Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety. I tu trzeba wybrać, trochę wyższa jasność na woled czy biała biel, niemal zerowy banding i brak ziarna z matu na qd-oled. 

Szkoda, że nie można mieć wszystkiego.

Tak czy siak takie reklamowanie 1000 nit które jednocześnie daje przez większość czasu ciemny obraz, powinno być karane 

Oczywiście, to nadal genialny sprzęt, bo to oled 4k i 32 cale, ale no człowiek zawsze chciałby więcej 🤣🤣🤣🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? W takichh grach jak np GoT uzywac lepiej TB400 bo to jasna gra jest generalnie a np w takim dead space czy callisto protocol czy inne ciemne peak 1000???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

I tu trzeba wybrać, trochę wyższa jasność na woled czy biała biel, niemal zerowy banding i brak ziarna z matu na qd-oled.

O co chodzi z tą bielą na WOLED? (co z nią konkretnie nie tak)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, aureumchaos napisał:

Czyli co? W takichh grach jak np GoT uzywac lepiej TB400 bo to jasna gra jest generalnie a np w takim dead space czy callisto protocol czy inne ciemne peak 1000???

Mniej więcej. 

1 minutę temu, Kyle_PL napisał:

O co chodzi z tą bielą na WOLED? (co z nią konkretnie nie tak)

No na qd-oled biały jest biały. W każdym miejscu identyczny. Na woled biały jest niejednorodny. Ale i tak na monitorach woled jest w pip lepszy niż na tv woled. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, PiPoLiNiO napisał:

Na woled biały jest niejednorodny.

... jaaapiernicze, myślałem, że już to ogarnęli wreszcie. 😒 ... a pod kątem ta niejednorodność jest przynajmniej stabilna? (to by rodziło nadzieje, na rozwiązanie problemu w modelach z cyfrową kompensacją nierównomierności - ale pod kątem to nie może się zmieniać)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kyle_PL napisał:

... jaaapiernicze, myślałem, że już to ogarnęli wreszcie. 😒

Niet. Miałem tegoroczny LG 27 i dalej było tak samo :) Tzn dopóki nie widzisz jak wygląda biel na qd-oled to nie drażni to aż tak mocno, bo i tak jest lepiej niż na TV. Ale widać, że zawsze lewa i prawa strona ekranu się różnią. I nie wiem czemu ale na wszystkich woled 27 jakie miałem, a było sporo tych sztuk na testy, to lewa strona idzie w róż. Nigdy prawa 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a jak się zmienia kąt z którego się patrzy na ekran, to te zafarby się zmieniają/przemieszczają, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, SylwesterI. napisał:

Monitory 27" 1440p nie mają tego problemu, ale tam wielkość piksela jest porównywalna z 42" 4k

Monitory 32" 4k mają ten problem bo wielkość piksela jest mniejszą niż w 42" 4k, nie wspominając o większych rozmiarach

Więc wydaje mi się że chodzi o fizyczne ograniczenia technologii gdzie mały piksel nie zaświeci tak mocno jak większy, z tego względu też pierwsze oledy do pc to były 27 1440p

Inaczej - Pierwszym z tego co ogarniam monitorem oled to był 34 AW 3423DW z UltimaGsync którego jestem posiadaczem i nie ma on małych pikseli, rozdziałka 2.5K 3440x1440 i właśnie z tego powodu nie ma problemów w hdr 1000nit , dokładniej głównie go używam do jasnych ciemnych gier bo hdr400 True to jest kupa w porównaniu do 1000hdr na tym monitorze😉. Ewidentnie tutaj leży problem w matrycach 4K w monitorach gdzie 1000nit jest ciemny można tak wywnioskować

Edytowane przez Czarny_PLone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, aureumchaos napisał:

Czyli co? W takichh grach jak np GoT uzywac lepiej TB400 bo to jasna gra jest generalnie a np w takim dead space czy callisto protocol czy inne ciemne peak 1000???

GoT nie nazwałbym jasną grą.

