Skocz do zawartości
Tombycz

NVIDIA RTX 50x0

Rekomendowane odpowiedzi

Od czego jest limiter klatek?

Tylko na gówno monitorku te 75Hz może być nieoptymalne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

2 godziny temu, wamak napisał:

1,5 roku temu zmieniałem monitor na 1440p i świadomie kupiłem 75Hz. Gdybym zasmakował wyższego klatkarzu na monitorze np. 144Hz, to pewnie chciałbym mieć tyle klatek w każdej grze, a to kosztuje najmocniejszy procesor na rynku i najmocniejszą kartę i wymiana co generację karty na najmocniejszą. A tak, jak nie zasmakowałem 144Hz, to mi 75Hz z lockiem na 72 fps i Gsync wystarcza w grach singleplayer i nie kosztuje za dużo.

Bo dokładnie tak to wygląda! Mało kto na wejściu chce mieć 4K, all prawo i 120 fps. 
Zwykle, tak jak u Ciebie postępuje skażenie mózgu (u mnie tak było - patrz sygnatura) od podbijania rozdziałek, przez suwaczki coraz bardziej w prawo, aż po fps w górę i w górę! 
Hop! hop! Hop! ;)

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hop, hop, hop mówisz:szczerbaty:?

 

  • Haha 8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

 

Bo dokładnie tak to wygląda! Mało kto na wejściu chce mieć 4K, all prawo i 120 fps. 
Zwykle, tak jak u Ciebie postępuje skażenie mózgu (u mnie tak było - patrz sygnatura) od podbijania rozdziałek, przez suwaczki coraz bardziej w prawo, aż po fps w górę i w górę! 
Hop! hop! Hop! ;)

Akurat jest na odwrót - kupno monitora z wyższym odświeżaniem bardzo szybko leczy z choroby ustawiania każdego suwaka w prawo :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam.... Ja z 60 poszedłem w 144 a teraz ma już 165 a dalej wszystko w prawo i czasami w 3440x1440p ledwo dobijam do 60 przy RT I dlss xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, michaelius33 napisał:

FG akurat sobie radzi z cpu bottleneckiem.

Jak wyjdą monitory w stylu 480 Hz 4k to nie ma opcji DLSS+FG to będzie must have.

2.5x bardziej wymagająca gra, 2.25x wyższa rozdzielczość, 2.75x wyższe odświeżanie, no a twarda wydajność tylko x2 (w GPU, bo w CPU tylko x1.5). Jedyne co w tej sytuacji zostaje to frame generation oraz deep learning frame upscaling. Albo zostaniemy przy 1440p 60fps z stopniowo coraz bardziej wymagającymi (oby z sensownych, korzystnych powodów) grami albo właśnie takie sprytne ("oszukiwane") triki. Dla mnie w sumie 1440p 60fps źle nie wygląda ale naturalnie preferowałbym 2880p 240fps (tyle że nie za 20 tysiaków).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wyciekły już pierwsze wersje testowe. Rozmiar adekwatny do prawdopodobnego poboru prądu :szczerbaty:

3d0630c653047be2f2c7675cb4918d3a6e6a6016

Edytowane przez Kelam
  • Haha 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy tu sobie żartujecie a ja ostatnio miałem szkolenie w firmie jak może wyglądać obudowa peceta przyszłości
datacenter-solutions-Mirco-datacenter.jpg.e3edf1b20f7da8c5623d88438227b698.jpg

moduł chłodzący 5 kW

zasilacz UPS 3-5 kVA

moduł monitorujący pracę systemu z modułem GSM do wzywania straży pożarnej jak temperatura przekroczy punkt krytyczny

moduł cpu z własnym chłodzeniem 8U

karty graficzne w obudowach rack 19" do łatwego montażu w obudowie 2U - na rtx 8050, 3U na rtx 8060, 4U na rtx 8070 i 6U na 8080/90 :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

indignation-jump.gif

Nope

  • Like 2
  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 9.05.2024 o 13:16, wamak napisał:

1,5 roku temu zmieniałem monitor na 1440p i świadomie kupiłem 75Hz. Gdybym zasmakował wyższego klatkarzu na monitorze np. 144Hz, to pewnie chciałbym mieć tyle klatek w każdej grze, a to kosztuje najmocniejszy procesor na rynku i najmocniejszą kartę i wymiana co generację karty na najmocniejszą. A tak, jak nie zasmakowałem 144Hz, to mi 75Hz z lockiem na 72 fps i Gsync wystarcza w grach singleplayer i nie kosztuje za dużo.

Jest tak jak mówisz. Niektórzy chyba zapominają że w przypadku LCD więcej Hz to przede wszystkim lepsza ostrość w obrazu ruchu. Niestety technologia paneli nie nadąża za herzami i w praktyce na IPS powyżej tych 144Hz nie ma wielkiej poprawy. Na dodatek sporo nowych gier ma wymuszony motion blur więc korzyści z szybszego monitora maleją.

