Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@MaxForces

Nie miałem LC, cały czas miałem AIO. AIO tu nie jest problemem.

Zresztą już nie ma problemu. Noctua spisuję się świetnie i ogóle w niej nie słyszę łożysk. Moja buda sobie daję radę z odprowadzaniem ciepła na wentylach ustawionych pod obciążeniem w zakresach ~600-800rpm. Więc jest super.
Bawić się w jeszcze większą ciszę to musiałbym wszystko wodować wraz z GPU, bo ono i tak będzie grało pierwszy plan pod najwyższym obciążeniem.

A dodatkowo jak robiłem testy to 1100rpm na tych noctuach jest nawet minimalne cichsze niż 800RPM na silent wingsach 3 :E Więc dodatkowo petarda i zapas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio bawiłem się w podkręcanie obrotów na obudowie, bo te stock wentyle są cichutkie, ale bardzo nisko miałem krzywe. Więc zapisane 800/1000 obr na minimum i testujemy... Strasznie nieprzyjemne są w odbiorze. Do tego jeden z nich w rezonans wpada xD

Miałem poprzednio najtańsze BQ za 30zl sztuka w poprzedniej obudowie i przy 800-1000obr praktycznie slyszalem tylko szum powietrza. Dodatkowo mam do porownania a12x25 i a12x25r i wzorowo działają. Już bym wolał, żeby nikt nie dawał wentyli w obudowach w standardzie i cenę obniżyli. Skoro i tak później człowiek traci hajs na wymianę. W sumie to myślę że dokupie 3 x na spód a12x25 na zasysanie i jakiś spoko 140mm na wyciąganie na tył (ten standard dam na górę). Jak zwiększę przepływ powietrza dodatkowymi zakupami, to wtedy stockowe lian li wrócą na swoje standardowe obroty i powinno być spoko.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, lukadd napisał:

W 4 poprawili przepływ powietrza, jest przyjemniejszy i cichszy dla ucha tylko niestety jak na 1000-1200RPM łożyska wychodzą na pierwszy plan :E To katastrofa. Na niskich RPM też się wybijają.

Wrzuciłem ponad godzinkę temu Noctua A12, na razie 3 sztuki na chłodnicę i jest znacznie lepiej. Na razie w nich w ogóle nie słyszę łożysk. Nawet na 1100RPM dźwięk powietrza jest leciutki i przyjemny dla ucha. Jeszcze na spokojnie nocne testy porobię, ale zapowiada się bardzo dobrze.

w idle to się fan stopa robi i nie słychać łożysk n niskich rpm hehe :E gorzej jak terkoczą zawsze, ja nawet wentylom które nie mają tej funkcji robię fan stopa argus monitorem po prostu skręcam im % na 0 i wszystko jest pasywne, psu,gpu,cpu i te w budzie, tez jeszcze niedawno trzymałem jakieś niskie obroty do idle, przeglądarki filmów itp i stwierdzam że o zupełnie niepotrzebne + mniej sie kurzy jak tylko do grania je odpalam wszystkie :] 

25 minut temu, sonio napisał:

Już bym wolał, żeby nikt nie dawał wentyli w obudowach w standardzie i cenę obniżyli. Skoro i tak później człowiek traci hajs na wymianę.

Właśnie ostatnio o tym samym pisałem :P + jeszcze dochodzi problem ze sprzedażą tych fabrycznych z budy i robi się człowiekowi bałagan :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Send1N 

Z tym ryzenem to musiałbym bym mu limity jakieś na częstotliwość zrobić, żeby zrobił fan stop. Jak mam wentyle na ok. 500 obr i jak ich nie słyszę to wystarczy że coś obciąży 1 rdzeń i nagle temperatura skacze w kosmos (absurd taki że chwilowa temperatura na pulpicie zdarza się wyższa niż jak obciążysz proc w grze). Co za tym idzie wentyle nagle robią tornado na 5 sekund. Wystarczy że zwiększyłem przepływ i nic takiego nie ma miejsca. To samo mój GF, jak odpalisz przeglądarkę i podłączasz między kartami to przy wyższych obrotach wentylatorów na obudowie, sama karta działa pasywnie. Jeśli jednak przepływ jest niski to włącza wentyle i wyłącza co chwilę. A strasznie terkoczą przy włączeniu. Ja mam tyle źródeł hałasu w salonie że nie muszę walczyć o każdy dB. Chociażby dogrzewamy się klimatyzacją.

