Skocz do zawartości
azgan

Ghost of Tsushima Director's Cut PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

A ja nadal uważam, że XeGTAO to najlepszy wybór nawet mimo tylko kilku fps w dół, to może mieć znaczenie dopiero jeśli ktoś balansuje na granicy 60fps a większość z nas ma lepsze PC i grubo powyżej tej wartości stąd nie ma co przesadnie ciąć detali. Od siebie powiem, że największy i priorytetowy sens ma ścięcie cieni oraz wolumetrycznej mgły z ultra na bardzo wysokie bo to zjada najwięcej klatek i powoduje w niektórych mocno zalesionych lokacjach kisielek z płynnością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, caleb59 napisał:

A ja nadal uważam, że XeGTAO to najlepszy wybór nawet mimo tylko kilku fps w dół, to może mieć znaczenie dopiero jeśli ktoś balansuje na granicy 60fps a większość z nas ma lepsze PC i grubo powyżej tej wartości stąd nie ma co przesadnie ciąć detali. Od siebie powiem, że największy i priorytetowy sens ma ścięcie cieni oraz wolumetrycznej mgły z ultra na bardzo wysokie bo to zjada najwięcej klatek i powoduje w niektórych mocno zalesionych lokacjach kisielek z płynnością.

No zejscie z cieni i mgly na wysokie u mnie to +25 fps wiec....baaaardzo duzo

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przy Twojej konfiguracji aż za mocno schodzisz, spokojnie very high ustaw w obu przypadkach i będzie gitara no chyba, że grasz w 4K zarzynającym to już inna historia.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, caleb59 napisał:

Przy Twojej konfiguracji aż za mocno schodzisz, spokojnie very high ustaw w obu przypadkach i będzie gitara no chyba, że grasz w 4K zarzynającym to już inna historia.

sprawdzalem tylko jak to wlasnie wychodzi z fps. Gram w 1440p wszystko maks + FSR3 + FG i takie 120 fps + jest

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważaj z tym FG, piszę to po raz n-ty ale obecnie może pojawiać się losowy problem z niestabilnością i czarnymi ekranami z włączonym generatorem klatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio cos mialem tak ze momentami byly mikro migniecia ekranu z FG a teraz jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej aktualizacji coś tam poprawiali pod tym względem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogolnie to jak sie obnizy ustawienia to nawet bez upscalerow i generatorow da sie grac na przyzwoitych komputerach takze plus za to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No sam zrezygnowałem z DLSS i jadę na DLAA + wszystko na very high (anizo x16, ao to XeGTAO) mnie ratuje 1080p, jakbym wysilał się do 1440p na RTX 3070 to trzeba by było ścinać mocniej detale czego już bym nie przeżył.

Edytowane przez caleb59
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pierwsze 2,5 h z grą za mną. 

 

Japoński dubbing, retrospekcje, ścieżka dźwiękowa, oprawa wizualna - gra się przyjemnie i jest klimacik ówczesnej Japonii. Historia też całkiem wciągająca, będzie grane codziennie do ukończenia. Przerywniki filmowe robią robotę.

 

Lekko praca kamery mnie na początku irytowała, ale idzie przywyknąć. Ogólnie bardzo pozytywne wrażenia, ciekaw jestem co dalej.

