Skocz do zawartości
Phoenix.

Ratchet & Clank: Rift Apart PC

Rekomendowane odpowiedzi

https://pliki.ppe.pl/storage/738fc7a732705798afe3/738fc7a732705798afe3.jpg

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra będzie wspierać DirectStorage i AO na RT ;)

Będzie dobry zassys VRAM :szczerbaty:

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na konsoli sa odbicia wiec efektow RT chyba bedzie wiecej niz tylko AO ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze cienie i odbicia.

Cudów bym się nie spodziewał co do w/w detali inaczej by zamordowało sprzęt od AMD.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 efekty RT i tak zamorduja AMD ;)

Cienkie cienie na AMD daja rade ale jak wjada odbicia to juz jest kaplica. Nie mowiac o AO.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na wymagania i 3070 do RT na High, podejrzewam, że to RT będzie takie właśnie aemdowskie, szczątkowe i nieszczególnie wymagające. Przypomina mi to Far Cry'a 6, gdzie też były chyba tylko odbicia i cienie, a do 1440p/60fps stykały karty słabsze niż 3070 i nawet 8GB VRAMu starczało (ten ubijał dopiero opcjonalny pakiet tekstur HD). Bardziej jestem ciekaw wydajności dysków przy tych fikołkach pomiędzy wymiarami, które były częścią marketingu magicznego dysku PS5, bez którego rzekomo nie byłyby możliwe. HDD i SSD pewnie tego nie ogarną i wrzucą jakaś animację typu przechodzenie przez sufit w Tears of Kingdom:

Ale ciekaw jestem różnicy pomiędzy PCIe 3.0 i 4.0, więc czy doczekaliśmy czasów, kiedy kupno 4.0 do gier zostanie uzsadadnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim ogarną i polatają to tak na święta będzie gotowa, w przyszłym roku 😅

Ale fajnie, nie spodziewałem się Rakieta na PC, całkiem fajna seria przygodowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Jurand ze Spychowa napisał:

Patrząc na wymagania i 3070 do RT na High, podejrzewam, że to RT będzie takie właśnie aemdowskie, szczątkowe i nieszczególnie wymagające. P

Przecież to kod Insomiac i ich Spidermana. Widzialeś RT w pecetowym Spidermanie, to wiesz czego się spodziewać. Może dodadzą coś jak się okaże, że 3090tka sobie poradziła, więc można coś dla 4090tek dorzucić, ale jakichś wielkiach zmian to się nie spodziewaj. 
Ja nienawidzę całego pomysłu pakowania RT do gier przed 2040r. więc nie jestem z tych fapujących, ale powiem szczerze i bez uszczypliwości, że na PS5 tego RT praktycznie nie widać, a bez RT gra wygląda może 1% gorzej. W zasadzie to raz zobaczyłem jakąś różnicę w wyglądzie statku, którym się przylatuje na kolejne planety. 
Tylko, że bez RT i tak to nieźle wygląda. 

 

 

4 godziny temu, kadajo napisał:

Zanim ogarną i polatają to tak na święta będzie gotowa, w przyszłym roku 😅

Ale fajnie, nie spodziewałem się Rakieta na PC, całkiem fajna seria przygodowa.

Ja Ci zaraz dam serię przygodową. Platformówka ze "szczelaniem"!

W porównaniu do części na PS2 czy nawet ToD i CiT na PS3
- humoru nie ma żadnego (przynajmniej dla mnie, bo wiadomo, każdy ma inne poczucie humoru)

- muzyka z ciekawej, fajnie pomagającej grze, została zamieniona w generyczne plumkanie silące się na hollywoodzką muzę w filmach

- infantylność została podpompowana x10. Do żenujących poziomów, przy których w zasadzie wysiedzi bez marudzenia tylko dzieciarnia, kobiety i może rodzice grający z w grę z pociechami

- gameplay - zero nowości. Równe Z E R O
- nowoczesne światło sprawia, że planety wyglądają 10x gorzej niż w grze na PS3, z wyjątkiem, oczywiście, nocy, bo tutaj nie widać tak "płaskiego" oświetlenia, kurzu i monotonii. I w planszach "wewnątrz komputera" - takie minigierki, jak grałeś kiedyś w Ratchety to wiesz.
- nie ma latania na lotni sterowanej czujnikami ruchu kontrolera. Na PS3 to wypadało bardzo przyjemnie. 

- większość broni to plujące badziewie. Jak chciałbyś jakiegoś dającego frajdę miniguna ala MDK, to nie dostaniesz. Zmarnowany potencjał. Chodzi mi o tempo lotu pocisków i dźwięk. Połączenie tempa pocisków o prędkości światła, z fajnym dosadnym dźwiękiem, potrafi dać masę frajdy. Autorzy tej gry, jak większość obecnych developerów, nie rozumie tego wcale.

