Skocz do zawartości
Lameismyname

INNO3D GeForce RTX 4070 Super Twin X2 OC - "budżetowy" 4070S warty uwagi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, leven napisał:

Święta racja.

Sposób UV nie ma znaczenia, bo zawsze dąży do tego samego punktu, czyli punktu, od którego krzywa UV zostaje wypłaszczona.

Jedynie może się zmienić krzywa od punktu w lewo, ale ta część krzywej nas nie interesuje przy UV.

Nie jestem do końca pewny, czy te małe wahania u autora mają coś wspólnego z temperaturą gpu :hmm:

Ale u mnie też takie zmiany widzę, bo mam na ekranie OSD z AF i czasem zamiast 1800mhz jest 15mhz niżej lub wyżej.

Ale to są kosmetyczne zmiany, które zresztą same się korygują.

Oj, kompletnie się nie zgadzam. Regularnie obserwuję jak karta zeskakuje z max taktowania po zrobieniu UV (bez UV z resztą też skacze po taktach tylko jeszcze mocniej). Miałem tak na każdej karcie.  Wystarczy ciut wyższa temp albo jakaś specyficzna gra/benchmark i zamiast ustawionych max na przykładowo 2700 Mhz mamy 2640, 2550 itp. 

Jak grafika zrzuca takty w powodu temperatury a na tych niższych taktach nie będziemy mieli zrobionego UV, to już mniej chętnie będzie chciała wrócić do punktu max (przed wypłaszczeniem) bo nie uda jej się dostatecznie ostygnąć na niższych taktach (gdzie user nie zrobił UV) lub będzie to trwało odpowiednio dłużej. Dlatego ważne jest zrobienie UV w całym zakresie, na lewo od wywłaszczenia a nie tylko w jednym punkcie, którego karta nie zawsze chce się trzymać.

 

Edytowane przez kola01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, leven napisał:

Ustaw fabryczne nastawy w AF i uruchom Inspektora.

Tam suwaczek od pamięci daj na +1000 i odpal render w gpu-z z podglądem "sensors"

https://www.guru3d.com/download/nvidia-inspector-download/

Hmm... a możesz mi przybliżyć co dzięki temu chcesz sprawdzić? Lubię wiedzieć co robię, a nie mogę się domyśleć co Ci przyszło do głowy :)

39 minut temu, kola01 napisał:

 Jak grafika zrzuca takty w powodu temperatury a na tych niższych taktach nie będziemy mieli zrobionego UV, to już mniej chętnie będzie chciała wrócić do punktu max (przed wypłaszczeniem) bo nie uda jej się dostatecznie ostygnąć na niższych taktach (gdzie user nie zrobił UV) lub będzie to trwało odpowiednio dłużej. Dlatego ważne jest zrobienie UV w całym zakresie, na lewo od wywłaszczenia a nie tylko w jednym punkcie, którego karta nie zawsze chce się trzymać.


Wracamy do punktu o którym wspominałem wcześniej. Poradniki w internetach jako etap przed wypłaszczaniem krzywej pokazują: jej podniesienie (undervolting niższych stanów), jej zostawienie (niższe stany są w "stocku"), jej obniżenie (overvolting niższych stanów) i tu tkwi pies pogrzebany.
Chyba najczęstszym błędem jest jej obniżenie (overvolting niższych stanów) bo to chyba działa na podświadomość - "hmm.... robię UV to trzeba opuścić". Sam się raz na tym złapałem, ale potem faktycznie załapałem, że obniżając krzywą obniża się taktowanie rdzenia w różnych stanach, a napięcie jest na wykresie stałe. Czyli łopatologiczne w jednym punkcie mamy 1000MHz (oś Y, pionowa) 1000mV (oś X, pozioma), łapiemy za ten punkt krzywej (lub krzywą), zniżamy do dołu (po osi Y) o 100MHz i co mamy po tym zabiegu? 900MHz 1000mV. No skoro napięcie zostało, a taktowanie zmalało to chyba gołym okiem widać OverVolting :)

Następna rzecz, że każdy mylący się youtuber brnie w te błędy bo się skupia na najwyższym stanie. I takie błędne koło.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lameismyname napisał:

Hmm... a możesz mi przybliżyć co dzięki temu chcesz sprawdzić? Lubię wiedzieć co robię, a nie mogę się domyśleć co Ci przyszło do głowy :)

Chodzi mi o te Twoje pamięci.

