Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Skończ. Bo już tracę do ciebie tez cierpliwość. Ja cie obrażam ? Co chwile piszesz do mnie "piszesz głupoty" i to ja cie obrażam ? Mam wyciagnac inne rozmowy z użytkownikami z tobą w innych tematch ? Czy raporty na ciebie ? Tak DLSS jest lepsze, tak 4k jest lepsza. Już ? Zadowolony ? Idź wypić kawę.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, gret napisał:

Żeby jeszcze doszli do jakiś wspólnych wniosków to niee, cały czas jeden o jednym drugi o drugim... 

Btw: taka mnie naszła myśl wczoraj przed spaniem @PiPoLiNiO mocno się napalił na 32 4k OLEDa, wziął nie do końca pasujący mu model, w cenie premierowej, która jest każdy widzi, nawet zaryzykował przepychanki z x-kom z walniętym kartonem, żeby teraz używać monitora 2h dziennie. :E 

Ejj ale 2h dziennie na granie to dużo :)

 

Tak BTW wszystkie te rozmowy o DLSS vs natywna są obarczone podstawowym błędem logicznym. Jak masz tyle fpsów ile chcesz mieć to używasz natywnej.

Tak naprawdę powinno się porównywać DLSS vs ustawienia na którym bez DLSS wyciągasz tyle samo klatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no co ty, po co przecież DLSS ma lepsza jakość obrazu I lepsza wydajnosc.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo, może spójrz najpierw na twoje odpowiedzi zanim zwrócisz uwagę, ty napisałeś, że "twoje porównanie jest bez sensu", "to twój głupi pomysł" więc ja też mogłem stwierdzić, że piszesz głupoty jeżeli tak akurat uważałem. Śmieszne jest twoje straszenie mnie. Tak, wyciągaj. Pewnie jak ochłoniesz to usuniesz tą twoją odpowiedź. Ja się napiję kawy a tobie polecam melisę.

  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwracam ci uwagę bo co chwile się wykłócasz z innymi użytkownikami w innych tematach (tak jak ze mna tutaj) i wiesz dobrze o co chodzi. Najpierw sam przybierasz agresywny ton wypowiedzi a potem jak jest z tego dym to się jeszcze rysujesz na ofiarę uciśnioną.

I nie życzę sobie jakichkolwiek "epitetów" w moja stronę z przypiętą metką "moderacji". Ktoś ma jakiś problem ze mną, zapraszam na priv, jak będzie atakował moderacje otwarcie na forum, poleci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty dalej nie rozumiesz o czym on pisze... Tu chodzi o porównanie natywnego 1440p do 1440p skalowanego dzięki DLSS do 4K na monitorze 4K. A nie że DLSS wygląda lepiej XDDD

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jemu chodzi o to ze lepiej jest kupić monitor 4k i grac z DLSS niż natywnie w 1440p. Ignorując przy tym całkowicie fakt jaka ma się kartę czy nawet wielkość ekranu i to że tak jak z DLSS stosujesz AA tak samo możesz go zastosować w 1440p.

Cala rozmowa zaczęła się od tego że @KrzysztofPL napisał że nie rozumie czemu ktoś dziś kupuje 1440p bo ma niskie PPI.
Tak samo można napisać po co kupił 4K a nie 8K tam ma przecież jeszcze wyższe PPI, 4K przy tym musi mieć strasznie poszarpane krawędzie i wyglądać okropnie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie lepiej to już kwestia indywidualna. Ale chyba nie zaprzeczysz że obraz będzie wyglądał lepiej na monitorze 4k z DLSS Q niż na monitorze 1440p przy tej samej wielkości matrycy. 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy. Musisz dodać do 1440p jakieś filtry bo czysto to wiadomo, że lepiej 4k dlssq.

DLSS ma przekłamania w ruchu więc do online wolałbym 1440p z filterm niż 4k dlss q.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, gret napisał:

Lepiej nie lepiej to już kwestia indywidualna. Ale chyba nie zaprzeczysz że obraz będzie wyglądał lepiej na monitorze 4k z DLSS Q niż na monitorze 1440p przy tej samej wielkości matrycy. 

