Skocz do zawartości
skunRace

Kingdom Come: Deliverance 2

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.05.2024 o 08:31, Wu70 napisał:

To się tylko tak wydaje ale to nie są przypadkowe rzeczy i taki jest projekt gry że nie biegniesz klikając quick save & quick load i nie walczysz odznaczając heady celownikiem jak w CSie ;)

I dlatego tryb hardcore jeszcze bardziej utrudnia save (a łatwiejszego jakoś zabrakło) więc jak widać elementy opcjonalne są.

 

W KCD2 myślę że na pewno uproszczą chociaż zapisywanie, więc dacie radę

Dokłądnie tak, to są wszystko elementy decydującej o tożsamości tej gry. Wiem z własnego doświadczenia jak boli strata godziny postępu, ale dzięki temu głupia zasadzka wskakuje na kompletnie inny poziom emocji. Do tego gra dzięki takim a nie innym mechanikom i sposobowi ich rozwoju ma takie poczucie progresu jakiego nie dane mi było zaznać w rpg od lat. Każda strzała wsadzona celnie z dużej odległości jak już się nauczysz strzelać niesamowicie cieszy, to samo z kombo które dobrze wejdzie.

A otwieranie zamków jest banalne jak już wykminisz na czym polega i umiesz ruszać dwoma palcami na raz :)

 

 

  • Like 1
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga część będzie inna bo zmieniła się perspektywa bohatera. W pierwszej części zaczynał jako nikt, niepiśmienny łachudra ze wsi i chłopiec na posyłki. W drugiej zaczyna z pułapu bękarta szlachcica i kompana sir Hansa. Nic dziwnego że narracja będzie bardziej polityczna, mroczna i epicka.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Marudzę, wiem, ale wynika to z niepokoju, bo tak się składa, że KCD to dla mnie najlepsza gra w jaką grałem (do niedawna Dying light 1).

Lucas też musiał się ograniczać w Imperium Kontratakuje, a później dostał worek pieniędzy i wyprodukował "epickie" Mroczne widmo. Pamiętam, jak ktoś narzekał, że jak reklamowali  KCD jedynkę, to pokazywali dość spore bitwy, a w oryginale tego już nie było. I bardzo dobrze, bo zbiorowe bitwy to najnudniejsze fragmenty  jedynki, przejść i zapomnieć (oczywiście dla mnie, wy możecie inaczej to odbierać).

Wiem, że nie mogą stać w miejscu i pokazywać to samo, ale dwójkę reklamują, jakby nareszcie nie musieli się ograniczać.  Między wierszami odbieram to tak, jakby jedynka wyszła im przypadkiem, a dopiero teraz nam pokażą grę "50 leweli wyżej" (to cytat,  chyba, od aktora, który grał Henryka).

Ale, oczywiście, pozostaje mi wierzyć w geniusz tych ludzi i mam nadzieję, że nie przekombinują. 

 

Edytowane przez kptEnter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chłopaki zarobili trochę forsy to też chcą zrobić coś bardziej wow, a nie dalej udawać biedusów :D Mi to tam pasuje, jak nie pójdą w jakeś call of duty na miecze ; )

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, zdzichon napisał:

Dokłądnie tak, to są wszystko elementy decydującej o tożsamości tej gry. Wiem z własnego doświadczenia jak boli strata godziny postępu, ale dzięki temu głupia zasadzka wskakuje na kompletnie inny poziom emocji. Do tego gra dzięki takim a nie innym mechanikom i sposobowi ich rozwoju ma takie poczucie progresu jakiego nie dane mi było zaznać w rpg od lat. Każda strzała wsadzona celnie z dużej odległości jak już się nauczysz strzelać niesamowicie cieszy, to samo z kombo które dobrze wejdzie.

A otwieranie zamków jest banalne jak już wykminisz na czym polega i umiesz ruszać dwoma palcami na raz :)

 

 

Poniżej mój przypadek i jeden z powodów, dla którego KCD to dla mnie numer jeden (m.in. przed W3) i dlaczego uważam, że walka w KCD1 była świetna i obawiam się o nią w KCD2.

Gram na hardcore mode żeby zdobyć 100% osiągnięć (osiągniecie Hardcore Henry)– zresztą walka jest banalna jak się już opanuje - nawet 1 vs 2-3 (120 FPS też pomaga).

Postać z wszystkimi osłabieniami (Tis but a scratch).

Gram w opcję, że nie można nikogo zabić (Merciful), ale można to obejść – jeżeli użyje się trucizny, zatrutego miecza (optymalnie stępionego wtedy większa szansa na zatrucie) – jest możliwość wyeliminowania przeciwnika, a gra tego nie odczytuje jako zabójstwa – zabija trucizna nie Henryk 😉

Czuję się pewnie, walkę mam opanowaną, prawie 20 level – każde walki na arenie i w terenie solo idą mi z łatwością – perfekcyjny timing + lekka zbroja żeby łatwo można było unikać ciosów.

Patrzę – dokoksowany bandyta/rycerz czeka na drodze (perfekcyjna zbroja itp.)  – OK dla sportu pokonam go – mój Henryk też jest dokoksowany – mikstura też pomoże.

Jest dobrze, łatwo bloki, kontry, kombosy łatwo wchodzą itp. ale ze stępionym mieczem to idzie wolno.

