Skocz do zawartości
Tombycz

NVIDIA RTX 50x0

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, SebastianFM napisał:

To jest po prostu nieprawda.

A mi akurat chodziło o jakość skalowania DLSS vs FSR. Sprawdzałem ostatnio w Ghost of Tsushima i podczas ruchu przy DLSS obraz jest lekko rozmyty a przy FSR robi się taka pikseloza jakby grę uruchomić w niskiej rozdzielczości ze skalowaniem integer.

DLSS P podczas ruchu (wolnego rozglądania się w lewo i w prawo).
https://i.ibb.co/ncwQcxj/0d.png

FSR P podczas ruchu.
https://i.ibb.co/gvCP1ZR/0f.png

Dla porównania FSR P przy braku ruchu.
https://i.ibb.co/XYkCSNt/0s.png

Ja polecam tego gościa dodać do ignorowanych . Nie warto odpisywać na jego durne posty bo gość pisze tylko same bzdury i nie warto na nie odpowiadać. 

3 godziny temu, Filas napisał:

Pamiętam jak PCMR lało z konsolarzy bo "telewizory z interpolacją generują laga". :E Ironia losu.

Ale to nadal lag daleki od tego na konsoli. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix. w sumie nie szukałem testów na temat latencji pochodzącej z FG :> Aż se poczytam jak będzie chwila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS rozmyty, FSR poszarpany. Upscalowanie z 720p to  chyba celowo pod tezę.
 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, SebastianFM napisał:

A mi akurat chodziło o jakość skalowania DLSS vs FSR

No to jest co innego i się zgodzę.

10 godzin temu, Phoenix. napisał:

Ja polecam tego gościa dodać do ignorowanych

Przygania kocioł garnkowi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Keken napisał:

DLSS rozmyty, FSR poszarpany. Upscalowanie z 720p to  chyba celowo pod tezę.
 

Skalowanie DLSS ma znacznie lepszą jakość podczas ruchu niż FSR. Co ty wymyślasz, że celowo wybrana taka rozdzielczość i tryb skalowania skoro w 4K FSR Quality też podczas ruchu robi się pikseloza. Trochę oszukane to FSR, na zrzutach ekranu przy braku ruchu wygląda jak natywna a potrafi zejść z jakością dosłownie do rozdzielczości renderowania. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, cichy45 napisał:

Jak w większości gier nie da się wyłączyć TAA to i tak jakość FG dlss vs fsr nie ma znaczenia, bo TAA zrobi z 4K 540p :) 

Ta, od razu 216p. Powodzenia w graniu bez wygładzania krawędzi, nawet na monitorze 24" 4K wygląda to tragicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bezruchu to chyba każdy upscaler wygląda dobrze. Dlatego też wszystkie portale powinny dawać kompilacje z krótkimi zapętlonymi wideo najlepiej skadrowanym na obszar który najbardziej pokazuje różnice.

Teraz, tomcug napisał:

Ta, od razu 216p.

Śmiechy śmiechami, ale już lepiej żeby dali po prostu opcję wyłączenia TAA. Jak ktoś ma zapas wydajności to sobie odpali DLDSR albo zwykłe DSR i będzie mieć lepszy efekt niż z wymuszonym TAA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gry z wymuszonym TAA zazwyczaj są tak zaprojektowane. Jego wymuszone wyłączenie powodowałoby masę artefaktów na drobnych elementach jak rośliny, liście i inne tego typu rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Gry z wymuszonym TAA zazwyczaj są tak zaprojektowane.

Mam tego świadomość. Dlatego chciałbym żeby nie były tak projektowane :E o to mi chodzi. Tak jak w ghost of tsushima dali możliwość wyłączenia TAA i niczego to nie psuje bo gra obsługuje taki tryb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Filas napisał:

Pamiętam jak PCMR lało z konsolarzy bo "telewizory z interpolacją generują laga". :E Ironia losu.

Teraz już nie te czasy, ale "za czasów" PS3 i grania w GT5, wolałem mojego kineskopa 20" niż nowy LCD 42" rodziców bo nawet z wyłączonymi wszystkimi ulepszeniami lag na HDMI był olbrzymi. Nie wiem ile, ale na oko z 250 milisekund :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, cichy45 napisał:

Mam tego świadomość. Dlatego chciałbym żeby nie były tak projektowane :E o to mi chodzi. Tak jak w ghost of tsushima dali możliwość wyłączenia TAA i niczego to nie psuje bo gra obsługuje taki tryb.

Jak to nic nie psuje, ta gra bez AA wygląda jak kupa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, cichy45 napisał:

Śmiechy śmiechami, ale już lepiej żeby dali po prostu opcję wyłączenia TAA. Jak ktoś ma zapas wydajności to sobie odpali DLDSR albo zwykłe DSR i będzie mieć lepszy efekt niż z wymuszonym TAA.

@kadajo ale popatrz co wyżej napisałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem za bardzo, o co ci chodzi. Widać ewidentnie ze gra bez AA ma duże problemy z wyświetlaniem roślinności tak jak pisałem. Program musi mieć własne techniki AA, bo nie każdy ma kartę NV, nie każdy wie co to jest DLDSR czy DSR a ty piszesz jakby to była opcja do walczenia z poziomu gry.

Zresztą zrób sobie test, założę się, że nawet z DLDSR bez AA nadal będą problemy.

Tutaj najlepszą robotę robią skalery DLAA/FSR i XeSS. Ale twórcy tej gry, tworząc ja nie mieli dostępu do takich technologi to musieli użyć czegoś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://imgur.com/a/0GiSXdb aż popatrzyłem na DLAA vs DSR 4x.

