Skocz do zawartości
Astec

Niskie FPS-y w Forzy Motorsport na RTX 4070

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś spojrzy na screena i powie co tu może być nie tak. V-Sync ustawiony na 100,  rozdzielczość 1440p, mieszanka ustawień średnio-wysokich, bez RT, z DLLS na zrównoważonym. Jak widzicie do 100 FPS troche brakuje i to mimo nie pełnego użycia karty graficznej (tylko 56%). Procesor też ma duży zapas (użycie 28%). Wogóle wygląda jakby karta pracowała na pół gwizdka. Tylko czemu nie może zapewnić tych 100 FPS-ów jeśli do kresu jej możliwości jest jeszcze daleka droga?

IMG_20231202_061746.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Stachu1984 napisał:

Podaj swoją konfigurację.

No tak, zapomniałem o najważniejszym...

Ryzen 5 7600X, 32 GB 5600M/T CL36, Lexar NM790, 4070, MSI A850G PCIE 5.0, B650 Aorus Elite.

Edytowane przez Astec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Astec napisał:

Może ktoś spojrzy na screena i powie co tu może być nie tak. V-Sync ustawiony na 100,

Po prostu karta (ew. procesor) nie wyrabia (są spadki miejscami poniżej 100).

Instrukcja ustawiania stałego fps w grze by @Kyle_PL :

Wyłącz Vsync do testów. Odpal pomiar i popatrz jaki jest minimalny* fps. Jeśli ten minimalny fps jest niższy od oczekiwanego, to obniż ustawienia grafiki, by podnieść fps. Po osiągnięciu minimalnego fps na poziomie na jakim chcesz mieć stały, dopiero włączasz Vsync + radzę dorzucić limiter fps na wartość równą częstotliwości odświeżania/na wartość równą stałemu fps.

* - patrz raczej na wskaźnik odświeżany w czasie rzeczywistym, bo wskazania min fps przez wbudowany benchmark, czasem są od czapy, bo bench mierzy w niektórych grach np. jak się jeszcze coś wczytuje

Przykład praktyczny: chcesz mieć stałe 100fps.

1) wyłączasz vsync i tak długo testujesz grę zmieniajac ustawienia, aż MINIMALNY fps będzie nie niższy niż 100fps

2) po osiągnięciu minimalnego fps 100 (lub więcej, ale nie mniej), ustawiasz w sterownikach Vsync na włączony + oba limitery fps u nVidii w sterownikach na 100.

ps. vsync w grze i ew. limitery w grze można dać na off, skoro sterujesz z poziomu sterownika

ps2. oczywiście dla tych osiągniętych stałych 100fps, odświeżanie monitora ustawiasz na stałe 100Hz

Edytowane przez Kyle_PL
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa FM to nie jest wybitnie zoptymalizowana wiec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kyle_PL napisał:

Po prostu karta (ew. procesor) nie wyrabia (są spadki miejscami poniżej 100).

Instrukcja ustawiania stałego fps w grze by @Kyle_PL :

Wyłącz Vsync do testów. Odpal pomiar i popatrz jaki jest minimalny* fps. Jeśli ten minimalny fps jest niższy od oczekiwanego, to obniż ustawienia grafiki, by podnieść fps. Po osiągnięciu minimalnego fps na poziomie na jakim chcesz mieć stały, dopiero włączasz Vsync + radzę dorzucić limiter fps na wartość równą częstotliwości odświeżania/na wartość równą stałemu fps.

* - patrz raczej na wskaźnik odświeżany w czasie rzeczywistym, bo wskazania min fps przez wbudowany benchmark, czasem są od czapy, bo bench mierzy w niektórych grach np. jak się jeszcze coś wczytuje

Przykład praktyczny: chcesz mieć stałe 100fps.

1) wyłączasz vsync i tak długo testujesz grę zmieniajac ustawienia, aż MINIMALNY fps będzie nie niższy niż 100fps

2) po osiągnięciu minimalnego fps 100 (lub więcej, ale nie mniej), ustawiasz w sterownikach Vsync na włączony + oba limitery fps u nVidii w sterownikach na 100.

ps. vsync w grze i ew. limitery w grze można dać na off, skoro sterujesz z poziomu sterownika

ps2. oczywiście dla tych osiągniętych stałych 100fps, odświeżanie monitora ustawiasz na stałe 100Hz

Dzięki za radę. Sposób podobny do mojego, którego stosuje od pewnego czasu. Tylko jedna kwestia mnie zastanawia. W innych grach zawsze miałem tak, że karta pracuje na 99%, ale nie może zapewnić FPS-ów równych V-Sync, a na drugim biegunie jest nie pełne użycie karty, gdyż już przy niższych wartościach użycia generowane są FPS=V-Sync. Chyba winna jest optymalizacja Forzy albo silnik gdy, ale raczej nie sama czysta wydajność zapewniana przez GPU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre gry działają przy Vsync tak, że jak GPU nie jest w stanie wydolić 100fps (@100Hz Vsync, tylko powiedzmy hipotetycznie 90fps) to fps spada równo do 50% odświeżania, czyli w tym przypadku do 50fps a nie do 90fps, więc użycie karty będzie znacznie poniżej 100%, pomimo że to ona nie wyrabia. Taki paradoksik. Chyba w Alien Isolation takie zjawisko widziałem, ale takich gier jest sporo.

