Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

Tombycz

NVIDIA RTX 50x0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ten MSFS to taki bubel optymalizacyjny pod kątem CPU, jak Crysis 1, przy którym podczas ostrej jatki (tam gdzie jest "zaminowana wioska") procesor który ukazał się kilka lat po premierze gry (i5 2400) nadal nie był w stanie zapewnić minimum 60fps. Także RTX 5xxx da radę, natomiast CPU dostępne w tym czasie niekoniecznie poradzą sobie z tym MSFS (przynajmniej w chwili kiedy jest "gęsto").

Edytowane przez Kyle_PL
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1440p nie jest tak źle na X3D + FG, kiedyś myślałem że CPU kupa, a się okazało że mam cache w grze włączony i to powoduje dropy z 90 do 30 FPS XDDD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy czy zapowiedziany 2024 będzie faktycznie lekiem na to wszytko co technicznie 2020 robi źle. :D

Aktualnie nie ma możliwości w MFS utrzymania sensownie wysokiego klatkazu nawet z FG jeśli zależy komuś na maksymalnej jakości grafiki, a jak doda do tego mody to może zapomnieć nawet o 60 FPS... z FG, na lotniskach z dużym natężeniem ruchu lotniczego ITP :D

Dwa dni temu była premiera B777 od PMDG i już ludzie płaczą ze im wydajność siada w simie :E

 

Pamiętajcie, w symulatorach najważniejszy komponent to CPU, a potem GPU, nie odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, Kyle_PL napisał:

Ten MSFS to taki bubel optymalizacyjny pod kątem CPU

Znajdź symulator, który działa lepiej przy takim samym poziomie grafiki. Do gier Open World ciężko porównywać, bo tam jest dużo więcej możliwości optymalizacyjnych, ich mapy są śmiesznie małe a gracz przeważnie porusza się na tyle powoli, że można je sobie wczytywać po kawałeczku.

Problem w tym, że zawsze ciężko ocenić co jest bublem optymalizacyjnym a co ma po prostu wysokie wymagania 😄

Edytowane przez someI
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że w innych jest gorzej, nie zmienia faktu, że ten MS nawet dwóch wątków nie potrafi równo obciążyć na 100%:

a0e4047227276a5b77d7bd90171c533b3d9875f7

... a w chwili premiery był to program oparty na przestarzałym DirectX 11. No ale koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie zabawnie jak powstaną coraz szybsze GPU i w końcu ludzie zaczną mieć problemy z utrzymaniem stabilnego FPS. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Kyle_PL napisał:

To, że w innych jest gorzej, nie zmienia faktu, że ten MS nawet dwóch wątków nie potrafi równo obciążyć na 100%:

Na tym screenie widzę obciążenie CPU rzędu ~50%, to i tak niezły wynik bo reszta to SMT/HT. System i CPU balansuje obciążenie między rdzeniami przerzucając wątki, więc o ile nie użyjesz process lasso, to zobaczysz takie niepełne użycie rdzeni w większości programów. Nawet w Cinebenchu jak mu ustawisz pracę na kilku wątkach zamiast wszystkich 16.

U mnie w grze obciążenie waha się między 20 a 50% CPU. Jakieś pole do poprawy na tym punkcie jest, zobaczymy w FS2024.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W MFS jest jakiś mega krytyczny problem z głównym wątkiem symulatora, bardzo często są sytuacje, że jest on przeciążony i na "czerwono" a CPU się nudzi jak na wakacjach. Nie wiem, o co tam chodzi, ale wiem ze fundamenty MFS 2020 sięgają FSX. Jak ktoś ma potężnego kompa i FSX w bibliotece Steam to niech go ściągnie i zobaczy co tam się dzieje:E, 30 fps to dużo będzie i ten sam problem właśnie widać w MFS2020 :D

Dlatego jestem ciekawy co oni tam zrobili w 2024 ze podobno będzie znaczne lepiej z wykorzystaniem zasobów CPU.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie ruchu lotniczego AI dużo pomaga, tutaj jest chyba największy killer CPU. Jak latasz samemu to gra działa naprawdę płynnie, ale wystarczy ruch AI + zatłoczone lotnisko i zdycha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie pamietam kiedy używałem tego wewnętrznego, bo latam zawsze z FSLTL, pod tym względem radzi sobie znacznie lepiej, ale i tak na ziemi na dużych lotniskach FPS od razu leci na łeb jak tylko pojawia się samoloty. Ale uczciwie trzeba im przyznać, że zrobili kawal roboty i sim działa znacznie lepiej niż 2 czy 4 lata temu.

