Skocz do zawartości
krzysiak

Zwrot płyty przez kupującego

Rekomendowane odpowiedzi

No i tym razem mnie dopadło...ale do rzeczy.

Myk jest taki, że ponad tydzień temu sprzedałem na allegro mobo (MSI pro z690-a DDR4). Do końca sprawne - mniej więcej do połowy września śmigała z moim 12600kf, jeszcze przed zawiezieniem do paczkomatu sprawdzałem je na 12100 którego miałem pod ręką. Płyta miała wadę o której napisałem i wrzuciłem foto (złamany pin w gnieździe USB na panel obudowy) która nie miała wpływu na samo jej działanie (było już tak od przynajmniej roku). Teraz po 7 dniach od odbioru gość pisze, że rzekomo nie działa z jego 13700k (świeci dioda CPU) i chce dokonać zwrot. Gdy zasugerowałem, że być może to on zepsuł, prześmiewczo tylko odpisał iż może zwrócić bo jest niesprawna przecież (nie ustosunkowując się do mojej sugestii). Nie chodzi o nic bo te 550zł mnie nie zbawi, ale nie lubię być robiony w balona, że sprzedaje coś co działa (o wadach kupujący jest poinformowany), on przez tydzień coś z tym modzi i mi nagle pisze iż nie działa i chce oddać.

Jak to dalej ugryźć ewentualnie?

 

 

Edit

Zapomniałem napisać wczoraj, że w ogłoszeniu była wyłączona rękojmia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/zwrot-i-reklamacja-towarow-zakupionych-na-allegro-lokalnie-Lvwb9aoaVUg

Możesz jako osoba prywatna odmówić zwrotu, do tego jak w ogłoszeniu miałeś, ze "brak zwrotu" to niech sie buja.

Edytowane przez @lek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, @lek napisał:

Możesz jako osoba prywatna odmówić zwrotu, do tego jak w ogłoszeniu miałeś, ze "brak zwrotu" to niech sie buja.

No nie, jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotu w terminie 14 dni bez podania przyczyny, ale reklamację (popsuło się, nie działa) już musisz rozpatrzyć. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz mu że niech wyśle, jak sprawdzisz i będzie działać to oddasz kasę jak sprawdzisz i nie będzie działać to płaci za przesyłkę i dostanie ją z powrotem 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem, ewentualnie jeszcze mogę spróbować mu ją zgłosić w morelkach na gwarę jeśli faktycznie jest walnięta (ma jeszcze ponad rok), tylko nie wiem jak sie ustosunkują do tego pinu usb i czy przez niego nie odrzucą.

Ten 13700k też niby x czasu temu działał, bo też nie jest nowy, także może się okazac, że on walnięty jest... może też właśnie teraz kogoś molestuje przez allegro o zwrot kasy za niego :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, krzysiak napisał:

Ten 13700k też niby x czasu temu działał, bo też nie jest nowy, także może się okazac, że on walnięty jest

Nagrywałeś filmik telefonem, podczas testu 12100  u siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie ale nie trzeba dla 13th gen zaktualizować biosa?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby twierdzi, że zaktualizował przez flashback.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie ma 100% pewności, że aktualizacja sie powiodła dlatego że nie miał jak tego fizycznie sprawdzić

  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, AndyLau napisał:

Nagrywałeś filmik telefonem, podczas testu 12100  u siebie?

Właśnie nie, bo mi się spieszyło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, krzysiak napisał:

Niby twierdzi, że zaktualizował przez flashback.

Typek będzie kręcił/kombinował. 

 

3 minuty temu, krzysiak napisał:

Właśnie nie, bo mi się spieszyło...

Gdybyś zrobił filmik, zaorałbyś gościa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, krzysiak napisał:

Niby twierdzi, że zaktualizował przez flashback.

No i mógł uwalić płytę   jak źle to zrobił   .... także  sorry  ,ale ja bym się  nie godził na żadne zwroty ,naprawy i reklamacje  .

Po pierwsze jak  otrzymał płytę to ją  sprawdził  od razu  i jak by coś  było nie tak  to by do zgłosił od razu ewentualnie na drugi dzien   i wtedy ok można założyć ze mówi prawdę  .

Ale po siedmiu dniach ciszy  ,nagle płyta nie działa  to mógł z nią zrobić wszystko

https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/sprzedaz-w-internecie-jako-osoba-prywatna-czy-musze-przyjac-zwrot

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, raiders napisał:

No i mógł uwalić płytę   jak źle to zrobił   .... także  sorry  ,ale ja bym się  nie godził na żadne zwroty ,naprawy i reklamacje  .

