Skocz do zawartości
Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Kyle_PL napisał:

Tak do rozważenia (z dedykacją dla @SylwesterI. :]  )   :

e0e7fbec85c50.jpg

Misiu daj link do org testu, bo statyczne obrazki to wiesz do czego sa dobre ...

Mało było to testów o babolach z mydełkiem? O ile jeszcze dlss quality w niektórych tytułach można przełknąć to poniżej jest już tragedia w ruchu 😎

Ale nic to może być mydło i babole ale z 4k :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

czytałeś podsumowanie ?

"The game uses different amounts of sharpening for each upscaling solution. DLSS uses a new feature called "Automatic Sharpness," which adjusts based on resolution, and can be disabled to reveal a standard sharpening slider set to 35 by default. FSR 3 includes a sharpening slider also set to 35 by default. In contrast, TSR and XeSS do not use sharpening at all, with no option to enable it, resulting in softer images compared to DLSS and FSR 3."

"Unfortunately, all upscaling solutions suffer from immersion breaking ghosting and smearing on small flying objects, such as dust or insects, across all resolutions in their "Quality" mode. XeSS has the most visible amount of these artifacts, and this does not improve with higher resolutions, meaning that 1080p XeSS "Ultra Quality" and 4K XeSS "Ultra Quality" modes will have the same amount of ghosting and smearing on screen. The amount of visible ghosting and smearing artifacts in the DLSS and FSR 3 image varies depending on resolution: at 1080p and 1440p they are visible the most, whereas at 4K artifacts are still present, but to a much lesser degree, where they are not very distracting during gameplay. Unreal Engine's TSR is the only upscaling solution that has visible ghosting artifacts around Senua during fast motion."

:E i tu chodzi o tryb quality nie  preformance

nie mówiąc już że "pszypadkiem" wybrałeś tsr bez wyostrzania z 68fps , a jest jeszcze DLAA 1440p z wyostrzaniem i 70fps

"DLAA solution runs at the same FPS as the native TSR solution, but offers the best graphical experience overall"

 

kolejna sprawa to gpu, test robiony był na rtx 4080 do którego 4070ti w 4k traci 20% i 12% w 1440p

więc na rtx4070ti finalnie fps będzie porównywalny , ale obraz w 4k PREFORMANCE gorszy od 1440p dlaa + babole z dlss

wierz mi, nie zaklinam rzeczywistości, mam 4090 i chciał bym monitor 4k, ale nawet ta karta jest do tego za słaba, jeśli mydełka działały by bezbłędnie już dawno siedziałbym na 4k, ale tak nie jest

 

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przy 4K FSR performance bez wyostrzania i tak lepiej to wygląda, niż w pseudo native (wymuszone TAA) 2560x1440 w The Last Of Us.

"Uwierz mi"  żeby w 2560x1440 mieć nierozmyty obraz bez wyostrzania (którego nie cierpię) w takim The Last Of Us (i innych grach z wymuszonym rozmydlaniem) to trzeba stosować super-sampling, co ma większe wymagania ostatecznie (a i tak wygląda gorzej), od 3840x2160 bez skalowania/bez DLSS itd.

8 godzin temu, SylwesterI. napisał:

nie mówiąc już że "pszypadkiem" wybrałeś tsr bez wyostrzania z 68fps , a jest jeszcze DLAA 1440p z

To "przypadkiem" wybierz sobie w tym teście DLSS bez wyostrzania :E

8 godzin temu, SylwesterI. napisał:

obraz w 4k PREFORMANCE gorszy od 1440p dlaa + babole z dlss

Czemu "przypadkiem" wybrałeś 4K DLSS PERFORMANCE do porównania z 2,5K DLAA, zamiast 4K DLSS QUALITY?

... aaa, niech będzie przynajmniej 4K DLSS BALANCED vs 2,5K DLAA (bo identyczny fps):

fbf975b4d1d8b.jpg

Edytowane przez Kyle_PL
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do jasności się przyzwyczaję, po prostu zawsze ładowałem więcej niż potrzeba, dziś ustawiłem na 60% i jest okey. 

Zostają czcionki i ogólna ostrość, nie wiem czy to wrażenie ale nawet ikony na pulpicie wydają mi się nieostre, jakby cały ekran był rozmyty. Chyba że to kwestia powłoki matowej? 

Może i ten monitor 4K miałby sens... Czcionki byłyby lepsze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, galakty napisał:

ikony na pulpicie wydają mi się nieostre, jakby cały ekran był rozmyty. Chyba że to kwestia powłoki matowej?

To nie jest kwestia powłoki matowej. Mam LG 4K z powłoką matową i obraz jest brzytwa (fakt, że to nie jest bardzo agresywny mat, tylko jakby satyna, czyli złoty środek, między agresywnym matem, a lusterkiem)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli układ subpixeli, muszę zrobić rachunek sumienia i zastanowić czy to akceptuję czy nie, na razie 5h używania leci także dam sobie czas. 

