Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Pioy

Monitory OLED - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Problemem nie są dropy, tylko frametime, to on najwięcej miesza szczególnie w grach FPS, a tego Gsync nie naprawi. Nawet z całkowicie wyłączonym Vsync'kiem będzie się to działo.
Takie problemy leza w silnikach gry i tutaj ani CPU ani GPU tego nie naprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, Wu70 napisał:

jak dropnie w multi

Granie w multi na punkty/na wynik, a nie dla przyjemności wizualnej, to już zupełnie inny temat. Tutaj płynność akurat nie jest najważniejsza (czyt: tutaj ustawiamy sync off, no limit, mega zmienny fps, płynnosć idzie się paść, ale LAG spada do minimum) .

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Only G-sync + lock fps aby nie wywalało poza max :E W 95%+ grach się sprawdza. Na 5% skopanych totalnie gierek to zwykle nic nie pomoże jak będą kosmiczne wahania frametime czy przez złe wykorzystanie cpu, czy całkowicie zwaloną optymalizację. Więcej nie ma co się rozpisywać :E 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Wu70 napisał:

Frazesy jak z pudelka ;)

 

"Trudne sprawy", ma ktoś generator memów do tego to zrobię os śmiesznego mema :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kyle_PL napisał:

Granie w multi na punkty/na wynik, a nie dla przyjemności wizualnej, to już zupełnie inny temat. Tutaj płynność akurat nie jest najważniejsza (czyt: tutaj ustawiamy sync off, no limit, mega zmienny fps, płynnosć idzie się paść, ale LAG spada do minimum) .

no właśnie mi w bf2042 przeszkadza skaczący fps dla tego nie gram w tryby 64/128, do tego nie ma proca który zapewnił by 230-240fps bez dropów, takiego problemu nie ma w TDM moim ulubionym trybie gry , wtedy lock fps na 240 bez vrr/vsync i gra się przednie

skaczący fps ale karmiony vrr jak najbardziej w grach singleplayer, wtedy mi to nie przeszkadza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, kadajo napisał:

@Kyle_PL dokładnie o to właśnie chodzi. :)

Stały, stabilny FPS zawsze będzie lepszy od zmiennego, niezależnie od tego, jakiej technologii używamy.

Nie. Kurde panowie... co jest z wami :E bez kitu! Wszystko zalezy od ilosci fps. Staly fps o wartosci powiedzmy 120 bedzie prawie zawsze mniej plynny niz fluktujacy miedzy 120 a 150 (przy wlaczonym G-sync ofc). Tu nawet nie trzeba byc inzynierem, zeby to ogarnac :E 

Nie wiem skad sobie wytrzasneliscie te teorie ze stalym fps ale jest ona nieprawdziwa :P

Edytowane przez amsztel
uzupelnienie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, amsztel napisał:

To juz jest w ogole jakis kosmos, lepiej bym tego nie ujal. Z jednej strony nastapil w ostatnich latach wielki fejm monitorow z wysokim odswiezaniem i niskim input lagiem a z drugiej strony ludzie sie jaraja FG bo maja "wincyj fps" :E Odlot :E 

Testowalem ekstensywnie FG na karcie 4070TI Super i to nie dla mnie. To jest slabe. To nie ma zadnego zastosowania. Zadnego. Przy niskim fps typu normalnie 60 a z FG 100 - dysonans miedzy tym co sie wyswietla na monitorze a tym co sie czuje pod myszka jest ogromny, dla mnie nie do zniesienia. 

Powiem tak input lag nie jest stały przy FG dlatego przy 75-80fps bywa, że akceptowalnie do singlowej gry, a innym razem extreme gumka od majtek ;) I tutaj jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

30 fps różnicy przy 120-150fps to mało kto rozróżni, ale jak ci fps dropi z 240 na 170 , czy z 170na 100-110 przykładowo, to w dynamicznych fps wolę ustawić stałe 170fps i grać ( w drugim przypadku 110fps), lepiej się celuje , lepsze wyniki bo warunki masz niezmienne, w single player  mogę grać z takimi skokami i g-sync

Edytowane przez SylwesterI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, amsztel napisał:

Nie. Kurde panowie... co jest z wami :E bez kitu! Wszystko zalezy od ilosci fps. Staly fps o wartosci powiedzmy 120 bedzie ZAWSZE mniej plynny niz fluktujacy miedzy 120 a 150 (przy wlaczonym G-sync ofc). Tu nawet nie trzeba byc inzynierem, zeby to ogarnac :E 

Nie wiem skad sobie wytrzasneliscie te teorie ze stalym fps ale jest ona nieprawdziwa :P

Jak przez 99% masz 150fps i nagle zjazd do 120fps to będziesz to odczuwał nawet przy idealnie działającym gsync. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, to sie zgadza. Ale to skrajny przypadek, ja generalnie mowilem o fluktujacym fps. Rozklad ciagly a nie dyskretny, ze ze 150fps instant 120 i z powrotem ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko w fps sieciowych tak nie masz , dropy największe jak coś sie dzieje na ekranie, czyli wtedy kiedy potrzebujesz właśnie stałego fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, amsztel napisał:

 Staly fps o wartosci powiedzmy 120 bedzie ZAWSZE mniej plynny niz fluktujacy miedzy 120 a 150 (przy wlaczonym G-sync ofc).

Sama zmienność fps pogarsza płynność. Bardzo zmienny fps w przedziale 120-150 będzie mniej płynny, niż "łagodniej" zmieniający się fps w przedziale 120-150.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak :) Konkretnie liczy sie szybkosc tej zmiennosci.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, amsztel napisał:

Od ponad 7 lat gram z G-Sync ON. Nie spotkalem sie jeszcze, zeby tworzyl on jakies problemy. Wszystko dzialalo i dziala flawless do dzisiaj.

Oswiec mnie o jakich problemach piszesz my friend :) 

Nie ukrywam, ze napalilem sie troche na najnowsza generacja QD-OLED, wierzac ze wiekszosc OLEDowych problemow zostala w tej matrycy juz rozwiazana. Mylilem sie? Bo jak ma mi migac w grach w wlaczonym G-Sync w monitorze za 3,5k cebuliona to dla mnie taki monitor sie nadaje co najwyzej na smietnik i zostane przy IPS tylko wezme cos typu 270-360Hz zamiast aktualnego 165Hz.

Wydaje mi się, że jak wbija się 360hz+ to gsync jest ostatnią potrzebna rzeczą do szczęścia. Nie sprawdzalem oczywiście, ale zwyczajnie frame time robi się tak mega krótki, że nie ma sensu się spuszczać nad rozrywaniem klatek i mikrocieciem. 

Może ktoś z Oledem 360hz przetestować gsync on i off. Czy czuć jakieś szarpanie i czy widać rozrywanie. Jeśli szarpnięcia mają trwać ponizej 3ms to nie wiem czy realnie to ktoś poczuje. Tak samo rozrywanie klatek. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... gdybym mial stable 360fps we wszystkich grach to by nie bylo tematu :E 

Z reszta, nawet na stronie nowych modeli OLED, MSI reklamuje wlasnie miedzy innymi Adaptive sync...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Sama zmienność fps pogarsza płynność. Bardzo zmienny fps w przedziale 120-150 będzie mniej płynny, niż "łagodniej" zmieniający się fps w przedziale 120-150.

Tak bo to o czym piszesz to średnie. I zazwyczaj oznacz to nie zmianę 120-150 a zwyczajne zgubienie kilku ramek obrazu. Z 7ms frametime nagle wali na 21-28ms bo zjada 3-4 ramki. Jakbyś miał FPS przeliczany dla każdej ramki a nie uśredniony na kilka to miałbyś zjazd na pysk do 30-60fps. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Minciu napisał:

Wydaje mi się, że jak wbija się 360hz+ to gsync jest ostatnią potrzebna rzeczą do szczęścia. Nie sprawdzalem oczywiście, ale zwyczajnie frame time robi się tak mega krótki, że nie ma sensu się spuszczać nad rozrywaniem klatek i mikrocieciem. 

