Skocz do zawartości
Jaycob

Horizon Forbidden West Complete Edition

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, z1k napisał:

Ale tak po za tym mam 150h ledwo 50% gry 55 lvl wciąga, że nie mam słow dawno juz tak nie mialem.

Wiedziałem, że jak to wyjdzie na PC to ludzie kompletnie odlecą w inny wymiar ;) 

4 godziny temu, Phoenix. napisał:

Czas podrasowac sprzet to spadkow nie bedzie ;)

Dokładnie! Ludzie dziś oczekują wszystkie suwaki w prawo i natywne 4K. Niestety to tak nie dzieła mimo, że optymalizacja tu jest wzorowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, aureumchaos napisał:

Dlaczego w cut scenkach jak pokazuja gadajace NPC to klatki mi spadaja do 20 - 25 a jak kamera przeskoczy na aloy to jest 50+??? A poza cutscenkami mam w zaleznosci od terenu 50 do 100fps a srednio 70... Mozna cos zrobic z tymi cutscenami ze to tak spada do 20 klatek ?????????

Procek dostaje czkawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale uzycie procesora nie rosnie... Zreszta przeszedlem juz cala... Dodatek burning shore to juz byl slideshow u mnie. W podstawce srednio 70 fps... w dodatlu 40 lub 30 xD Jak najpierw myslalame wow dobrze zrobiona optymalizacja tak w dodatku chyba cos zmienili ze tak zaczelo spadac... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ktoś tu mówił że włócznie są OP 

wyborowe łuki też mają kopyto 

Mumłakiel Alfa prawie na strzała :E   Okooo

lS7Ze0H.jpeg

I pomyśleć ze sploty na nim to takie sobie, to jak wpadną lepsze myślę że 8-10k jest w zasięgu

Edytowane przez frog67
  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za łuk ?

Pokaż go i jego właściwości jeśli nie masz nic przeciwko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

nfp18Ui.jpeg

Luk z areny ale porobiony do końca 

chociaż na obrażenia wpłynął też pancerz

Tenakhtyjska pogromczyni który zwiększa obrażenia dystansowe o 50% i w zwarciu o 80% jeżeli mamy poniżej 50% życia a najlepiej 25% :E 

Do tego jeszcze wszedł kryt bo oko i poszły kosmosy.

Zarówno łuk jak pancerz jest do dostania na arenie za medale 

Gra daje nam stanowczo za mało splotów do obrażeń od eksplozji, w grze mamy do kupienia raptem dwie sztuki plus chyba jedna ze skrzyni a na resztę trzeba polować na mumakłach, gromoszczękach czy ogniarzach. 

A tu tyle broni pod wybuchy! 

Edytowane przez frog67
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, aureumchaos napisał:

Ale uzycie procesora nie rosnie... Zreszta przeszedlem juz cala... Dodatek burning shore to juz byl slideshow u mnie. W podstawce srednio 70 fps... w dodatlu 40 lub 30 xD Jak najpierw myslalame wow dobrze zrobiona optymalizacja tak w dodatku chyba cos zmienili ze tak zaczelo spadac... 

No jak się nauczysz na czym polega ograniczenie od cpu to zrozumiesz. Cpu może być obciążany w 30% i już ograniczac. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, Phoenix. napisał:

No jak się nauczysz na czym polega ograniczenie od cpu to zrozumiesz. Cpu może być obciążany w 30% i już ograniczac. 

No tak ciężko niektórym zrozumieć że wydajność pojedynczego wątku jest kluczowa dla większości gier, mimo że widać wykorzystanie wielu rdzeni to i tak siła pojedynczego wątku jest kluczowa dla tych dołów w klatkarzu.

Edytowane przez frog67
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, aureumchaos napisał:

 Dodatek burning shore to juz byl slideshow u mnie. W podstawce srednio 70 fps... w dodatlu 40 lub 30 xD Jak najpierw myslalame wow dobrze zrobiona optymalizacja tak w dodatku chyba cos zmienili ze tak zaczelo spadac... 

Na pewno masz sterowniki w porządku :E ? Robiłeś świeżą instalację  dla pewności?
W jakiej rozdzielczości grałeś? Wygląda to na podobne objawy do zapchanego Vramu, przy 4k, jak to było w teście DF powyżej 1440p na rtx3070.
Może gdzieś masz za niskie napięcia w systemie? Jak dałem zbyt mocne UV z powerlimitem na gtx1660ti to miałem podobne objawy w niektórych grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, frog67 napisał:

nfp18Ui.jpeg

Luk z areny ale porobiony do końca 

chociaż na obrażenia wpłynął też pancerz

Tenakhtyjska pogromczyni który zwiększa obrażenia dystansowe o 50% i w zwarciu o 80% jeżeli mamy poniżej 50% życia a najlepiej 25% :E 

Do tego jeszcze wszedł kryt bo oko i poszły kosmosy.

