Skocz do zawartości
Tombycz

NVIDIA RTX 50x0

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie Totek, 3090 jest na tyle wydajna, że 1440p obsłuży i nie trzeba ciąć textur. 16GB wystarczy, ale nie 8/10GB.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Kyle_PL napisał:

Obawiam się, że przy RTX 5xxx nie będzie już takiego ładnego postępu w wydajności/W (wzgl. 4xxx) jaki mieliśmy przy RTX 4xxx  (wzgl. 3xxx). Także te 4xxx mogą dłużej się "dobrze trzymać".

Wystarczy żeby nvidia wydała 5090 który nie będzie tak wyżyłowany jak 4090. 4090 spokojnie mogła mieć TGP jak 3090 czyli 350 W i być ciągle 50-60% wydajniejsza. Może wydadzą 5090 z TGP 300 watów i wzrost wydajności nie będzie rzędu 70% ale efektywność może podskoczyć bardzo mocno. Ciekawe w tej kwestii są przecieki które mówią że 5090 niby tylko 2 sloty ma zajmować. 

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij teraz wyciska się praktycznie wszystkie soki z pudełka.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

"Zakładać można, że NVIDIA może rozwinąć NTC, aby poprawić jakość tekstur. Wydaje się, że będzie to kolejny krok w kierunku rozwoju technologii DLSS. Następnie w DLSS 4 lub DLSS 5 mogłaby pozwolić na ulepszanie – lub nawet tworzenie – wysokiej jakości wersji obiektów o niskiej rozdzielczości."

Więc więcej niż 8 GB na kartach w ciągu kolejnych lat będzie w pełni wystarczające ;-).

Edytowane przez kadajo
Cytowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze 10 lat i te karty będą tworzyły własną wersje obrazu, to będzie koniec remasterow :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Kabor napisał:

"Zakładać można, że NVIDIA może rozwinąć NTC, aby poprawić jakość tekstur. Wydaje się, że będzie to kolejny krok w kierunku rozwoju technologii DLSS. Następnie w DLSS 4 lub DLSS 5 mogłaby pozwolić na ulepszanie – lub nawet tworzenie – wysokiej jakości wersji obiektów o niskiej rozdzielczości."

Więc więcej niż 8 GB na kartach w ciągu kolejnych lat będzie w pełni wystarczające ;-).

I do takiego dlss będzie potrzeba karta z nowymi jednostkami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co generacje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No to ciekawe jak znaczną wymagać jakiejś określonej wydajności tych tensor cores by te funkcję włączyć. Niektórzy będą mieli remastery a drudzy deremastery :E

 

Edytowane przez wii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie prędko standardem będą monitory 4K, skoro karty nie będą potrafiły wygenerować płynnego obrazu bez rozmydlaczy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze będą go potrafiły b.dobrze upskalowac do 4K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zawsze interesowałem się topowymi kartami na premierę, tak teraz jak mam 4090, która w grach w które pykam (4k@120fps) się nudzi - to jaki ja mam widzieć sens zmiany? 

Na 3090 karta chodziła na 100%, ale przy UV i tak było elegancko. Teraz 4090 to chodzi na 50%, fpsy stabilne jak skała. Zmiana na coś mocniejszego nie da mi kompletnie nic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, @lek napisał:

To nie prędko standardem będą monitory 4K, skoro karty nie będą potrafiły wygenerować płynnego obrazu bez rozmydlaczy.

Już dawno potrafią bez żadnych wspomagaczy, problem jest w ludziach i tym że nie potrafią zdjąć kilku detali niżej, pewnie dlatego niektórzy wolą konsole bo tam opcji graficznych wcale nie ma :E 🤣

Edytowane przez Send1N
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale ja np nie chce zdejmować tych kilku detali skoro są to chce mieć grę na maksa, nawet jeśli tej różnicy prawie nie widać. Ale racja problem jest w ludziach tylko nie graczach, a tych którzy zarządzają studiami i którym się nie chce przysiąść do optymalizacji, no bo przecież są techniki upscallingu więc po co się wysilać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukibossss napisał:

Tak jak zawsze interesowałem się topowymi kartami na premierę, tak teraz jak mam 4090, która w grach w które pykam (4k@120fps) się nudzi - to jaki ja mam widzieć sens zmiany? 

Na 3090 karta chodziła na 100%, ale przy UV i tak było elegancko. Teraz 4090 to chodzi na 50%, fpsy stabilne jak skała. Zmiana na coś mocniejszego nie da mi kompletnie nic. 