Z tego powodu jak chcemy się bawić przy prawdziwie stałym fps z Vsync, to trzeba solidnie poszukać minimalnego FPS (poszukiwania robimy bez Vsync) i tak wszystko poustawiać, by ten minimalny znaleziony bez Vsync nie był niższy od naszego docelowego stałego fps, którego będziemy oczekiwać przy vsync.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Kyle_PL napisał:

Niektóre gry działają przy Vsync tak, że jak GPU nie jest w stanie wydolić 100fps (@100Hz Vsync, tylko powiedzmy hipotetycznie 90fps) to fps spada równo do 50%, czyli w tym przypadku do 50fps a nie do 90fps, więc użycie karty będzie znacznie poniżej 100%, pomimo że to ona nie wyrabia. Taki paradoksik. Chyba w Alien Isolation takie zjawisko widziałem, ale takich gier jest sporo.

Nie znałem takiego mechanizmu, ale już rozumiem. Muszę po prostu poszukać optymalnych ustawień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyłem detale na niskie z niewielką domieszką średnich i choć same FPS są trochę lepsze to pozostałe parametry się pogorszyły. Nie rozumiem tego kompletnie. Ja wiem, że nie mam 7950X3D i 4090, ale wydaje mi się, że 100 klatek w średnio-półkowym 7600X i 4070 powinno być osiągalne. Są dwie opcje. 

1. Kończy się wydajność jednego rdzenia CPU, ale przy 14% użycia to mało prawdopodobne.

2. Dzieje się coś z zegarami karty graficznej. Spadają do poziomu 1740 MHz, a to chyba 1000 MHz za mało niż maksymalne taktowanie GPU. Mogę jakoś wymusić maksymalne zegary karty non-stop? 

Jeśli ten trop nie jest trafiony to ja już nie wiem co jest nie tak.

forza-min.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Astec napisał:

1. Kończy się wydajność jednego rdzenia CPU, ale przy 14% użycia to mało prawdopodobne.

Właśnie to jest ten objaw, 14% dotyczy całego cpu. 

Czy RAM jest dobrze poustawiany? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś dziala w tle?  Twórcy wszelkiego syfu typu minery, są coraz sprytniejsi. Po co zabierać komuś 0,5% mocy kompa, bo inaczej zauważy, jak można napisać trojana tak, żeby np. kopał przy większym użyciu proca, np. w grach?

Masz sprzęt dobrany OK i jesteś na forum tutaj, więc ta rada nie będzie trafna, ale się nie obrażaj za to, że to rada dla początkujących - sprawdź czy pamięć działa w trybie dual-channel i czy nie ustawiłeś jej czasem tak, że niby działa stabilnie, ale niestety w rzeczywistości np. niby działa, ale podpiera się korygowaniem błędów, przez co wydajność spada. 

W dalszej kolejności sprawdź zegary i GPU i CPU, w poszukiwaniu dziwnych spadków. 

Na sam koniec pogoogluj czy ktoś nie miał podobnych problemów z tą grą. 

Możesz też spawdzić na innych grach. Forza Horizon 4 dla przykładu, nie powinna mieć problemu z trzymaniem 100fps na tym sprzęcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pioy napisał:

Właśnie to jest ten objaw, 14% dotyczy całego cpu. 

Czy RAM jest dobrze poustawiany? 

RAM działa w EXPO, manualnie nic nie ustawiałem. Teraz jest 5600M/T i 36 CL i od początku tak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Ronson napisał:

Może coś dziala w tle?  Twórcy wszelkiego syfu typu minery, są coraz sprytniejsi. Po co zabierać komuś 0,5% mocy kompa, bo inaczej zauważy, jak można napisać trojana tak, żeby np. kopał przy większym użyciu proca, np. w grach?

Masz sprzęt dobrany OK i jesteś na forum tutaj, więc ta rada nie będzie trafna, ale się nie obrażaj za to, że to rada dla początkujących - sprawdź czy pamięć działa w trybie dual-channel i czy nie ustawiłeś jej czasem tak, że niby działa stabilnie, ale niestety w rzeczywistości np. niby działa, ale podpiera się korygowaniem błędów, przez co wydajność spada. 

W dalszej kolejności sprawdź zegary i GPU i CPU, w poszukiwaniu dziwnych spadków. 

Na sam koniec pogoogluj czy ktoś nie miał podobnych problemów z tą grą. 

