Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Seledynowy Pou

Motocykl 125 na kat B, Aprilia RS4 125 czy Hyosung gtr 125

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad małym motocyklem na prawo jazdy kategorii B, ponieważ takie posiadam od kilkunastu lat, a teraz żeby zrobić na kat A to trzeba zapłacić ponad 3000 zł, więc te 3k wolę dołożyć do motocykla.

Czy ktoś ma i może się wypowiedzieć?

Znalazłem też Hyosung gtr 125 4t V-ka  za 5900 ale do rejestracji ponieważ sprowadzony zniemiec,

https://www.olx.pl/d/oferta/hyosung-gtr-125-4t-v-ka-kat-b-a1-CID5-IDUIJEg.html

Na co zwrócić uwagę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja  bym szukał Yamahy YZF R125 (jeśli podobają Ci się ścigacze) między innymi dlatego że jest mnóstwo części, naprawdę mnóstwo, bez problemu dostaniesz części nowe, (oczywiście droższe) a o używkach nie wspominając jest tego wszędzie  pełno w razie awarii. Po za tym jednak co made in Japan to made  in Japan ;) Ten Hyosung gtr 125 4t wygada nieco dojrzalej niż YZF R125 większy, większe  opony to na plus dla wyglądu na minus waga około 160 kg przy około 140 kg YZF R125 gdzie przy takiej małej mocy około 15 KM liczy się każdy kilogram. Po za tym jeżeli chodzi o silnik lepiej brzmi Hyosung gtr 125 4t w końcu to V2 a YZF R125 tylko jeden cylinder ;) więc słabiej pyrkocze hehe. Z minusów ścigaczy, mnie po dłuższej jezdzie na YZF R125 bolą nadgarstki wręcz czasem drętwieją, wszystko spowodowane bardzo sportową pozycją ma tym moto.  

Ode mnie mogę Ci powiedzieć co sprawdzić tak na szybko

1 Jak odpala na zimnym silniku (powinien od strzała) jeżeli trzeba  długo kręcić lub wielokrotnie kręcić to coś nie tak, może  to być błahostka jak i ... remont  silnika.

2 Jak odpala na  gorącym silniku, tutaj też mogą być problemy.

3 Sprawdzić czy nie ślizga sprzęgło

4 Sprawdzić czy nie ma wycieków z silnika, układu chłodzenia i hamulcowego, wcisnąć trochę mocniej klamkę hamulców i przytrzymać z 10 s, przód i tył. 

5 Sprawdź ograniczniki skrętu, jeżeli któryś wyłamany znaczy że moto po mocnej glebie.

6 W trakcie jazdy sprawdzić podczas delikatnego hamowania przodem czy nie bije przednia tarcza  hamulcowa ( lekko drgająca kierownica) 

7  (Uwaga trochę ryzykowne !)Rozpędzić moto do około 60 km/h i delikatnie puścić kierownicę ( ręce na  manetkach ale luźno )  jeżeli będzię drgała ( wpadała w takie szybkie wahania lewo prawo coś jest  nie tak z główką ramy (łożyska lub krzywa) tak szczerze aby to sprawdzić najlepiej moto rozpędzić do nieco wyższych prędkości 90-100 km/h bo czasem występuję to tylko przy wyższych prędkościach, ale tak jak piszę trzeba  to robić z głową ! 

8 Apropo łożysk w główce ramy ustawić moto prosto ( na  postoju) podlać pod przednie koło trochę wody aby był lepszy poślizg pokręcić kierownicą od  wspornika do wspornika lewo prawo parę razy, jeżeli kiera przeskakuje czujesz że jakby w  pewnych miejscach robi "klik"  delikatnie się zacina to znak że łożyska w gółce ramy do wymiany. A roboty z tym trochę jest.