Najgorsze jest to, że zobaczyłem jak płynne potrafią być gry i teraz wrócić do LCD będzie ciężko :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Kyle_PL napisał:

Przy 4K FSR performance bez wyostrzania i tak lepiej to wygląda, niż w pseudo native (wymuszone TAA) 2560x1440 w The Last Of Us.

"Uwierz mi"  żeby w 2560x1440 mieć nierozmyty obraz bez wyostrzania (którego nie cierpię) w takim The Last Of Us (i innych grach z wymuszonym rozmydlaniem) to trzeba stosować super-sampling, co ma większe wymagania ostatecznie (a i tak wygląda gorzej), od 3840x2160 bez skalowania/bez DLSS itd.

To "przypadkiem" wybierz sobie w tym teście DLSS bez wyostrzania :E

Czemu "przypadkiem" wybrałeś 4K DLSS PERFORMANCE do porównania z 2,5K DLAA, zamiast 4K DLSS QUALITY?

W TLoU możesz wybrać skalowanie do 1440p z wyższej rozdzielczości do niższej i wygląda lepiej od 4k skalowanego z 1440p :E

W teście z sensua z dlss masz ZAWSZE wyostrzanie , a ty porównywałeś to tsr bez wyostrzania

 

Czemu nie 4k dlss quality ? Bo na 4070ti będzie miał delikwent 50 kilka  fps:E A obraz i tak gorszy od 1440p z DLAA, babole o których piszą przy dlss 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SylwesterI. napisał:

Czemu nie 4k dlss quality ? Bo na 4070ti będzie miał delikwent 50 kilka  fps:E A obraz i tak gorszy od 1440p z DLAA, babole o których piszą przy dlss 🤣

Po pierwsze nie 50fps, tylko 63fps (masz tam misiek w tym teście), po drugie wkleiłem dodatkowo porównanie DLSS balanced 4K vs DLAA 2,5K. ... masz kolejne:

50e5312b74a4f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

63fps to jest na 4080 Misiu, a w4k 4070ti według ich testów odstaje od 4080 o 20% , odejmij sobie 20% od 63fps :E

I Z dlss dalej masz babole ruchu jeszcze większe niż w trybie quality

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 minut temu, SylwesterI. napisał:

W TLoU możesz wybrać skalowanie do 1440p z wyższej rozdzielczości do niższej i wygląda lepiej od 4k skalowanego z 1440p :E

🤣 ... nieźle manipulujesz, bo "przypadkiem" zapomniałeś, że takie 1440p z SSAA będzie miało wymagania jak natywne 4K, a będzie wyglądać i tak gorzej :E

2 minuty temu, SylwesterI. napisał:

63fps to jest na 4080 Misiu, a w4k 4070ti według ich testów odstaje od 4080 o 20% , odejmij sobie 20% od 63fps :E

... czyli porównujesz fps z 4080 w trybie "A" do fps z RTX 4070Ti w trybie "B" i piszesz że będzie kiepski? - fck logic.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kyle_PL napisał:

🤣 ... nieźle manipulujesz, bo "przypadkiem" zapomniałeś, że takie 1440p z SSAA będzie miało wymagania jak natywne 4K, a będzie wyglądać i tak gorzej :E

Co mnie obchodzi ssaa ? :E

W teście który ty linkujesz napisali

NAJLEPSZA JAKOŚĆ TO DLAA , BEZ BABOLI JAKIE SĄ W DLSS 😎

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, SylwesterI. napisał:

Co mnie obchodzi ssaa ? :E

Nie wiem, bo o tym zacząłeś pisać:

16 minut temu, SylwesterI. napisał:

W TLoU możesz wybrać skalowanie do 1440p z wyższej rozdzielczości do niższej 🤣

(sądziłem, że zdajesz sobie sprawę z tego, że skalowanie z wyższej do niższej to nic innego jak SSAA)

3 minuty temu, SylwesterI. napisał:

NAJLEPSZA JAKOŚĆ TO DLAA , BEZ BABOLI JAKIE SĄ W DLSS 😎

... tak ... niewątpliwie 2560x1440 DLAA wygląda lepiej od 2560x1440 DLSS 😎 Jednak tutaj rozmawiamy o 4K DLSS vs 2,5K DLAA

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Nie wiem, bo o tym zacząłeś pisać:

 

Ale to inna gra i tam lepiej to wygląda od mydlin z dlss

Motasz się , dajesz jeden test , cytuje opinie z tego testu , to ci nie pasują i wrzucasz inne gry, ale bez żadnych linków do testu tylko swoje opinie :E

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Znowu kręcisz. Już nie raz pisałem, że The Last Of Us jest mydliną w 2560x1440 w "natywnym" w porównaniu do niby mydliny DLSS/FSR w 3840x2160 na jakości minimum performance.

