Skocz do zawartości
Lameismyname

RTX 4060 undervolting - ma to sens?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy. Kupiłem RTX 4060 mając powoli w głowie upgrade PC pod kątem energooszczędności.
W dalszym planie zapewne będzie zmiana platformy na AM5 z prockiem pokroju Ryzen 5 7500f (65W TDP).
Grunt to zachowanie przyzwoitej wydajności przy możliwie niskim poborze.

Czy Undervolting RTX 4060 ma waszym zdaniem jakiś sens?
Jeżeli tak, to jakie wartości polecacie jako start do UV? (spotkałem się z sugestią Rdzeń 2550MHz 900mV, VRAM +800, power/temp. limit na maksa).
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, 900mV, okolice 2550-2600mhz. Co do CPU to Intele mają mniejszy pobór prądu w idle. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Smogsmok W intelach odrzucają mnie sztuczne zmiany socketów i dane mobo na 2 generacje (w praktyce 1,5 bo co druga wygląda jak jakiś kosmetyczny refresh).
Co do UV 4060 wstępnie próbowałem ustawienia 2550MHz 900mV, Heaven benchmark pokazywał spadek FPS o 40-50 (tak z 450 do 400), nie wiem jak w realnych grach.
Może się pobawię jak będę miał więcej czasu, chociaż przy tak cichej, chłodnej i kulturalnej pod względem cewek karcie to chyba bardziej sztuka dla sztuki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lameismyname napisał:

Czy Undervolting RTX 4060 ma waszym zdaniem jakiś sens?

To trochę jakby zapytać, czy "OC ma sens". Ten co podkręca, powie TAK, ten co nie podkręca, powie NIE.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobną rozkmine miałem przy 4070. Karta na stocku chłodna,cicha i max 200w. Jednak wrzuciłem delikatne uv głównie po to żeby zachować w grach wysoki stabilny zegar i żeby karta nie dobijała do powerlimitu. Przy okazji te 20-30w mniej w grach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lameismyname napisał:

Grunt to zachowanie przyzwoitej wydajności przy możliwie niskim poborze.

Interesują Cię więc karty z najlepszą wydajnością/W (RTX 4xxx) i niewyżyłowane procesory, bo mają największą wydajność/W (i5 nonK w miarę aktualnej generacji {12 generacja to ta sama technologia co 14 generacja}, lub AMD nonX aktualnej generacji).

@naczelnik5 - czemu nie chcesz "dobijać do power limitu"?

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego że z kombinacją UV + PL limit na max w prawo ma najwyższe zegary, efekt znany od lat ;) na fabrycznym napięciu szybciej się odbija zapewne i zegary są gorsze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Send1N W afterburnerze Power Limit jest na 100 procent i wygląda jakby nie dało się podnieść. Jakaś blokada?

A co do zakupu GPU wahałem się między RX 7700XT (miałem już w koszyku Hellhounda na morelach), RX 6800 (stwierdziłem, że nie chce poprzedniej generacji bo wejdą RX 8xxx i RTX 5xxx to znowu będę 2 gen w plecy), a RTX 4060/4060ti. Z racji, że najwięcej pogrywam w CS 2, a on faworyzuje do tego stopnia karty zielonych np. stawiając na równi RX 7700XT z RTX 4060 w klatkarzu a ponadto Nvidia Reflex robi robotę i jego włączenie nie skutkuje banem od Valve (Anti Lag plus :)) to się skusiłem. Niestety poniżej RTX 4070/RX 7800XT wybór gpu to wybór między dżumą, a cholerą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że Power limit jest zablokowany w biosie i tylko od widzimisię producenta zależy ile go dodadzą i czy wogóle?

Edytowane przez bourne2008
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Lameismyname napisał:

@Send1N W afterburnerze Power Limit jest na 100 procent i wygląda jakby nie dało się podnieść. Jakaś blokada?