Po za tym jest  pełno poradników na YT. ;)

 

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, przejrzałem jak to wszystko wygląda, jednak z tego co patrzę to te yamahy sa w dużo wyższych cenach niż np ta aprilla, myślisz że warto wydać na taką yamahę 14 tysięcy? Raczej szukałbym czegoś do 10k, nie chciałbym tej kwoty przekroczyć, popatrzę jak to wygląda, chciałbym pojeździć kilka sezonów więc fajnie by było gdyby był mało awaryjny i dużo części, czyli wygląda że taka yamaha jest ok. Czy ta yamaha jest na wtrysku? Ponieważ rozumiem, że jest to czterosów.
Jak myślisz do jakiej kwoty, z którego rocznika i z jakim przebiegiem kupić taką yamahę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

YZF R125 jest  4 suwem na wtrysku. Za 10.000 zł spokojnie coś kupisz, ja za swoją dałem równe 10.000 zł ale to było 3 lata temu rocznik 2015 z ABS.  W tej cenie możesz szukać końcówki przed liftowej ( trochę inny wygląd bez ABS-u)  lub początki wersji po lifcie (lepsze przednie zawieszenie i często już z ABS-em.  Nie patrz na  rocznik bo równie dobrze moto z 2020 r może być bardziej  zajechane przez jakiegoś małolata niż te z 2010.  pamiętaj że  to mała pojemność i mało kto przykłada się do dbania o takie moto, chociaż można  znaleść ciekawe propozycje od kogoś kto faktycznie dba ale wiadomo że odpowiednio drożej.   Przebieg ? są różne wiadomo najlepiej szukać jak najmniejszego ale tak jak piszę, możesz mieć moto które ma 10.000 km i może to być złom a możesz mieć moto z przebiegiem 25.000 km i  jezdzić bezawaryjnie bo nie było katowane. 

Żeby nie było tak kolorowo ja po za kupie do swojej YZF R125  musiałem na dzień dobry wyłożyć około 700 zł, wymiana oleju, filtrów, płynu chłodzącego, przednia zębatka, nowy łańcuch,   ( bo się okazało że stary ma zapieczone dwa  ogniwa a  w trakcie oględzin z podniecenia nie zauważyłem tego :D ) jak i paru innych rzeczy do poprawki czy naprawy.  (Wszystkie czynności robiłem sam więc robocizna odpada

Tak więc jeżeli masz kogoś doświadczonego w moto jakiś mechanik np to radziłbym jechać z nim na  oględziny, chyba że  czujesz się na siłach sam szukać odpowiedniego egzemplarza ;) 

IMO szukałbym czegoś przed liftem czyli starszego ale bardzo zadbanego. 

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Własnie przeglądałem trochę ofert, i wpadła mi w oko ten model za 12800
https://www.olx.pl/d/oferta/yamaha-yzf-r125-2016r-stan-idealny-doinwestowana-dodatki-CID5-IDUrTbW.html
Niby wszystko zadbane, dopieszczone, z rozmowy wywnioskowałem że motor był wystawiony w tamtym roku na sprzedaż i chłopak ma go rok czasu, wizualnie igła, mechanicznie też, oczywiście musze pojechać i sam zobaczyć. Właśnie nie wiedziałem że nie ma co patrzeć na rocznik i szukałem jak najmłodszego :) Czuję się na siłach, mechanika mi nie obca, teraz np robię remont silnika w pt Cruiserze 2.0, więc wszystko ogarnę sobie sam. W ogłoszeniu jest napisane po wymianie olei i filtrów, a w rozmowie sprzedający mówi mi że przejechał już 1000 km i wypadało by zmienić olej z filtrami, to ja mówię że w ogłoszeniu jest napisane że świeżo po wymiaie, to mi powiedzial że to ogłoszenie wystawił w tamtym roku, a teraz odświeżył, ale w razie co jak go kupię to musze olej zmienić.
Jakbyś mógł zerknąć i po opisie i zdjęciach cokolwiek wywnioskować? Szukam czegoś w zasięgu 2 godzin jazdy od lublina, gdyż nie chcę jechać 400 km i wracać na darmo w razie co.
Dzięki za porady, kurcze polift wydaje mi się ładniejszy te zegary cyfrowe, ale sam juz nie wiem

P.S ma głośny tłumik, ale ma db killera do niego żeby przegląd przechodził

Edytowane przez Seledynowy Pou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 29.05.2023 o 22:01, Seledynowy Pou napisał:

więc te 3k wolę dołożyć do motocykla.

wieksza kasa za gorsze moto to nie jest oszczednosc. decyzja juz finalna? 125 daje tyle frajdy co rower. Piszesz o uzytkowaniu go przez kilka sezonow wiec moze jednak warto zrobic te prawko?