Ale 1440p jakim ? bez niczego ? No jasne ze będzie przecież DLSS użyje AA, dlatego od samego początku pisałem dlaczego dla 1440p ignoruje porządne wersje AA, nawet w swoim porównaniu zamiast użyć DLAA to użył TAA, dlaczego ? Wyższe PPI i wyższa rozdzielczość wręcz uwydatnia gorszą jakosc obrazu w niskiej rozdzielczości a nie ja maskuje. DLSS działa dobrze maskuje to ale nie tak dobrze żeby wyglądać lepiej od dobrej jakosci natywnej wersji tego obrazu.

Edit zapomniałem dopisać ze dodatkowo dla DLSS w ruchu to już kaszana zaczyna się robić i nikt mi nie wmówi ze taki obraz jest lepszy od natywnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@kadajo, w porównaniu użyłem TAA, ponieważ w Cyberpunk 2077 to AA jest świetnie zaimplementowane, ma jakość bardzo zbliżoną do DLAA. Gdybym użył DLAA to tak samo ktoś by napisał czemu nie TAA albo, że DLAA to mydło. 🙂 Mogę zrobić kolejne porównanie ale to nic nie zmieni.

DLSS nie pogarsza jakości względem obrazu, który dostaje na wejściu w niskiej rozdzielczości. Zawsze wyjściowa jakość, rozdzielczość i szczegółowość jest na plus.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo nie no dodaj sobie jakie chcesz AA, najlepiej najbardziej podobne do tego, które używa DLSS.

Jeśli to wszystko sprowadza się tylko do AA to Nvidia robi nas w konia :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
29 minut temu, SebastianFM napisał:

DLSS nie pogarsza jakości względem obrazu, który dostaje na wejściu w niskiej rozdzielczości. Zawsze wyjściowa jakość, rozdzielczość i szczegółowość jest na plus.

Zauważyłem ,że DLSS potrafi obraz zmieniać w nietypowy sposób, co nieźle widać na niektórych scenach. Widziałem to w Death Stranding i w Strażnikach galaktyki.

Tak czy inaczej jestem zdania, że zawsze będą gry z większymi wymaganiami i mniejszymi wymaganiami i kupowanie monitora o niższej rozdzielczości tylko po to, by te cięższe banglały w natywnej, to tak nie bardzo mi odpowiada. Gdyby były monitory 6K, to pewnie nie widziałbym problemu w zakupie (najwyżej cięższe gry by się puszczało w integer 3K, natomiast cała reszta w ultra-krystalicznym 6K)

Edytowane przez Kyle_PL
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, SebastianFM napisał:

@kadajo, w porównaniu użyłem TAA, ponieważ w Cyberpunk 2077 to AA jest świetnie zaimplementowane, ma jakość bardzo zbliżoną do DLAA. Gdybym użył DLAA to tak samo ktoś by napisał czemu nie TAA albo, że DLAA to mydło. 🙂 Mogę zrobić kolejne porównanie ale to nic nie zmieni.

DLSS nie pogarsza jakości względem obrazu, który dostaje na wejściu w niskiej rozdzielczości. Zawsze wyjściowa jakość, rozdzielczość i szczegółowość jest na plus.

No i w którymś poście napisałem ze właśnie ze obraz będzie zbliżony, podobny. Ale nie lepszy.
Lepszy będzie dopiero jak użyjesz dodatkowo DLDSR i już ktoś tutaj to sugerował. Testowałem to i potwierdzam natomiast jest wyczuwalny wzrost input laga w takiej kombinacji.

43 minuty temu, gret napisał:

@kadajo nie no dodaj sobie jakie chcesz AA, najlepiej najbardziej podobne do tego, które używa DLSS.

Jeśli to wszystko sprowadza się tylko do AA to Nvidia robi nas w konia :E

Czyli w sumie DLAA.
DLSS bardzo sprytnie stabilizuje jeszcze obraz ale musi to być ustawione odpowiednio, ostatnio bawiłem się DLSS w CP2077, podmieniłem tego oryginalnego z którymś modowanym z nexusa i zauważyłem ze na takich samych ustawieniach jak miałem obraz na nim z PT nie jest już taki zamulony ale zaczęły drgać niektóre drobniejsze elementy jak kable w oddali czy inne tego typu rzeczy. Wiec tam jest więcej zmiennych niż tylko rozdzielczość bazowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
44 minuty temu, kadajo napisał:

No i w którymś poście napisałem ze właśnie ze obraz będzie zbliżony, podobny. Ale nie lepszy.
Lepszy będzie dopiero jak użyjesz dodatkowo DLDSR i już ktoś tutaj to sugerował. Testowałem to i potwierdzam natomiast jest wyczuwalny wzrost input laga w takiej kombinacji.