Tu bardziej zastanawiam się nad tym czy allegro (które jak wiemy zawsze broni kupującego) nie zwróci mu kasy i nie będzie mnie za to ścigać, przez co zostanę bez płyty i pieniędzy. Nigdy nie byłem w tej sytuacji, bo zawsze trafiałem na uczciwych kupujących, więc nie wiem jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, AndyLau napisał:

Gdybyś zrobił filmik, zaorałbyś gościa. 

Nikogo by nie zaorał, bo jak coś kupisz i zepsuje się po tygodniu, to możesz to reklamować z tytułu niezgodności z umową i tyle. Od osoby prywatnej czy firmy, nie ma znaczenia, o ile sprzedający nie wyłączył rękojmi... tylko to wyłączenie też jest nieważne jeśli wada została zatajona.

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/kupujacy-na-allegro-lokalnie-chce-zlozyc-reklamacje-jakie-mam-prawa-i-obowiazki-jako-sprzedajacy-qzR7M33boT2

Płytę trzeba odebrać od gościa, jeśli faktycznie okaże się niesprawna to po prostu odesłać na gwarancję, skoro jeszcze jest ważna. I po prostu pośredniczyć w naprawie.

Chyba, że ewidentnie od razu widać, że jest coś uwalone, skrzywione piny itp czego nie było przy sprzedaży, no to sorry,  problem kupującego. Tak samo jeśli płyta okaże się od razu sprawna, no to wtedy nie zwracać mu pieniędzy, tylko odesłać od razu na wskazany adres, na koszt odbiorcy. :)

 

Edytowane przez someI
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, someI napisał:

bo jak coś kupisz i zepsuje się po tygodniu,

Mówimy o konkretnym przypadku płyty głównej, a nie o czymś. Facet dostał sprzęt i po tygodniu nie działa/zepsuł. Gdyby była uwalona w transporcie, od razu to widać. Myślę, że  kupującego aktualizacja Biosu dla procesora 13 generacji, zwyczajnie przerosła. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że będzie sprawna. Ale nie zmienia to faktu, że jeśli będzie niesprawna, to filmik, że przecież działała tydzień temu, jest w tej sytuacji nic nie wart.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, someI napisał:

Ale nie zmienia to faktu, że jeśli będzie niesprawna,

Dla kupującego, który stanie okoniem, bo nie potrafi dokonać aktualizacji Biosu?  Załóżmy, wraca płyta, idzie do serwisu producenta, ten stwierdza, brak usterki = kupujący jest idiotą?

 

4 godziny temu, krzysiak napisał:

ją zgłosić w morelkach na gwarę jeśli faktycznie jest walnięta (ma jeszcze ponad rok)

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź masz w moim poprzednim poście, może najpierw przeczytaj.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, someI napisał:

Odpowiedź masz w moim poprzednim poście, może najpierw przeczytaj.

Zadaj sobie trud i przeczytaj, co wyżej napisałem. Bez odbioru. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ona jest na gwarancji w morele? To bym się wypiął na tego gościa... :P

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupującemu można zasugerować, żeby reklamował bezpośrednio w Morele jeśli uważa, że jest zepsuta, bo Ty też odeślesz do serwisu, tylko potrwa to dłużej :D

Może gostek faktycznie liczy, że odeśle i od razu dostanie kasę z powrotem, to tak nie działa.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po propozycji że zgłoszę ją w morelkach żeby kurier odebrał od niego (mnie łatwiej z aplikacji) cisza, także mam wrażenie że faktycznie gość kombinuje :E

31 minut temu, gret napisał:

Ona jest na gwarancji w morele? To bym się wypiął na tego gościa... :P

Tak, o czym informowałem w ogłoszeniu i nawet dostał kopię faktury zakupu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ma sprzęt na gwarancji w sklepie, co on od Ciebie chce? :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie zadziałał z 13700k :E Bo innego wytłumaczenia nie mam :E

 

Zapytałem gościa, czy w ogóle zmienił nazwę pliku z biosem, bo z tego co pamiętam trzeba to zrobić przy flashback...nie odpisał oczywiście.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@krzysiakPierwsza rzecz jak ktoś się rzuca mówi coś o jakiś zwrotach można go wysłać na drzewo. Ma paść oficjalnie słowo reklamacja z tytułu rękojmi i ma być pismo. Ja już miałem z 4-5 spornych sytuacji gdzie byłem wyzywany od oszustów na dzień dobry a kiedy to wysłałem fotki i filmy zrobione przed wysyłką to wyzwisk było jeszcze więcej. Ani w jednym zdaniu nie padło słowo reklamacja itp. więc olewam takich delikwentów.

Sprzedałem owijki tenisowe a gościu po dwóch dniach wysłał zdjęcie swojej starej owijki, która grał przez rok z opisem, że to owijka ode mnie i zniszczyła się po 5 minutach gry. Jak powiedziałem, że zareklamuje owijki u sprzedawcy na allegro to nagle uciekł w popłochu i już więcej się nie odezwał.

Edytowane przez lokiju
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...