Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem jak działa DLDSR, ale efekt końcowy w T8 cale nie jest lepszy, a jeszcze kosztuje FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to ta gra ma dosyć dużo detali, może dlatego. Zapewne trzeba by znacznie większego ekranu niż tego, na którym testowałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo, czemu ty mi coś próbujesz wmówić? Ja nigdzie nie napisałem, że mam zamiar udawać, że będę grać w 4K. Mógłbyś się powstrzymać od takich głupich tekstów.

Ja pokazałem, dlaczego obraz wygląda lepiej w 4K niż w 1440p, nawet jeżeli to nie jest prawdziwe natywne 4K tylko DLSS Q, rozdzielczość i szczegółowość i tak jest wyższa.

@SylwesterI., filmik z wersji gry 2.0. Poza tym ty to tak przedstawiasz, jakby przy DLSS w każdej grze i wszędzie było widać jakieś błędy.

@Kris Dee, trudno, żeby nie obciążało bardziej skoro najpierw działa DLSS, później gra oblicza cały post-processing w wysokiej rozdzielczości i dopiero obraz jest skalowany w dół do rozdzielczości monitora przez DLDSR.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty nadal nie rozumiesz ze problemem jest to, że bierzesz tylko pod uwagę samą rozdzielczość i statyczny obraz a dodatkowo ignorujesz fakt ze DLSS nie rekonstruuje wszystkich detali.
Jeszcze raz ci napisze, zrób to porównanie co zrobiłeś tylko w 1440p zamiast użyć TAA użyj DLDSR. I pokaz nam jeszcze raz zrzuty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@SebastianFM 

Chodzi mi o to, że jak się bawić w DLDSR na 1440p, to najlepiej 2.25x quality. Tak żeby render res był również 1440p. Jak będzie niższy, to DLLA może okazać się lepszym rozwiązaniem.

Oczywiście najlepiej byłoby ustawić DSR 4x DLSS performance.

No i polecam pobawić się presetami. Większość osób uważa, że C i F są najlepsze. Natomiast domyślny dla quality jest chyba D, który strasznie ghostuje.

Edytowane przez Kris Dee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak szukałem jakiegoś porównania w sieci, żeby wrzucić tutaj do tematu i naszła mnie nagle myśl ze w sumie i tak my tego wszystkie nie widzimy podczas właściwej gry, tak można tam rozdzielać włosy na zrzutach ekranu czy zbliżeniach 200%, ale ostatecznie.., liczy się, żeby mieć jak najwięcej FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem porównania w CP2077 i w DLDSR 2.25x z 3440x1440 różnice pomiędzy DLSS jakością a wydajności są mało widoczne, ale w fps to już ok 15-20 na korzyść wydajności. I obraz jest wyraźniejszy i z dalej lepszym fps niż natywne 3440x1440. Oczywiście fakt, że z DLSS dochodzą jednak babole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@kadajo, co ty wymyślasz za porównanie? Jakie DLDSR? Jak w ten sposób porównujesz to nie dziwne, że ci wychodzą głupoty. Na logikę, skoro w danej grze wydajność karty graficznej pozwala ci przy rozdzielczości monitora 1440p na włączenie DLDSR to na telewizorze 4K będziesz mógł uruchomić tą grę w natywnej rozdzielczości, bez DLSS.

Ja od początku piszę o sytuacji, kiedy wydajność karty graficznej nie pozwala ci na granie w natywnym 4K. Lepiej do takiej karty graficznej kupić monitor 1440p czy 4K i po prostu w wymagających grach używać DLSS Q? Według mnie zdecydowanie druga opcja i jak ja będę wymieniał monitor to na pewno wybiorę rozdzielczość 4K.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Necronom

Na ile masz gładkość ustawioną. Do DLAA przydałoby się w niektórych grach wyostrzenie zapodać.

Edytowane przez Kris Dee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

33%, nie zalecali tego zmieniać jak czytałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z tego co testowałem, to przy 33% już jest wyraźnie wyostrzenie, tzn takie w sam raz do większości gier. Okolice 50% wygląda porównywalnie do natywnej z TAA.

Do DLAA, DLSS, a nawet DSR 4x przydaje się lekko wyostrzyć obraz.

Edytowane przez Kris Dee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, SebastianFM napisał:

@kadajo, co ty wymyślasz za porównanie? Jakie DLDSR? Jak w ten sposób porównujesz to nie dziwne, że ci wychodzą głupoty. Na logikę, skoro w danej wydajność karty graficznej pozwala ci przy rozdzielczości monitora 1440p na włączenie DLDSR to na telewizorze 4K będziesz mógł uruchomić grę w natywnej rozdzielczości, bez DLSS.

Ja od początku piszę o sytuacji, kiedy wydajność karty graficznej nie pozwala ci na granie w natywnym 4K. Lepiej do takiej karty graficznej kupić monitor 1440p czy 4K i po prostu w wymagających grach używać DLSS Q? Według mnie zdecydowanie druga opcja i jak ja będę wymieniał monitor to na pewno wybiorę rozdzielczość 4K.

Nie moja wina ze ty w ogóle nie czytasz tego co pisze. Od początku była mowa o natywnej jakości 1440p VS DLSS Q 4K. I ci pisałem, że 1440p z porządnym AA będzie wyglądało lepiej niż DLSS Q w 4k.
Ja na pewno nie kupie monitora 4k z myślą, żeby grac na nim ciągle z DLSS w nowe gry i chyba zapominasz ze DLSS Q to będziesz miał w najlepszym wypadku, bo już po roku będziesz musiał zjechać niżej, albo z detalami. Dla mnie 4K to przerost formy nad treścią, ale jak kto tam woli. A DLSS to ma być ratunek, a nie norma.