 

 

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam steruje ręcznie wentylatorami więc nie mam tych problemów z rozkręcaniem o których piszesz ale wiem o co chodzi bo też przez to przechodziłem, druga sprawa że u mnie na pasywnej chłodznicy jest tylko 4-5c więcej w testach fullload :E niż na powiedzmy 1200rpm :E także tego ostatnio znajomy na navisie 280 też zrobił test i wyszło podobnie, transfer ciepła jest tak kiepski że wychodzą takie cyrki, sprawdz sobie na 7700x czy czasem z wyłączonymi wentylami w jakimś powiedzmy cinebenchu nie ma małej różnicy z maksymalnej temperaturze czasem bo aż ciekawy jestem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Send1N napisał:

w idle to się fan stopa robi i nie słychać łożysk n niskich rpm hehe :E gorzej jak terkoczą zawsze, ja nawet wentylom które nie mają tej funkcji robię fan stopa argus monitorem po prostu skręcam im % na 0 i wszystko jest pasywne, psu,gpu,cpu i te w budzie, tez jeszcze niedawno trzymałem jakieś niskie obroty do idle, przeglądarki filmów itp i stwierdzam że o zupełnie niepotrzebne + mniej sie kurzy jak tylko do grania je odpalam wszystkie :] 

Na Pure Wings 2 co miałem na chłodnicy nie było fan stopa, minimum 550rpm, co prawde cichę, ale chociaż ze względu na właśnie kurz chciałem zmienić.

Noctua ładnie schodzi nawet 250rpm bez słyszenia łożysk i ma też fan stopa.

SW4 łożyska było słychać mniej lub bardziej cały czas. Nawet poza wentyle na GPU ~1000-1200rpm się wybijały, strasznie upierdliwy dzwięk. Dodatkowo głośno się załączały i głośno schodziły z obrotów waląc łożyskami :E
 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lukadd napisał:

Na Pure Wings 2 co miałem na chłodnicy nie było fan stopa,
 

Takie coś możesz zrobić sam jak sterujesz napięciowo czymś ręcznie np tak jak ja argusem  przesuwam suwakami ?

czyli nie masz funkcji ale osiągasz ten sam efekt :E

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem testy w pubg i tak to wyglądało (podaje co w kolejnych krokach co zmieniałem)

 

1. obudowa CM n400 stock + nh-d12l z low noise adapter: ok 90 stopni

2 tylni wentyl na maks (1200obr) - 88

3 zabawa z CO, niestabilne 30 dało 80, stabilne 20 dało 84. Więcej się nie bawiłem.

4 wymiana obudowy na Lian li z sygnaturki. Temperatury max 78, raz 83.

5 podkręcenie obrotów 1000-1400 oraz 800-1400 zależy od wentyla - tu już się nie rejestrowałem w pamięci jak tam wychodzi, bo na stałe było 72-75

6 wyrzucenie low noise adapter. CPU 70 stopni.

 

I tylko dopowiem że piszę o MAX temperaturach, które pokazywały tak krótko że np. patrząc na program AMD nawet tego nie widać. Bo np. aktualną temperatura kręci się ok 60-70 stopni, ale tylko na ułamek sekundy skacze na 85..

Po drugie testy robiłem tylko jak miałem 26- 27 stopni temp. otoczenia. Jak miałem mniej to nie odpalałem testów bo po co.

Co do GPU przy takiej temperaturze powietrza mam 35 stopni w idle i 59 zarejestrowałem wczoraj w grze. Ale to drugie nie sprawdzałem dokładnie, więc z przymrużeniem oka brać 

Edytowane przez sonio
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Send1N napisał:

Takie coś możesz zrobić sam jak sterujesz napięciowo czymś ręcznie np tak jak ja argusem :E przesuwam suwakami ?