Bo za wcześniej, poczekaj jeszcze rok. No chyba ze używasz FG to wtedy tłumaczy to "nudzi się".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Send1N napisał:

Już dawno potrafią bez żadnych wspomagaczy, problem jest w ludziach i tym że nie potrafią zdjąć kilku detali niżej, pewnie dlatego niektórzy wolą konsole bo tam opcji graficznych wcale nie ma :E 🤣

Chyba masz na myśli starsze tytuły wymagania gier rosną, a nie stoją w miejscu. Nawet niedopakowane gry na UE5.x pokazują Ci już jakie wymagania będę mieć przyszłe gry. Nawet nie wspominam o szerszym wykorzystaniu RT/PT. Dlatego możesz przeczytać pitolenie, że UE5.x nie został przystosowany do użytkowania w natywnej rozdzielczości :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wole zejść z kilku opcji grając w natywnej rozdzielczości niż używać tych wszystkich technik i upłynniaczy :E mi przykładowo taka 6950xt i to po ostrym uv z przyciętym o -300/400mhz zegarem względem stock wystarcza do 1440p w zupełności więc mając monitor 4k na pewno bym nie narzekał na brak wydajności mając kartę pokroju 7900xtx czy 4080 już nie wspomnę o 4090 :] 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj jak wrócisz na ciemna stronę...

DLSS, FG, PT/RT/ITP

7agk56.gif

😆

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że gry UE5 jakoś cudnie nie skalują się z detalami ;)

O FG nie wspominam to patalogia, ale DLSS potrafi poratować jak dobrze wygląda w danym tytule.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz ogrywam sobie Crysis 2 remastera z DLDSR+DLSS i wygląda mega dobrze.

damn-you.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, lukibossss napisał:

Tak jak zawsze interesowałem się topowymi kartami na premierę, tak teraz jak mam 4090, która w grach w które pykam (4k@120fps) się nudzi - to jaki ja mam widzieć sens zmiany? 

Na 3090 karta chodziła na 100%, ale przy UV i tak było elegancko. Teraz 4090 to chodzi na 50%, fpsy stabilne jak skała. Zmiana na coś mocniejszego nie da mi kompletnie nic. 

Widocznie 5990 to karty już nie dla Ciebie. Topkę bierze od zawsze goniący króliczka pan "4k wszystko_w_prawo_rt&pt".
Ty już złapałeś króliczka. 


 

2 godziny temu, Godlike_(UT) napisał:

No ale ja np nie chce zdejmować tych kilku detali skoro są to chce mieć grę na maksa, nawet jeśli tej różnicy prawie nie widać. (...)

Dziękujemy Ci. Dzięki takiemu podejściu i takim zawodnikom idzie postęp (!) = GPU nigdy nie będzie odpowiednio wydajne = zawsze będzie za słabe. ;) 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, lukibossss napisał:

Tak jak zawsze interesowałem się topowymi kartami na premierę, tak teraz jak mam 4090, która w grach w które pykam (4k@120fps) się nudzi - to jaki ja mam widzieć sens zmiany? 

Na 3090 karta chodziła na 100%, ale przy UV i tak było elegancko. Teraz 4090 to chodzi na 50%, fpsy stabilne jak skała. Zmiana na coś mocniejszego nie da mi kompletnie nic. 

4k na 120fps to chyba tylko w starociach, Unreal 5 kasuje cała aktualną generację kart 😂

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Widocznie 5990 to karty już nie dla Ciebie. Topkę bierze od zawsze goniący króliczka pan "4k wszystko_w_prawo_rt&pt".

Jak się chce pograć w dobrej jakości i to nie najnowsze gry to trzeba. Weźmy przykład wieśka 3 RT. Słaba optymalizacja, że na 4K z RT max trzeba na 4090 używać DLSS Performance i FrameGen żeby mieć płynny obraz >100 FPS. DLSS Performance w 4K ma jeszcze znośną jakość ale dobrze byłoby mieć opcję użycia max tego DLSS Q czyli 1440p rendering. 5090 powinna już pozwolić na płynne ogranie wieśka w 4K albo 3440x1440p bez mocnego DLSS.

A ogrywać wieśka 3 RT bez RT to trochę mija się z celem :)

Edytowane przez cichy45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cichy45 napisał:

Weźmy przykład wieśka 3 RT. Słaba optymalizacja, że na 4K z RT max trzeba na 4090 używać DLSS Performance i FrameGen żeby mieć płynny obraz >100 FPS.

Nie do końca. DLSS Quality owszem. Ale tu dużo proc robi. Bo jak sprawdzałem na 11900K to było w mieście do 18 fps mniej niż na 13900K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to jest porażka - dajesz rt aby był lepszy obraz 🤩 po czym musisz go pogarszać dlssem 💩aby było płynnie....

  • Confused 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...