- polityczna poprawność na każdym kroku. Jak nie jesteś uczulony, to nie zauważysz
- historyjka dla dzieciarni. Włącz dowolną bajeczkę z tych renderowanych w ostatnich 20 latach i masz to samo. Na PS2 też bywało infantylnie i badziewnie, ale postacie przynajmniej były ciekawe, napisane lepiej, a od remake'u na PS4 i filmu, to są zupełnie inne postacie. Teraz dorosły człowiek tylko marnuje czas słuchając dialogów i oglądając cut-scenki. Na PS2 jednak czasem dało się to oglądać.
- obraz w ruchu popsuty TAA, lub czymś innym, choć motion blur miałem na ustawieniu najniższym na suwaku


Ogólnie za 39.99 na promocji polecam kupić jak ktoś nie ma konsoli albo proca mocnego na tyle, aby grać w gry z PS3 w stałych 60fps. 

Więcej osobiście bym nie dał, bo serio. Dużo lepiej pograć w stare, a dobre części. 

 

W zasadzie to fajnie się gra może z 1/5 gry, a grafika zachwyca przez łącznie może 10 minut. Planet atrakcyjnych wizualnie, po których się po prostu przyjemnie biega i szuka pierdół - prawie nie ma, z racji debilnej decyzji w pójście w stronę realistycznego światła. Przeciwnicy wyglądają fajnie, mają dużo detali i te metalowe powierzchnie wyglądają bardzo fajnie (z RT i bez RT)

To najgorszy Ratchet, w którego grałem. Na PS2 to była jedna z najlepszych platformówek. Wspaniała pod każdym względem no może poza postaciami i przerywnikami. Muza super. Grafika powalała. Animacja powalała. Gameplay był bardzo fajny. Innowacji było sporo przynajmniej w pierwszej części w 2002/3r. Planety były fajne. Na PS3 też fajnie wyglądały i planety i cały ten metalowy złom w przeciwnikach i elementach plansz. Po prostu się grało i podziwiało wizualia. Ja tam nie marudziłem, że odbicia w metalowych latarniach na PS3 są w postaci cube map, czy bardzo prostych efektów na shaderach. 
W tym jest superrealistycznie, nowocześnie i... nuuuuuuuuuuuuuuuuuudno.

 

Co do wspaniałych i cudownych właściwości pada od PS5 - to nie podzielam zachwytów. Pograłem w kilka gier na PS5 w Astrobot było "no spoko" (ale bez szału) a w Ratchecie to nawet bym nie zauważył jakby to nagle mi wyłączyli. Są osoby, które uważają te zaawansowane wibracje za jakiś przełom. Jak do nich należysz to pamiętaj grać na padzie z PS5. Tak, działają te funkcje też na PC. 

Edytowane przez Ronson
  • Like 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kadajo napisał:

Zanim ogarną i polatają to tak na święta będzie gotowa, w przyszłym roku

Portują ci sami od Marvel’s Spider-Man Remastered, a ten chyba był szybko ogarnięty i bardzo dobrze chodził.  96% pozytywów na Steamie. W porównaniu do TLOU 59%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nixxes umie w porty, Spiderman idealny nie byl na premiere ale byl na tyle dobry, zeby uzyskac wysokie noty. Preordera nie robie ale biore raczej w dniu premiery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Ronson napisał:

Co do wspaniałych i cudownych właściwości pada od PS5 - to nie podzielam zachwytów. Pograłem w kilka gier na PS5 w Astrobot było "no spoko" (ale bez szału) a w Ratchecie to nawet bym nie zauważył jakby to nagle mi wyłączyli. Są osoby, które uważają te zaawansowane wibracje za jakiś przełom. Jak do nich należysz to pamiętaj grać na padzie z PS5. Tak, działają te funkcje też na PC. 

To zależy od gry, w niektórych mniej odczuwalne... Zdecydowanie takie wibracje wolę niż te "nieciekawe" w padzie od X.  Mi się bardzo podobają w Returnal czy Ghost of Thushima.