Ja używam do krzywych wentyli Fan Controla. Pure Wingsy 2 przez PWM nie mają fan stopa, na 0% kręcą minimum 550RPM.
Na noctua, mam i fan stop przez PWM i schodzą niżej z RPM.

Do tego są cichsze jeśli chodzi o przepływ powietrza. W zasadzie w porównaniu do moich SW3 i PW2 gdzie dla nich maksymalny pułap ciszy i przyjemnego dzwięku to było 800-850RPM to tutaj na A12 osiąga podobny poziom na 1100-1150rpm.
Jest znacznie na plus. Odgłos pchanego powietrza jest przyjemniejszy bardziej neutralny dla mojego ucha, SW3 i PW2 wchodziły w taki bardziej basowo buczący odcień.

Teraz sobie w idle ustawiłem testowo 1100rpm na 3x A12 i jest normalnie git, nic nie rani mojego ucha jest bardzo cicho, a ja w zasadzie takich wartości to nie muszę mieć nawet na nich pod obciążeniem, aby trzymało dobre temperatury w budzie na GPU i cpu podczas grania w wymagające gierki, normalnie styka ~800rpm :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, lukadd napisał:

Ja używam do krzywych wentyli Fan Controla. Pure Wingsy 2 przez PWM nie mają fan stopa, na 0% kręcą minimum 550RPM.
:E

wiem o co chodzi pisałem to tylko w ramach ciekawostki, u mnie tylko gpu i fluctusy na chłodnicy mają prawdziwy fan stop mimo to wentyle w całym kompie chodzą pasywnie do idle/przeglądarki, odpalam obciążenie to lecę z suwakami na stałe obroty bez żadnego falowania więc u mnie nawet arctici p12 były ok bo omijałem rpm na których buczą ;) tylko wiadomo 99% ludzi nie lubi za każdym razem manualnie się bawić w sterowanie tylko leci na auto krzywych itp.

db5e3612e0948.png

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sonio

Co do śmigieł obudowy, ustaw sobie w biosie stałą (0-100C), możliwie najniższą prędkość. Przed obciążeniem, już z poziomu Windowsa, przy pomocy apki od płyty głównej przełączaj sobie te śmigłą na stałą sensowną wydajność/cisza (warto mieć je spięte jakimś hubem/splitterem, by nie robić tego po kolei dla każdego wentylatora).

Jeśli dobrze rozumiem, masz problem z grafą przeskakującą pomiędzy trybem pasywnym, a aktywnym. Tutaj przy pomocy apki od grafiki lub takiego MSI Afterburnera, po prostu przestaw tą granicę przechodzenia w tryb aktywny o takie pięć stopni w górę. Możesz też obniżyć minimalną prędkość, na którą wtedy wskakują, ale nie zawsze to coś da. Niektóre karty startują śmigłami z głośną, powaloną prędkością i dopiero po sekundzie, dwóch spowalniają do wyznaczonej krzywą. Niektóre karty mają też tryb pół-pasywny typu prostackiego, więc jeśli temperatury karty bujają się wokół wspomnianej granicy, karta włącza i wyłącza te wentylatory. Np. tak jest na pewno z częścią kart Gigabyte'a - głośne włączanie śmigieł, prostacki tryb-półpasywny. Z kolei ja u siebie w TUFie mam, jak należy - po pierwsze włącza te śmigła z niesłyszalną prędkością, po drugie włącza śmigła bodaj od 60C, ale wyłącza je dopiero poniżej 40, więc nie mam irytującego wrum-wrum, kiedy np. podczas gry przechodząc pomiędzy akcją i ekranem ekwipunku, mocno spada obciążenie, więc temperatura karty.