Zależy od modelu karty i jej biosu nie każda ma możliwość podbicia (można sobie przeflashować do biosu z wyższym limitem z innego modelu) ale po UV można właśnie mieścić się dłużej w power limicie nawet tym stockowym i osiągać wyższe zegary (jeżeli robi się pod wydajność a nie jak najniższe zużycie prądu) liczy się jak najwyższy minimalny zegar w krytycznych miejscach/momentach a nie jak najwyższe boostowanie przy lżejszym obciążeniu bo to nic nie daje ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie traci się na wydajności to uv zawsze ma sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Kyle_PL napisał:

 

@naczelnik5 - czemu nie chcesz "dobijać do power limitu"?

Bo jak karta dobije do PL to zegary potrafią latać w dół i w górę,to samo sie dzieje z fps. Choć w samej wydajności jakiejś wielkiej różnicy to nie robi to jestem z tych co wolą mieć to w miarę ustabilizowane;) 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Lameismyname napisał:

Czy Undervolting RTX 4060 ma waszym zdaniem jakiś sens?

RTX 4060 jest z fabryki oszczędna i zarazem nie grzeszy wydajnością. UV ma sens tylko, jeśli nie tracisz na wydajności.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

120W w CP2077 to jest dopuszczalne TGP dla mnie, tylko ja mam wersje jedno wentylatorową ITX, ma czasami wyższe temperatury od kart z wydajniejszym chłodzeniem, ale jak się chce mieć sleepera, to tak wtedy jest. W CP2077 dobija do 76*C czasami, w IDLE jest 42*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, naczelnik5 napisał:

Bo jak karta dobije do PL to zegary potrafią latać w dół i w górę,to samo sie dzieje z fps.

Jak najbardziej - jak karta dobija do PowerLimitu, to tak steruje napięciem + taktowaniem, by nie przekraczać PL. Natomiast co do fps, to on i tak w typowej grze się zmienia, z powodu różnego poziomu złożoności scenerii. To wszystko przy założeniu, że ktoś gra przy VariableSync (FreeSync, Gsync) lub bez jakichkolwiek synchronizacji i limitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, wamak napisał:

RTX 4060 jest z fabryki oszczędna i zarazem nie grzeszy wydajnością. UV ma sens tylko, jeśli nie tracisz na wydajności.

Miałem RX 5700XT jednak dwa argumenty mnie zmusiły do zmiany.
Z CS 2 wyżej wytłumaczyłem co i jak. W CP2077 2.0+ i Phantom Liberty dropy do ~45 FPS 1440p HIGH + FSR Q, nawet zejście z FSR do B nic praktycznie nie dawało. Na 4060 1440p High + DLSS Q + FG jest powyżej 100 klatek, 1440p Ultra + DLSS Q + FG jest ponad 75 co jest inną ligą.
Tutaj RX 7700XT lepiej wypada w rasteryzacji czystej, jednak dopłata ok. 500zł żeby i tak pograć na HIGH/ULTRA bez RT jednak mnie nie przekonała.

Jak ktoś kupuje GPU obecnych generacji w przedziale 1-2k to wybiera mniejsze zło.

Edytowane przez Lameismyname

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, wamak napisał:

RTX 4060 jest z fabryki oszczędna i zarazem nie grzeszy wydajnością. UV ma sens tylko, jeśli nie tracisz na wydajności.

Jak najbardziej można zrobić takie uv aby wydajność była wyższa niż ta na stock bo fabrycznie to praktycznie zawsze jest ustawiony spory zapas napięcia do danego zegara to samo jest w przypadku cpu i można to ręcznie metodą prób i błędów poprawić i wykrzesać jeszcze trochę zegara na + przykładowo na takim msi ventus rtx 2060 miałem na stock dropy do 1815mhz przy czym wentylatory wbijały na 2000rpm i widziałem 72-74c po ręcznej kalibracji minimalny zegar wynosił 1965mhz temperatura max 65c przy 1600rpm :] 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.12.2023 o 17:12, Lameismyname napisał:

W CP2077 2.0+ i Phantom Liberty dropy do ~45 FPS 1440p HIGH + FSR Q, nawet zejście z FSR do B nic praktycznie nie dawało. Na 4060 1440p High + DLSS Q + FG jest powyżej 100 klatek, 1440p Ultra + DLSS Q + FG jest ponad 75 co jest inną ligą.