Edytowane przez Sawyer1916
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Byłem anty do tej gry, ale jest przemega !! Od czasu Spidermana nic mnie tak nie wciągnęło, a dodam, że z reguły nie przepadam za sandboxami, przy czym w tej grze w ogóle nie czuć tej sandboxowości (bardziej czuć metroidvanię pokroju GoW). Tam wszystko jest idealne, począwszy od grafiki, gdzie HDR jest chyba najlepszy, jaki widziałem w historii świata poprzez optymalizację, a skończywszy na walce (miodność i dynamika taka, jaką uwielbiam w grach) i historii (uwielbiam taki typ), oraz dodatkowo (bardziej interaktywne niż np w GoW 2018 i pewnie Ragnarok - jeszcze w tego ostatniuego nie grałem, ale tak podejrzewam) elementy platformowe, które uwielbiam w grach. Muszę jednak wrócić do grafiki, bo tutaj aż chce się o niej mówić. Nie chce mi się korzystać z szybkich podróży, bo wolę sobie widoczki podziwiać, ale ogólnie w to po prostu trzeba zagrać, tyler, że bez ekranu z porządnym HDR nie podchodzić, bo tutaj to właśnie HDR rozdaje pierwsze skrzypce jeśli chodzi o grafikę. Do tego optymalizacja mega. Domyślnie w każdej istniejącej grze ustawiam DLSS na jakość (raz ze względu na framerate, a dwa ze względu na fakt, że przez ostrość obrazu DLSS Quality wygląda po prostu lepiej niż natywna rozdzielczość. Dzięki czemu gram (także w Cyberpunku) bez FG, gdyż ten niweluje HDR 12 bit i nie działa w nim G-Sync, a trzeba o otwarcie powiedzieć: jest po prostu warto, gdyż na maksymalnych ustawieniach w 4096x2160 (nie robi różnicy między 3840x2160, ale z racji, że nie każdy ma takie 4K, to lepiej to wygląda 🤪) mamy około 100-120 fps, co przy takiej jakości grafiki nie zdarza się prawie nigdy. Dla porównania - w Cyberpunku przy ostrej kombinacji w ustawieniach by zachować RT na poziomie maksymalnym w max pozostałych ustawieniach bez FG (co by zachować w opach HDR 10 scRGB zamiast PQ oraz g-sync) mam średnio ok 55-62 fps. Wielu uważa, że to RDR 2 jest najładniejszym sandboxem, ale imo trochę jej do GoT brakuje, a HDR;u to RDR 2 praktycznie nie ma, a przynajmniej nie miał, kiedy ja w to grałem, choć ekran na pewno robi swoje, to pamiętam także opinie osób, które miały porządne OLED-y i mówiły to samo). No i ta optymalizacja. Jakoś ciężko mi uwierrzyć, że na sprzęcie z sygnatury w RDR 2 na absolutnie maksymalnych ustawieniach dobiję do tego samego framerate'u. Przy okazji - porobiłem trochę fotek telefonem, ale przez przekłamania kolorów to nie to samo. Za to przez szybki dostęp do trybu PHOTO (kolejna zaleta gry) porobiłem trochę screenów, tyle, że gdzie je znajdę ? Zrobiłemn bym sobie z kilkuy z nich tapetę na pulpit, bo niektóre krajobrazy lepsze niż widokówka :D 

edit - jeszcze tylko taka mała sugestia mnie naszła: jeśli mamy mocne PC, sugeruję wyłączyć rozmycie w ruchu. Doda to tej grze takiej wyrazistości :) Jeśli uda mi się to skończyć (a na razie kończę  1 akt - właśnie,  ile ta gra ma aktów ?) to gdyby nie fakt, że tytul pierwotnie wyszedl na PS4 jakoś na początku pandemii, bez wahania dalbym grze GOTY. Nawet w Hellblade'a na którego tak czekałem nie chce mi się grac, kiedy mam tutaj wręcz cudo gejmingowe, które na ten moment po raz pierwszy od lat daję 10/10 w każdym jednym elemencie. Po dla mnie ta gra nie ma wad. Nie ma i ch... 🤪 To w ŻADNYM WYPADKU NIE JEST UBIGIERKĄ POKROJU ASASYNA. To po prostu gra  gra gra idealna - koniec kropka :) To właśnie dla takich gier kupiłem nowe GPU i TV i Wam też to radzę  :)

Edytowane przez HDR'o
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
40 minut temu, HDR'o napisał:

DLSS Quality wygląda po prostu lepiej niż natywna rozdzielczość.

Wy macie jakiekolwiek pojęcie o tym co piszecie? Jak skalowanie rozdzielczości w ''dół''. Może wyglądać lepiej niż jej natywna wartość. Typowy przykład ludzi co łykają cały ten marketingowy bełkot od Nvidii. 