Czyli według ciebie jak masz z gry obraz 4K DLSS Q to nie ma lepszej jakości, rozdzielczości i szczegółowości niż natywne 1440p natomiast jak na tym samym obrazie użyjesz jeszcze DLDSR, żeby zmniejszyć spowrotem rozdzielczość do 1440p to już wtedy jakość jest lepsza? Niby jak?

Ja się zastanawiam, czy ty jednak wyświetlając na telewizorze obraz 4K DLSS Q nie porównujesz go, może trochę podświadomie, do natywnego 4K. Może inaczej byś na to patrzył, gdyby obok siebie stały 2 monitory, 1440p i 4K, na pierwszym gra wyświetlałaby natywne 1440p a na drugim 4K DLSS Q.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, gret napisał:

Lepiej nie lepiej to już kwestia indywidualna. Ale chyba nie zaprzeczysz że obraz będzie wyglądał lepiej na monitorze 4k z DLSS Q niż na monitorze 1440p przy tej samej wielkości matrycy. 

No, ale matrycę dobiera się do rozdzielczości. Wiadomo, że przesadą będzie branie 34" do 2560x1440 i odczujemy dyskomfort. Ale już przy 27" różnica spora. Wrzucałem screeny na poprzedniej stronie. Wyskalowałem sobie do 5160x2160 z DLSS na wydajność i tak obraz był lepszy z wyższym trochę fps niż natywne 3440x1440 z DLAA. Tyle że na statycznym obrazie. W momencie jak zacząłem się poruszać zaczęły wychodzić bolączki DLSS. A w TLoU DLSS jest kijowe i mydełko wyłazi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Necronom, TLoU to jest wyjątek jeżeli chodzi o rozmycie DLSS podczas ruchu. Zresztą w tej grze nawet TAA zbytnio rozmywa obraz podczas ruchu.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Necronom Jak robiłeś screenshota DLDSR to przypadkiem nie wyszedł w rozdzielczości 5160x2160?

Wtedy porównanie też jest bez sensu.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszedł, ale ja nie mam monitora 4k. Wiadomo, że to nie będzie to samo co realne 4k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chodzi mi o to, że zrzut ekranu jest przed skalowaniem w dół, wyostrzeniem i tą całą magią AI.

Edytowane przez Kris Dee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, SebastianFM napisał:

Czyli według ciebie jak masz z gry obraz 4K DLSS Q to nie ma lepszej jakości, rozdzielczości i szczegółowości niż natywne 1440p natomiast jak na tym samym obrazie użyjesz jeszcze DLDSR, żeby zmniejszyć spowrotem rozdzielczość do 1440p to już wtedy jakość jest lepsza? Niby jak?

Ja się zastanawiam, czy ty jednak wyświetlając na telewizorze obraz 4K DLSS Q nie porównujesz go, może trochę podświadomie, do natywnego 4K. Może inaczej byś na to patrzył, gdyby obok siebie stały 2 monitory, 1440p i 4K, na pierwszym gra wyświetlałaby natywne 1440p a na drugim 4K DLSS Q.

4K DLSS Q będzie miał podobna jakość jak natywna 1440p z powiedzmy DLAA, to co uznajesz za lepsza jakość wynika po prostu z wyższego PPI samej matrycy 4K ale technicznie nie może być lepsza bo w obrazie bazowym nie masz więcej danych.

Przy DLDSR nie renderujesz obrazu już w 1440p tylko w wyższej rozdzielczości (nie pamiętam teraz ile to było tam masz dwa mnożniki) wiec wejściowa rozdzielczość jest wyższa niż 1440p, natywna zostaje tylko matryca ekranu sam obraz jest renderowany wyżej i skalowany w dól. Dodanie do tego DLSS po prostu wygładza obraz jeszcze bardziej ale wyświetla go w rozdzielczości DLDSR stad ta subiektywnie "lepsza jakość obrazu" ale na pewno nie każdemu się to spodoba, dla niektórych obraz może być już zbyt dużym mydłem. Być może wyostrzenie DLSS działa tutaj jako booster który mydło wyrównuje trochę ale subiektywnie widać więcej detali jak na tym linku niżej. Nie jest to porównanie takie jak chciałem bo masz TAA vs DLDSR plus DLSS ale innego nie znalazłem.