Zacznij zwiedzać Dog Town. Byłem w szoku jakie spadki fps są względem miasta głównego. Momentami do tego stopnia, że ogrywając dodatek wyłączyłem po prostu FG i RT bo irytowały mnie spadki fps i lagi w FG. CP77 na Ultra i tak wygląda mega.
Co do samego Night City to pełna zgoda. Wszystko w prawo + FG i działa wszystko pięknie :)

Swoją drogą gratulacje. Nie spodziewałem się, że akurat Ty (znany zwolennik czerwonych) pójdziesz w 4060 ;) Twoje komentarze sprzed kilku tygodni raczej tego wyboru nie przewidywały ;)  Ja ze swojej jestem mega zadowolony.

A żeby nie było OT to osobiście UV nie robiłem. Szczerze mówiąc nie widzę sensu. 61 stopni w trybie bios performance. Po UV chyba w ogóle wentylatory byłyby nie potrzebne ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pablonas w dogtown jest troche gorzej tj. w miejscach bardziej wymagających. Powiedzmy -10 FPS na ustawieniach które wymieniłem.

A co do wyboru karty, pod mój konkretny scenariusz (CS 2 + CP2077) jednak bardziej optymalny. Zieloni jednak mogli dać 10GB VRAM 160bit to by było lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za odkopanie tematu.
Naszło mnie dzisiaj na pobawienie się w UV+OC w mojej 4060tce.

Obniżyłem krzywą całościowo o 100MHz, następnie "wypłaszczyłem" ją przy rdzeniu na 2805MHz i 0,94V.
Chwilę mi zajęło zanim znalazłem złoty środek i dodałem do niego lekki zapas (aby było stabilnie).
Pamięci po serii prób i błędów w Afterburnerze (odejmowanie lub dodawanie po 50MHz) stablilnie działają na +1800MHz (10301MHz) czyli realnie pod obciążeniem w GPU-Z pokazuje 2575,3MHz.

Power limitu nie podniosłem bo mam biedny bios z blokadą na 100%
Finalnie temperatury w stresie (Unigine Heaven 4) po dłuższym czasie mam ok 68*C rdzeń,  81*C hot spot przy fan speedzie 46% (1670 RPM).
Board Power Draw w okolicy 100W (o 15W mniej od stocka).
Ustawienia przetestowane na paru tytułach, niby stabilne.

W AMD undervolting i underclocking GPU to logiczna bajka, w przypadku kart zielonych są różne szkoły (jak wychodzi dobre, średnie i kiepskie).
Sam nie wiem czy to wszystko zrobiłem prawidłowo...
Wygląda to tak:
4060OCUV.png

Nie ukrywam, że nie jest ten proces dla mnie do końca czytelny... Ancient Gameplays sugeruje obniżenie całej krzywej o 100MHz na samym początku (aby od tego zacząć), co tak naprawdę nie ma wpływu gdy karta jest obciążona na maksa i "boostuje", jednak przy niższych zegarach ma wyższe napięcie.
Inny youtuber zaczyna od podniesienia całej krzywej na początku do góry o 100MHz co jak wyżej nie robi różnicy przy maksymalnym obciążeniu, jednak przy mniejszych zegarach będzie trochę chłodniej/ciszej/mniej prądożernie ale za to mniej stabilnie (co podpowiada mi logika. Może kolega @Send1N się jakoś ustosunkuje do tego co piszę, bo widać ma doświadczenie z zielonymi kartami.

