Skocz do zawartości
Tombycz

NVIDIA RTX 50x0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

RT głównie daje oświetlenie i kolory, a DLSS to już pogarsza powiedzmy same drobne detale. Gra będzie wyglądać dla mnie lepiej z 4K DLSS P + RT niż 4K native bez RT.

Edytowane przez cichy45
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, chreasy napisał:

po czym musisz go pogarszać dlssem

A widzisz to pogorszenie? 

Ah tak, masz AMD więc w ogóle nie używasz RT + DLSS xD 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, cichy45 napisał:

Jak się chce pograć w dobrej jakości i to nie najnowsze gry to trzeba. Weźmy przykład wieśka 3 RT. Słaba optymalizacja, że na 4K z RT max trzeba na 4090 używać DLSS Performance i FrameGen żeby mieć płynny obraz >100 FPS. DLSS Performance w 4K ma jeszcze znośną jakość ale dobrze byłoby mieć opcję użycia max tego DLSS Q czyli 1440p rendering. 5090 powinna już pozwolić na płynne ogranie wieśka w 4K albo 3440x1440p bez mocnego DLSS.

A ogrywać wieśka 3 RT bez RT to trochę mija się z celem :)

To faktycznie 4k zabija wydajność w wieśku. Ja gram w 2560x1440 to z RT i wszystkim na max mam 90-105 fps ale przy samym FG.  DLSS nie muszę stosować 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź ile masz bez FG, pewnie ~60-70.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, someI napisał:

To sprawdź ile masz bez FG, pewnie ~60-70.

Ok 60 właśnie. Z drugiej strony jak mogę używać fg to czemu miałbym tego nie robić przy tym klatkarzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cichy45 napisał:

RT głównie daje oświetlenie i kolory, a DLSS to już pogarsza powiedzmy same drobne detale. Gra będzie wyglądać dla mnie lepiej z 4K DLSS P + RT niż 4K native bez RT.

Po 6 latach na palcach jednej reki można policzyć gry, w których RT/PT faktycznie robi jakąś istotną różnicę jednocześnie zarzynając wydajność na każdym GPU, jakie jest na rynku. I w tych grach DLSS to totalny mus, a jednak DLSS masz wpychany wszędzie na dodatek gry, które albo wcale nie mają RT, albo go i tak uwno widać bez DLSS działają nieprawidłowo, to jest totalna porażka tego, za czym kiedyś stała PCMR.
Ogólnie bawi mnie jak łatwo oddaliście jakość renderowanego obrazu i nie widzicie w tym żadnego problemu kosztem "RT" ale jak gra lekko przytnie to już krucjatę wyprawiacie jakąś, że za mało Vram i inne bzdety.
Ogólnie PCMR jest przezabawne w swoim egoistycznym zachowaniu i ślepą wiarą we wszystko, co się jej wmawia.
Jeszcze parę lat temu nabijaliście się z konsol i ich "checkerboard renderingu" a dziś nie dość ze sami tak gracie dumnie pisząc, że to 4K to jeszcze generujecie sztuczne klatki i cieszycie mordę, jaki to obraz jest super, a nawet lepszy niż natywna.

Komedia :D

  • Like 2
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnięcie beki z konsoli polega na tym, że konsolowcy cały czas od 2006 roku grają w gry 720p 30 fps cinematic experience, tylko że teraz te 720p jest upscalowane do 4K.

Na PCMR możesz sobie upscalować prawda, ale ciągle możesz odpalić natywne 4K i ustawić detalie jakie chcesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, ale ja widzę coraz silniejsza narracje, że bez DLSS to nie ma grania juz, albo jeszcze lepiej ze natywna rozdzielczość to przeżytek i ogólnie kto w ogóle tak gra.