Ja tam problemów nie widzę, ale mam kiepski wzrok. Natomiast nie będzie rozmycia w ruchu przy DSR jakie daje TAA i które widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wygląda niby ok, ale to w ruchu jeszcze by trzeba zobaczyć,

Jak masz kiepski wzrok to jak ci przeszkadza rozmycie TAA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, kadajo napisał:

Jak masz kiepski wzrok to jak ci przeszkadza rozmycie TAA.

To wszystko kwestia subiektywna, bo wystarczy że raz zwrócisz na coś uwagę i potem sam fakt że tam to jest już ci psuje zabawę, nawet jak po prostu grasz a nie analizujesz obraz z 10 centymetrów. Podobnie z tzw duszkami na ekranie. Sporo osób nie wie że je w laptopach ma, ale jak już zobaczy to nie mogą z nim żyć, nawet jeśli nie widać go za każdym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. :)

Na tych twoich screenach DLAA wygląda praktycznie tak samo jak DSR a wydajność ma 3x wiekszą :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No ja się nie upieram że trzeba używać DSR i tak dalej i tak dalej. Po prostu według mnie więcej opcji to lepiej dla użytkownika i tyle. Ja sam zwykle wybiorę DLAA zamiast DSR. Ale nie widzę sensu żeby sprzeciwiać się możliwości wyłączenia TAA dla samej zasady "nie bo nie". Z głowy nie podam, ale jest pewnie kilka starszych gierek które mają wymuszone TAA bez opcji DLAA a które by poszły w DSR 4x bez problemu na obecnym sprzęcie ze średniej półki w takim 1440p.

Po prostu większy wybór to lepiej według mnie.

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, cichy45 napisał:

W bezruchu to chyba każdy upscaler wygląda dobrze. Dlatego też wszystkie portale powinny dawać kompilacje z krótkimi zapętlonymi wideo najlepiej skadrowanym na obszar który najbardziej pokazuje różnice.

Śmiechy śmiechami, ale już lepiej żeby dali po prostu opcję wyłączenia TAA. Jak ktoś ma zapas wydajności to sobie odpali DLDSR albo zwykłe DSR i będzie mieć lepszy efekt niż z wymuszonym TAA.

Bzdura, gra z wyłączonym TAA wyglada jak kupa i żadna rozdzielczość tego nie naprawi. 

Statyczne foty to sobie można w tyłek wsadzić, tak samo jak porównywanie DLSS na statycznych zdjęciach 🤣

9 godzin temu, cichy45 napisał:

No ja się nie upieram że trzeba używać DSR i tak dalej i tak dalej. Po prostu według mnie więcej opcji to lepiej dla użytkownika i tyle. Ja sam zwykle wybiorę DLAA zamiast DSR. Ale nie widzę sensu żeby sprzeciwiać się możliwości wyłączenia TAA dla samej zasady "nie bo nie". Z głowy nie podam, ale jest pewnie kilka starszych gierek które mają wymuszone TAA bez opcji DLAA a które by poszły w DSR 4x bez problemu na obecnym sprzęcie ze średniej półki w takim 1440p.

Po prostu większy wybór to lepiej według mnie.

DLAA i mydełko  w ruchu 🤣

Trzeba być naprawdę ślepym zeby ta opcje wybjerac.

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz więcej razy "bzdura" w swoich postach to będziesz mieć bardziej rację :E śmiechu warte te wypociny.

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rób z siebie idioty to może kiedyś twoje posty będą brane pod uwagę ;) Bo póki co wyglada na brak samodzielnego myślenia. A do odpowiedzi jesteś pierwszy  wszędzie. Z braku faktów nie jesteś w stanie nic innego odpisać …

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

"gościu" przecież wyżej pisałeś żeby dodać mnie do ignorowanych, to może to zrobisz, a zamiast tego napinasz się jak guma w wypierdzianych cottonwordach.

To niczemu nie służy i jedynie psuje atmosferę na forum. Widzę praktycznie w każdym wątku gdzie się udzielasz siejesz nieprzyjemną atmosferę. Więc jedynie kto tutaj powinien się zastanowić nad swoim zachowaniem to ty, bo masz wyraźne problemy z tym jak się wypowiada na forum.

Edytowane przez cichy45
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoje wypowiedzi już tyle razy były prostowane, ze nie mam pytań, jak zaczniesz się wypowiadać na poważnie to może ktoś będzie cie brał na poważnie, póki co piszesz tylko głupoty ;) 

Na głupotę jestem uczulony wiec tak będę komentował twoje głupoty ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Phoenix. napisał:

Bzdura, gra z wyłączonym TAA wyglada jak kupa i żadna rozdzielczość tego nie naprawi. 

Z wyłączonym wygląda jak kupa, a z włączonym jak kupa wymieszana z wymiocinami. :E 

TAA to plaga dzisiejszych gier i nawet na palcach jednej ręki nie jestem w stanie wyliczyć tytułów, w których było dobrze zaimplementowane. Na nic się zda 4K itp. jak po włączeniu TAA wszystko się rozmazuje.

Najlepsze obecnie rozwiązanie to DLDSR + DLAA. Lub ewentualnie DLDSR + DLSS/FSR. Tylko że większość zwykłych graczy nie może sobie na to pozwolić, nawet z tym drugim wariantem, bo optymalizacja gier często kuleje. Coraz częściej będą pojawiać się crapy gdzie w natywnej rozdziałce nie ma szans pograć na przeciętnym sprzęcie, bo deweloper będzie wychodził z założenia że każdy ma już DLSS/FSR, więc targetem będzie 70% z 1440p w 60-100 fps i to tyle będzie z kart za kilka tysięcy. :E Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to że większość ludzi nie zwraca uwagi na rozmazany obraz, lub nawet tego nie widzi jak im o tym powiesz.

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...