No i w tym jest problem w MFS2020, aby działał lepiej to wyłącz to nie używaj tego, zmniejsz ustawienia grafiki i nagle robi się lipa, a nie super sim.
Dobrze ze to jest na Xboxach, bo to "zmusza" ich do optymalizacji i kobinowania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, someI napisał:

Na tym screenie widzę obciążenie CPU rzędu ~50%,

... i lepiej nie będzie, skoro jeden wątek już piłuje na 100%. ... patrz Crysis1, gdzie zawsze jak jeden wątek jechał na 100%, to drugi był obciążony tak w 1/3. Na tym właśnie polega nieoptymalne działanie - nie wykorzystuje efektywnie procesora.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.06.2024 o 12:26, Kyle_PL napisał:

Dla mnie gra to jest całość - czyli nie tylko "grywalność", ale też jakość grafiki. Dawno temu przechodziłem Mafia 1 i dzisiaj ta gra już straszy (dawno temu też nie była to rewelacja). Kupiłem Remake i przejdę znowu, bo to dopiero wygląda całościowo jak należy. Także taki remake gry która ma ~20lat, jest jak najbardziej atrakcyjnym rozwiązaniem. Chętnie bym pograł w Need For Speed Underground REMAKE ze zniewalającą grafiką. Ostatnia część, w której nitro nie ładowało się debilnie od poślizgów.

Zgadzam się, że grafika zdecydowanie znaczenie ma i wpływa na odbiór oraz też na grywalność. Ale nie jest to takie proste, że jak grafika ma więcej jakiś-tam elementów czy czegoś to automatycznie gra się lepiej (oczywiście też zależy od osoby).

Lepiej grać w remejki Shadow of the Colossus, Demon's Souls, Final Fantasy VII, MediEvil, Spyro 1-3, Crash N-Sane Trilogy, Legend of Zelda: Link’s Awakening czy Pokemon Silver/Gold.

Albo Age of Empires 2: Definitive Edition, Alan Wake Remastered lub Baldur’s Gate 2: Enhanced Edition.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chodziło mi o to, że jeśli karty przyspieszające obliczanie grafiki czasu rzeczywistego, jak nadchodząca seria RTX 50X0 (5070, 5080, 5090) mają prowadzić do w miarę lubianych przeze mnie gier wyglądających jak po prawej, zamiast jak po lewej, to ja podziękuję i pozostanę przy RTX 3060 oraz starszych grach na wiele wiele lat. Niezależnie od tego co zadecydują inni. Każdy ma swoje sumienie, preferencje i decyzje.

1018289.jpg

Na screenie po lewej Thunder Bluff (stolica taurenów) w Kalimdorze w WoWie. Po prawej jego "fanowski remejk" w Unreal Engine. Wygląda to obrzydliwie, choć jest realistyczniejsze. Jak jakiś skansen w realu, czy coś podobnego, zamiast baśniowe fantasy. Dosłownie zapłaciłbym by gry tak nie wyglądały, zamiast słono płacić by tak wyglądały.

