Skocz do zawartości
david771

13900KF i ciągle blue screeny

Rekomendowane odpowiedzi

Popatrzyłem teraz jak to wygląda w takim x-komie, i nawet jeśli rzecz jest z drugiej ręki, to reklamację jest zrobić tak prosto, że prościej się chyba nie da - ''Jak zgłosić reklamację, jeśli to nie Ty kupiłeś produkt''- Jeśli zgłaszasz reklamację produktu, który kupiła od nas inna osoba, możemy poprosić Cię o potwierdzenie własności tego produktu. Może to być, na przykład, umowa sprzedaży, oświadczenie klienta pierwotnego o zbyciu i przeniesieniu własności lub pełnomocnictwo. '' - Czyli zwykłe oświadczenie wystarczy, pewnie nawet zwykły mail z którym połączone jest konto kupującego. Nie ma co się bawić w jakieś Allegro, tylko wysłać na reklamację i tyle.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, JDM napisał:

''Jak zgłosić reklamację, jeśli to nie Ty kupiłeś produkt''- Jeśli zgłaszasz reklamację produktu, który kupiła od nas inna osoba, możemy poprosić Cię o potwierdzenie własności tego produktu. Może to być, na przykład, umowa sprzedaży, oświadczenie klienta pierwotnego o zbyciu i przeniesieniu własności lub pełnomocnictwo. '' - Czyli zwykłe oświadczenie wystarczy, pewnie nawet zwykły mail z którym połączone jest konto kupującego. Nie ma co się bawić w jakieś Allegro, tylko wysłać na reklamację i tyle.

No to mega sprawa! plus dla Ciebie za takie info. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, JDM napisał:

Popatrzyłem teraz jak to wygląda w takim x-komie, i nawet jeśli rzecz jest z drugiej ręki, to reklamację jest zrobić tak prosto, że prościej się chyba nie da - ''Jak zgłosić reklamację, jeśli to nie Ty kupiłeś produkt''- Jeśli zgłaszasz reklamację produktu, który kupiła od nas inna osoba, możemy poprosić Cię o potwierdzenie własności tego produktu. Może to być, na przykład, umowa sprzedaży, oświadczenie klienta pierwotnego o zbyciu i przeniesieniu własności lub pełnomocnictwo. '' - Czyli zwykłe oświadczenie wystarczy, pewnie nawet zwykły mail z którym połączone jest konto kupującego. Nie ma co się bawić w jakieś Allegro, tylko wysłać na reklamację i tyle.

Mi ostatnio konsultant z x-komu przesłał oświadczenie o zbyciu towaru , spisujesz ten dokument w momencie sprzedaży i kupujący nie ma żadnych problemów z RMA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze tu jest zakup na firmę i takie oświadczenie nie wiele zmienia a właściwie to nic nie zmienia. Intel odmówił gwarancji bo ja nie widniej na dowodzie zakupu a co najlepsze że gwarancji też nie masz jak włączysz xmp na takim cpu czy też go podkręcasz...No sle takie są warunki.morele niby przyjmą na reklamacje ale jak to mi napisali biorę na siebie to jak będzie zwrot pieniędzy to dla osoby widniejącej na dokumencie zakupu czyli mogę zostać bez kasy i procka więc nie będę ryzykował. Dla tych co piszą że normalne skoro kupiłem I zaufałem to mogę odesłać i liczyć że nie zostanę oszukany trochę słabe bo kupiłem mając kawałek orchony jaki daje olx że mam otrzymać zamówiony towar więc uważam że w drugą stronę to tak samo powinno zadziałać 

3 godziny temu, novi napisał:

Przecież reklamację, nawet od osoby prywatnej działają tak samo jak w sklepie.  

Zgłaszasz zwrot towaru w sklepie, to czekasz najpierw na kasę, czy wysyłasz i czekasz, aż sprzęt zostanie sprawdzony pod względem uszkodzeń mechanicznych, zanim otrzymasz pieniądze?  

No niestety, zaufałeś kupując, to tak samo musisz zaufać przy zwrocie. 

Skoro tak to jak byś kupił coś z czym od razu byłby problem to byś składał reklamacje i czekał minimum 30 dni? bo ja na pewno nie, od razu zwrot kasy lub wymiana na sprawny. Chyba że się nie rozumiemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, david771 napisał:

włączysz xmp na takim cpu czy też go podkręcasz.

Ale wiesz o Tym ze to jest nie do udowodnienia? Ludzie wysyłali na gwarancje procesory po skalpie i bez problemu przechodziły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, KamilRomaniuk napisał:

Ale wiesz o Tym ze to jest nie do udowodnienia? Ludzie wysyłali na gwarancje procesory po skalpie i bez problemu przechodziły.

wiem napisałem jako ciekawostkę bo padły takie pytania i że jeśli było to gwarancja papa na co odpisałem że nic nie robiłem, stock i bez xmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Bijecie pianę.
1 karka A4 - 3 minuty klepania.