Poza tym o ile mi wiadomo nie ma przymusu grania wyłącznie w najnowsze gry, a na starszych tytułach monitory 240Hz nie wyświetlają tylko czarnego obrazu :cool:

Gry bez motion blura, dwuwymiarowe platformówki i taki Pinball FX3 w 240FPS na 240Hz to bajka. Do tego stopnia, że po wymianie monitora nie potrafię już wrócić do Pinball Arcade, który jest gameplayowo nieporównywalnie lepszy pod prawie każdym względem, ale jego uruchomienie z fizyką ograniczającą limit fps do 67 klatek to jak strzał w pysk mokrą ścierą ;)

Nawet przy grach strategicznych zyskujesz na szybszym monitorze bo scrollując mapę w 240Hz cały obraz razem z naniesionymi napisami pozostaje czytelny.

Edytowane przez wahoo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy chociażby porównać obsługę smartfona z 60 herców i 120 Hz aby zrozumieć że wyższe odświeżanie ma sens.

15 godzin temu, michaelius33 napisał:

karty graficzne w obudowach rack 19" do łatwego montażu w obudowie 2U - na rtx 8050, 3U na rtx 8060, 4U na rtx 8070 i 6U na 8080/90 :E

Może zastosują w kartach graficznych chłodzenia inspirowane AirJet firmy Frore Systems.

63889852719ea63fcf7aa372_AirJet-Pro-Data

22-Innovation-03-scaled.jpg

Nie wiem do ilu watów mogłoby się to potencjalnie przeskalować.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by moim zdaniem w miarę sensownie układały się ilości pamięci w serii RTX 50X0:

8 GB w 5050

10 GB w 5050 Ti

12 GB w 5060

16 GB w 5060 Ti

16 GB w 5070

20 GB w 5070 Ti

24 GB w 5080

28 GB w 5080 Ti

32 GB w 5090

Nie twierdzę, że tak będzie, ale fajnie by było. 😌 Pospekulować można.

  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Thimedes napisał:

Jak by moim zdaniem w miarę sensownie układały się ilości pamięci w serii RTX 50X0:

8 GB w 5050. 

Nie będziesz miał RTX5050, nV olała ten model z końcówką xx50 dla dedykowanych GPU. Już w serii 4xxx go nie ma, jest tylko w laptopach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, blubaju napisał:

Nie będziesz miał RTX5050, nV olała ten model z końcówką xx50 dla dedykowanych GPU. Już w serii 4xxx go nie ma, jest tylko w laptopach.

Ale mogłyby się przydać, bo niektórzy wolą pecety typu desktop. Laptopa mogą mieć typu low-power ultrabook albo tablet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, kadajo napisał:

//wideło

MLID :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2024 o 13:17, Thimedes napisał:

Jak by moim zdaniem w miarę sensownie układały się ilości pamięci w serii RTX 50X0:

8 GB w 5050

10 GB w 5050 Ti

12 GB w 5060

16 GB w 5060 Ti

16 GB w 5070

20 GB w 5070 Ti

24 GB w 5080

28 GB w 5080 Ti

32 GB w 5090

Nie twierdzę, że tak będzie, ale fajnie by było. 😌 Pospekulować można.

Biedne 32 GB w 5090, no nic, teorie o tym że Nvidia uwala AI w kartach dla śmiertelników potwierdzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy rtx 5090 wystarczy do grania w dragons dogma 2 z PT w full hd żeby utrzymać 60 fps?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DD 2 będzie potrzebował RTXów 6000 :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarty żartami, ale jeszcze wiele generacji będziemy na ciągłym niedoborze mocy RT. Co jakiś czas będą się pojawiały gierki z coraz bardziej dopakowanym raytracingiem, gdzie będą klękać przy tym kolejne generacje. O to właśnie NV chodziło. Króliczek ma być goniony, ale nie za szybko dogoniony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Kelam napisał:

Żarty żartami, ale jeszcze wiele generacji będziemy na ciągłym niedoborze mocy RT. Co jakiś czas będą się pojawiały gierki z coraz bardziej dopakowanym raytracingiem, gdzie będą klękać przy tym kolejne generacje. O to właśnie NV chodziło. Króliczek ma być goniony, ale nie za szybko dogoniony. 

RT nie jest jeszcze aż takim problem, bo jest to sensowny rozwój, co zresztą widać po PT w Cyberpunku. Większym problemem jest coraz częstsze i coraz bardziej bezczelne kładzenie lachy na optymalizację gier. Dziś mamy sporo przykładów że nie trzeba nawet RT, żeby ubić fpsy na pecetach, nawet na lepszych kompach. Jednym z takich przykładów jest właśnie DD2. A co śmieszniejsze, to tam CPU nie wyrabiają w miastach, a nie GPU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kelam napisał:

Żarty żartami, ale jeszcze wiele generacji będziemy na ciągłym niedoborze mocy RT. Co jakiś czas będą się pojawiały gierki z coraz bardziej dopakowanym raytracingiem, gdzie będą klękać przy tym kolejne generacje. O to właśnie NV chodziło. Króliczek ma być goniony, ale nie za szybko dogoniony. 

Obecnie raczej tylko PT robi problemy. RT w większości gier już jest grywalny. UE 5.4 pokazuje to co będzie wymagane od GPU. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...