No i rodzą się w mojej głowie następujące pytania:

1. Czy prawidłowo dokonałem UV/OC i jest to dobry sposób?
2. Czy wyniki które uzyskałem są dobre, średnie czy słabe?
3. Czy powinno się zacząć od obniżenia czy podniesienia całej krzywej powiedzmy o te 100MHz?
4. Obniżenie krzywej o 100MHz w moim przypadku daje taki odczyt GPU-Z:
4060-OCUVGPUZ.png
Czego do końca nie rozumiem. No ok, zegar nie w booście jest o 100MHz niższy, pamięci podkręcone, ale czego w booście pokazuje -100MHz zegar od fabrycznego czyli 2364MHz?
W Unigine Heaven 4.0 odczyt "Graphics" pod obciążeniem ma 3105MHz czyli kolejna dziwna niewiadoma.
5. O co chodzi z tym dziwacznym OC pamięci i odczytami.... jakieś +1800MHz w moim przypadku co daje 10310MHz odczytu w Afterburnerze/Unigine Heaven ale realnie w GPU-Z 2575MHz (względem fabrycznego 2175MHz).

Mam nadzieję, że wszystko opisałem klarownie i nie narobiłem żadnych logicznych błędów... po prostu chcę to wszystko dobrze zrozumieć :)
Trochę tęsknię za metodami OC/UV z AMD.... nie ukrywam 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat na NV UV się lepiej robi niż na amd ;) zaznaczasz punkt z napięciem jakie cie interesuje na krzywej i od tego momentu wszystkie kropki mają być w jednej prostej linii i szukasz maks stabilnego zegara pod napięcie jakie ustawiłeś a na amd musisz ciąć zegar rdzenia w dół bo obniżenie napięcia jak tak symbolicznie niskie do momentu aż stracisz stabilność że to nic nie daje + to że na nvidii możesz osiągnąć wyższy zegar w połączeniu Power limit maks w prawo + UV a na radkach jest to niemożliwe bo wydajności nie poprawisz względem fabryki ze spadkiem poboru mocy przez to że trzeba ciąć zegary ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Send1N Mógłbyś udzielić odpowiedzi na moje pytania? Wiem, że chwilę to zajmie ale rzuciłoby mi to światło, bo podświadomie czuję, że robię dobrze ale mimo wszystko trochę idę "na czuja".
                    Odnośnie łatwości UV na Nvidii vs AMD polemizowałbym i to mocno. Sam zobacz, że u zielonych istnieje parę szkół, z czego nie każde są do końca prawidłowe, a każdy uważa, że jego sposób jest prawidłowy i reszta robi to po prostu źle.
                    Głupi przykład - masz 3 youtuberów, pierwszy zaczyna od podniesienia całej krzywej o 100MHz, drugi na tym etapie zostawia krzywą w tym samym miejscu, a trzeci opuszcza krzywą o 100Mhz no i tak na mój gust 2 z 3 nie wie co robi...

                     A z tym, że Twoim zdaniem na NV się łatwiej robi UV polemizowałbym dosyć mocno. Zobacz ile mam wątpliwości, a nie należę do ciemnoty i jak mogę to nie zawracam nikomu gitary tylko sam szukam rozwiązań i oparcia w jakichś sensownych materiałach.
                     W przypadku AMD dajesz suwak power limitu na maksa, memory clock kręcisz na podobnej zasadzie jak u zielonych, a jeżeli chodzi o stosunek core-clock do core-voltage jest już kwestia czy chcesz zrobić:
                     1. UV+UC - zjeżdżasz z Core Clock i Core Voltage poniżej ustawień fabrycznych - mniejszy pobór mocy, chłodniej, wydajność zbliżona do fabrycznej lub niższa, zależy od scenariusza
                     2. UV - zostawiasz fabryczny Core Clock, zjeżdżasz jak najniżej z Core Voltage - mniejszy pobór mocy, chłodniej, wydajność zbliżona do fabrycznej lub wyższa
                     3. UV+OC - podnosisz Core Clock (ponad fabryczny) jednocześnie obniżając Core Voltage (poniżej fabrycznego) i znajdujesz swój "sweet spot". Tutaj kwestia jakie ustawienie Cię zadowoli (więcej UV mniej OC, mniej UV więcej OC) plus czynnik od nas niezależny tzw. loteria krzemowa.
                         - mniejszy pobór mocy, chłodniej, wydajność wyższa
                     4. OC - podnosisz Core Clock (ponad fabryczny) jednocześnie zostawiając lub podnosząc Core Voltage (względem fabrycznego). Sky is the limit i loteria krzemowa. Pobór mocy, temperatury i wydajność wyższa
                    
                     Tak więc dla każdego coś dobrego. Dłubiesz tylko tak naprawdę w najwyższych zegarach w booscie, niższe proporcje napięcia do taktowania można olać i zostawić domyślne.