Oświadczenie o zbyciu / sprzedaży:

Zbywający = dane typa z FV (pierwszy właściciel)

Nabywca = dane kupującego (nowy właściciel).

Przedmiot: Dane z FV + nr seryjny.
Może być nawet fotka kodu z pudła

FV: nr FV

ZBYWAJĄCY oświadcza o zbyciu / sprzedaży w/w przedmiotu / procesora NABYWCY, i tym samym dokonuje cesji praw do egzekwowania gwarancji oraz wyraża zgodę na zwrot NABYWCY kwoty zakupu procesora na wskazany przez NABYWCĘ rachunek bankowy w przypadku braku możliwości skutecznej naprawy gwarancyjnej w/w procesora.

dwa podpisy.


Kupujący sam redaguje takie pismo. W wersji e wysyła mailem. Sprzedający drukuje i składa jeden podpis w miejscu Zbywający.
Skan wysyła mailem (a kupujący już działa z gwarancją) a papierowy oryginał w kopertę i do skrzynki. Po robocie i po problemie.



 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało tego, w ten sposób należy zawsze zrobić sobie taką asekuracyjną cesję przy zakupie czegokolwiek, co może pechowo nie przejść naprawy gwarancyjnej, bo nawet przy przyznaniu racji i zwrocie kasy, leci ona na konto, z jakiego dokonano zakupu = konto pierwszego kupującego. Warto o tym pamiętać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.05.2023 o 15:53, razq napisał:

Zeby byla jasnosc - z kolega jestesmy dogadani i jesli nie uda mu sie uzyskac stanilnosci to przyjme jego zwrot.

Aged like milk :E 

Potwierdzam, warto prosić o potwierdzenie zbycia praw do towaru przy każdym takim większym zakupie bo później cyrki z głupią gwarancją.
Jak mi grafika padła bo typ zajechał ją wcześniej w koparce to przepraszał, podpisał mi ten dokument i go wysłał. A jak się kapnął później, że mogę dostać zwrot gotówki zamiast wymiany karty to zadzwonił poźniej i jeszcze chciał 1000zł z tego zwrotu :E 
Ludzie są czasem niemożliwi

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W jednym z postów wyżej napisałem że wraz z fakturą wysłałem takie oświadczenie do moreli więc proszę czytać wszystko i to ze zrozumieniem problemem nie jest reklamacja tylko to jeśli byłby zwrot kasy to nie dla mnie tylko dla firmy na fakturze i z tym nie da się nic zrobić, wtedy po mojej stronie jest jakieś tam ryzyko bo niby bo mogę być bez proca i kasy, sprzedający zadeklarował że odda mi pieniądze jak mu je zwrócą, ale jaka mam gwarancję że tak będzie?dane słowo to trochę jak dla mnie za mało.

Edytowane przez david771

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na olx metal wyszedł jak odebrałem procka bo był nim uwalony i na początku nie miałem pewności co to jest. Sprzedawca twierdził że kupił najlepsza paste :) no i okazało się że to conductonaut. Teraz to już bez znaczenia jest jak jest i może uda się zareklamować przez xkoma tego proca bo wyszły takie jaja ze wysłali mi dowod zakupu do niego jak podałem im numer seryjny tego cpu więc chu.. wie gdzie on był kupiony 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morele jak zwykle pod górkę. Zapewne prawo ich upoważnia do tego przy zakupie na firmę ale jak im wysłałeś nawet to oświadczenie to jaki oni mają problem puścić przelew na Twoje konto..
No sam się trochę wkopałeś bo już kupując tak jak wyżej ludzie piszą było widać przynajmniej dwie czerwone flagi. Też kiedyś tak robiłem, że podejmowałem takie ryzyko byle oszczędzić nawet 100zł przy tak dużym zakupie. Nigdy więcej 🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, david771 napisał:

W jednym z postów wyżej napisałem że wraz z fakturą wysłałem takie oświadczenie do moreli więc proszę czytać wszystko i to ze zrozumieniem problemem nie jest reklamacja tylko to jeśli byłby zwrot kasy to nie dla mnie tylko dla firmy na fakturze i z tym nie da się nic zrobić, (...)

Na cesji piszesz dane kupca (fizol czy firma = nie ważne) = piszesz to, co figuruje na FV, i ten ktoś fizol / firma - przenosi na Ciebie swoje prawa. Taki zamysł ma ten manewr. I nie robi różnicy, czy to firma, czy nie firma.
Jedyne zagrożenie w takich sytuacjach jest wtedy, gdy jesteś... trzecim (!) kupującym (ktoś kupił od kogoś i dopiero sprzedał), bo wtedy "Twój" sprzedający nie figuruje na żadnym dokumencie (a to z nim robisz deal, nie widząc tego "prawdziwego", co kupił). W innym wypadku cesja powinna działać. I morele coś świrują. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...