Edytowane przez kepler334

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Seledynowy Pou napisał:


Jakbyś mógł zerknąć i po opisie i zdjęciach cokolwiek wywnioskować? Szukam czegoś w zasięgu 2 godzin jazdy od lublina, gdyż nie chcę jechać 400 km i wracać na darmo w razie co.

 Z takich zdjęć niczego się nie dowiesz po za tym że to już nowsza wersja i faktycznie jest  ładniejsza ale jak mówiłem to nie zawsze  oznacza że warta zakupu hehe. Trzeba  jechać zobaczyć pomacać i przejechać się, zerknąć czy nie dymi przy takiej pogodzie plus 20 *C nie powinno ani grama dymu, przy przegazówce ( tylko nie pałuj na zimnym silniku bo Cie właściciel wyśle z powrotem do domu :D )   Ja swojej sztuki też nie szukałem daleko do 100km max. 

Widzę  problemy..    te migacze  prawdopodobnie  bez homologacji bo chińskie ledy a dwa to krótkie  mocowanie  tablicy, z tłumikiem nie powinno być problemów bo ma  DB    hmm potem strach zarejestrują czy nie i nerwy, u mnie na stacji kolo miał problem bo zamontowałem krótkie  mocowanie  tablicy rejestracyjnej, pyta się mnie co to jest ? mówię mu że po prostu dałem krótkie  mocowanie tablicy ( oryginalnie te  moto ma taki długi ogon wystający po za oponę, ja mam prawie identycznie jak w tym Twoim przykładowym egzemplarzu po wyżej z OLX)  on się pyta czy wiem co błotnik w samochodzie :D  ja wiem ale o co chodzi ? jest  podświetlenie tablicy rejestracyjnej nie żadne chińskie ledy tylko homologowana żarówka 5w5 do tego oryginalne migacze Yamahy oczywiśćie pełna  homologacja nie żadne chińskie ledy więc się pytam  w czym problem ? a on że to nie ważne to część spełniająca rolę  taką jak w samochodzie błotnik i koniec, ma być zamontowany następnym razem bo jak nie to nie  podbije przeglądu hehe. Tak więc zależy jakich masz kolegów na stacji diagnostycznej ;)

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kepler334 napisał:

wieksza kasa za gorsze moto to nie jest oszczednosc. decyzja juz finalna? 125 daje tyle frajdy co rower. Piszesz o uzytkowaniu go przez kilka sezonow wiec moze jednak warto zrobic te prawko?

Kepler334, mam obecnie 46 lat, waga 80 kg, ostatni raz motocyklami jeździłem jakieś 27 lat temu, typu wsk 125, wsk czwórka, Etz 150, etz 250, ale mam zamiar jeździć narazie na spokojnie z córką na tylniej kanapie, córka 15 lat, waga 38 kg, być może skusze się na prawo jazdy, ale obecnie brak czasu a i głupota z tak małą mocą nie strzeli mi do głowy. Także myślę, że będę jeździł tym moto aż zrobię sobie prawko na większe, i ten odsprzedam ewentualnie. Ale dzięki za rady.

2 godziny temu, shakal84 napisał:

 Z takich zdjęć niczego się nie dowiesz po za tym że to już nowsza wersja i faktycznie jest  ładniejsza ale jak mówiłem to nie zawsze  oznacza że warta zakupu hehe. Trzeba  jechać zobaczyć pomacać i przejechać się, zerknąć czy nie dymi przy takiej pogodzie plus 20 *C nie powinno ani grama dymu, przy przegazówce ( tylko nie pałuj na zimnym silniku bo Cie właściciel wyśle z powrotem do domu :D )   Ja swojej sztuki też nie szukałem daleko do 100km max. 