Tak ze "wybór" sam w sobie jeszcze niczego nie oznacza jak ślepo włączasz sobie to wszytko nie sprawdzając nawet jak gra działa bez tego.
A zazwyczaj działa ujowo wiec w pewnym sensie wyboru nie masz. :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to ktoś bardzo młody czytając te główne wątki nv od lat na tym forum to chyba boi się że kompletnie w nic nie zagra i koniec końców kupuje konsole albo pyta się "czy mi pójdzie" mario bros na karcie pokroju rtx 4070 :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie PCMR jaką kartę kupić to nie jest dobry pomysł xD Zawsze przewymiarują :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co się pytać jak zawsze napiszą ze ta najdroższą. :E

Bo te tańsze to zabawki i nie da się na nich grac. :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Send1N napisał:

Ogólnie to ktoś bardzo młody czytając te główne wątki nv od lat na tym forum to chyba boi się że kompletnie w nic nie zagra i koniec końców kupuje konsole albo pyta się "czy mi pójdzie" mario bros na karcie pokroju rtx 4070 :E 

Tutaj rozdzielczość gra bardzo dużą rolę już zmiana z 2160p na 1440p konkretnie obniża wymagania ze strony GPU bez ruszania jakichkolwiek detali ;)

Jak ktoś działa na 2160p to się nie dziw, że potrzebuje bydlecej mocy w obudowie :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

O ile dobrze pamiętam to takie coś już trwa od X Lat to nie gry gonią za sprzętem a odwrotnie i nic się w tej kwestii nie zmienia a pitolenie jest to samo jakby to była nowość :E piszecie coś u UE ze do 4K to nawet 4090 jest za słaba a dokładnie to samo było już w 2006r z crysisem jak najlepsza karta na rynku oferowała 20fps (8800gtx/ultra) w topowej wtedy rodziałce czyli 1280x1024 i dopiero po premierze gtx 280 dało się w miarę komfortowo pograć na full detalach czyli w 35 (teraz na 50-60 narzekają :pimp:)po tym czasie wychodziło sporo gier które aby wymaksować trzeba było czekać na jedną czy nawet dwie generacje wyżej. 

Edit aa zapomniałem jeszcze o far cry z 2004r jeśli chodzi o te bardziej znane tytuły, sytuacja była podobna ;) 

 

Edytowane przez Send1N
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kadajo napisał:

Po 6 latach na palcach jednej reki można policzyć gry, w których RT/PT faktycznie robi jakąś istotną różnicę jednocześnie zarzynając wydajność na każdym GPU, jakie jest na rynku. I w tych grach DLSS to totalny mus, a jednak DLSS masz wpychany wszędzie na dodatek gry, które albo wcale nie mają RT, albo go i tak uwno widać bez DLSS działają nieprawidłowo, to jest totalna porażka tego, za czym kiedyś stała PCMR.
Ogólnie bawi mnie jak łatwo oddaliście jakość renderowanego obrazu i nie widzicie w tym żadnego problemu kosztem "RT" ale jak gra lekko przytnie to już krucjatę wyprawiacie jakąś, że za mało Vram i inne bzdety.
Ogólnie PCMR jest przezabawne w swoim egoistycznym zachowaniu i ślepą wiarą we wszystko, co się jej wmawia.
Jeszcze parę lat temu nabijaliście się z konsol i ich "checkerboard renderingu" a dziś nie dość ze sami tak gracie dumnie pisząc, że to 4K to jeszcze generujecie sztuczne klatki i cieszycie mordę, jaki to obraz jest super, a nawet lepszy niż natywna.

Komedia :D

I tak i nie. Bo co można? Na złość mamie odmrozić sobie uszy?
Mieć "kupione" DLSS i mieć FG i... nie włączać (?) dla zasady?
Gdyby na rynku były karty RTX Z i BEZ tych bajerów i mógłbym świadomie zademonstrować moje niezadowolenie z obrotu sprawy - zagłosować portfelem i opowiedzieć się po którejś ze stron = kupuje RTX ale BEZ bajerów, wtedy OK.
Rozumiem, o czym piszesz. A tak...? Rozmowa akademicka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, galakty napisał:

Pytanie PCMR jaką kartę kupić to nie jest dobry pomysł xD Zawsze przewymiarują :D 

To jak z zasilaczami i poleceniem 1000W do zestawu rtx 4070 + 7800x3d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, kadajo napisał:

Zgadza sie, ale ja widzę coraz silniejsza narracje, że bez DLSS to nie ma grania juz, albo jeszcze lepiej ze natywna rozdzielczość to przeżytek i ogólnie kto w ogóle tak gra.