2 minuty temu, Kris Dee napisał:

Z tego co testowałem, to przy 33% już jest wyraźnie wyostrzenie, tzn takie w sam raz do większości gier. Okolice 50% wygląda porównywalnie do natywnej z TAA.

Ja u siebie mam 100% poniżej tego widzę okropne wyostrzenie które psuje cały obraz. Chociaż to może od gry zależy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3440x1440 z DLAA

FxoN25s.png

 

3440x1440 DLDSR 2.25x + DLSS wydajność

biIhe9K.jpeg

Z tymże drugi obrazek musiałem zmniejszyć, bo imgur nie chciał przyjąć oryginalnego rozmiaru, więc w pełni nie odda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@kadajo, zamiast pisać, że ja nie czytam odpowiedzi to może sam się cofnij do strony 173 i zobacz o czym od początku była dyskusja. Zobacz moją pierwszą odpowiedź. Napisałeś wtedy, że rozumiesz a chyba nadal nie do końca. Zastanów się, dlaczego nie porównujemy natywnego 1440p do natywnego 4K tylko natywne 1440p do 4K DLSS Q. Chodziło właśnie o ograniczenie wydajnością karty graficznej. Ty wymyślasz, że w 1440p można sobie włączyć lepsze AA. Taki sam sens miałby mój argument, że na 4K można odpalić grę w natywnej rozdzielczości.

Napiszę wprost, kolejny twój argument też nie ma sensu. Jak w danej grze będzie ci brakowało wydajności w 4K DLSS Q to też będzie ci brakowało wtedy w natywnym 1440p.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 strona gadania o dlss w temacie o monitorach oled. Przodujący debacie? Moderator 

🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby jeszcze doszli do jakiś wspólnych wniosków to niee, cały czas jeden o jednym drugi o drugim... 

Btw: taka mnie naszła myśl wczoraj przed spaniem @PiPoLiNiO mocno się napalił na 32 4k OLEDa, wziął nie do końca pasujący mu model, w cenie premierowej, która jest każdy widzi, nawet zaryzykował przepychanki z x-kom z walniętym kartonem, żeby teraz używać monitora 2h dziennie. :E 

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2h dziennie, ale ile radości 😎

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SebastianFM no to już twój głupi pomysł aby kupować monitor do karty graficznej która nie daje sobie rady w jego natywnej rozdzielczości. Po co 4K, kup 8K twoim tokiem rozumowania będziesz miał jeszcze lepszą jakość obrazu z DLSS UP. 

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, SylwesterI. napisał:

Nie marnuj czasu na takie testy, bez MSAA na 4080 gram w to w 4k na  maxa suwaki w prawo w ponad 60fps bez dopalaczy ;)  Szkoda ze 8x MSAA nie wlaczyli :szczerbaty:

10 godzin temu, PiPoLiNiO napisał:

Yyyy, ale przecież RDR2 w 4k na 4090 to lata poza skalą akurat 😛

Dokladnie tak :wiggle:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na CRT nie ma takich problemów. Włączasz sobie jaką chcesz rozdzielczość.
Zamienie oleda na CRT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta ale masz rok gwarancji chyba, że producent uwzględnia dłuższą i nie masz rękojmi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Keken napisał:

Na CRT nie ma takich problemów. Włączasz sobie jaką chcesz rozdzielczość.
Zamienie oleda na CRT.

Też są, tylko o nich mało kto pamięta. Uruchom na LCD/OLED z identycznej wielkości pikselem co plamka na CRT takie samo zagęszczenie wyświetlanych pikseli i dopiero porównaj. CRT wcale nie było takie boskie jak niektórym różowe wspomnienia kreślą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SebastianFM napisał:

 

@SylwesterI., filmik z wersji gry 2.0. Poza tym ty to tak przedstawiasz, jakby przy DLSS w każdej grze i wszędzie było widać jakieś błędy.

teraz wersja gry się nie zgadza :E jak by to miało znaczenie "och mam wersję 2.0 no to dziś nie gram poczekam na 2.1"  babole dlss znajdziesz w każdej grze, przykład który ja pokazuję jest po protu najłatwiejszy do uchwycenia, bo nie muszę rejestrować obrazu kręcąc myszką, tu wystarczy jak napisy same sie przesuwają i dlss już kwiczy.

od początku było wiadome że dlss ładnie wygląda na statycznych slajdach, a ludzie narzekali na mydło w ruchu, dla tego obecnie nawet 4090 nie jest gotów na 4k, bo zamiast super ostrości jest sieczka  w ruchu z włączonym dlss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@kadajo, brawo, nie masz argumentów to próbujesz mnie ośmieszyć. To ja się mogę pośmiać z tego co ty napisałeś. Twoje bzdury o tym, że grasz na monitorze zamiast na dużym telewizorze OLED tylko dlatego, że nie możesz uruchomić gry w natywnej rozdzielczości 4K. Jakoś przez tyle czasu grałeś na konsoli i ci nie przeszkadzało to, że masz skalowanie. Napisałeś też, że niedługo nowe gry nie będą też dawały rady w natywnym 1440p na kartach graficznych, które mamy. To co, rozumiem, że zmieniasz monitor na 1080p? 😁

@SylwesterI., nie chodzi o wersję gry tylko o wersję DLSS.

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...