Widzę  problemy..    te migacze  prawdopodobnie  bez homologacji bo chińskie ledy a dwa to krótkie  mocowanie  tablicy, z tłumikiem nie powinno być problemów bo ma  DB    hmm potem strach zarejestrują czy nie i nerwy, u mnie na stacji kolo miał problem bo zamontowałem krótkie  mocowanie  tablicy rejestracyjnej, pyta się mnie co to jest ? mówię mu że po prostu dałem krótkie  mocowanie tablicy ( oryginalnie te  moto ma taki długi ogon wystający po za oponę, ja mam prawie identycznie jak w tym Twoim przykładowym egzemplarzu po wyżej z OLX)  on się pyta czy wiem co błotnik w samochodzie :D  ja wiem ale o co chodzi ? jest  podświetlenie tablicy rejestracyjnej nie żadne chińskie ledy tylko homologowana żarówka 5w5 do tego oryginalne migacze Yamahy oczywiśćie pełna  homologacja nie żadne chińskie ledy więc się pytam  w czym problem ? a on że to nie ważne to część spełniająca rolę  taką jak w samochodzie błotnik i koniec, ma być zamontowany następnym razem bo jak nie to nie  podbije przeglądu hehe. Tak więc zależy jakich masz kolegów na stacji diagnostycznej ;)

Tak, wiem że zdjęcia słabe, dlatego będę musiał poświęcić te 3 godzinki i pojechać obejrzeć, pytałem się właściciela czy nie bierze oleju i czy nie kopci przy dodawaniu gazu, twierdził, że nic a nic kompletnie :) ale zobaczymy.

Dzięki że zerknąłeś swoim okiem, rozumiem że muszę sprawdzić czy na tych migaczach jest nadruk homologacyjny tak? Faktycznie krótkie mocowanie tablicy, jednak ma aktualne oc, i jest zarejestrowany w polsce, więc ja po prostu po zakupię zgłoszę tylko fakt nabycia pojazdu, ale nie będę go przerejestrowywał na siebie, bo nie ma sensu. W najgorszym wypadku będę musiał zakupić ten ogon z migaczami? Kolegów na stacji nie mam, po prostu jadę i... albo się uda albo nie.

W każdym razie wykorzystam Twoje rady na obniżenie ceny całości zakupu bo jednak mogą być to koszta w okolicach 1000 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast kombinować z używanym markowcem w nie wiadomo jakim stanie kupić nowego chińczyka? 

https://barton-motors.pl/en/models/motorcycles-125/barton-hyper

Jeśli nie będziesz chciał wyciskać maxa i jeździć na granicy przyczepności to nawet bym się nie zastanawiał. Generalnie silniki pancerne, chłodzone powietrzem, układ hamulcowy ok, zawieszenie przód ok tył takie sobie. Koła o ile nie będziesz jeździł po klodach i kamieniach to wytrzymają (to jest najsłabszy ich punkt). 

Sam mam chinskiego 250 crossa. Mam też porównanie do Yamahy wr450, suzuki 250 i husqwarna 510 (to była śmierć na kolach :E), czy też dużo slabszych, Simson s51, ogar czy stara WSK. Wg mnie, do takiego weekendowego jeżdżenia taki Chinol 125 w zupełności wystarczy i będzie to jazda 10x lepsza w porównaniu do starych motorów typu WSK. 

Ze starych markowcow to tylko yamaha, tylko oni produkują jeszcze części do starych motocykli, dlatego ich motocykle często są też dużo droższe. 