Oto screenshoty oraz concept arty dawnego WoWa (2004-2007):

2e64b87584632d6834e9ed7ed6c89ca3.jpg

425388-landscape-digital-art-Forange-for

1386061162_1346222671_human-mage-by-adam

UEDTvo.jpg

Coraz skromniejsze wzrosty realnej wydajności, połączone ze stagnacją ilości pamięci, wysokimi TDP oraz nieatrakcyjnymi cenami, by zmieniać gry na wzór jakiś przesadnie realistycznych projektów Unreal Engine? Nope, oby do tego nie dochodziło, bo mnie aż mierzi taka ponura perspektywa. Na pewno nie przyłożę ani grosza do tego. Zobaczymy jak pójdzie to w praktyce. Osobiście prognozuję popularność urządzeń podobnych do Steam Decka w gabarytach i kształcie ale coraz mocniejszych w sprzęcie. Akumulatory też będą coraz większą pojemność zawierać, a ekrany OLED 1920x1200 120Hz staną się tanie i dostępne dla każdego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli koncept, kierunek, reżyseria, artyzm, frajda i fajność ustąpią miejsca ilości poligonów/cząsteczek/pikseli/promieni, to czy my na pewno zmierzamy w sensownym kierunku? To taki trochę e-penis - "Mam RTX 5090 Ti z 150 teraflops, 1.7 TB/s oraz 32 GB VRAM!". No i co z tego? Niekoniecznie wiele pożytecznego czy nawet fajnego. Z pewnością będzie koszt zakupu i prądu. Albo czy wrzucanie w neta wincyj obrazków czy tekstów wygenerowanych machine learning prowadzi do postępu? Chyba nie.

Poniżej World of Warcraft w 2024 w praktyce, jakby kogoś to interesowały. I nie, tak gra wcale nie śmiga na byle złomie. No chyba że wersja Classic.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co ma WoWa wspólnego z realistycznymi grami które w przyszłości mają mieć PT? :E Przecież bez wyjątku 99% osób wolałoby zagrać w Alan Wake ze wszystkimi bajerami niż w WoWa patrząc na grafikę, a Alan Wake oprócz grafiki ma miodny gameplay. Masz duży problem bo żyjesz w swojej baśniowej bańce gdzie próbujesz przekonać że Steam Deck to przyszłość bo liczy się grywalność :E 

35 minut temu, Thimedes napisał:

Jeśli koncept, kierunek, reżyseria, artyzm, frajda i fajność ustąpią miejsca ilości poligonów/cząsteczek/pikseli/promieni, to czy my na pewno zmierzamy w sensownym kierunku?

Tak. Bo 98% osób jara bardziej ultra realistyczna grafika. WoW ma śmieciową grafikę, ale nadrabia tym że jest WoWem. 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kij tam z grafiką - w wowie największą robotę robiła muzyka. 14 lat w to nie grałem, a wystarczy, że zamknę patrzałki i na zawołanie se mogę odtworzyć w czerepie 3/4 soundtracku z podstawki, tbc i wotlk :szczerbaty:.

Edytowane przez Kelam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc cena/wydajność/dostępność

Bardziej ciekawi co za nowe techniki wrzucą. Te generacja klatek dużą różnicę robi na rtx4xxx?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak FG potrafi dodac po 60fps-70fps to tak duza robi roznice ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pod warunkiem że natywnie karta zrobi te 45 klatek co najmniej. Jak grałem na 30fps i odpaliłem FG to gra sie słabo. Generator można traktować jako takie podbicie klatkarzu, przydatne by wymaksować FPS pod monitor 144hz, mając te 60FPS (z dlss czy tam bez, już nieważne) można sobie zrobić grubo ponad 100 i w takim zastosowaniu ma to sens. 

Ja liczę, że wejdzie jakieś nowe FG czy dlss przy okazji rtx5000, wtedy cena starej Ady ma szansę spaść. Jak tak się nie stanie to dalej może być cienko.

Edytowane przez T0TEK
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w co bym musial grac zebym mial 30fps bazowe, we wszstko w co obecnie gram to gra robi po ok 100fps bazowe z palcem w nosie. Pomijam gry z PT ale tam DLSS ladnie podciaga bazowy fps.

