Skocz do zawartości
azgan

Ghost of Tsushima Director's Cut PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, Qrdello napisał:

Przypomnę tylko, że gra potrzebowała chyba z 5 łatek, żeby 8GB vram ogarnęło medium tekstury, a te żeby nie wyglądało jak ciasto

Nie wiem jak to wyglądało na słabszych konfiguracjach być może było jak mówisz. Ja odnoszę się do swojego przykładu i problemów z grami na premiere nie mam od lat. 🤷

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Userkamil

słabsze nie słabsze, rynek PC nie opiera się na promilu lub procencie entuzjastów z 4090 na pokładzie, tylko o średniaków i low-end, wystarczy rzucić okiem na steama żeby zobaczyć, że seria xx60 bryluje tam od lat i brylować będzie, podobnie jak monitory 1080p. W konsekwencji chcąc osiągnąć sukces na takim rynku devi muszą pisać gry głównie pod średnią półkę. Wiadomo, maks detale w 4K - o czym zresztą pisałeś - powinny być z reguły rezerwowane dla topowych sprzętów co z drugiej strony nie powinno oznaczać, że posiadacz 3060 czy 4060 nie będzie w stanie takich detali osiągnąć ale np z wspomagaczem w postaci dlss i w mniejszej rozdziałce. 

Problem na ten moment, prócz oczywiście kiepścizny deweloperskiej, to zastój w rozwoju surowej wydajności GPU i w sumie CPU również. Doszliśmy do ściany, której nikt specjalnie nie chce przeskoczyć - dowodem na to niech będzie mizerny przyrost wydajności 3060-4060, 3070-4070, czyli kart które powinny się poganiać o kilkadziesiąt a nie kilkanaście procent. Cóż z tego, że seria 40 ma FG, jeżeli FG działa dopiero jeżeli w surowej wydajności sprzęt osiąga conajmniej 60 klatek - poniżej tego progu z włączonym FG mamy albo lagfest albo stutterfest. :/  no ale to taki odjazd trochę o sedna. :D 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4090 też klęka, dasz jej rozdziałkę 8K, bez DLSS i z PT masz 10fps. :E 

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Qrdello napisał:

słabsze nie słabsze, rynek PC nie opiera się na promilu lub procencie entuzjastów z 4090 na pokładzie, tylko o średniaków i low-end, wystarczy rzucić okiem na steama żeby zobaczyć, że seria xx60 bryluje tam od lat i brylować będzie, podobnie jak monitory 1080p. W konsekwencji chcąc osiągnąć sukces na takim rynku devi muszą pisać gry głównie pod średnią półkę.

Generalnie masz racje. Sam jezeli miałbym się babrać na średniakach i ciągle mieć jakieś problemy na premierę. To kupiłbym konsole za 400€ i miał to wszystko w tyłku. A tak jest jak jest. 🤷

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty naprawdę uważasz ze mając topowe podzespoły nie będziesz miał problemów na premiery ? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Do tej pory nie miałem. W sumie ostatnio problem był z wydajnością hogwarts legacy na premiere. Poleciałem po nową kartę zmieniałem 3090/4090 i problem znikł. 😅

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość jak nie wszystkie problemy związane z grami na premiery są spowodowane samymi grami nie sprzętem, oczywiście zakładając ze nie próbujesz grać na podzespołach sprzed 15 lat i ogólnie ogarniasz co masz w kompie :D

Druga sprawa to nieumiejętność dostosowania ustawień gry jeśli już jakieś problemy się pojawią, ale to akurat dotyczy się nie tylko premier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o swoich doświadczeniach. Każda gra lata na premierę w 4K i 60fps bez problemów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie w GoT pogram jak stanieje do 100zł, pewnie jesienią, teraz mało gram, ogniska, grille, festiwale metalowe, wyjazdy weekendowe, chlanie whisky nad Wisłą ze znajomymi, w ogródkach pubów inne plenerowe aktywności wolę, chociaż pracuje na dworze, to od tego jest wiosna by korzystać z pogody, a nie grać w gierki. :D  :E  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Userkamil napisał:

Ja piszę o swoich doświadczeniach. Każda gra lata na premierę w 4K i 60fps bez problemów. 

Chciałeś chyba napisać z DLSS w 60 fps bo na pewno nie 4K;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak zgadza się ale są też wyjątki jak ostatni Horizon czy GOT

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż są niektóre gry, które śmigają natywnie. Co się chwali.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc żadne 4k 60fps, bo tak co chwila się pisze, jak odpalamy DLSS/FSR to się powinno zaakcentować, to nie jest coś złego by o tym wspomnieć, ale pisanie bez upscalingu świadczy o tym, że uzyskujemy taki fps w natywnym 4k, a potem przychodzą testy i okazuje się, że są spadki, ale nasz dobry kolega mówi o czymś innym✌️

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Userkamil napisał:

Ja piszę o swoich doświadczeniach. Każda gra lata na premierę w 4K i 60fps bez problemów. 