Może OC w AB coś źle się wykonuje, to sobie można sprawdzić OC pamięci w Inspektorze na próbę.

Tam też odczytasz wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Lameismyname napisał:

Wracamy do punktu o którym wspominałem wcześniej. Poradniki w internetach jako etap przed wypłaszczaniem krzywej pokazują: jej podniesienie (undervolting niższych stanów), jej zostawienie (niższe stany są w "stocku"), jej obniżenie (overvolting niższych stanów) i tu tkwi pies pogrzebany.
Chyba najczęstszym błędem jest jej obniżenie (overvolting niższych stanów) bo to chyba działa na podświadomość - "hmm.... robię UV to trzeba opuścić". Sam się raz na tym złapałem, ale potem faktycznie załapałem, że obniżając krzywą obniża się taktowanie rdzenia w różnych stanach, a napięcie jest na wykresie stałe. Czyli łopatologiczne w jednym punkcie mamy 1000MHz (oś Y, pionowa) 1000mV (oś X, pozioma), łapiemy za ten punkt krzywej (lub krzywą), zniżamy do dołu (po osi Y) o 100MHz i co mamy po tym zabiegu? 900MHz 1000mV. No skoro napięcie zostało, a taktowanie zmalało to chyba gołym okiem widać OverVolting :)

Następna rzecz, że każdy mylący się youtuber brnie w te błędy bo się skupia na najwyższym stanie. I takie błędne koło.

Tak, jest dokładnie tak jak piszesz. Nawet po tulu latach niewiele osób się połapało, że po lewej stronie zamiast UV robili OV (obniżenie krzywej). Wiele poradników zawiera ten istotny błąd. 

Edytowane przez kola01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, Lameismyname napisał:

Na AMD wystarczyło z palca wpisać napięcie, zegar rdzenia w booscie i działało jak złoto.
 

Ta tylko że ile samym napięciem na amd zejdziesz z poboru? 10w :E i koniec bo dasz trochę niżej i zegar nawet o 600-800mhz niższy niż fabryka dała jest niestabilny i całą resztę trzeba robić tnąc zegar rdzenia zostając blisko fabrycznego napięcia bo inaczej wszystko się sypie, przy nv możesz sobie schodzić sporo z napięcia dopasowując do tego zegar i po mojemu to akurat na nv jest wygodniej (piszę to jako właściciel radeona :D)

Co do UV to schłodź kartę do 25-30c na pulpicie czyli np włącz jej wentylatory na wysokie obroty bez obciążenia i dopiero na takiej temperaturze zabierz się za robienie krzywej na tablicy, powinno być lepiej co do zmiany wartości zegara po ponownym uruchomieniu pc (przynajmniej na pascalu,turingu,ampere tak było)

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Send1N Przykładowo mając RX5700XT (tgp 225W) przy ustawieniu 1900@0,97mV uzyskiwałem pobór 140-150W z tego co pamiętam z różnych odczytów programowych. Nikt nie namówi mnie, że u zielonych to jest lepiej, łatwiej itd. Chyba z przyzwyczajenia tak gadacie. Ja zauważam sporo rzeczy które mnie mniej lub bardziej irytują, które wolałbym z AMD (z pocałowaniem w rękę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Uzyskiwałeś pobór samego gpu bo całej karty jest raportowany dopiero od rdna3 :] miałbyś w rękach wyższy model to byś widział o co chodzi u mnie np na 6950XT fabrycznie jest 1.2v a zejść mogę tylko do 1.155v a to jest żadne UV praktycznie bo to zbija całe 10W względem stock :E resztę roboty musze robić poprzez cięcie zegara rdzenia i to drastycznie aby zrobić konkretne UV bo przykładowo na 1.150v nawet zegary poniżej 2Ghz nie są stabilne (a ja mam na stock 2450 - 2550) więc dla mnie to gorzej działa niż na nv ;) są różne gusta. 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzucę pytanie odnośnie innej karty Inno3D - RTXa 3070 ichill x4. Mam taką kartę od wczoraj w testowaniu i wydajnością oraz wyglądem faktycznie powala :E 