Sam się motasz dając cytat gdzie założeniem jest porównanie DLSS do DLAA w tej samej rozdzielczości (i Nobel'owskie stwierdzenie, że w tym przypadku DLAA wygląda lepiej -nioeeeee ... serioooo? 😂), kiedy tutaj między nami jest mowa o 4K DLSS vs 2,5K DLAA.:E (bo cała dyskusja TUTAJ tyczy się sensu monitora OLED 4K vs monitora OLED 2,5K)

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawię tylko notkę od siebie jeśli ktoś chce kupić 4k  oleda a 1440p to 1440p z upscalingiem nowym od nvidii jakość jest lepsza niż na natywnym 4k, więc podsumujac 1440 p z NVIDIA i upscaling lepszy od 4k natywnego a na AMD niestety upscaling nie na tym poziomie więc tam natywnie lepiej mieć 4k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dalej tylko twoje opinie bez poparcia, ja twierdzę że tlou z skalowaniem z góry w dół jest lepszy od skalowania z dołu do góry, bo algorytmy nie muszą "wymyslac" tego czego nie ma w niższej rozdzielczości, a pokazuje się w wyższej, z tego powodu z dlss masz babole:E

Ale kupiłeś sobie 4k do jakiegoś rtx 3060 i teraz musisz to udowadniać na siłę 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

... no i co z tego, skoro 4K bez skalowania lepiej wygląda, niż 2,5K ze skalowaniem "z góry", przy tym samym fps?

Bezsens Twojego rozumowania polega na tym, że bierzesz 2560x1440 skalowane na 4K, które ma niskie wymagania, porównujesz do monitora 2560x1440 skalowane z wyższej rozdzielczości (np. 4K), co ma dużo większe wymagania, po czym stwierdzasz, że 2560x1440 z praktycznie SSAA wygląda lepiej od 4K robionego z niskiej rozdzielczości - 😂

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Kyle_PL napisał:

... no i co z tego, skoro 4K bez skalowania lepiej wygląda, niż 2,5K ze skalowaniem "z góry", przy tym samym fps?

:E Czytasz testy które linkujesz ?

Dlaa przy 1440p rtx 4080 praktycznie nic nie traci na wydajności i ma 70fps, natywne 4k ma 40 parę fps na rtx 4080 i 37 na rtx 4070ti :E

Więc jest NIEGRYWALNE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SylwesterI. napisał:

Ale kupiłeś sobie 4k do jakiegoś rtx 3060 i teraz musisz to udowadniać na siłę 🤣

No akurat nie. To TY kupiłeś OLED 2560x1440 i teraz na siłę "musisz" udowadniać, że jest lepszy od OLED 4K 🤣

1 minutę temu, SylwesterI. napisał:

:E Czytasz testy które linkujesz ?

:E... a Ty oglądasz obrazy które z tego testu linkuję? Pokazuję w nich między innymi porównanie jakości przy tym samym fps. Wnioski każdy wyciągnie sobie sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest lepszy tylko pozwala na granie w 99,999% gier z max ustawieniami , gdzie na 4k jest to nieosiagalne i to na 4090 😎

10 minut temu, Kyle_PL napisał:

:E... a Ty oglądasz obrazy które z tego testu linkuję? Pokazuję w nich między innymi porównanie jakości przy tym samym fps. Wnioski każdy wyciągnie sam.

byle nie takie o 4k do rtx 3060 :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co cena 4K WOLED to dla mnie za dużo, albo zostanie ten AOC albo wracam do miniled, ale im dłużej używam OLED tym mniej mi się chce wracać :szczerbaty:

Z jasnością to była raczej kwestia nawyków, teraz jest słonecznie, mam 70% (włączone wyrównywanie, bo zmiany jasności mnie irytują) i jest ok. Może to też kwestia tego jak działa OLED, na ciemnym tle miałem wrażenie że nie świeci, ale jak mam białe tło i programy to jest normalnie, wiadomo że nie jak na LCD ale to kwestia przestawienia się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
25 minut temu, galakty napisał:

ale im dłużej używam OLED tym mniej mi się chce wracać :szczerbaty:

Gwarantuję ci że dostaniesz raka oczu po powrocie do poprzedniego monitora nie zalecam :E (szczególnie w grach)

 

Każda gra będzie "klatkować" to raz a dwa znowu czarne będzie szare a białe będzie nie białe xD

Edytowane przez Broly
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat na tym WOLED biel nie jest śnieżnobiała, ale większość scenariuszy to jednak czernie, a nie biel. 

No właśnie to klatkowanie.... Cholera jasna, ale nawet jak już pisałem zresztą D4 na locku 110 FPS jest płynniejszy, jakbym włączył upłynniacz na TV, Tarkov też masełko, więcej Hz do ustawienia do gier FPS i mniej wymagających... Jestem chyba w stanie zdzierżyć czcionki :szczerbaty:

Monit o pixel refresh odpala się po 4h używania, ale nie jest tak inwazyjny jak myslałem (z boku a nie na środku i pół ekranu) i znika sam po chyba 5 sekundach, potem co 1h się odpala. Jak wyłączyłem PC to zrobiło się odświeżanie, ale nie wiem kiedy i jak długo trwało, gdzieś wyczytałem że po 2h braku aktywności się odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, galakty napisał:

Akurat na tym WOLED biel nie jest śnieżnobiała,

Biel można ustawić referencyjną na LCD i na OLED ... tylko przy tej samej bieli, na OLED czarny, to będzie >czarny<, a na LCD już niekoniecznie 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...