Taka ciekawostka jeszcze, remont głowicy i cylindra przy yamaha wr450 kosztował mnie 5k, gdzie cały nowy silnik do chińskiego 250 kupiłem za 2300 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś kupowałem skuter. Ojciec mówi - musi być nowy, bo gwarancja. Do dziś żałuję, ze kupiłem to chińskie gówno, zamiast jakiejś używanej Gilerki czy Aprilki. Odradzam. A co do przerejstrowania - będziesz musiał, ustawa wchodzi (weszła?) i 500 mandatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chińczyk nowy to też jest opcja z tym że trzeba go bardziej doglądać, ale jeśli planujesz tylko parę sezonów hmm sam nie  wiem. Jeżeli trafisz na upierdliwego gościa na stacji (choć nie  musisz) to tak będziesz musiał mieć wszystko w oryginale, dlatego ja się już wyleczyłem z większych modyfikacji ;) sam przed przeglądam bede  musiał na nowo zamontować oryginalny ogon. teraz już chyba  robią zdjęcia każdemu pojazdowi przy przeglądzie technicznym więc co niektórzy się boją o swoją robotę hehe. i nie dziwię się im bo przepisy są co raz surowsze. 

Tak wyglądają oryginalne migacze w wersji poliftowej i znaki homologacyjne głównie chyba  chodzi o E3 w kółeczku.

14badee56da8.jpg

72ef1e9662d7.jpg

i moja motorynka trochę przykurzona hehe :D

93c7b0c52f9b.jpg

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogolnie lepiej pojsc w cos markowego z dobrym zapleczem czesci itd, hyisung w 125 to nie jest egzotyczna marka w moim mniemaniu

Edytowane przez xede

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rady, dzisiaj przejechałem około 150 km w jedną stronę, po przyjechaniu okazało się że motocykl ma rozładowany aku, osłona z lewej strony pęknięta w dwóch miejscach, śrubki mocowania osłony różne, silniczek ładny i czyściutki, abs się świeci, łańcuch wisi jak most wiszący, zębatki już ostre końce, jednak osłony bez zarysowan, stan ładny, lagi czyściutkie, jednak ... ale o tym dalej, ogranicznik z prawej strony tak jakby wygięty jakieś pół centymetra, oleju na bagnecie nie uświadczy, dopiero jak przechyliłem motocykl lekko to pokazał się olej na końcu bagnetu, odpala ładnie na ciepłym i zimnym, ogłoszenie było dodawane w tamtym roku, od tego momentu przejechał 1000 km, tak jak pisałeś kierunki zwykłe chińczyki i to tak słabo wkomponowane, że dziury widać, tłumik jakiś spawany, ale z db kilerem, przegląd kończy się za miesiąc, ubezpieczenie za półtora miesiąca, w baku paliwa na dnie.
Dymku przy gazowaniu nie puszcza, jednak jakieś kropelki przy odkręceniu manetki się pojawiły na białym papierze.
Ogólnie dali mi ten motor, powiedzieli żebym sobie go wziął i pojeżdził, więc tak zrobiłem.
Sprzęgło jednak bierze przy samym końcu, ale nie wiem jak powinno brać, biegi wszystkie chodzą ładnie, przyśpieszenie eleganckie, jednak jak hamowałem to strasznie ten motocykl nurkował.
Sprzedawca to student co niby w warszawie studiuje, sprzedawali jego rodzice, matka jakaś pierdol.. nieta, ojciec handluje ciężarówkami i kombajnami, jak zapytałem się odnośnie kilka rzeczy w motocyklu to oni nic nie wiedzą, zapomniałem wziąść miernika do mierzenie ładowania, to nawet tego nie miał, chciałem dolać oleju to nie mieli, mówię że się przejadę, ale łańcuch trzeba podciągnąć, to mówią, a po co, ale jak stwierdziłem ,zę jak łańcuch spadnie i poopierdziula osłony i narobi zniszczeń to ja za to nie zapłacę, to łaskawie ojciec przyszedł z kluczami. W ogłoszeniu napisane że na wszystko jest dokumentacja, a jak naciskałem na książeczki serwisowe to nagle znikneły, mówię do tych bałwanów że pierwszy raz spotykam się z czymś takim, że ogłoszenie odbiega od stanu faktycznego w tak znacznym stopniu, jedyne co mi się udało załatwić, to że jak znajdą te książeczki to łaskawie doślą. Mówię do nich że byłbym zapewne zainteresowany, ale trzeba dołożyć do tego motocykla i chętnie kupię ale zależy za jaką cenę, oni nie wiedzą i karzą dzwonić do syna, dzwonię ale nie odbiera, nagle wychodzą i oznajmają że muszą gdzieś jechać i jeżeli nie jestem zainteresowany to mogę przyjechać innym razem, no nie wytrzymałem, mówię kurwa, tracę czas, jadę 300 km w obie strony i jaja sobie oni robią, czy ich syn sobie jaja robi w tym momencie, że miałem wyraźnie napisane że zawsze ktoś jest w domu, nieważnie kiedy przyjadę, a zaznaczam, że uprzedzałem gościa że o 10 rano że dziś około 17 przyjadę, to ta baba że syn dzwonił ale ona zapomniała przekazać mężowi, ale że dla niej ten motocykl jest w stanie idealnym, to ja do niej, no kurwa a jak pani kupuje meble do salonu i jest ryska to dla pani ten mebel jest idealny czy nie, lub do dętysty to też jak tam byle jak zrobi to też jest ok, powiedziałem babie czy ona ten motocykl sprzedaje czy nie, bo jak nie to niech się nie odzywa, mąż stał za nią i tam chyba nawet się lekko uśmiechnął, a ona do niego no zrób że coś, ahaha, zadzwoniłem przy niej do tego niedoj...banego synka, i mówię ile w końcu za ten motocykl chce, bo cena jest 12800, to on 12500, ja mówię, chłopie ty chyba chory jesteś na głowę, jak to się ma do ogłoszenia które napisałeś, babka już tam gulgocze że ona jest rodzice, a ja dalej ten motor jest wart w tym stanie 10k i tyle mogę dać, a on że dawali mu 11500, to ja do niego że zmarnowałem tylko czas i pieniądze żeby tu przyjechać i niech zmieni treść ogłoszenia bo jeszcze ktoś mu w ryj da za takie coś, wiem niemiło, ale z drugiej strony zostałem też słabo potraktowany.