Natomiast co mnie lekko niepokoi to zachowanie wentylatorów. Karta nie przegrzewa się jakoś specjalnie, w stresie nie dojechała nawet do 70C w 1440p/60 natomiast wentylatory rzadko i bardzo długo zatrzymują się w idle. W sensie,  nawet po cold bootcie potrzebują dobre 5 min  zeby zupełnie przestać się kręcić. Karta jest zimna, ma 34C w idle a te 3 śmigiełka lecą na 1200rpm :/ fakt, wrzuciłem ją na sterownik od 2060s, nie przeistalowałem sterowników i wgrałem to tuneIT żeby przełączyć sobie RGB na aurę, ale co może być problemem? Czy może te karty tak mają?? Tak to wydaje się fajny sprzęt, zdecydowanie nietuzinkowy przez wygląd ale jestem przyzwyczajony do tego, że karta szybciej się wycisza po pracy. Tej trzeba dać kilkanaście minut. Ori plomby są na niej, nie była rozbierana. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, kola01 napisał:

Wystarczy ciut wyższa temp albo jakaś specyficzna gra/benchmark i zamiast ustawionych max na przykładowo 2700 Mhz mamy 2640, 2550 itp. 

Duże zrzucanie zegarów na niższe stany jest najczęściej powodowane uderzaniem w power limit karty w najbardziej wymagających grach czy benchmarkach. Jeśli karta ma wysoki PL lub/i mocno zrobione UV na niskim napięciu to nie będzie schodzić na niższe stany. Grając w jakieś indyki gpu też będzie schodzić na niższe stany krzywej z tego powodu, że leci wtedy na pół gwizdka i nie potrzebuje wysokich taktów no chyba, że dasz w sterach max wydajność.

A te mniejsze wahania taktów zależne od określonych zakresów temp to już kwestia sterownika 

Godzinę temu, Qrdello napisał:

Podrzucę pytanie odnośnie innej karty Inno3D

A weź sobie ustaw swoją krzywą wentyli w msi i zobacz jak karta będzie reagować przy przechodzeniu w tryb pasywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wczoraj późno wieczorem ją instalowałem, na stare sterowniki, MSI af krzyczał że życie jest okrutne itp :/ musze dzisiaj DDU podziałać wgrać na czysto wszystko i faktycznie, pobawię się chyba AFem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, leven napisał:

Czyli niezależnie od metody ustawienia napięcia do taktowania sterownik i tak to po swojemu zakłóci ?

 

Tak bo sterownikami NV zmienia nawet ustawienia z biosu i może dla każdej modele z generacji wbić ustawienia i nawet tak robili głupole 🤣

Ty to trzymaj się krzywej bo jeszcze popsujesz karte jak 460 :szczerbaty:

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, kola01 napisał:

Tak, jest dokładnie tak jak piszesz. Nawet po tulu latach niewiele osób się połapało, że po lewej stronie zamiast UV robili OV (obniżenie krzywej). Wiele poradników zawiera ten istotny błąd. 

Zamiast powtarzać bzdury to lepiej pomyśl od jakiego progu napięcia występuje OV 🤣 Czasami mam wrażenie, że ludzie to stado baranów powtarza bzdury zamiast pomyśleć 🤣

Prosty przykład dajesz 0.875V to praktycznie min napięcie na zimnym GPU pomimo, że wyprostujesz szybko krzywą i tak masz dużo niższe napięcie względem def ustawień 🤣 Tak właśnie teorie z dupska mają przełożenie.

Pewnie nawet nie wiesz w jakim P-state obowiązują ustawienia krzywej :szczerbaty:

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Send1N Wydawało mi się, że na stocku (ok. 2150MHz @1,2V) pobór wskazywało na poziomie 225W czyli takie jak jest TGP 5700XT, a po zjechaniu do UV (1900MHz@0,97V) pod obciążeniem pokazywało ok 140-150W. Chcesz powiedzieć, że po rzekomym UV, drastycznym spadku temperatur rdzenia/memów/Hot spota, karta jako całość dalej brała podobnie z wtyczki? Wiem, że te wszystkie software'owe odczyty można sobie w dvpę wsadzić i tak naprawdę bez fizycznego wpięcia miernika gòvno się realnie dowiemy, ale czy aż tak?

Tym bardziej, że to metodą UV którą każdy stosuje (czy to w AB czy Adrenaline) stąd moje zdziwko.