Co do tematu procka, można się pobawić ustawieniami prądowymi, ale oprócz tego taka moja uniwersalna rada - niech do tych 50-60 kręci się ze stałą, najniższą możliwą prędkością, bo nie potrzebuje wtedy aktywnego chłodzenia i nie ma znaczenia, czy masz w idle 30 czy 60 stopni. Dalej wedle uznania, ale zwykle nie ma sensu rozpędzać chłodzenia bardziej niż 2/3 jego prędkości maksymalnej, bo urywa to <5 nieistotnych stopni za cenę grubego wzrostu hałasu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ręcznie porobione krzywe w zależności od obciążenia. Ograniczam ilość kurzu w budzie, jak nie muszą mocniej kręcić. Raz gram w mało wymagające gierki co z GPU leci ~150-200W, a innym razem cisnę pod 300-350-400W i wtedy musi być lepszy przepływ powietrza, ręcznie nie chciało by mi się za każdym razem zmieniać.

Jutro przyjdą jeszcze 2x noctua A12 i podmienię SW3 na spodzie budy i sobie dopracuję lepiej krzywe, na nich ogarnę jeszcze lepszy przepływ powietrza przy lepszej ciszy. Co zaowocuję jeszcze zmniejszeniem temp na GPU czyli i wentyle na nim będą się jeszcze wolniej kręcić.

Gram w mocno otwartych słuchawkach i chcę, aby to było świetnie zbalansowane.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dzięki za wpisy. Tak tylko

12 minut temu, Jurand ze Spychowa napisał:

@sonio tak jest na pewno z częścią kart Gigabyte'a - głośne włączanie śmigieł, prostacki tryb-półpasywny.

Mam Gigabyte xD  to g... Badziewie i wymieniam niedługo. Po drugie zwykle (jak nie testuje) to wyłączałem tryb półpasywny, bo i tak załączanie się wentyli powoduje jakbyś delikatnie prętem metalowym po płocie przejechał. Kiedyś o tym czytałem i to taki typ łożyska w wentylatorach sobie Gigabyte w tym modelu dało. Mnie to nie dziwi, bo nawet oszczędzili na trybie uefi i karta w biosie loguje się jakby miała nie 7 lat, ale 17. No i potrafi nie wybudzić się po uśpieniu (albo nie dać sygnału do wybudzenia monitora)

Nawet moja poprzednia EVGA GF 950 była pod każdym względem lepsza.

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gigusie są spoko, jeśli chcesz przede wszystkim tanio, a z całkiem niezłym chłodzeniem i długą gwarą (jeśli w PL działa ten rejestrowany czwarty rok). Z drugiej strony od czasów Ampere wyceniony na średniaka, więc zwykle niewiele droższy, TUF OC kładzie każdą kartę poza Strixem (i ten wielkiej różnicy nie zrobi) czy tymi z chłodzeniem wodnym. Nawet nie trzeba uwzględniać tych zwyczajowych na premierę układu, na cały świat mitycznych trzech egzemplarzy wariantu nie-OC za cenę sortuj od najniższej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, sonio napisał:

bo i tak załączanie się wentyli powoduje jakbyś delikatnie prętem metalowym po płocie przejechał. Kiedyś o tym czytałem i to taki typ łożyska w wentylatorach sobie Gigabyte w tym modelu dało

na 2070S od gb miałem to samo przy starcie z pasywnego jak się zaczynały kręcić

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się z gigusiem 4090 windforce udało. Start z zera jest ledwie słyszalny w zamkniętej budzie, bardzo lekko słyszalne 1 sekundowe i lekkie chrupnięcie i startuje bez przedmuchu na ~700rpm. SW4 te co zwróciłem załączały się znacznie głośniej :E

Jedyny problem z nim mam to teoretyczny, bo psuje mi wykres na jednym czujniku rpm wentyli w GPU-Z. Robi co jakiś czas peak jakby robił przedmuchy co jakiś czas. No, ale GPU mam już od grudnia, od początku obsłuchane, nawet patrzyłem na wentyle i ani drgną. Co najlepsze peak jest tylko na wykresie RPM, na procentowym już go nie łapie. Dziwna sprawa, no, ale jak dobrze działa w praktyce to nie zwracałem :E

Właśnie robiłem sobie wstępne testy wyjściowe na stałych RPM, aby mieć bazę do poprawiania krzywej.