@PiPoLiNiO

te obserwacje tych trybów hdr w qd oledach to na podstawie wersji 27 360Hz też?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie ma problemu :szczerbaty:

 

Real Scene  484 cd/m²
Peak 2% Window  1,047 cd/m²
Peak 10% Window  474 cd/m²
Peak 25% Window  371 cd/m²
Peak 50% Window  312 cd/m²
Peak 100% Window  261 cd/m²

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Czarny_PLone napisał:

Inaczej - Pierwszym z tego co ogarniam monitorem oled to był 34 AW 3423DW z UltimaGsync którego jestem posiadaczem i nie ma on małych pikseli, rozdziałka 2.5K 3440x1440 i właśnie z tego powodu nie ma problemów w hdr 1000nit , dokładniej głównie go używam do jasnych ciemnych gier bo hdr400 True to jest kupa w porównaniu do 1000hdr na tym monitorze😉. Ewidentnie tutaj leży problem w matrycach 4K w monitorach gdzie 1000nit jest ciemny można tak wywnioskować

miałem DW 2 lata i używałem cały czas trybu 1000nit i nie miałem zastrzeżeń

poza tym ten tryb był zalecany 

Edytowane przez MuziPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Czarny_PLone napisał:

Inaczej - Pierwszym z tego co ogarniam monitorem oled to był 34 AW 3423DW z UltimaGsync którego jestem posiadaczem i nie ma on małych pikseli, rozdziałka 2.5K 3440x1440 i właśnie z tego powodu nie ma problemów w hdr 1000nit , dokładniej głównie go używam do jasnych ciemnych gier bo hdr400 True to jest kupa w porównaniu do 1000hdr na tym monitorze😉. Ewidentnie tutaj leży problem w matrycach 4K w monitorach gdzie 1000nit jest ciemny można tak wywnioskować

34 to są 27 cali z dodatkowymi pikselami po bokach , wielkość piksela jest taka sama jak w 27

Ja twz na g8 korzystałem z trybu 1000 i wyglądało to zacnie

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, SylwesterI. napisał:

34 to są 27 cali z dodatkowymi pikselami po bokach , wielkość piksela jest taka sama jak w 27

Ja twz na g8 korzystałem z trybu 1000 i wyglądało to zacnie

Właśnie dalej jest to 27 cali z dodatkowymi pikselami po bokach i dlatego jest jasno 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Kyle_PL napisał:

O co chodzi z tą bielą na WOLED? (co z nią konkretnie nie tak)

Nawet nowa 32" 2160p z trybem 2160p ma problem z bielą jak sobie poczytałem, że jest ten sam problem co na TV pomimo, że to monitor to dziękuje za taką matrycę :E Oczywiście normalni użytkownicy o tym wspominają te YT testy to sobie można kant...........

Jak nie róż to niebieski :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, sideband napisał:

Jak nie róż to niebieski :E

No ten problem wynika z budowy, więc zawsze będzie na woled. 

Dlatego trzeba wybrać na co bardziej zwracamy uwagę :)

48 minut temu, galakty napisał:

Faktycznie nie ma problemu :szczerbaty:

 

Real Scene  484 cd/m²
Peak 2% Window  1,047 cd/m²
Peak 10% Window  474 cd/m²
Peak 25% Window  371 cd/m²
Peak 50% Window  312 cd/m²
Peak 100% Window  261 cd/m²

No to są dobre wyniki :) 4k w trybie 1000 nie ma startu nawet. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jasnych śnieżnych scenerii kupuje się mini Leda a nie oleda. 

 

14 godzin temu, SylwesterI. napisał:

@Czarny_PLone

Nie wiem czy to najlepszy wybór,  .., nie każdy chce ciąć detale, ..

Niższa rozdzielczość to lepsze detale?

Nie wiem co ty się dzieje, ale wchodząc w ten temat to ja wszystko pipolino i kupuje TNke bo OLED ssie XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , z tego względu że do 4k nie masz jeszcze sprzętu który uciągnie to z zadowalającym fps, więc nie trzeba obniżać ustawień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Minciu napisał:

Nie wiem co ty się dzieje, ale wchodząc w ten temat to ja wszystko pipolino i kupuje TNke bo OLED ssie XD

A teraz spróbuj po polsku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Minciu napisał:

Do jasnych śnieżnych scenerii kupuje się mini Leda a nie oleda. 

 

No tak, bo na biurku trzeba mieć 3 monitory i oglądając film trzeba ciągle przełączać się między nimi w zależności od sceny :) 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SylwesterI. napisał:

Tak , z tego względu że do 4k nie masz jeszcze sprzętu który uciągnie to z zadowalającym fps, więc nie trzeba obniżać ustawień

Niższa rozdzielczość, to już jest "obniżone ustawienie". Poza tym w 4K pograsz na wysokich detalach w inne gry niż Cyberpunk z PT czy Anal Wake2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałem się tymi monitorami Oled od wczoraj, więc się nie znam. Tak sobie rozważam zastąpienie mojego obecnego monitora (Alienware AW2723DF - IPS) monitorem OLED. Czy taka zamiana miałaby jakieś plusy, czy raczej minusy, biorąc pod uwagę że u mnie 40% to przeglądanie www, 10% edycja dokumentów excel/word/pdf, 10% edycja fotografii, 40% projektowanie interaktywnego dema w Unreal? Potrzebowałbym monitor 26-27" 2560x1440. 