Edytowane przez Lameismyname

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem po prostu ustawiając punkt na jakie napięcie mnie interesuje i taktowanie i przeciagałem wszystkie kropki od tego punku w prawo aby były prosto :E nie obniżałem całej krzywej, takie bzdury w gpu-z po zmianie fabrycznych zegarów też miałem, w unigine heaven dziwne wartości też się zdarzały co do zegara na poprzednich generacjach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem u siebie metody UV i każda z nich kończyła się tak samo, czyli utrzymanie odpowiedniego taktowania z zachowaniem odpowiedniego napięcia.

Pobór mocy zawsze taki sam niezależnie od metody z niebieskim paskiem, podnoszeniem całej krzywej, tylko punkt, itd.

Ten gostek z techmaniaka może sobie te porady do kieszeni schować.

To bajkopisarz od kryptowalut.

I tak jak pisał Send, UV Nvidii jest najprostszy.

Wystarczy ustawić punkt na krzywej Vgpu/mhz, wypłaszczyć od tego punktu do prawej  i zapisać w AF.

Do tego przesunąć suwak od pamięci na + ileś tam i zatwierdzić.

To wszystko.

U mnie 3060ti:

1. Stock wychodzi około 190 Wat.

2.jpg

2. UV na 0.850V (850 mv) wychodzi w tym renderze około 130 Wat.

1.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy UV podnoszę krzywą (tak samo jak przy OC) z tą różnicą do OC, że górę wypłaszczam. Tak naprawdę to nie ma większego znaczenia, jak się nie ustawia jeszcze limitu mocy. Przy obniżonym limicie mocy optymalnie jest całą krzywą podnieść, przy standardowym limicie mocy to nie ma znaczenia, czy się podnosi krzywą i wypłaszcza, czy tylko wypłaszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Zrobiłeś podstawą rzecz którą jest  Klikamy prawym na „Główny koncentrator USB” -> Właściwości -> zakładka „Zarządzanie energią”. Po czym odznaczamy opcję „Zezwalaj komputerowi na wyłączanie tego urządzenia w celu oszczędzania energii” i zatwierdzamy „OK”.  Dla wszystkich portów?
    • Tak tylko napiszę, kupując złożony zestaw, możesz nie dostać wszystkich nowych części 🙂
    • Dzień dobry, Nadszedł czas na zakup nowego zestawu pod 1440p, komputer użytkowany głównie będzie do gier, sporadycznie pakiet office bądź autocad. Platforma pod AM5, budżet mam 9k zł (wiadomo jestem stanie dodać coś, proszę doliczyć do tego montaż zestawu itd., oczywiście wszystko bez monitora). Czy montaż w PROLINE/XKOM/MORELE to ino gołe złożenie zestawu bez żadnych testów itd. ? Co do monitora to pewnie zakupię Lenovo Legion R27q-30.  Z góry dzięki za porady.  
    • podejrzenie padlo na zasilacz, mialem z nim wczesniej problem, nie dawal wystarczajaco duzych napieci na linie 12V dla GPU, musialem dokupowac kabel innej firmy poniewaz oryginalny od zasilacza mial mostek 2x6+2 zamiast dwoch osobnych 6+2, kupiłem więc taki: https://www.x-kom.pl/p/662277-zasilacz-do-komputera-thermaltake-toughpower-gf-650w-80-plus-gold.html nie wiem czy to dobry wybór, nie siedze w zasilaczach ale kojarze marke thermaltake i nie jest też na czarnej liście