W RDR2 po wstępnym wygrzaniu odpalone, na ~350W wentyle na GPU minimalnie poniżej 1000 rpm, buda top z chłodnicą 3x120 1000rpm, 2x 120 dół na 800rpm, front i tył 4 x 140 na 700rpm.

Tak wyszło:

4INgTIT.png

PBZ6tFs.png

A i jeszcze dodam, temp otoczenia w pomieszczeniu ~22 stopnie, a cała buda z gniazdka bierze podczas takiego obciążenia ~460W.

Edytowane przez lukadd
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z Gigabyte'ami, w temacie czysto możliwości układu chłodzenia, ostatnimi czasy jest na zasadzie im wyższy model ( w rozumieniu 2060 czy 3080), tym lepiej. Ampere od 3070 Ti włącznie zaczęli wyposażać w już na prawdę konkretne gabarytowo coolery (nawet te najtańsze pokraczne Eagle), a w temacie chłodzenia w głównej mierze robotę robi się właśnie rozmiarem. Tu lepszy tani Giguś niż jakieś Inno3D czy Zotac, które zawsze są kijowe. Oczywiście nie tylko temperaturami i hałasem karta stoi, a przycinki lecą po jakości, więc potencjalnej żywotności każdego elementu po kolei od elektroniki po wentylatory czy pastę, ale tego w zasadzie nie idzie zweryfikować czy oszacować, w jakimś stopniu przycinają w każdym segmencie jakościowym, więc można sobie dopłacać do lepszego w nadziei, że faktycznie takie się okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, lukadd napisał:

@MaxForces

Nie miałem LC, cały czas miałem AIO. AIO tu nie jest problemem.

Zresztą już nie ma problemu. Noctua spisuję się świetnie i ogóle w niej nie słyszę łożysk. Moja buda sobie daję radę z odprowadzaniem ciepła na wentylach ustawionych pod obciążeniem w zakresach ~600-800rpm. Więc jest super.
Bawić się w jeszcze większą ciszę to musiałbym wszystko wodować wraz z GPU, bo ono i tak będzie grało pierwszy plan pod najwyższym obciążeniem.

A dodatkowo jak robiłem testy to 1100rpm na tych noctuach jest nawet minimalne cichsze niż 800RPM na silent wingsach 3 :E Więc dodatkowo petarda i zapas.

 

A12 jest bardzo dobrze zoptymalizowanym wentylatorem pod chłodnicę. Łożysko też usłyszysz, ale noctua ma to do siebie, że ich łożyska nie klikają, a mają taki niski jednostajny ton co po prostu nie jest jakieś drażniące.

T30 też ma ciche łożysko, ale wentylator jest znacznie wydajniejszy przy tych samych rpm ze względu na grubość. Zresztą... wiele firm skopiowało A12 noctua na swój sposób :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DyndaS

W A12 jak robiłem testy na zewnątrz i przykładałem do ucha to byłem w stanie słyszeć łożysko no i właśnie ten ton całkowicie inny i znacznie cichszy od SW4. W budzie jak je mam nie jestem w stanie usłyszeć łożysk, gdzie przy SW4 to one się wręcz wybijały na pierwszy plan.

Ogólnie jestem super zadowolony z tych A12. Te T30 też przetestuję, będę zmieniał budę dzieciakowi w najbliższych miesiącach to kupię 3 sztuki i zobaczę jak mi lepiej podpasują to  zostawię sobie. U żony w kompie też wentyle gorsze, więc się nawet nic nie zmarnuję i nie trzeba będzie odsyłać jak będą jakieś minimalne różnice. No, ale te SW4 to była dla mnie przesada pod względem łożysk.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, lukadd napisał:

@DyndaS

W A12 jak robiłem testy na zewnątrz i przykładałem do ucha to byłem w stanie słyszeć łożysko no i właśnie ten ton całkowicie inny i znacznie cichszy od SW4. W budzie jak je mam nie jestem w stanie usłyszeć łożysk, gdzie przy SW4 to one się wręcz wybijały na pierwszy plan.