Godzinę temu, Ronson napisał:

To najgorszy Ratchet, w którego grałem

To prawda. Top tier animacje i grafika jak z bajek Pixara, ale gameplay i postacie nudne. Zabrakło ciekawych pomysłów jak w Psychonauts, który jest o wiele lepszą grą (IMHO).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Ronson napisał:

Przecież to kod Insomiac i ich Spidermana. Widzialeś RT w pecetowym Spidermanie, to wiesz czego się spodziewać. Może dodadzą coś jak się okaże, że 3090tka sobie poradziła, więc można coś dla 4090tek dorzucić, ale jakichś wielkiach zmian to się nie spodziewaj. 
Ja nienawidzę całego pomysłu pakowania RT do gier przed 2040r. więc nie jestem z tych fapujących, ale powiem szczerze i bez uszczypliwości, że na PS5 tego RT praktycznie nie widać, a bez RT gra wygląda może 1% gorzej. W zasadzie to raz zobaczyłem jakąś różnicę w wyglądzie statku, którym się przylatuje na kolejne planety. 
Tylko, że bez RT i tak to nieźle wygląda. 

Generalnie imo robotę robi głównie RT oświetlenia, a te odbicia i cieniowanie przy nim takie subtelne są. Pamiętam jak mi w Metro Exodus (nawet nie Enhanced) urwało kask tak, że wolałem grać z RT i tym paskudnym DLSS1 w 50-60 klatkach, a w Sam's Story już ze spadkami do 30-40 :D Odbicia też są fajne i nawet takie raczej prymitywne jak w Far Cry 6 jeszcze kilka miesięcy temu cieszyły moje oko, ale z cieniowaniem jak to z cieniowaniem - nie jesteś w stanie wyobrazić sobie, jak cień wyglądałby w rzeczywistości, więc nie docenisz tych realistycznych cieni, a wręcz czasem ładniejsze wydadzą Ci się te na niższym presecie :) Na ten moment szaleństw z RT na konsolach nie było, więc też mało kto pecetom fatygował się ich dokładać, ale jednak jeszcze zobaczymy, co przyniosą gry pisane bez ogona poprzedniej generacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy przy wlaczonym RT cpu bedzie ssal tak jak w Spidermanie i beda botelnecki :D

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle pracy, taka miłość i oddanie dla graczy PC...
a zakład, że opcji wyłączenia TAA i tak nie będzie? :D

A co do wymagań odnośnie CPU, to gra jest pod 60fps na PS5, co daje spory zapas na PC, ale żeby RT nie kasowało wydajności proca w grze to możecie przestać marzyć, bo tak się po prostu nie da. Chyba, że RT w formie w jakiej było na PS5.


PS. Tak gość z tweeta kocha developera portu, taki cudowny ten Nixxes...
ale opcji wyłączenia TAA bez włączania innego FSR/DLSS, nie dadzą i tak.

Nawet w to unlocked framerate nie uwierzę, dopóki nie zobaczę. Pewnie zostawią jakiś cap bez sensu i nawet za dekadę nie pogra się w np. 360 czy 500fps na odpowiednich monitorach.  Szkoda, że dziś wystarczy robić porty trochę mniej ułomne, żeby wymęczeni pecetowcy nosili na rękach i całowali po piętach za świetny port.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, każda pozytywna odchyłka od obecnej "normy" premierowych crapów jest na wagę złota i masz rację, że to też w pewien sposób może wypaczać rynek gier PC ale nic z tym nie zrobimy, takie mamy obecnie realia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ratchet & Clank: Rift Apart | 4K DLSS 3 Gameplay Comparison

 

A lupę dodadzą w zestawie, żebym zobaczył różnice z tego cudnego, wspaniałego RT? Bo skończyłem grę na PS5, oglądam ten filmik wyżej i nie bardzo widzę tą przepaść dzięki efektom tak rewolucyjnym, że przenoszą granie w nową erę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko, DF powiększy obraz 400%, zrobi Stopklatkę i będziesz mógł podziwiać różnicę.
Z drugiej strony gra na PS5 miała chyba w porywach 30 fps wiec raczej tego nowa era grania bym nie nazwal :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40 było. DF mówi, że 40 jest spoko, więc jest spoko!
Ale chodziło mi nawet nie tyle o różnicę PS5 RT a PC RT, co nawet PC vs PC RT. 
To dość dynamiczna gra. Nikt nie będzie stawał aby spojrzeć czy cień zaczyna się od ławki czy 2 piksele od ławki. (no nikt poza ludkami z DF ;) )
 A same odbicia i efekty to bardziej cieszą oko w wersji bez RT - na przeciwnikach (i tak nawet bez RT fajnie wyglądają) niż to, że gdzieś tu i tam na "podłodze" się coś odbije. A, no i jeszcze cień będzie ładniej rozproszony. To najważniejsze w tak realistycznej grze. :szczerbaty:

 

Edytowane przez Ronson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest po prostu bardzo dobrze zaprojektowana artystycznie. Ale teraz tak na nią patrze i już nie robi takiego wrażenia jak w czasie premiery. A pamiętam te zachwyty i porównywanie do filmów Pixara :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...