40 minut temu, HDR'o napisał:

Wielu uważa, że to RDR 2 jest najładniejszym sandboxem, ale imo trochę jej do GoT brakuje

Tu też trochę już odpłynąłeś... XD 

Gra naprawdę wygląda świetnie i ma swoje kapitalne momenty ale no właśnie... Trzymajmy się jednak sztywno na ziemi. ;) Do czołówki typu Cyberpunk, RDR2, AW2 czy ostatni Horizon jednak trochę brakuje.

Edytowane przez Userkamil
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie wiedziałeś, że w niektórych grach obraz z DLSSQ wygląda dużo lepiej niż natywny z jakimkolwiek wygładzaniem krawędzi, już szczególnie jak się gra choćby w 2160p. Pierwszy lepszy przykład to Wiedźmin 3 Next Gen, nic nie daje takiego obrazu jak DLSSQ i wygląda najlepiej względem natywnej rozdzielczość z wygładzaniem, a przy okazji klatek dużo więcej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie no bez jaj nikt mnie nie przekona, że jakiekolwiek cięcie rozdzielczości (a tak działają te wszystkie DLSS) jest lepsze niż natywne 4K. 

Wołajcie tego speca od grafiki jak On miał Sebastian? ;)

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam Cie nie mam zamiaru przekonywać, sprawdzone, przetestowane i potwierdzone przez wiele osób, a na przykładzie W3 NG widać to chyba najlepiej. Nawet ludzie, którzy ogólnie nie przepadają za technikami skalowania to potwierdzą. Zresztą każdy może sprawdzić sam jak do dupy wygląda 2160p z którymkolwiek wygładzaniem, względem 2160p DLSSQ w W3.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Hmm może to jakiś wyjątek potwierdzający regułę akurat przy starszej grze? Dziś wygładzanie DLAA jest chyba bezkonkurencyjne.

Edytowane przez Userkamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Gra ma dziwne odpały, jak jej nie odpalasz w trybie okienkowym bez ramek to nie działa Steam overlay ani nakładka Playstation, tak samo cały czas zastanawiają mnie te żółte wykrzykniki w historii niezawodności systemu Windows informujące, że biblioteki SDK Playstation nie mogą być zainstalowane, co prawda zgłosiłem im to i podziękowali za to ale zastanawiam się skąd takie przeoczenie - niby biblioteki SDK Playstation nie chcą się zainstalować zgodnie z tym co raportuje system ale z drugiej strony nakładka Playstation normalnie działa lecz z kolei tylko w trybie okienkowym bez ramek - exclusive fullscreen i jest już nieaktywna tak samo zresztą jak overlay Steama.

Poza tym gra działa wyraźnie mniej wydajnie w trybie okna bez ramek, exclusive fullscreen to wręcz przymus.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, caleb59 napisał:

Gra ma dziwne odpały, jak jej nie odpalasz w trybie okienkowym bez ramek to nie działa Steam overlay ani nakładka Playstation, tak samo cały czas zastanawiają mnie te żółte wykrzykniki w historii niezawodności systemu Windows informujące, że biblioteki SDK Playstation nie mogą być zainstalowane, co prawda zgłosiłem im to i podziękowali za to ale zastanawiam się skąd takie przeoczenie - niby biblioteki SDK Playstation nie chcą się zainstalować zgodnie z tym co raportuje system ale z drugiej strony nakładka Playstation normalnie działa lecz z kolei tylko w trybie okienkowym bez ramek - exclusive fullscreen i jest już nieaktywna tak samo zresztą jak overlay Steama.

Poza tym gra działa wyraźnie mniej wydajnie w trybie okna bez ramek, exclusive fullscreen to wręcz przymus.