Ogólnie jestem super zadowolony z tych A12. Te T30 też przetestuję, będę zmieniał budę dzieciakowi w najbliższych miesiącach to kupię 3 sztuki i zobaczę jak mi lepiej podpasują to  zostawię sobie. U żony w kompie też wentyle gorsze, więc się nawet nic nie zmarnuję i nie trzeba będzie odsyłać jak będą jakieś minimalne różnice. No, ale te SW4 to była dla mnie przesada pod względem łożysk.

aEW7maXHnwtB6Li937zB4Z-1200-80.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DyndaS

Ta widziałem te testy i te niżej też:

comparison.jpg

Lecę na niskich RPM i zależało mi na najcichszych łożyskach. Na zachodnich forach co czytałem ludzie co porównywali te wentyle i ci co sensownie ogarniali temat, że noctua jednak ma cichsze łożyska i bardzo dobrze sobie radzi na tych niższych RPM.

Ogólnie to nie wypowiem się na temat T30 dopóki nie dorwę ich w łapy. Teraz już mi się nie chce bawić, ale za jakiś czas na pewno je przetestuję i dam znać jak wrażenia.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukadd Nie twierdzę, że noctua nie ma lepszych łożysk, bo ma, co też nie raz napisałem. T30 też ma je jednak bardzo dobre, a przez te 30mm grubości... no po prostu fizyki nie oszukasz.

Sam u siebie zostawiłem T30, a nie noctua.

@lukadd

Tutaj możesz sobie łożysk posłuchać. Tylko warto mocno podgłośnić. Na nagraniu T30 będą głośniejsze, bo ustawił te same rpm.

 

Edytowane przez DyndaS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DyndaS

Tak ja zdaję sobie sprawę, że P30 będą wydajniejsze.

Słuchając tego porównania na 1500RPM dla mnie noctua lepiej brzmi.
Lepsza wydajność na tym samym rpm, oczywiście dla T30 ale i głośność gorsza od Noctua dla mojego ucha. Musiałbym posłuchać tych T30 na niższych RPM jakie używam na co dzień, bo jeśli łożyska na niższych RPM też wpadają w ten taki wyższy, trochę skwierczący ton jak wyżej na filmiku to dla mojego ucha noctua staje się lepszym wyborem.

W zasadzie bez bezpośredniego porównania w mojej budzie na moim stanowisku w realu i tak nie stwierdzę co na pewno byłoby lepsze i najbardziej optymalne dla mojego ucha i dla przepływu powietrza. Musiałbym to na żywo przetestować, ale obecnie już mam dość rozbebeszania i testowania, kilka ostatnich dni to tylko przerzucam wentyle, rozbebeszam kompa i się wsłuchuję w najdrobniejsze detale :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, lukadd napisał:

@DyndaS

Tak ja zdaję sobie sprawę, że P30 będą wydajniejsze.

Słuchając tego porównania na 1500RPM dla mnie noctua lepiej brzmi.
Lepsza wydajność na tym samym rpm, oczywiście dla T30 ale i głośność gorsza od Noctua dla mojego ucha. Musiałbym posłuchać tych T30 na niższych RPM jakie używam na co dzień, bo jeśli łożyska na niższych RPM też wpadają w ten taki wyższy, trochę skwierczący ton jak wyżej na filmiku to dla mojego ucha noctua staje się lepszym wyborem.

W zasadzie bez bezpośredniego porównania w mojej budzie na moim stanowisku w realu i tak nie stwierdzę co na pewno byłoby lepsze i najbardziej optymalne dla mojego ucha i dla przepływu powietrza. Musiałbym to na żywo przetestować, ale obecnie już mam dość rozbebeszania i testowania, kilka ostatnich dni to tylko przerzucam wentyle, rozbebeszam kompa i się wsłuchuję w najdrobniejsze detale :E

Noctua łoczy znacznie mniej powietrza, bo to 25mm, a nie 30mm. Tłoczy mniej powietrza, to i też mniej szumu i rezonansu z tego względu. 

Zobacz sobie jednak przy tych samych rpm z nagrania wyniki zaraz dalej.