W pewnym sensie Cię rozumiem, tylko ja o szczebelek niżej. Składałem po to komputer ostatnio, częściowo z używek - i postawiłem na 3080 - żeby mieć 1440/60. Wyżej mi jakoś nie potrzeba. Uważam że przy matrycy 27-32 cale 4K się nieco marnuje, a większego monitora nie zamierzam kupować bo i w sumie po co, i tak człowiek ma hektolitry niebeskiego światła cały dzień żeby się jeszcze po nocach pałować taką żarówą. 

I w kontekście tego wszystkiego jestem mega zadowolony, bo realnie wszystkie pozycje lecą w tych 60 klatkach, czasem fakt, trzeba się podeprzeć jakimś dlss, ale to rzadkość (AW2). Przez te wszystkie lata pandemii, ale i wcześniej grałem praktycznie tylko na konsolach niemniej ostatnimi czasy, pewnie przez mizerną politykę sony i microsoft co do sprzętu i jego wydajności, wróciłem do PC. Częściowo jest to też spowodowane faktem, że moje ulubione tytuły sa de facto dostępne na PC (U4, TLOU1, Spi-Man, GOW, teraz GoT) wiec playak się w sumie trochę kurzy pod TV, ale zostać zostanie, bo jednak te 2-3 lata trzeba odczekać na porządny port :/ Dla mnie ideolo jest układ posiadania całej biblioteki na steam, steamdecka, mocnego PC i lapka. Jadę w świat, biorę steamdecka lub lapka i mogę ciupać. W domu, odpalam PCta - mogę ciągnąć save'a dalej. W robocie, mam chwilę wolną, odpalam na niższych detalach i chwilę pogram. Jedyne czego mi tutaj brakuje to powiązanie nawet nie tyle biblioteki co savów z PS5 z PC, byłoby cudownie. Nieco w tą stronę idzie ostanimi czasy UBI czy REDzi, ale dopiero raczkowanie. Marzy mi się świat, gdzie jak jestem padnięty odpalam na TV na Playku grę, zamykam a następnego dnia na PC w robocie mogę sobie kolejne 30 min ciupnąć od tego miejsca. Może się dożyje :D 

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zawsze w swoich postach jeśli piszę o wydajności to zaznaczam czy jest DLSS czy nie ma. Tak samo reszta bajerów FG czy DLAA. 
Tutaj gra lata w natywnym 4K DLAA FG i all Ultra. Jest 110-120 FPS. 
Dodam, że na OLEDzie obraz igła! ;)

Edytowane przez Userkamil
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w stanie w to uwierzyć skoro ja mam natywnie 1440p/dlaa 60-80 fps. Jak ustawiłem locka na 60 to karta mi na 70% leci :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi do szczęścia w pełni wystarcza sztywne 60 klatek. Jak jest więcej to super. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

tl;dw

gllGvp2.jpeg

Edytowane przez caleb59
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyspa iki działa słabiej niż podstawa tj. dosyć duże spadki mam i sekundowe freezy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki do grafy najnowsze? Musi być, gry nie mam, ale widziałem, że działa na kartach RTX 3XXX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie polecam, obecnie używanie DLSS + generatora klatek (zarówno od AMD jak i Nvidii) może powodować losowe crashe/czarne ekrany po cutscenkach.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, aureumchaos napisał:

Moze mi ktoś powiedzieć jak to zrobić? 

https://sg.news.yahoo.com/match-made-heaven-gamers-rtx-152841844.html

Niby mogę użyć dlss i amd frame generation ale ja w ogóle nie mam tej opcji. Gre mam że steam zaktualizowana ale nie mam w ogóle opcji frame generation poniżej latency... Why? 

Do FG wymagany jest wlaczony HAGS.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo działa... W mordę, z wyłączonym dlss i tylko DLAA w hdr z wszystkim na Maxa z 63 fps w cięższe lokacji zrobiło się 90 😅 grubo...

Szukam artefaktów... Czy błędów jakichś.... Ale wygląda to dobrze 😂 nvidia wie co robi 😜🤔😎

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, caleb59 napisał:

tl;dw

gllGvp2.jpeg

 jako ambient occlusion rekomendują SSAO quality zamiast HBAO+ czy XeGTAO, względem XeGTAO, 7 klatek to już sporo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...