Wpadły mi w oko 2 modele monitorów Oled:
LG UltraGear OLED 27GS95QEB (WOLED)
Alienware AW2725DF (QD-OLED) - dostępny od połowy lipca
I teraz: Czt dobrze przeczytałem że na pierwszym (WOLED) czcionki są niewyraźne podczas edycji dokumentów?
Czy na Alienware AW2725DF (QD-Oled) czcionki są wyraźniejsze?????
Czy dobrze przeczytałem że główną wadą AW2725DF (QD-Oled) będzie czerń która nie jest czarna?
 

Edytowane przez Ravenik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Niższa rozdzielczość, to już jest "obniżone ustawienie". Poza tym w 4K pograsz na wysokich detalach w inne gry niż Cyberpunk z PT czy Anal Wake2.

bzdura, w innych grach też musisz ciąć detale w 4k nawet na rtx 4090: hogwart, wiesiek , avatar, dl2 dodatkowo taki telewizorek 120/144hz słabo się nadaje do takiego bf2042 w porównaniu do monitora 240/360hz, w innych szybkich strzelankach będzie to samo, nie wspominając o tym że stawiając takiego kloca na biurku nie ogarniasz całego ekranu

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bzdura - w Days Gone czy Midnight Suns nie musisz ciąć detali. Co do tego, że nie ogarniasz całego ekranu (w np. grach) na 31,5" to też bzdura. Poza tym w 2560x1440 mniej widać (szczególnie na dalszym planie) niż w 4K.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Wcześniej były zapięte na 4 slotach 4x16, obecnie jest 2x32 na slotach 2 i 4 od momentu przełożenia. Powyżej edytowałem post o problemie z RAM na płycie, nie wiem czy widziałeś. Może to jeszcze wskaże jakiś kierunek. Nie pracowałem na 1 module póki co więc na to nie odpowiem. 
    • Wiadomo dlaczego?
    • Aby ray tracing jakkolwiek przyzwoicie działał sterownik karty graficznej układa sobie dane w strukturę zwaną BVH (Bounding Volume Hierarchy).  Obiekty są grupowanie w "pudełka/kontenery" (mówiąc fachowo: bounding volumes) dzięki czemu łatwiej jest ocenić, czy śledzony promień przetnie się z daną grupą obiektów. Jeśli nie - cały kontener jest pomijany, oszczędzamy moc obliczeniową i czas.  W skład BVH wchodzą również dwie pomniejsze bloki danych: BLAS (Bottom-Level Acceleration Structure) oraz TLAS (Top-Level Acceleration Structure). Każdy sobie wyszuka we własnym zakresie, natomiast napiszę tylko, że BLAS zawiera informacje m.in. o geometrii i teksturach, a TLAS ogarnia wszystkie BLAS w scenie.  Istnieją różnice w podejściu do budowy BVH u NVIDII i AMD. Na Radeonach jest ona bardziej złożona, a istotną rolę odgrywa szybka pamięć cache. Chodzi o to, że potrzebujemy dużej przepustowości i niskich opóźnień do efektywnego przeszukania oraz aktualizowania danych BVH.  W przypadku NVIDII, gdzie obliczenia dot. RT są przecież wykonywane asynchronicznie, podsystem pamięci nie ma aż takiego znaczenia. Oni mogą sobie pozwolić, by obliczyć coś jeszcze raz, zamiast wyciągać dane z pamięci podręcznej.  I teraz uwaga: silnik graficzny może z dużym sukcesem wspierać kartę graficzną w najbardziej wydajnym budowaniu struktur BVH, choćby poprzez uproszczenie geometrii lub podzielenie na mniejsze części - jeszcze zanim prześle te dane do GPU za pośrednictwem wybranego API (DirectX Raytracing/Vulkan Ray Tracing).  Sterownik graficzny AMD generalnie nie ma wpływu jakie TLAS i BLAS otrzyma. A one posłużą do budowy struktury BVH. Trochę jak z siedzeniem w kasynie - krupier rozdał karty i masz grać tym co dostałeś.  Dlatego nie wierzę, że siwy pan w skórzanej kurtce wysyłał przez 3 lata swoich inżynierów, aby CD Projekt zrobił dobrze Radeoniarzom i jak najlepiej dostosował Ray Tracing pod możliwości architektury RDNA. Taki altruizm w biznesie nie występuje. 
    • Ja to się zastanawiam jak dobry monitor dla grafików może źle wyświetlać czerń i biel 🤣
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...