Aha, dodam że tarcza z tyłu już miała taki rant, że kwalifikowała się do wymiany,  z przodu jeszcze ujdzie, opony w miarę. 

Tak to wyglądało, i co wy na to, ile ten motocykl jest tak naprawdę wart?

 

PS, ładna ta twoja yamaha, ps2, co to za zbiornik pod silnikiem z przodu z napisem min i max?
 

Edytowane przez Seledynowy Pou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na motocyklach - na ich cenach też, ale po opisie to raczej 6-8tys jak już ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, nie masz co się wkur... wkurzać, tak czasem wygląda kupno moto, zresztą auta tak samo, obiecują prawie  nówkę a jak przyjdziesz na miejsce śmietnik. Ludzie  niestety też są różni, i jeżeli właścicielowi zależy na sprzedaży to jest  na miejscu i wtedy masz informacje z pierwszej ręki a nie  że mama albo tata sprzedają coś o czym nie mają pojęcia.  Jedyne co jeszcze  możesz zrobić to po upatrzeniu kolejnego moto poprosić właściciela  o wysłanie dodatkowych zdjęć z bliska pojedyńczych całych elementów ( owiewki, klamki, zbiorniczki itp)  na @ tak aby na komputerze na dużym ekranie obczaić ( nie na fonie ) , ale  i to nie gwarantuje że wyłapiesz wszystkie usterki (pęknięcia itp). Pozytywne  jest to że byłeś widziałeś i wiesz na co zwracać uwagę przy następnym moto. Z opisu motocykl nie warty  tej ceny. o 3-4 tyś za dużo. 

Co do mocowania osłon innym śrubkami bym się nie przejmował ja też miałem różne dokupiłem za parę groszy jednakowe i jest git. Ważne  aby wszelkie  plastiki były jak najmniej popękane najlepiej oczywiście wcale. 

ABS ważna  sprawa, w tym moto będzie się świecił stale nawet  po odpaleniu moto, ale gdy  ruszysz i przekroczysz 10 km/h kontrolka  musi zgasnąć, jak byłeś na jeżdzie próbnej to kontrolka  zgasła ? 