Możesz też spawdzić na innych grach. Forza Horizon 4 dla przykładu, nie powinna mieć problemu z trzymaniem 100fps na tym sprzęcie

Antywirus wykryje tego minera? Jeśli tak to niedawno robiłem pełne skanowanie systemu i nic nie znalazło. RAM działa w EXPO w dualu. A co do zegarów to CPU trzyma stabilnie 5.3-54 GHz, za to zegary GPU "lecą na łeb na szyję" i to tu bym upatrywał problemów. Przez 95% gra trzyma te 100 FPS, ale gdy już spada to mogę zauważyć, że zegary GPU są bardzo nisko tj. 1740 MHz. Pamiętam, że kiedyś na Radeonach był podobny  problem co wiązało się z problemami z wydajnością.

Jestem świeżo po przesiadce z 3070 na 4070 i wydaje mi się, że na 3070 zegary nie spadały, aż tak nisko, ale generalnie problem ze spadkami również występował. 

Edytowane przez Astec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załóż może temat w dziale bezpieczeństwo, tam zrób logi, a ktoś zerknie czy jakiegoś dziadostwa nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przerzucanie logów i 3 antytrojany nic nie pomogły. Problem za to znknął gdy... napisałem po angielsku do znajomego, że mi Chrome odpala procesy typu Remote Host i  CMD.EXE

Napisałem i...

na drugi dzień się przestało odpalać. A próbowałem wcześniej 3 tygodnie z tym walczyć.
 

Jak też nie możesz nic znaleźć i PO USUNIĘCIU innych potencjalnych przyczyn jak inn wersja sterowników lub np. MSI Afterburner w tle, może po prostu odepnij wszystko i postaw system na czysto na osobnym SSD dla testu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje raport sytuacyjny...

Do celów testowych ustawiłem V-Sync na 144, przy nisko-średnich ustawieniach graficznych. Użycie GPU około 60%, zegary trzymały się już blisko maksymalnego boosta. Użycie procesora to kilkanaście, góra 30%. FPS wahały się od powiedzmy okolic stu do nawet 144. Wydaje mi się, że CPU (przypominam 7600X) nie jest w stanie wykarmić 4070 i to nawet w 1440p. Poprostu okolice 100 FPS to maksimum wydajności tego procesora (w pewnych scenariuszach). Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Niestety nie wiem jak wygląda przyrost FPS względem 3070, bo niestety nie zapisały mi się screeny z benchmarka tejże karty. Także szkoda. Pobrałem nowsze sterowniki, coś "pogmerałem" w ustawieniach i chyba jest lepiej. Przynajmniej pogodziłem się z myślą, że mój CPU jest troszkę za słaby i zacząłem mniej zwracać uwagę na spadki płynności animacji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • No ja zawsze widziałem na forum, że jak ktoś pytał czy AF musi działać do OC / UV to zawsze odpowiedz padała: TAK.    Dlatego napisałem post bo jak się okazało to nie musi.  Co do nowej krzywej wentylatorów to też jest w opisie teh funkcji, że będzie ją trzymać.  Nie wiem od kiedy jest ta funkcja ale to świetnie, że jest.     
    • To chyba musiałeś coś źle zrozumieć MSI AF nie musi działać w tle by trzymało ustawienia taktów i napięcia. Co innego ustawienia nowej krzywej dla wentylatora, ale jest też nowy tryb na którym też nie musi działać w tle tylko to nie działa na każdej karcie. 
    • Jeśli nie zależy ci na odpaleniu od strzała tylko chcesz kręcić to wybierz moduły 6400CL32, niezależnie od producenta najczęściej siedzą tam Hynixy A-die.
    • Dziś pierwszy raz zająłem się UV karty. Zawsze czytałem, że MSI Afterburner musi działać w tle, aby ustawienia się trzymały, musi startować razem z systemem itp.   Nie wiem czy akurat miałem pecha i tylko na takie posty trafiałem, nie wiem czy może to się pojawiło niedawno, ale jak sobie właczycie ten program to w prawym górnym rogu obok ikonki minimalizuj / zamknij jest ikonka windowsa która włącza funckję, że program nie musi działać w tle, a zmiany które w nim dokonaliście obowiązują i karta działa według tego co naklikaliście w programie.   Może to jakiś drobny moduł programu tylko działa bo w menedzerze nie widzę MSI aktywnego, może wstrzykuje ustawienia i się wyłączą, nie wiem, ale fakt jest taki, że po OC / UV karty, dzięki tej funkcji program nie musi być non stop włączony, a karta operuje na custom ustawieniach.      Piszę to bo do mnie wcześniej taka inforacja nie dotarła i nie wiem do kogo jeszcze i może się męczycie ze zbędnym programikiem w tle, który zabiera te 0,1% mocy procka i garstkę RAMu  
    • Walka z Bestią bardzo satysfakcjonująca. Fabuła w dalszym ciągu mnie zadziwia.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...