Jednak tutaj mimo wszystko chodziło o skupienie się na pracy łożysk pomijając rezonans czy szum powietrza. No i tak nocuta brzmi trochę lepiej, ale słychać też, że phanteks również pod tym względem wypada dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, DyndaS napisał:

Noctua łoczy znacznie mniej powietrza, bo to 25mm, a nie 30mm. Tłoczy mniej powietrza, to i też mniej szumu i rezonansu z tego względu. 

Zobacz sobie jednak przy tych samych rpm z nagrania wyniki zaraz dalej.

Jednak tutaj mimo wszystko chodziło o skupienie się na pracy łożysk pomijając rezonans czy szum powietrza. No i tak nocuta brzmi trochę lepiej, ale słychać też, że phanteks również pod tym względem wypada dobrze.

Tłoczy mniej powietrza, ale jest przy tym cichsza.

Patrzyłem, drugi test i wykres jest na 1300rpm, w zasadzie to już zdecydowanie wykracza poza wartości co będę u siebie stosował. P30 wychodzi wtedy ~7% wydajniej na temperaturze przy tych 1300rpm od noctua. Ale jakość dzwięku jest też gorsza przynajmniej odsłuchowo na P30.

 

Ten test co linkowałem wcześniej wręcz mówi, że przy niskich RPM czyli takich jak ja używam to sobie radzi lepiej od P30, które dopiero wybija się w wyższych RPM, których ja nie używam.

Bez testów u siebie w budzie nie stwierdzę tego. Ale jak będę miał okazję to na pewno przetestuję te T30 bo też kusiły.