Bo to uwydatnia jednak WALOR w postaci dużej ilości FPS. Żaba błota się wyrzekała, a gracze, że 30 fps jest OK. Póki nie pomacali 60 fps. I tu kolejna frakcja nr 2. 60 fps to pod korek! Po co mi więcej ?! Póki nie pomaca 120 - 140 fps. ;)
Woli DLSS użyć i FG, aby jednak te 100 fps sobie zapodać. A wypiera się dużej ilości fps tylko ten, kto fizycznie ich nie posmakował. To jest papierek lakmusowy tego, czy jednak dużo fps jest potrzebne. Jak widać jest i z 10 graczy, 8 tego użyje. 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, kadajo napisał:

Tak ze "wybór" sam w sobie jeszcze niczego nie oznacza jak ślepo włączasz sobie to wszytko nie sprawdzając nawet jak gra działa bez tego.

I odwrotnie. To jest bardzo personalna rzecz = odbiór. Tu idzie monitor, wielkość, rozdzielczość, odległość siedzenia od mońka + np. WADA WZROKU.
Ja np. w 90% gier nie widzę fizycznej różnicy jakości DLSSQ vs noDLSS (a w ilości fps już znaczną!). I dlatego bardzo rzadko idę w zaparte, że NIE ma różnicy, a zastępuje to - JA NIE WIDZĘ różnicy. 

 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Phoenix. napisał:

Gownoburza  3 2 1  :rotfl:

 

Przecie to wrzuciłem 2 godziny temu tutaj :E

Ale z ta gównoburzą to racja, ale chyba nikt nie podejmuje walki przez ten upal :E

43 minuty temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

I tak i nie. Bo co można? Na złość mamie odmrozić sobie uszy?
Mieć "kupione" DLSS i mieć FG i... nie włączać (?) dla zasady?
Gdyby na rynku były karty RTX Z i BEZ tych bajerów i mógłbym świadomie zademonstrować moje niezadowolenie z obrotu sprawy - zagłosować portfelem i opowiedzieć się po którejś ze stron = kupuje RTX ale BEZ bajerów, wtedy OK.
Rozumiem, o czym piszesz. A tak...? Rozmowa akademicka...

Nie o to mi chodziło, tylko o wytykanie pewnego zachowania. Ja już mam, szczerze ci powiem w dupie cala ta branże, bo widzę co się z nią dzieje.

39 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

Bo to uwydatnia jednak WALOR w postaci dużej ilości FPS. Żaba błota się wyrzekała, a gracze, że 30 fps jest OK. Póki nie pomacali 60 fps. I tu kolejna frakcja nr 2. 60 fps to pod korek! Po co mi więcej ?! Póki nie pomaca 120 - 140 fps. ;)
Woli DLSS użyć i FG, aby jednak te 100 fps sobie zapodać. A wypiera się dużej ilości fps tylko ten, kto fizycznie ich nie posmakował. To jest papierek lakmusowy tego, czy jednak dużo fps jest potrzebne. Jak widać jest i z 10 graczy, 8 tego użyje. 

Generalizujesz.
Ja tam mogę grac w 30 fps w 60 fps w 120 fps itd. Nie mam czegoś takiego ze MUSZE grac już w 165 FPS bo mam taki monitor. Szczerze to mam na to ogólnie wywalone. I znam wiele osób, które mają podobne zdanie i tez siedza na PC :)

36 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

I odwrotnie. To jest bardzo personalna rzecz = odbiór. Tu idzie monitor, wielkość, rozdzielczość, odległość siedzenia od mońka + np. WADA WZROKU.
Ja np. w 90% gier nie widzę fizycznej różnicy jakości DLSSQ vs noDLSS (a w ilości fps już znaczną!). I dlatego bardzo rzadko idę w zaparte, że NIE ma różnicy, a zastępuje to - JA NIE WIDZĘ różnicy. 

 

Chodziło mi o to ze PCMR przez większość swojego "ŻYCIA" szczyciła się super nieskazitelną jakością obrazu, nawet nie względem konsol, ale ogólnie ;) 

 

Ogólnie chyba już każdy widzi ze odkąd DLSS zaczęto używać na dużą skalę i promować to jakość gier pod względem optymalizacji poleciała na ryj, a czeto DLSS jest potrzebny, żeby 60 fps utrzymać, a nie 120.

I nie wyskakujcie proszę z RTX 4090, bo karta tego pokroju powinna mieć 240 FPS, a nie ledwo 120 i to z FG, jak nie widzicie gdzie to wszystko poszło to ja wam nic na to nie poradzę.