Tak jak wspominałem, gdyby nie efektywność energetyczna, wydajność w RT i wyższość DLSS pewnie miałbym teraz 7900GRE lub XT. Mógłbym napisać całą listę praktyczną co mnie irytuje u zielonych. Oczywiście niektórzy na mnie by siedli albo wytykali "przesadzasz, jest super". W ogólnym rozrachunku jest na plus ale nie czarujmy, że wszystko jest perfekt. Jako człowiek który przerzuca karty zielonych i czerwonych od ok. dekady, widzę podobną ilość irytujących kwestii w obu stajniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemy są w obu obozach, ale teraz masz na zielono, więc...

Zrobiłem z ciekawości teścik swojego 3060ti w CapsViewerze z benchu z futerkiem w 700/700. Taka rozdziałka obciąża moją kartę w sposób dynamiczny (sześcian się kręci, więc pobory mocy się zmieniają) i dochodzą pod sam PL karty, ale go nie dotyka, czyli karta pokazuje pracę w IDLE - pasek PerfCap  szary.

Monitoring z gpu-z pokazuje, że przy uruchomieniu futerka, karta pracuje (po UV 1800mhz/850mV) z 1785mhz/850mV by po 4 minutach (gpu uzyskuje wtedy 53stC) taktowanie przeskoczyło na 1800mhz/850mV i tak leci już jakiś czas. Karta rozgrzewa się do 60stC i dalej taktowanie i napięcie jest bez zmian. Tylko ten początek był zmienny :hmm:

a.jpg b.jpg

Czyżby sterownik zmieniał taktowania (napięcie się nie ruszyło) w raz z temperaturą ? I to w tak dziwnym zakresie 53stC a później już nie ?

W sumie nie ma z taką marginalną zmianą żadnych problemów, ale ciekawość drąży :P

Autor też mógłby sobie z ciekawości zrobić ten test i naskrobać, jak w serii 4xxx zachowuje się odczyt z taktowania pod obciążeniem.

W prawdzie to syntetyk, ale...

Aha... UV zrobiłem specjalnie na odwrót, czyli początkowo obniżyłem całą krzywą, a później chwyciłem tylko punkt styczny i podniosłem do 1800mhz i jest identycznie, jak z  poradnikiem od Techmaniaka :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lameismyname napisał:

@Send1N Wydawało mi się, że na stocku (ok. 2150MHz @1,2V) pobór wskazywało na poziomie 225W czyli takie jak jest TGP 5700XT, a po zjechaniu do UV (1900MHz@0,97V) pod obciążeniem pokazywało ok 140-150W. Chcesz powiedzieć, że po rzekomym UV, drastycznym spadku temperatur rdzenia/memów/Hot spota, karta jako całość dalej brała podobnie z wtyczki? Wiem, że te wszystkie software'owe odczyty można sobie w dvpę wsadzić i tak naprawdę bez fizycznego wpięcia miernika gòvno się realnie dowiemy, ale czy aż tak?

Widzisz musiałeś zjechać z zegara aby takie napięcie było stabilne i straciłeś wydajność względem stock z pudełka a na NV idzie zrobić i to prawie zawsze lepszy zegar niż na stock z mniejszym poborem prądu niż na stock i zyskać lepszą wydajność na radku tego nie zrobisz, ja zbiłem 120W względem stock ale to na zegarach 2100-2200 a stockowo bez zabawy z power limitem (plug and play) karta trzyma w grach 2500mhz no ale z takim zamiarem kupowałem tą kartę kupić topkę danej serii i zejść z poboru do max 250-270w, takiego RTX ludzie kupowali i robili 100W mniej a wydajność i tak potrafiła być lepsza niż bez UV, sideband zrobił bodajże na 3080 przy 0.77v zegar o 15mhz lepszy niż na stock :E nigdy tego nie zapomnę chyba :P 

Co do poboru prądu to dopiero od RDNA3 masz raportowany pobór całej karty a na poprzednich gen masz "gpuchip power draw" i to jest raportowany programowo pobór samego GPU wystarczy mieć watomierz, trochę obliczeń zrobić stratę na zasilaczu i reszte kompa i widać że nadal coś się nie zgadza :] Jak cię ten temat interesuje to zerknij tutaj https://www.igorslab.de/en/radeon-rx-6950xt-rx-6750xt-and-rx-6650xt-review-with-the-energetic-crowbar/8/