    • Witam, od kiedy zmieniłem CPU z ryzena 5 2600  na ryzena 5 5600 to podczas obciazenia zaczelo mi odlaczac losowo rozne porty USB, na poczatku raz kiedys - nawet probowalem to tlumaczyc stara klawiatura ktora nie raz rozbieralem by wyczyscic, ale teraz gdy zmienilem caly settup (myszka klawiatura itp) to rozlacza po samym wejsciu do gry bez jakiejkolwiek zbiznosci, probowalem z front panelem obudowy, ale rowniez rozlacza, probowalem na drugim komputerze kazdych z peryferii i dzialaja, nic nie robi zwarcia ani nic nie jest uszkodzone, co najdziwniejsze z tego wszystkiego to moge uzywac komputera i grac TYLKO gdy wylacze podswietlenie w Razer Synapse 3, podejrzewam ze wtedy peryferia pobieraja mniej pradu/ amperow z gniazda. Mam same USB 3.0 oraz 3.1, na front panelu mam usb 2.0 ale tam sie dzieje to samo, raczej na plyte bym nie wskazywal skoro KAZDE jedne usb rozlacza bez wzgledu czy jest to usb z plyty glownej czy front panelu, czy nawet z klawiatury (bo mam 2 sloty usb w klawiaturze i tez probowalem). wspominalem ze zmienialem peryferia, kupilem nowa klawiature, rowniez z razer i teraz uwaga - gdy ja podlacze to wszystkie usb reconnectuja, a ona sama swieci przez sekunde po czym sie resetuje - bez wzgledu na to czy komputer jest pod obciazeniem czy nie, po jakos 10 probach podswietlenie klawiatury swieci sztywno na czerwono tylko w niektorych punktach tudziez klawiszach - ewidentnie wyglada to na zwarcie z poziomu klawiatury ale nim nie jest, jak wspomnialem to mam drugi PC, moze sie powtarzam ale sprawdzilem pod nim wszystko po kolei jak i razem, wszystko dziala i nic z peryferii nie jest uszkodzone. Co do komputera to rowniez nic nie wyglada na to by powodowalo jakies konflikty ze soba, komputer wytestowany w OCCT, Cinebench'u, 3d Marku, FutureMarku, wszystko gra ALE odlacza porty USB. Z tego co wiem to procesor jest odpowiedzialny za jakas czesc wlasnie usb ale to rowniez odpada, bo nawet jesli to dlaczego rozlacza losowo rowniez usb ktore sa nieaktywne jak i te ktore sa na front panelu, skoro sa niezalezne? druga sprawa, mowilem ze moge normalnie korzystac z komputera (nie pod obciazeniem) gdy wylacze podswietlenie w peryferiach, to samo z klawiaturą, przez sekunde kiedy nie zacznie sie swiecic dziala, dopiero po tym jak podswietlenie sie wlaczy na chwile to ja odcina, i tak w kolko - wpadlem na pomysl by na drugim komputerze zapisac dla niej profil z wylaczonym podswietleniem ( na moim pc tego nie moglem zrobic gdyz znikala sekunde po), zrobilem tak i normalnie dziala, lecz tak czy siak wywala mi wszystkie usb losowo w grze bez wzgledu na to czy chociazby klawiatura jest czy jej nie ma, probowalem wszystkiego - gry tylko z jednym urzadzeniem na usb - to samo, gra z dwoma - to samo, gra bez podswietlenia z jednym - tu akurat nie wywala, ale jak podlacze juz drugie to kaplica, czy to wina zasilacza? spec: MOBO: Gigabyte Aorus B450 Elite v1 CPU: R5 5600 RAM: HyperX Predator RGB 3200MHz 2x8 GPU: MSI Gtx 1080Ti 11G PSU: C8850III V2.3 SSD: SP M.2 512GB x2 COOLER: Arctic eSports 34 Duo a tutaj peryferia mysz: Razer Deathadder V2 Pro headset: Razer Nari Ultimate klawiatura: Razer Blackwidow V2 podkładka: Razer Firefly v2
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...