Zeby uzywac FG przy 30-45fps to trzeba byc masochista :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie wedle was założenia wydajności RTX 5090  względem  RTX 4090 ?  będzie  bite 50%  więcej fps w każdej grze ? czy więcej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

~40% średnio w rastrze, tak mi się śniło ostatniej nocy :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle, ze bedzie wiecej jesli tak mocno podbija ilosc SM.

30%-40% to ja licze z 4080 na 5080 bez podbica SM i to jest całkiem realne.

Skok w RT zapewne bedzie 2x lub wiekszy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Limity mocy dużo chyba nie podbiją? Gdzieś większe oszczędności w porównaniu do poprzednika? Zobaczymy ale i 30% zrobi różnice w długości słupków i w końcu może będzie 4k na rok z suwakami w prawo :E

 

Pytanie w czym :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

600W niby i na jednym 12vhpwr pociągnie :E Zawsze mogą dać dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • To już pora na wpisywanie... "Byłem tu - Waldek z Ciechanowa"? 
    • W sumie 32"(321UPX) jest większa to pewnie dlatego nie widać zasilającego ewentualnie jest inny. Tutaj dołączyli z taką krótką końcówką. Całe sterowanie matrycy to wszystko na pewno jest od Samsunga i lub zrobione na zlecenie Samsunga. Resztę flaków to też dla nich ktoś pewnie zrobił. Może w tych tańszych modelach od MSI przyoszczędzono jeszcze bardziej i mają jeszcze większą tendencje do hałasowania. U mnie wszystko jest ustawione max agresywnie w opcjach od wypalania i mam włączone wyłączanie ekranu po 3min bez aktywności. Tak opcja 16h o to chodziło inaczej będzie Ci wyskakiwała plansza co 4h. Jak nie wyczyści po wyłączeniu np. odetniesz zasilanie to i tak Cię zmusi na siłę po 16h  To akurat jest dobre dla niepełnosprytnych.
    • Myślałem, że się doczekam swojego 20-lecia na forum(maj 2026) a tu nagle decyzja o zamknięciu. Spodziewałem się tego ale nie tak z buta. 
    • @sideband No właśnie nie wiem którą opcję wybrać, ale dałem Adobe RGB. Mówisz, że sRGB powinno być lepsze?  Na ten moment to mnie oczy bolą, a mam chyba z jasność ustawioną na 10, ale ja mam to nisko na wszystkich monitorach. No faktycznie, nowy soft ma opcję wyłączenia ten diody power on. No w sumie racja... Nie wiem czemu mi jakoś MSi się nagle powaliło z LG Pytanie czy MSi ma w pełni swoją elektronikę poza panelem czy też nie. Ciekawe jest to, że taki Acer czy nawet Xiaomi potrafią mieć bezgłośne cewki, a takie też LG i jak widać MSi już nie... Ogólnie każde jedno LG które miałem w łapach cewkami grało. Acerów czy Xiaomi mi przez łapy przeszło dużo, bo paraolimpiada pikselowo paprochowa. Sprawdzałem u siebie, to z jakiegoś powodu jak miałem poniżej 240Hz to wyje, ale o dziwo nie na białym, a czarnym tle czy nawet ciemnych scenach podczas filmu. Zobacze jak to będzie w grach jak klatki ograniczę do np 70 czy 90. Akurat używam dłuższe kable niż oryginalne i tutaj zarówno zasilający a tym bardziej DP mocno odstaje czego by nie robił.   Powiadomienie o ochronie, a więc pewnie to co mówisz mam automatyczne, a więc zakładam 4h. Druga opcja to  Używ.> 16hodz,. Wykrywanie statyczne, wykrywanie wielu logo, wykrywanie paska zadań wygrywaniegranicy mam wszystko domyślnie na off. Ciekawe jak dużo te opcje pomagają i czy nie są jakieś upierdliwe po włączeniu. U mnie bardzo dużo, to właśnie praca na przeglądarce. Jaki sam posiadasz monitor? Chociaż przypuszczam, że trochę mogłeś ich przerobić
    • Zostawiam wpis i ja dla internetowych archeologów, ciekawy rozdział w życiu
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...