Może ktoś z Oledem 360hz przetestować gsync on i off. Czy czuć jakieś szarpanie i czy widać rozrywanie. Jeśli szarpnięcia mają trwać ponizej 3ms to nie wiem czy realnie to ktoś poczuje. Tak samo rozrywanie klatek. 

To źle Ci się wydaje nawet na 480Hz nadal jest lipa bez synchronizacji i nie ma to nic wspólnego z frametime.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, amsztel napisał:

Wiesz... gdybym mial stable 360fps we wszystkich grach to by nie bylo tematu :E 

Z reszta, nawet na stronie nowych modeli OLED, MSI reklamuje wlasnie miedzy innymi Adaptive sync...

Nie musisz mieć 360fps żeby mieć 360hz jeśli tylko wyłączysz gsynca. 

Na 60hz masz 16ms. Jeśli nie zdazy wyrenderowac kolejnej ramki to masz czkawkę o 16ms przy vsync. Bez vsynca masz rozerwany gdzieś obraz na 16ms. Przy 360hz masz czkawkę z 16ms na niecałe 19ms, o te niecałe 3ms.

Albo bez vsynca masz rozerwany obraz, ale na 3ms. Z kolejnym malowaniem się wyrównuje i tering znika na kolejne 13ms oczekując na wyrenderowanie kolejnej ramki. Przy wyższym FPSie dodatkowo dochodzi temat rozrywania wielokrotnie mniejszego niż na 60hz. 

 

1 minutę temu, sideband napisał:

To źle Ci się wydaje nawet na 480Hz nadal jest lipa bez synchronizacji i nie ma to nic wspólnego z frametime.

Rozwiń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, kadajo napisał:

Problemem nie są dropy, tylko frametime, to on najwięcej miesza szczególnie w grach FPS, a tego Gsync nie naprawi. Nawet z całkowicie wyłączonym Vsync'kiem będzie się to działo.
Takie problemy leza w silnikach gry i tutaj ani CPU ani GPU tego nie naprawi.

I tu widze problem ze mi monitor czasami strasznie migocze. Skoro np w outlaw z FG migocze a bez nie migocze to pewnie ten frame time sie pieprzy z FG bo mam slaby procesor. Moze jakbym mial cos pokroju 13 serii intela lub 14 to cpu by ogarnal i nie mogotalby mi monitor z FG? Hmmm.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat nie dawał mi spokoju dlaczego u mnie to źle działa.

Włączyłem Freesync, wymusiłem Vsync z NVCP, zrobiłem lock'a i ... no nie wierze... działa 😆

Mogę zablokować FR na ile sobie chce i synchronizacja działa lepiej niż klasyczny Vsync plus lag spada zauważalnie, co prawda Overdrive musiałem w monitorze inaczej ustawić ale i tak jest płynniej... ale nie na każdym FR jest idealnie płynnie. Jak dawałem np. 90 czy 85,80 to było widać lekkie rwanie regularnie, podobnie jak w klasycznym Vsync. Ale jak dałem 82 nagle problem ustąpił. Czy jest jakaś zasada co do ilości FPS vs Gsync/Freesync czy to od monitora zależy ? Mój monitor według testu Rtings ma zakres 20-165
No nie mogę uwierzyć ze nawet 50 FPS wydaje się płynniejsze niż 60 FPS z klasycznym Vsync.
CP2077 z osranym FG lepiej śmiga nawet mam wrażenie ze artefaktów mniej widać... WTF.

Przyznaje się ze kompletnie nie miałem racji i gadałem głupotki.

window-meeting-bye.gif

A teraz można się śmiać :D

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze tak było z gsyncem i pewnie z freesyncem też na lcd.

Wolałem te 55 klatek z gsync niż 60+ bez.

Za to na oledzie nie mam jakiegoś parcia na te techniki w single player może to dzięki szybkiej matrycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz za stary na to jestem wszytko 😆

im-too-old-for-this-shit-too-old.gif

Ale nadal mnie ciekawi dlaczego nie na każdym FR jest idealnie płynnie.
Gdzieś kiedyś ktoś na forum o tym pisał chyba bo coś mi świta.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzywajac freesync premium z kartami nvidia gsync dziala dopiero od 48hz na kazym monitorze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...