comparison.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nie będę się rozpisywał ale niedawno założyłem temat w którym opisałem swoje plany zakupu nowej karty graficznej do swojego starego kompa. Chciałem się przekonać czy gry mnie jeszcze na tyle cieszą aby pomyśleć za jakiś czas o nowym zestawie. Byłem blisko decyzji ale odkryłem że sklep komputronik ma promocję że za każde wydane 1000 zł daje 100 zł na voucher do wydania w ich sklepie. Jako że miałem w planie i tak zmienić mój obecny 46 calowy sony FHD który mam podpięty pod kompa na nowy tv 4k to uznałem że jest to okazja by to zrobić i "upiec dwie pieczenie na jednym ogniu". Podzespoły które wybrałem tworzą zestaw za ok 26 tyś a więc powinienem otrzymać voucher na 2600 zł. Coś tam dołożę i kupię jakiś 55 calowy tv 4k ale niestety nie sony bo komputronik z niewiadomych powodów nie ma tej firmy w ofercie. Jeśli macie jakieś uwagi, sugestie i podpowiedzi odnośnie zestawu który wybrałem to z góry dzieki za podpowiedzi. Proszę o brak porad typu po co tyle chcesz wydać, kup konsolę albo zestaw z ryzenem itp. bo warto się skupić na merytoryce i sprawach technicznych a nie aspektach finansowych które są sprawą indywidualną. PŁYTA GŁÓWNA https://www.komputronik.pl/product/787780/asus-rog-maximus-z790-hero.html   2699 PROCESOR https://www.komputronik.pl/product/863339/procesor-intel-core-i9-14900k.html   2699     RAM https://www.komputronik.pl/product/815087/kingston-fury-renegade-rgb-64gb-2x32gb-6000mhz-ddr5-cl32-dimm-.html   1099 lub https://www.komputronik.pl/product/890057/ram-corsair-vengeance-64gb-2x32gb-6600mhz-ddr5-cl32-dimm-.html   1192    KARTA GRAFICZNA https://www.komputronik.pl/product/788180/asus-geforce-rtx-4090-rog-strix-gaming-oc-24gb.html           9990  DYSKI   https://www.komputronik.pl/product/738641/kingston-fury-renegade-m-2-pci-e-4-0-nvme-4tb.html           1649 + https://www.komputronik.pl/product/794749/samsung-990-pro-2tb.html                                                           799 + https://www.komputronik.pl/product/738644/kingston-kc3000-m-2-pcie-4-0-nvme-2tb.html                         669 + https://www.komputronik.pl/product/738644/kingston-kc3000-m-2-pcie-4-0-nvme-2tb.html                           669    + https://www.komputronik.pl/product/839687/crucial-p5-plus-m-2-pci-e-4-0-nvme-2tb-z-radiatorem.html    539             ZASILACZ https://www.komputronik.pl/product/829603/be-quiet-dark-power-pro-13-1600w.html                                       1978                   OBUDOWA https://www.komputronik.pl/product/471434/thermaltake-view-91-rgb-riing-tempered-glass.html                   2191 CHŁODZENIE PROCESORA CIECZĄ https://www.komputronik.pl/product/815412/endorfy-navis-f360-argb.html                                                              599 lub POWIETRZEM https://www.komputronik.pl/product/870919/be-quiet-dark-rock-elite.html                                                                          539 PASTA TERMOPRZEWODZĄCA https://www.komputronik.pl/product/277649/thermal-grizzly-pasta-termoprzewodzaca-kryonaut-11-1-g-3-ml.html                           140  WINDOWS https://www.komputronik.pl/product/752140/microsoft-windows-home-11-32-64-bit-box-usb-pl.html                                    649                 Moje wątpliwości dotyczą głównie ramu czy kingston czy corsair  oraz czy na chłodzenie procesora wybrać cieczą endorfy czy powietrzem be-quiet. Corsair ma taktowanie 6600 mhz a Kingston 6000 ale jakoś bliżej mi do Kingstona. Chłodzenie cieczą wydaje się lepsze chociaż powietrzem ten be-quiet niewiele mu ustępuje a przynajmniej tak wynika z testów ale mam obawy jak to jest w praktyce z chłodzeniem cieczą. Czytałem że co pare lat trzeba wymieniać ciecz ale skoro to obieg zamknięty to niby jak to zrobić a do tego dochodzi ryzyko rozszczelnienia. Pewne obawy budzi także zasilacz który teoretycznie bardzo dobry na co wskazują testy ale nie brakuje w necie negatywnych opinii że że seria 13 ma problem z "chrobotaniem" zamiast ciszy a niektórym podobno korki w mieszkaniu wywala ale to drugie jakoś mało wiarygodne. No i obudowa niby duża i pomieści wszystko ale boli brak zatok 5,25 bo mam sporo nagrywarek i zawsze lubiłem mieć chociaż ze 3 w kompie w tym jedna do płyt blu-ray. Oczywiście są adaptery z własnym zasilaniem i da się nagrywarki podłączyć przez usb do kompa ale to mało estetyczne gdy nagrywarka leży na wierzchu a do tego się kurzy. Sprawa dosyć pilna bo promocja komputronika jest do 31 teoretycznie ale to święto więc wole w piątek złożyć zamówienie żeby już poszło. Założyłem nowy temat bo jedyne co w poprzednim było to jakiś debil trolował a jakiś debilny moderator go zamknął. Rozumiem że to norma na takich forach najdą się przygłupy zazdrosne że ktoś chce kupić drogi sprzęt ale może znajdą się tez tacy co mają kasę i merytorycznie coś podpowiedzą. Przykład debila z poprzedniego zamkniętego tematu który jedyne co umiał napisać to post który cytuje  
    • Racja, nie ma co drążyć i porównywać, to zupełnie inne gry
    • Nie zaśmiecajmy wątku poświęconego tej pięknej i wciągającej grze porównaniami do gier Rockstara.
    • Witam. Czy chłodzenie spc fortis5 nada się do schłodzenia ryzena 7800x3d? Zastosowanie to domowego użytku, granie w obecne gry. Wszystkiego dobrego na nadchodzące Święta.
    • @209458 no dlatego to proces rozłożony na lata? Zakaz kotłów gazowych ma dotyczyć póki co nowego budownictwa, potem wymienianych kotłów, ale nie ma obecnie mowy o blokach energetycznych i ciepłowniczych, więc tam odejście od gazu ziemnego nastąpi najpóźniej. Takie zestawienie planu 20-30 letniego ze stanem obecnym jest kompletnie niemiarodajne. Tym bardziej że 8 lat zmarnowaliśmy znów na dłubanie się w węglu.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...