Zarówno łuk jak pancerz jest do dostania na arenie za medale 

 

Jest MOC :)

U mnie w 95% jest w użytku łuk myśliwski, a jak potrzebuję na odległość pomęczyć np. Kolcogrzbieta, Mumłaka, czy Muszlokłapa to łuk wyborowy Regali. No i do odrywania łuk wyborowy ze lśniwybuchem.

1.jpg 2.jpg 3.jpg

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czego Ty oczekujesz po 6letnim procku bez HT i 8 watkach ??  Przeciez dzis to juz zlom.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chciałem uprzejmie donieść, że leciwy 8700 bez OC potrafi  60FPS a nawet więcej wyświetlić :]

No i pamięć RAM też potrafi dodać nieco wydajności.

1080p ustawienia najniższe:

2133mhz CL16 jest  80FPS (dodatek do gry)

Horizon-Forbidden-West-2024-04-22-21-07-

3200mhz CL16 jest  88FPS (dodatek do gry)

Horizon-Forbidden-West-2024-04-22-21-10-

3866mhz CL16 jest 91FPS (dodatek do gry) - 125Wat po UV

Horizon-Forbidden-West-2024-04-22-21-44-

A tutaj na stock grafika i pobór ponad 160Wat  i ten sam FPS co fotka wyżej :E

Horizon-Forbidden-West-2024-04-22-21-45-

Warto ocnąć pamięci, jak jest to możliwe, ale  brakuje mocy procesora co widać po ostatnich dwóch fotkach :(

Jak to wódz indianerów mówi na koniec narady... tyle miałem do powiedzenia :]

Edytowane przez leven
  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, musichunter1x napisał:

Na pewno masz sterowniki w porządku :E ? Robiłeś świeżą instalację  dla pewności?
W jakiej rozdzielczości grałeś? Wygląda to na podobne objawy do zapchanego Vramu, przy 4k, jak to było w teście DF powyżej 1440p na rtx3070.
Może gdzieś masz za niskie napięcia w systemie? Jak dałem zbyt mocne UV z powerlimitem na gtx1660ti to miałem podobne objawy w niektórych grach.

Ostatnio robilem DDU przy zakupie nowego monitora. Inne gry ok nic sie nie dzieje. W podstawowej wersji gra jest ok tylko burning shore tak ma. Teraz wyczytalem w intermetach ze dodatek to nie tylko nowe misje ale tez pozmieniali w grafice co nie co np dodali chmury 3D zeby sie lepiej latalo itp. Widocznie karta mi nie domaga lub moze rzeczywiscie CPU... Czyscilem tez shadery zeby sie odbudowaly ale to nic nie daje na dodatku. 

15 godzin temu, frog67 napisał:

No tak ciężko niektórym zrozumieć że wydajność pojedynczego wątku jest kluczowa dla większości gier, mimo że widać wykorzystanie wielu rdzeni to i tak siła pojedynczego wątku jest kluczowa dla tych dołów w klatkarzu.

Ale obciazenie karty caly czas jest 99%... Ale moze rzeczywiscie proc jus za stary... W innych grach nie mam takiego problemu i zazwyczaj mam wiecej FPS niz inni jak porownuje bo mam OC wszystko. Ciezko powiedziec... Poszukam na reddit podobnej konfiguracji jak moja i ile inni w dodatku maja fps... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, leven napisał:

Jak to wódz indianerów mówi na koniec narady... tyle miałem do powiedzenia :]

Co to za ustawienia, wyglada jak na LOW, totalnie bez okluzji i cieni??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Napisał:
 

Cytat

1080p ustawienia najniższe:

On testował czynnik prędkości RAM na fps, dlatego ograniczył się do najniższych detali.