Pojawia się info, że zostało mu już ma mało życia (perk Sadist)  – znaczy się trucizna działa. Zaczynam korzystać tylko z bloków, żeby go przypadkiem normalnie nie zabić – wtedy powrót do zapisu sprzed godziny (w końcu jest tylko jeden). Z doświadczenia wiem, że wystarczy blokować przez 1-2 minuty i po sprawie – najmocniejsza trucizna zrobi swoje. Trochę się przeliczyłem - trwa to dłużej, palce zaczynają się męczyć i robię jeden błąd – pech chce, że od razu pojawiło się krwawienie (w sumie normalne przy maksymalnie osłabionej postaci – zwiększona szansa na krwawienie). I teraz zaczyna się walka z czasem – wiadomo, nie da się użyć bandażu w czasie walki. Nadal czuje się pewnie w końcu przeciwnikowi zostało mało HP… do czasu aż ekran robi się czerwony, a Henryk traci siły. Ucieczka nie wchodzi w grę – Henryk porusza się już za wolno. Jeszcze tylko chwila, może się uda …niestety pierwszy zgon na hardcore.  

Walka Oberyn Martell kontra Góra to pierwsze co mi się skojarzyło (jak ktoś oglądał/czytał Grę o tron to wie). 😊

  • Like 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jedynce też nie było, ważne że będą napisy i czeski dubbing. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A ja chętnie bym usłyszał w tej grze polski dubbing, ale jeśli brak to zostaje przy eng jak w 1 bo pepićkowego chyba nie zdzierżę 😝

Edytowane przez Godlike_(UT)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jedynce usłyszeć można kilka polskich słów, najczęściej ku*wa 😂

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, dawno grałem pewnie sobie odświeżę jak już ogłoszą datę premiery 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

''Ponieważ najsłabsza konsola obecnej generacji ma tylko 25% więcej pamięci RAM, Warhorse Studios zdecydowało się, aby gra była tylko o 25% większa od jej poprzedniczki.''

AHA

Pierwszy raz słyszę, by ilość ramu przekładała się na wielkość gry.

Edytowane przez tomekpcl
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Godlike_(UT) napisał:

Nie pamiętam, dawno grałem pewnie sobie odświeżę jak już ogłoszą datę premiery 2.

Polecam jak najszybciej, bo gra mimo wszystko przez swoją mechanikę, jest powolna i lekko 100h zajmie przejście, z zadaniami i aktywnościami pobocznymi

12 godzin temu, azgan napisał:

No pięknie, aby ograniczać grę, bo słaba konsola sobie nie poradzi 🤦 Kolejny dowód, że konsole ograniczają rozwój gier 👎

 

Edytowane przez .PaVLo.
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No konsole to powinni wypuszczać kolejne odsłony Tetrisa, a wymagające gry na sprzęty, które sobie z tymi wymaganiami poradzą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tetris, pingpong i "Jajeczka", a rozbudowane gry zostawić sprzętom(PC), które je obsługują 😁

Edytowane przez .PaVLo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niepotrzebny był ten Xbox series s psuje gry  , czekam na możliwość włączenia/wyłączenia celownika w grze choćby do łuku, jak również widoczności hełmu w rozmowach z npc itd , oraz urealnienie konia na wzór RdR 2, mogli by dodać jeszcze możliwość rozbijania własnego obozu , animacje jedzenia picia itd które ma nawet wiedźmina 1 z 2007 roku i  bardziej czytelny i ułożony ekwipunek 

 

Edytowane przez voltq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam modów na celownik, hełm, nieograniczony zapis i obecnie nieograniczoną wagę inwentarza iraz kilka na grafikę.

Oby te pierwsze trzy dodali w dwójce i przestali iść w coraz większą absurdalną rzeczywistość życia, bo to męczy i zniechęca, jak po raz setny mam się męczyć z alchemią czy podnoszeniem przedmiotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JeanPepin napisał:

a mody na grafike to jakie możesz polecić?

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/68

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/591
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/27

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1528

Nie polecam za to tego moda, mój sprzęt zabija, a na low niepotrzebnie ciśnie grafikę o dodatkowe 100W
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1528

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo było, że to gra tworzona z myślą o jedynej właściwej platformie ;) 

Prawda jest taka, że gdyby wrzucili tutaj 60fps, to pewnie wyglądało by to jeszcze gorzej niż Rebirth w podobnych ustawieniach. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, ale może z czasem wypuszczą jakieś patch na silniejsze konsole, przykładowo taką PS5 Pro. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia 

to nie jest tytuł który powinien trafić na konsole podobnie jak część pierwsza 

CryEngine na konsolach to była zawsze masakra 

Dodatkowo KCD1 bez modów jest ciężkie do ogrywania 

No ale zobaczymy jak będzie wypadać KCD2 na PS5 oraz XSX bo na XSS to wiadomo że będzie dramat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Element Wojny napisał:

No konsole to powinni wypuszczać kolejne odsłony Tetrisa, a wymagające gry na sprzęty, które sobie z tymi wymaganiami poradzą. 

To nie wina sprzętu tylko CE ;)

Te silnik ani nie jest dobrze przystosowany do konsol ani do gier z bardzo dużym terenem gdzie doszło nawet do ograniczenia gry na PC i wynika z ograniczenia silnika.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Element Wojny napisał:

Prawda jest taka, że gdyby wrzucili tutaj 60fps, to pewnie wyglądało by to jeszcze gorzej niż Rebirth w podobnych ustawieniach. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, ale może z czasem wypuszczą jakieś patch na silniejsze konsole, przykładowo taką PS5 Pro. 

Przecież to nie o grafikę chodzi ;-) Dlatego PS5 Pro nic nie zmieni, tak samo jak XSX względem XSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...