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Send1N Ja tak drastycznie zjechałem do 1900MHz@0,97V ze względu na kulturę pracy, hot spot itd. na referencie. Wyczytałem, że na tej wartości wydajność jest prawie identyczna w grach jak na stocku i taka jest prawda (urwało ze 2 fps w cyberku), znowu od 1850MHz w dół
                    zauważalnie spadała wydajność.
                    5700XT były dojechane fabrycznie po bandzie, bezsensownie wysoko i chyba tylko aby w smarkach więcej punktów łapać, bo między 2000MHz a 2150MHz (stock) w realu nie było różnic wydajnościowych już wcale. 2000MHz @ 1,0-1,03V jak ktoś miał niereferenta było wręcz
                    złotym ustawieniem i większość testerów polecała te wartości.

@leven Tak jak chciałeś kilka postów wcześniej, dopaliłem Heaven Benchmarkiem. Ustawienie stock +1000MHz na memach w tym inspektorze. Co z tego wyczytujesz?
OCK.png

 

A co do Afterburnera i tego "skakania" krzywej.
Mam dwa identyczne profile 2700MHz@0,935V +2000MHz memki zapisane w presetach.
Co restart kompa te wartości latają, 2640, 2685, 2700.... teraz mi wczytało 2760MHz@0,935, próbuję wczytać profil na 2700 (profil 1- ten sam który się włącza razem z AB) i przeskakuje z powrotem na 2760.
Ale jak już wczytam ten drugi (profil 2) to wczytuje się normalnie 2700@0,935V. Analogicznie się dzieje gdy wskoczą inne wartości po reboocie.
Zaczyna mnie to denerwować, że chyba odinstaluje ten cały shit i polecę na stocku, póki nie wpadnę na lepsze rozwiązanie. Skandal.

Edytowane przez Lameismyname
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wcześniej miałeś zagwózdkę co do odczytu OC pamięci. GPU-Z pokazuje taktowanie pamięci w dość niewygodnej formie, natomiast Inspektor podaje rzeczywiste taktowanie. W inspektorze po OC na +1000mhz pamięci jest jak Pan Bócek przykazali 11000mhz czyli +1000 i to się wygodnie czyta, a nie jakieś pokrojone odczyty z GPU-Z.

Teraz zrobić te OC pamięci na +1000mhz w AB, odczytać je w GPU-Z oraz Inspektorze i porównać.

 

Co do zmian taktowań po UV w AB to jest temat znany. Side twierdzi, że to wywołuje sterownik grafiki, więc nic z tym nie zrobimy. Tylko, że co to za problem, gdy taktowanie waha się +-15mhz ?

Na pewno stabilniej, niż odbijanie się od PL.

Spróbuj zamiast AB użyć Evkę: https://www.evga.com/precisionx1/

 

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@leven Wnioski - inspektor pokazuje tak samo OC pamięci co afterburner, GPU-Z podaje wartość dzieloną przez 8.
               Co do skoków u mnie nie jest +- 15MHz tylko jak zauważyłeś równe +-60MHz, więc jak ustawie wyśrubowany woltaż (0,925-0,935V) do taktowania rdzenia 2700MHz, a przy którymś uruchomieniu odpali się na 2760MHz wchodząc w wartość niestabilną (jak wywaliło mi CS2 to się gapnąłem, że jest 2760@0,935V co jest u mnie niestabilne) to mogą być crashe. Na AMD jak ustawiłem w Afterburnerze lub Adrenaline wartości to trzymało jak skała i co uruchomienie wczytywało kropka w kropkę, tutaj jakieś takie rzezanie... nie lubię jak coś działa nie do końca jak powinno.

A sofcik z chęcią przetestuję, właśnie się ściąga. Dzięki. Może w nim będzie OK.

UPDATE: Pierwsza zabawa programem, chwilowo na sztywnych wartościach. Niby działa.
                 Dzięki temu, że suwak pamięci ma większy zakres (do +3000MHz) znalazłem górny ich limit. Przy +2200MHz pojawiają się losowe artefakty ale przy +2150MHz działa wszystko stabilnie, właśnie przeleciałem Heaven Benchmark, Time Spy.
                 Co ciekawe wykres Time Spy pokazuje pamięci w ten sam sposób co GPU-Z czyli wartość/8.
GPUMEM.png

1581.50MHz * 8 = 12652MHz czyli bazowe 10502MHz+2150MHz
(zaznaczyłem na wykresie na czerwono)
Jestem w głębokim szoku jak te pamiątki się kręcą.

