLED aż tak bardzo się nie rozwija w jakości wyświetlanego obrazu. To znaczy OLED to OLED, różnice jakie będziesz mieć to raczej będą w jasności i w maksymalnym HZ, ale HZ jak będziesz grać 4k to i 120 ci wystarczy. 

 

Czyli powiedzmy jakbyś teraz nie kupił OLEDa, bo twój sprzęt w pełni go nie wykorzysta, to przy następnym upgrade nowsze modele moim zdaniem nie będą jakoś wyraźnie lepsze.

 

Dla mnie OLED 4k nie musi w pełni zawsze go wykorzystywać. 

 

To trochę tak jakbyś miał rtx 4090 i nie mógł grać w gothica 2 noc Kruka, bo ta gra w pełni nie wykorzysta twojego potencjału GPU. 

 

Ok, w tej grze nie wykorzysta, ale są gry, gdzie wykorzysta. 

 

Tak samo z rozdziałka 4k, możesz ogrywać starsze tytuły w 4k od nowa, a nowsze ograniczać się do 1080p czekając w międzyczasie na upgrade kompa. 

 

Jednak jakby OLED kosztował w okolicach 1000zl to pewnie bym go bral na miarę swoich możliwości sprzętu, bo jego wymiana nie wiązałaby się z dużym kosztem. A tak to wydaje mi się że lepiej kupić raz a porządnie. 

Edytowane przez bananzafryki
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Starh napisał:

Wiadomo może kiedy do Polski wejdzie nowy Dell 32?

Nie wiadomo tak samo jak nowy 27 bo ciągle o to wszystkich pytam :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X-kom ma dziś dostać dostawę 32. Jak dojdzie do 16, to jeszcze dziś będą wysyłać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję, ale czekam na opinie xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem. Do tego 2 osoby mają od 5 dni, ale do teraz nie były łaskawe nic napisać o nich 🙃🙃🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są w szoku po zobaczeniu idealnego obrazu. Zrozumiałe😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, PiPoLiNiO napisał:

X-kom ma dziś dostać dostawę 32. Jak dojdzie do 16, to jeszcze dziś będą wysyłać :)

Napisz koniecznie jakie wrażenia.

Miałeś rację co do tego ,że ten Asus, którego kupiłem praktycznie nie migocze, a jeśli już są jakieś mignięcia (a zdarzają się) to są raczej do zaakceptowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W rozmiarze 32 wersja P (MAG) nie będzie miała update'ów firmaware. Tu jest pewnie tak samo. Wersja R (MPG) będzie miała update'y przez USB-B. 

Tak podaje MSI na reddicie.

 

do-not-buy-the-new-mag-321upx-qd-oled-ma

 

 

MPG-Exclusive Features

  • Firmware updatable through USB-B

  • Type-C port has 90W Power Delivery

  • MSI Mystic Light Compatible (MAG monitors as well as the MPG 491CQP QD-OLED do not have RGB lighting built into the rear of the monitor)

  • KVM Compatible via USB-B/USB-C (With the exception that the MAG 341CQP QD-OLED also has KVM)

Edytowane przez MSky7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak aktualizacji = OUT.

Przecież to wersje testowe, będzie dużo zmian i aktualizacje muszą być! MSI coraz bardziej odpływa widzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć updaty monitora trzeba dopłacić xD
Lepiej by abonament wprowadzili. Płacisz monitor się włącza. Nie płacisz stoi jako ozdoba.

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A za ozdobę nie trzeba płacić? E-e :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Keken napisał:

Nie płacisz stoi jako ozdoba.

Darmowa ochrona przed wypaleniem ekranu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada jeszcze ze jeden na matrycy lg drugi na samsunga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba na samsungu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, galakty napisał:

Brak aktualizacji = OUT.

Przecież to wersje testowe, będzie dużo zmian i aktualizacje muszą być! MSI coraz bardziej odpływa widzę...

Uczą się od najlepszych płatne patche do gier to teraz będą płatne łatki do monitorów 🤣 Dlatego pisałem mogą być niezłe jazdy z realizacją gwarancji u nich znając podejście MSI.

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to w ogóle poczekam aż ktoś faktycznie skorzysta z gwarancji na wypalenia. Gdzieś widziałem wzmiankę że jakiś % ekranu musi się różnić jasnością w % od czegoś tam. 

Samo "gwarancja na wypalenia" nie mówi nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@sideband MSI czy cokolwiek innego, zawsze jest jazda. Chyba nie masz pojęcia jak działa serwis Samsunga. Albo LG w Pile. Wszystko zależy jak trafisz i na kogo trafisz. Więc czy kupisz MSI, LG, Asus czy cokolwiek innego, przy gwarancji nastaw się na wojnę, inspekcje handlową, Rzecznika Praw Konsumentów i co tam jeszcze dasz radę.

5 lat temu. Oled LG, zaczął wydawać z siebie trzaski, jak by gdzieś robiło przepięcie. Wymienili płytę główną i dalej to samo. Wtedy stwierdzili, że już nie słyszą problemu. Serwis totalna wyjebka. Więc ruszyłem z postami na FB, wszystkich możliwych forach i wykopie, rzecznikiem i tak dalej. W końcu na forum HDTV odezwał się do mnie właściciel kilku sklepów RTV i powiedział, że postara się ruszyć temat w centrali LG POLSKA. Po tygodniu zadzwonił do mnie szef serwisu centrali LG, 2 dni później był u mnie w domu już serwis z Piły który stwierdził, że słyszy problem (mimo iż w ogóle nie wystąpił na teście) i wymienili TV na nowy i nowszy 2 lata model. 

Także pisanie "MSI BLE Z GWARANCJĄ" to dla mnie beka totalna. 

Edytowane przez PiPoLiNiO
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KrzysztofPL
3 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

X-kom ma dziś dostać dostawę 32. Jak dojdzie do 16, to jeszcze dziś będą wysyłać :)

Mieli dostać dziś 6 sztuk, oczekujących w kolejce  bylo wiecej ( sam bylem 8 lub 9-ty ). Ale udalo mi sie kupic taniej o 150pln brutto u konkurencji.  Wlasnie otrzymalem info ze monitor jest do odebrania w sklepie wiec ok godz 16 juz go bede mial . Wieczorem cos napisze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wole przepłacić w X-Kom i dostać 100$ do steam :) To jednak prawie 450 da :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KrzysztofPL
Napisano (edytowane)

Nie 450 lecz ok 247pln  ( kupilem monitor  taniej niz w xkom) . Zanim zaplace to go na spokojnie obejrze i uruchomie w sklepie a to dla mnie najwazniejszy atut . Kody steam mam z innych zakupow u MSI , leza mi te kody, nie uzywam ich, mam inne priorytety , rzadko gram. Jestem bardzo ciekaw tego monitora , bede mial porownanie do G8 oleda ktorego mialem w testach.

Edytowane przez KrzysztofPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, KrzysztofPL napisał:

Nie 450 lecz ok 247pln  ( kupilem monitor  taniej niz w xkom) . Zanim zaplace to go na spokojnie obejrze i uruchomie w sklepie a to dla mnie najwazniejszy atut . 

Najważniejszy atut? Rozumiem, że wziąłeś zakup internetowy z odbiorem w sklepie, a nie przez infolinię zamówienie które odbierzesz w sklepie i stracisz możliwość zwrotu 14 dni? Bo jak nie, to najważniejsza głupota jaką robisz, a nie atut. Co z tego że sobie obejrzysz w sklepie, skoro jak po tygodniu wywali Ci martwy piksel to nie będziesz mógł oddać. 

Edytowane przez PiPoLiNiO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...