Skocz do zawartości
kanon7

Polskie największe inwestycje (CPK, elekt. atomowe, Izera, fabryka Intel’a itp.) realizowane i planowane

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, LeBomB napisał:

Lotnisko tak czy inaczej będzie, tylko niekoniecznie w takiej formie w jakiej założono na początku. 

Nie będzie, będą analizy, audyty, opracowania opracowań, zmienne warunki, kryzys, wysokie ceny i co tam sobie jeszcze wymyślisz, nawet moze jakiś park tam zrobia dla żuka gnojarza. Może za kolejne 10 lat znowu ktoś podejmie temat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lpcl  10 lat w tą, czy tamtą stronę, przy oczekiwaniu na CPK od lat 70'tych to są sekundy :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech im tam te Okęcie rozbudowują, dla mnie to mogą nawet ochotę wyburzyć na te pasy startowe. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lotnisko powstanie, ale najwcześniej plany poznamy w 2027, coś tak czuję. Być może zatwierdzenie planów będzie kampanią PO za 4 lata ;) 

Większość bałaganu związanego z “zwijaniem Polski” i braku inwestycji i cały ten spin oczywiście tworzy PiS i wszystkie jego boty. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym żeby to była wina botów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, LeBomB napisał:

Cały plan strategiczny na podstawie którego powstała koncepcja CPK. 

Masz tego źródło?

 

47 minut temu, LeBomB napisał:

Po to prowadzi się modelowanie. Tylko jak pisałem po co korzystać z modeli lotnisk już wybudowanych, prawda? Lepiej założyć, wybudować a potem weryfikować i narzekać że się nie da potem nic z tym zrobić.

Bo nie ma 2 takich samych lotnisk na świecie. Jakieś założenia w każdej inwestycji muszą być, inaczej nic byśmy nie budowali. Nie wszystko da się zamodelować i przewidzieć.
Po drugie, z góry zakładasz, że nawet w najmniej optymistycznym wariancie nic nie będzie się dało z tym zrobić, dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, LeBomB napisał:

Super projekcje czynisz :E 

1. Pisałem kilkukrotnie że nie uważam za zbędne, a za nieprzemyślane.

2. To co napisałeś w drugim zdaniu to już Twoje urojenie :P osobiście uważam za budowanie stadionów wyłącznie piłkarskich za głupotę. Jeśli już to powinien być obowiązek żeby taki stadion był ogólnosportowy. 

Nic wyżej od Ciebie nie cytowałem więc chodziło ogólnie do takich osób - nic personalnego.

 

Godzinę temu, LeBomB napisał:

Aha i po to ma być sieć szybkich kolei z największych miast w Polsce, która ma zjeżdżać się w CPK? :D

Linie powinny łączyć miedzy sobą miasta w pierwszej kolejności i "przy okazji" przez CPK. Jeśli miałby się kończyć jedynie na lotnisku to chyba ktoś na głowe upadł, że to jest normalne ;) 

 

Godzinę temu, LeBomB napisał:

No ale dobra, ok, międzykontynentalne. Ilu zatem mamy w Polsce i w krajach najbliższych sąsiadów, nie oferujących takich lotów, amatorów lotów międzykontynentalnych? No bo po co Niemiec miałby jechać do Polski? 

Ważne żeby Polak mógł + jako port przesiadkowy. Nie wdając się w szczegóły, to przypuszczam, że potrzebne jest wynegocjowanie korzystnych warunków dla topowych linii aby z chęcią korzystały z takiego CPK w perspektywie długoterminowej. Nie wiem wgl o co takie wielkie halo z tym CPK. Z budzetu państwa pójdą na to drobne w porównaniu do takiego 800+, a te same pieniądze i tak by zostały wydane w podobny albo mniej efektywny sposób. Z drugiej strony jakbym miał do wyboru CPK + elektrownia atomowa czy dwie elektrownie - to wybrałbym 2 elektrownie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, LeBomB napisał:

Nie chodzi o wkład i hałas, ale też o ciśnienie powstające przy przejeździe co ma wpływ na konstrukcję i mocowanie.

To w takim przypadku lepiej by było od razu dać odpowiednie fundamenty, choć i tak wolałbym żeby przede wszystkim prawie tych ekranów nie trzeba było stawiać (dodatkowy koszt, podróży nie urozmaica).

22 godziny temu, LeBomB napisał:

W sumie też się nie zastanawiałem, więc pogrzebałem i trafiłem na wykaz prędkości maksymalnych :) 

Wygodniej chyba pobawić się tą mapką co dałem wyżej, no chyba że ktoś chce po przeliczać konkretne odcinki, porobić sobie wykresy.

Odnośnie Grodzisk - Zawiercie, to nie wiem jak ci wyszła średnia 175km/h.
Rozkładowo podają 224km, przy czasie jazdy 1,7h daje średnią niecałe 132km/h. Widzę tutaj sporo do możliwej poprawy.