Co do ograniczników bo piszesz że jeden wykrzywiony TAK JAKBY  więc aby się upewnić  kręcisz kierownicą do oporu w lewo i prawo i patrzysz czy w obie strony kierownica wychyla  się o ten sam kąt łatwo to sprawdzić przyglądając się manetkom jak daleko są od baku, odległości musza być identyczne z lewej jak i z prawej strony, jeżeli np lewa  manetka prawie dotyka baku a prawa nie, moto miało mocniejszą kolozję.

Olej, nie wiem czy wiesz ale  to moto musi stać pionowo i oczywiście poziomo wtedy dopiero sprawdzasz poziom oleju, a nie pochylone  na stopce Jedną ręką trzymasz go w miarę w pionie drugą sprawdzasz poziom, ewentualnie  prosisz o pomoc  drugą osobę aby przytrzymała  moto.

Łańcuch ma być lużny ale  nie za bardzo max 45 mm luzu łańcuch nie może być napięty jak struna, cierpią przez to łożyska. Z opisu jednak wynika że napęd już był mocno zużyty ( ostre zęby na zębatkach). 

Sprzęgło prawidłowo ustawione powinno brać przy końcu. Ważne aby nie ślizgało, jak ślizga to albo źle wyregulowane albo tarcze do wymiany, możesz wbić 1 bieg wcisnąć hamulec i delikatnie dodać gazu i próbować ruszyć moto powinno wyrywać do przodu lub  zgasnąć. Wyczujesz od razu czy sprzęgło ślizga.

Co do nurkowania ciężko mi się odnieść ważysz 80 kg więc waga  jest, każde moto nurkuje przy mocniejszym wciśnięciu przedniego hamulca. 

Multimetr do pomiaru napięcia ładowania dobry pomysł napięcie jakie podają w serwisówce to 14.1 V  do max 14.9 V

Zbiornik pod silnikiem z przodu to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego, powinno go tam być po między min a max oczywiście. Oprócz tego możesz sprawdzić jak wygląda i ile  go jest w  samej chłodnicy której korek znajduje się po prawe stronie  moto pod plastikami. Oczywiście sprawdzasz TYLKO NA  ZIMNYM SILNIKU.  Zaznaczyłem czerwonym kólkiem.

971dc9bdb45e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tak ABS gasł po rozpędzeniu się, czyli ok
2. Ogranicznik, tak przesunięty o około 0,5 cm ogranicznik, tak jakby pęknięty i odstający, i z jednej strony kierownica dalej dochodziła, czyli miał mocniejszą kolizję
3. Olej, jak stał prosto to nie uświadczyłem nawet na końcu miarki oleju, dopiero jak go przechyliłem o jakieś 15  do 20 % na stronę korka oleju to dopiero na końcu bagnetu się pokazało coś.
4. Łańcuch był lużny z 5 cm, ale jak odciągąłem łańcuch od zębatki to miał też luz z pół cm.
5. Nie ślizgało się sprzęgło, fakt, ale brało przy samym końcu dosłownie pół cm od końcu.
6. Nurkował strasznie, mało tego przy głębszym nurkowaniu lub jak intensywnie naciskałem lagi coś tak jakby tarło w środku, takie szuranie dziwne.
7. Zapomniałem napisać że bardzo było słychać łańcuszek rozrządu
8. W tym zbiorniku nic nie widziałem, za to po odkręceniu korka było pod sam korek, ale żadnego zapachu, chyba woda.