Natomiast jestem pewien ze w któreś generacji walniecie pięścią w stół ze znowu musicie wydać 15-20-25 tys. na kolejne GPU, żeby sobie pograć ledwo 60 fps bez sztucznego generowania obrazu ;)

A tymczasem CEO N już zapowiada ze przyszłe GF jeszcze więcej obrazu będą sobie generowały poprzez AI :E

Dla mnie to wyraznie oznacza ze wszysko zmierza nie w jakosc a "tanisoc" przy jedoczesnym zachowaniu rekordowej marzy dla nich.

To tak jakbym poszedł do fotografa, aby mi zrobił super zdjęcia ze ślubu a on je zrobi nokia n95, a potem podkręci przez AI i jeszcze będzie się tym zachwycał :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, cichy45 napisał:

To jak z zasilaczami i poleceniem 1000W do zestawu rtx 4070 + 7800x3d.

Pod względem zasilania i poboru to oczywiście gruba przesada szczególnie jak ma być nie za drogo. Ale jak ktoś kupuję zasilacz na lata często np. ~10 lat :E To ogólnie warto mocniejszy. A nóż wleci jakiś RTX 4090 czy 5090 z kolejną premierą.
4090 ogólnie spokojnie poleci na dobrym 600-650W z mocnym cpu na luzie :E Ale jest ten myk, że jeśli ktoś chce mieć maksymalnie cichego kompa, to taki mocny zasilacz będzie również pod obciążeniem pracował w trybie pasywnym, nie załączając nawet wentyla, lub ten wentyl będzie się kręcił na mega niskich RPM.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jest wiele zasilaczy w przedziale 650-850w które mogą załączyć normalnie wentylator pod obciążeniem z wykorzystaniem 80-90% całej mocy a i tak reszta kompa pod obciążeniem go zagłuszy chyba że ktoś sprowadza taką 4090 do takiego stanu że działa pasywnie podczas grania i nie ma wentylatorów w obudowie :E  już nie ma co na siłę szukać argumentów ;) 

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba piloci co są przyzwyczajeni do huku silników i siedzą sobie zawsze w słuchawkach z ANC 😆

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie przeanalizowałem ten filmik z HU dotyczący pamięci i doszedłem do następujących wniosków:

Trzy gry w 1440p przekroczyły znacząco 12GB pamięci co może stwarzać dla takich kart teoretycznie problemy, chociaż ja w CP2077 ich nie doświadczyłem, pomimo że gram z wyższej jakości teksturami i innymi modami na poprawę grafiki.
Ale sam Steve podkreślił ze to od gry zależy jak sobie z taka sytuacja poradzi i tutaj potwierdza się to, o czym piszemy od dłuższego czasu to nie wina karty a samej gry jeśli nie potrafi odpowiednio zarządzać pamięcią.

W 4K jedna gra przekroczyła znacząco 16GB co sugeruje ze RTX 4080 nie nadaje się do tej rozdzielczości. Tak jak w przypadku 12GB kart zakładamy dla 1440p

Biorąc jednak pod uwagę rozdzielczość 1440p RTX 4080 powinien sobie radzić sobie wyśmienicie, jest tylko jeden problem, jego cena i to, że karta ta została okrzyknięta najbardziej nieopłacalna tego pokolenia, i choć ceny się ustabilizowały to niestety karty są już z nami ponad 1,5 roku co też wpływa na opłacalność zakupu, pomimo że jeszcze nie ma następcy.

Wyniki oczywiście sugerują ze jeszcze szybciej i więcej potencjalnych problemów będzie z kartami 12GB, ale trzeba pamiętać ze jednocześnie to i tak wolniejsze układy, które się szybciej zestarzeją.

 

Wnioski proszę wyciągnąć samemu jak Nvida pogrywa na wszystkich. A zapowiada się ze seria 5xxx pod tym względem będzie jeszcze gorsza ;)

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasno widać, jeśli ktoś będzie myślał o zakupie karty na 2-3 lata to do 1440p trzeba szukać kart 16GB, a do 4k potrzeba 20GB+. Jeśli NV nie podniesie ilości pamięci to będzie to plucie nam w twarz. 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...