mgsli.com/OTA2MTE

Wracając jednak do 4K zakładając ze będziesz grał tylko z DLSS to może by to jeszcze nie był żaden problem ale wystarczy ze odpalisz jakiś starszy tytuł, zobaczysz natywne 4K i jak dla mnie szkoda by mi było mieć taki monitor i nie moc korzystać z takiej jakości, ostatecznie po to przecież kupujemy taki monitor. Jeszcze moge zrozumieć właścicieli OLED'ow bo tutaj duże ekrany sa praktycznie tylko 4K ale i tak to jak kupowanie RTX 4090 żeby potem grac w FHD w 60 fps. niby można i kto komu zabroni ale jednak chyba nie o to chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, może już zakończmy temat DLSS.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ciekawe jaka będzie jego cena. Tył wygląda trochę odpustowo 😏 Obecne modele lepiej wyglądają, ale to szczegół.

Edytowane przez Necronom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • a komentarze czytałeś? "Kabel został polecony przez pracownika jakoby mial obsługiwać 144hz. Podany został monitor aby „specjalista” mógł sprawdzić czy kabel będzie przesyłał sygnał 144hz w 1920x1080. Podobno tak, niestety jednak max jaki można ustawić to 60hz." "kabel oceniam na 3 gwiazdki, zwyczajnie tylko 60hz odswiezanie to tyle, hdmi marketowy ma wieksze mozliwosci."
    • Jednym zdaniem w Ukrainu nadal mielom orkuf. Zagrajcie nam dzisiaj wszystkie srebrne dzwony. Zagrajcie nam na tysiąc tonów!
    • To nie kwestia tego czy ktoś jest większym specjalistą od Skrzypczaka czy nie, on obecnie ma takie same dane na temat tego co się dzieje na froncie jak za przeproszeniem Wolski na swoim X-ie, i tak samo zmienia zdanie w zależności jak wiatr zawieje. Prawda jest taka, że nikt nie wie na ile Rosja posiada rezerwy ludzkie i materiałowe na kontynuowanie takiej mielonki jak ostatnio, ani też nikt nie wie jakie są faktyczne możliwości Ukraińców, tak więc większość artykułów i twiterowych analiz to zwykłe pierdololo i nabijanie kliknięć i kasy lub zasięgów w społeczniościówkach i co za tym idzie kasy i nic więcej.
    • Przypominam: Skrzypczak już 3 razy uznał Rosję za pokonaną, dwa razy uznał że Ukraina przegrała, kilka razy zmieniał nastroje i odbijał się lepiej niż piłeczka pingpongowa. Czy Skrzypczak jest gówno generałem i niczego nie przewidział w tej wojnie? Owszem. Zrozum, to jest generał kanapowy do właśnie portalikow jak Onet albo WP. Nie można odmówić mu z pewnością znajomości sprzętu, strategii, wykorzystywania sprzętu, i wielu innych taktycznych zagadnień, ale w przypadku geopolityki, najnowszych danych analitycznych jest amatorem. Wątpię by Skrzypczak siedział i czytał to co piszą Ukraińcy codziennie o froncie i analizował to, a wiele kanałów na TT to robi.    W obecnej fazie wojny już praktycznie nikt nie przewiduje kolejnych jej losów, wszyscy generałowie, wojskowi, analitycy się skompromitowali swoimi przewidywaniami. Nic do tej pory się nie sprawdziło. Ale jak połączysz ich wypowiedzi z drugą analizą i trzecią to wtedy znajdziesz zalążek prawdy   A ponownie do tego artykułu. Podobne były jak Ukraińcy wycofywali się z wielu miejscowości, a front posunął się o 30 km.  Popasna upadła - artykuły typu to koniec, trudny los Ukraińców na froncie, brak amunicji itd. Itp.  Od Popasnej będzie mijał drugi rok    
    • 1. Kup objęty promocją Acer Swift OLED z procesorem Intel® w dniach 08.04.2024 - 03.06.2024 oraz zachowaj dowód zakupu (paragon lub fakturę VAT) 2. W ciągu 14 dni kalendarzowych od daty zakupu wypełnij formularz zgłoszeniowy. 3. W ciągu 21 dni od pozytywnej weryfikacji otrzymasz przesyłkę z prezentem. SPRAWDŹ TERAZ! ODBIERZ PAKIET NAGRÓD https://bit.ly/3vSi6wV
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...