Dzisiaj oglądałem drugi, zaraz opiszę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że nie kupiłeś tego pierwszego masakra. ja rozumiem że nie każdy musi się znać na mechanice ale  podstawowe sprawy jak olej to powinno być ogarnięte. Żeby napisać idealny doinwestowany ? żal i rozpacz 

Edytowane przez shakal84
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj oglądałem drugi. Link tutaj
https://www.olx.pl/d/oferta/motocykl-yamaha-yzf-r-125-kat-a1-b-CID5-IDULT9x.html
Umówiłem się z babką na 18 tą (młoda dziewczyna)motocykl na nią ,ale rano mi napisała że kolega pożyczył motocykl i ręką uszkodził przednią szybkę (pęknięta) zamówiona jest druga, i będzie dopiero na poniedziałek, ale jak mam blisko to mogę podjechać, 15 minut przed czasem dzowni że w tym samym czasie będzie też jeszcze jedna osoba i czy mi to nie przeszkadza, w sumie nie przeszkadzało.
1.Motocykl w miarę ładnie wygląda, co prawda owiewka uszkodzona, i z przodu jak są łączenia do czasy to odstają boczki, oraz jeden element z boku też pęknięty.
2.Klamki jakieś inne założone, latają góra dół.
3.Poziom oleju prawidłowy
4.Odpalił na zimno ładnie, chwilę pochodził, dałem mu trochę gazu do 4k, to oleju trochę zostało mi na dłoni, wsiadłem biegi ładnie wchodzą, sprzegło ok, lagi ok
5.Przyśpieszyłem na opór na pierwszym biegu przy 17 km tak jakby się przydławił i potem dobrze szedł, jak się trochę rozgrzał nie było już tego problemu, jak był rozgrzany nie pluł olejem
6. Dokumentów serwisowym z tamtego roku miała na kwotę 3700 zł, duże rzeczy wymienionych, był remont głowicy, przebieg 55k km, uszczelniacze, lagi uszczelnione, przednia opona wymieniona, serwis olejowy filtry itp, Oc i przegląd na niecały rok czasu ważne, elektrycznie ok
Sprzedaje bo chce coś większego.
Jak mi się jeszcze przypomni to opiszę.
Co o tym myślisz?

Edytowane przez Seledynowy Pou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klamki pewnie chińskie regulowane. Martwi trochę ten olej nie  powinno go być. Jutro odpalę mojego i zobaczę jak to u mnie wygląda z  tym olejem na zimnym silniku. Jak z ogranicznikami ? są ok ? 

Cieszy natomiast że dużo rzeczy wymienionych. Cóż decyzja należy do Ciebie masz porównanie z poprzednim, pewnie jeszcze parę stów da radę opuścić hmm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ograniczniki w stanie idealnym, żaden nie naruszony, wstępnie z 10800 na 10500, ja mówię do niej, co to jest dzisiaj 200 zł i co to za upust w ogóle? Jakbyś mógł sprawdzić to byłbym wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.05.2023 o 23:02, Seledynowy Pou napisał:

ale mam zamiar jeździć narazie na spokojnie z córką na tylniej kanapie, córka 15 lat, waga 38 kg

Na pewno chcesz takiego małego "sporta"? Gdzie nawet te duże są niewygodne, tym bardziej z pasażerem...
Ja zaczynałem od Varadero 125. Wtedy (15 lat temu) była to największa 125-tka.

Zakładam, że mając swoje lata nie chcesz się lansować na a'la sportowym motocyklu ;) 

Ja bym rozważył nowego chińczyka. Kumpel kupił jakiegoś Keeway'a(?), pojeździł trochę, uznał, że to nie dla niego (no i zarobił mandat za prędkość, tak, na 125 ;)) i sprzedał z minimalną stratą po roku.

Edytowane przez krukkpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, chciałbym to co mi się podoba, a sportowe mi się podobają, zresztą córce też, nie wiem czy dobrze zakładasz, być może jest to kryzys wieku średniego, hehehe
Nie bardzo chcę iść w te chińskie, wolałbym takiego markowego coś
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju u mnie nic takiego nie zauważyłem na zimnym silniku. Po niżej foto jak to wygląda u mnie po około minucie przy lekkim dodawaniu gazu. Sama sadza. Może to co zauważyłeś to była woda ?  czasem się zbiera w tłumiku.

e9f6d9061e73.jpg

url=https://naforum.zapodaj.net/fc29f84130b2.jpg.html]fc29f84130b2.jpg[/url]

adb02c89a22c.jpg

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...