I to chyba jedyne, do czego mógłbym się przyczepić.  Mam to samo, ale nie będę przez to zmieniał oceny tej przegenialnej gry :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No oczywiście, że tak - nie rzutuje to dzięki Bogu na stabilność czy działanie samej gry i to jest najlepsze a różnie z tym mogło być, pamiętam jak tylko ogłosili ten pomysł z nakładką to pierwsza moja myśl była taka by nie powodowało to problemów z samą grą i na szczęście jest ogólnie ok.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, skunRace napisał:

Ja tam Cie nie mam zamiaru przekonywać, sprawdzone, przetestowane i potwierdzone przez wiele osób, a na przykładzie W3 NG widać to chyba najlepiej. Nawet ludzie, którzy ogólnie nie przepadają za technikami skalowania to potwierdzą. Zresztą każdy może sprawdzić sam jak do dupy wygląda 2160p z którymkolwiek wygładzaniem, względem 2160p DLSSQ w W3.

Jakość DLSS testuje się w ruchu, a nie na statycznych obrazkach, ile razy można to pisać... I nie, nie jest lepsze od natywnej, bo nie może być lepszy, gdyż zawiera mniej detali z niższej rozdzielczości. To, że ktoś tego nie widzi niczego nie zmienia.
DLSS co najwyżej może mieć akceptowalną jakość, ale nazywanie go lepszym od natywnej to mocne nadużycie i brak wiedzy w temacie.

  • Like 4
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem XD

Wołajcie Sebastiana to rozłoży to na czynniki pierwsze. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To stwierdzenie ma sens jezeli mowimy o grach ktore nie oferuja lepszych technik AA, taki RDR2 wyglada duzo lepiej w DLSSQ niz natywna z ktorakolwiek oferowanych AA.

Jezeli tutaj w GOT jest DLAA to jednak natywne 4k z nim powinno byc lepsze niz DLSSQ

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pamietam jak pare lat temu ludzie tu się śmiali, że za parę lat dojdziemy do czasów gdzie gracze będą myśleć, że DLSS wygląda lepiej niż natywne 4K. Naprawdę szybko to poszło i wielkie brawa dla Nvidii za cały ten marketing! 
Ostatnio był u mnie ziomek co gra tylko na konsoli. Za dzieciaka grał mocno na PC. No i wpada odpalamy tam jakiś tytuł aby mu pokazać jak wygląda. W opcjach tylko zobaczył DLSS i od razu z zachwytem krzyknął: „Ooo! DLSS jest” i stanowczo w ciszy głowa pokiwał… 🤷

Edytowane przez Userkamil
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, kadajo napisał:

Jakość DLSS testuje się w ruchu, a nie na statycznych obrazkach, ile razy można to pisać... I nie, nie jest lepsze od natywnej, bo nie może być lepszy, gdyż zawiera mniej detali z niższej rozdzielczości. To, że ktoś tego nie widzi niczego nie zmienia.
DLSS co najwyżej może mieć akceptowalną jakość, ale nazywanie go lepszym od natywnej to mocne nadużycie i brak wiedzy w temacie.

Dokładnie tak. Zadawalająca / akceptowalna jakość, to celne określenia. Nie da się oszukać fizyki / matematyki. Z celowo (!) kastrowanych danych (a taki jest cel! jak i każdego formatu "kompresyjnego") nie da się uzyskać więcej po kastracji, niż z nominału bez strat. Koniec tematu. Przynajmniej - póki co (co przyniesie przyszłość, AI, itp. zobaczymy). To tak, jakby się zapierać, że ktoś słyszy lepszy dźwięk z MP3 128 kbps, niż ze źródłowego WAV'a, albo widzi czystszy obrazek na JPG zrobionym z TIFFa.

Nie wiem, co widzi, co czuje, co słyszy.
Wiem tylko, że to jest po prostu niemożliwe i zaprzecza idei tych formatów. 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fabuła skończona, postać wymaksowana. zostało parę znaków zapytania.

Super gra, te wszystkie ostatnie assasyny od Ubi to mogą jej "buty czyścić! "

gDM3CrI.jpg

Edytowane przez DarkEater
  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...