Zrobiłem przy okazji mały test w CP2077PL, 1440p profil Ray Tracing: Overdrive, miejsce testowe to gdzie ostatnio.

Rdzeń i pamięci na domyślnie = 90 FPS
CP27-PLSTOCK.png

Rdzeń domyślnie, pamięci +2150MHz = 92 FPS
CP27-PLMEM-PLUS2150.png

Rdzeń +215MHz, pamięci +2150MHz = 96 FPS
CP27-PLMEM-PLUS2150-CORE-PLUS2155-MHZ.pn

Edytowane przez Lameismyname
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy Efka lepiej prowadzi OC i UV ?

Może też się przerzucę 😛

Potestuj jeszcze i wystaw opinię :E

A memki faktycznie rakiety :thumb:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@leven to tak, nie zrobisz UV "na sztywno" bo nie da się ujemnych wartości napięcia wstawić.
               Znowu z krzywą jest coś nie tak. Wizualnie w programie jest przycięte do 2500MHz i nie widać nic wyżej zrobić bo wykres się kończy.
               "Automat" co po naciśnięciu "SCAN" teoretycznie powinien znaleźć najwyższe stabilne wartości OC przy zachowaniu najlepszej krzywej napięć coś tam niby zamuli, niby lekko skoryguje krzywą ale wysypuje się błędem po naciśnięciu "TEST" więc kiepski.
               Ręcznie też nic nie zdziałam przez ucięty wykres. Jedyny plus, że mogłem memki na większych taktach przetestować.

               Przetestuję ASUS GPU Tweak III, a jak i to nie będzie dobre w desperacji sięgnę po Geforce Experience :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem co Wy macie z tymi problemami z krzywą.

Zrób tak schłodź kartę do 30-40stopni i zrób krzywą jaką potrzebujesz jak pasuje zapisujesz profil. Po ponownym starcie systemu sprawdź czy krzywa jest prawidłowa jak się rozkraczyła to skoryguj ją, ale bez edytowania profilu. Niektórym ten myk pomaga i krzywa już się nie rozkracza.

Nigdy nie miałem na żadnej generacji problemu z przesuwaniem się krzywej dlatego nawet nie mogę odtworzyć takowego błędu u siebie ;)

Edytowane przez sideband
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, sideband napisał:

Zamiast powtarzać bzdury to lepiej pomyśl od jakiego progu napięcia występuje OV 🤣 Czasami mam wrażenie, że ludzie to stado baranów powtarza bzdury zamiast pomyśleć 🤣

Prosty przykład dajesz 0.875V to praktycznie min napięcie na zimnym GPU pomimo, że wyprostujesz szybko krzywą i tak masz dużo niższe napięcie względem def ustawień 🤣 Tak właśnie teorie z dupska mają przełożenie.

Pewnie nawet nie wiesz w jakim P-state obowiązują ustawienia krzywej :szczerbaty:

UV to obniżenie napięcia poniżej standardu karty dla zadanej częstotliwości taktowania rdzenia. Oczywistym jest, że jak taktowanie spada, to karta sama z siebie obniża te napięcia (wyjściowa tabela Hz/V jest w BIOSie karty) ale chodzi o to, żeby obniżyć je jeszcze bardziej. 

Pomijam fakt, że są talenty, które obniżają krzywą (że niby niżej to lepiej) robiąc tym samym OV zamiast UV. 

Jeśli się z tym nie zgadzasz, to wytłumacz mi na spokojnie, w którym miejscu i jakie bzdury Twoim zdaniem potarzam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sideband Ja też nie wiem o co chodzi, że krzywa lata co restart w wartościach +- 60Mhz. Ustawiałem ją na zimnej karcie (skoro znam nastawy). Próbowałem nowe profile tworzyć, ciągle to samo. Potestuje ten programik Asusa, może będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś robić krzywe na inych nastawach np. -15mhz, jeden poziom niższe czy wyższe napięcie? Inna wersja msi AF? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...