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po redditach widze ze nie tylko ja mam issue w dodatku dlc. Sporo ludzi traci od razu 50% klatek  lub wiecej nawet na kartach z 16gb i 20 gb i lepszymi cpu ode mnie. Cos jednak jest nie tak tam lub po prostu grafe podrasowali. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@aureumchaos było 100x już. Niezaładowane shadery. Wystarczy zainstalować na nowo stery i działa ok. Spadek u mnie wynosił maksymalnie 15% w niektórych lokacjach, ale zazwyczaj to było ok 10%. Podobno u niektórych spadki powodowały też ustawienia chmur na ultra, wystarczyło zmniejszyć na niższe - u mnie akurat brak wpływu na wydajność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze - czy na konsoli też w dodatku DLC spadała wydajność? Bo teraz mamy dwie opcje:

1. Nixxes nie przyłożyli się do optymalizacji dodatku na PC.
2. Na konsolach jest tak samo i winni są ludzie z Guerilla a nie z Nixxes.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dodatek jest ładniejszy, tekstury jeszcze bardziej ostre. On wyszedł tylko na PS5.

Ale zawodzi mnie tam fabuła,  dubbing PL to tragedia, pojedyncze zdania nagrywane w innym czasie  zlepione w całość na post produkcji. ( ala ELEX 2)

Dochodzi kolejny problem poprawności i LGBT który chyba jest odgórnie narzucany we wszystkich  grach ... dziwne że w dodatku nie ma zjawiska Tęczy na niebie :E

 

Edytowane przez zozolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja grałem w trybie balans- czyli 40fps i nie odczuwałem spadków poniżej tej granicy w dodatku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, doczytałem na reddicie, że to niby problem z shaderami w tle, przeinstalowanie sterownika grafiki wymusza ich ponowne wczytanie w menu gry i to pomaga. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Radeonie pamiętajcie, że możecie sobie shadery wywalić z pod drivera jednym kliknięciem. 
the-future-is-now-old-man.gif

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, aureumchaos napisał:

Ostatnio robilem DDU przy zakupie nowego monitora. Inne gry ok nic sie nie dzieje. W podstawowej wersji gra jest ok tylko burning shore tak ma. Teraz wyczytalem w intermetach ze dodatek to nie tylko nowe misje ale tez pozmieniali w grafice co nie co np dodali chmury 3D zeby sie lepiej latalo itp. Widocznie karta mi nie domaga lub moze rzeczywiscie CPU... Czyscilem tez shadery zeby sie odbudowaly ale to nic nie daje na dodatku. 

Ale obciazenie karty caly czas jest 99%... Ale moze rzeczywiscie proc jus za stary... W innych grach nie mam takiego problemu i zazwyczaj mam wiecej FPS niz inni jak porownuje bo mam OC wszystko. Ciezko powiedziec... Poszukam na reddit podobnej konfiguracji jak moja i ile inni w dodatku maja fps... 

Burning Shore zjadają textury. Wystarczy zmniejszyć textury z b.w/w na średnie i jest git. W 1440p na ustawieniach  "własne"  3060ti zadziwiająco mocno reaguje na te zmiany, co widać po fotkach.

Bardzo wysokie/wysokie textury niegrywalne... średnie textury i nagle karta odzyskuje siły i fps leci do góry. Czyżby za mało Vram 8GB ?

1440p bardo wysokie - textury bardzo wysokie: 22fps [:|]

b-w.jpg b-wysokie.jpg

1440p bardzo wysokie - textury wysokie: 23fps :E

w.jpg wysokie.jpg

1440p bardzo wysokie - textury średnie: 60fps :yuppie:

image.jpg rednie.jpg

Jak wczoraj męczyłem się wewnątrz wieży z dymem, to grałem na 17fps i nie miałem możliwości zmiany ustawień, bo mnie ten kosmita atakował jakimś laserem, ale go załatwiłem. Teraz w pomieszczeniach jest lepiej i czas iść do pleneru. Spróbuj takich ustawień.

 

A karta zachowuje się idiotycznie, ponieważ normalnością jest to, że pod obciążeniem 99/100% jej wydajność powinna być najwyższa oraz pobór mocy najwyższy, za to w tej grze zauważyłem, że pomimo użycia GPU 100%, karta generuje spadki do nawet 15fps przy poborze mocy poniżej 70Wat !! To jest masakra, nie da się grać. Zgaduje, że pamięć się przepełnia i po prostu trzeba ciąć textury, żeby w ogóle zagrać z 8GB Vram :(

3060ti  zaraz po wczytaniu gry w 1440p bardzo wysokie ustawienia potrafi utrzymać przez chwilkę nawet 60fps, ale zaraz albo jeszcze szybciej fps spada, a co najdziwniejsze spada pobór mocy zarazem utrzymując użycie GPU na 100%

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież u Digital Foundry było mówione, że od 1440p w górę gra żre VRAM. Trzymaj się 1080p a będzie optymalnie szczególnie, że nie masz kompa pod 1440p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...