Szacowany zysk trzeba odnieść do dystansu. Tutaj jest trochę ponad 200km i nie najgorsza średnia, więc skrócenie czasu trudniejsze.
Trasa Gdańsk - Wrocław to 480km, najszybszy pociąg, to 4:52 przy minimalnej liczbie postojów. Trochę wolniejszy 5h, ma więcej zatrzymań. Średnia prędkość wychodzi 96-98km/h. Przy osiągnięciu średniej 120km/h czas się skróci do 4h. Według mnie jest to osiągalne przy obecnej infrastrukturze, bo na większości trasy szlakowa to 160km/h, tyle że pociągi tak szybko nie jeżdżą. W sumie nie dziwne, jeżeli dają lokomotywy z serii 07, które mają maksymalną 125km/h.
Jeżeli by powstała wydzielona linia ze szlakową 250km/h, to myślę, że udałoby się osiągnąć średnią przynajmniej 180km/h co da czas jazdy około 2:40. Prawdopodobnie dystans też by się trochę skrócił, bo można by poprowadzić bardziej w linii prostej Bydgoszcz - Poznań (obecnie jedzie się przez Inowrocław), ominąć Leszno.

22 godziny temu, LeBomB napisał:

Ale według pokazanych planów miejscami jest nie do uniknięcia, bo idzie istniejącymi trasami, które muszą być zmodernizowane, ale i tak część z problematycznych miejsc może pozostać.

No to plany są do :zadek: i trzeba je zweryfikować.

Nie mówię, żeby rzucić wszystko i zająć się wyłącznie KDP. Modernizacje istniejących linii też są niezbędne i jak najbardziej mogą być częścią projektu ale wtedy nie ma sensu dyskutować o nich w kontekście dużych prędkości.
Włączenia, przeplecenie się itp. tak czy inaczej są konieczne, bo to nie mogą być zupełnie oderwane od siebie infrastruktury.

22 godziny temu, LeBomB napisał:

Tak, ale ten ułamek pasażerów też trzeba będzie dalej jakoś wozić i zmniejszając liczbę pasażerów poprzez połączenia bezpośrednie część ze zwykłych połączeń stanie się nierentowna. Może w okolicach Gdańska, Poznania czy Warszawy nie, ale im dalej od tych miast, tym rentowność zwykłych połączeń będzie spadała. Do tej pory ci ludzie korzystali na tym, że co jakiś czas był pociąg, który wiózł ludzi zatrzymując się na pipidówkach. Idziemy trochę w model Japoński, gdzie szybka kolej do dużego miasta a potem autobusem. Pytanie czy o to właśnie ma chodzić?

Nie bardzo rozumiem co chcesz przekazać.

W jaki sposób bezpośrednie ekspresowe połączenia mają zabić rentowność zwykłych?
Jeżeli ktoś chce się szybko dostać z Trójmiasta do Warszawy czy Krakowa, to przecież nie będzie się tłuc regio z przesiadkami, a tylko takie pociągi zatrzymują się na każdym przystanku.
Jeżeli dla kogoś ceny EIP są za duże, to i tak wybiera IC lub TLK.

Przenosząc ruch EIP z trasy przez Iławę nie trzeba likwidować połączeń IC i TLK, skoro mają na to klientów.
No i tak jak pisałem wcześniej, jeżeli szybkie pociągi przeniosą się na swoje tory, to zwolnią czas dla regionalnych i pośpiechów, będzie można puścić takich więcej lub skrócić im czas jazdy, bo nie będzie przedłużonych postojów, żeby przepuścić szybsze.

Nie znam specyfiki japońskiej kolei, ale wątpię żeby to były wyłącznie Shinkanseny. Być może odpowiedników naszych IC mają mało, ale lokalne linie na pewno są.
Tak samo jak Francja nie ma samych TGV, Niemcy ICE.

22 godziny temu, LeBomB napisał:

No dlatego opisuję swoje wątpliwości, bo z dokumentów które są dostępne nie wynika żeby dokonano szczegółowych analiz zapotrzebowania, a mapka która ma obrazować obszary generujące ruch pasażerski po części zaprzeczają idei planowanych połączeń.

Jeżeli "projekt" szprych był polityczny, to nie dziwne. Miało być medialnie i prowadzić wszystkimi drogami do lotniska.
Zgadzam się, że nie tędy droga. Jak chcemy coś sensownego budować, to musi to wynikać z potrzeb transportowych całego kraju, a nie widzimisię polityka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, lpcl napisał:

Niech im tam te Okęcie rozbudowują, dla mnie to mogą nawet ochotę wyburzyć na te pasy startowe. ;)

Ale wiesz, że Okęcie nie jest na Ochocie? Od 20 lat już leży w dzielnicy Włochy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, 209458 napisał:

Ale wiesz, że Okęcie nie jest na Ochocie? Od 20 lat już leży w dzielnicy Włochy.

Przecież nie napisałem, że jest. Niech im ten pas chociaż długi zrobią 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, lpcl napisał:

Przecież nie napisałem, że jest. Niech im ten pas chociaż długi zrobią 

Za linią kolejową w sąsiedniej dzielnicy? I po co długi? Obecne starczą nawet dla Airbusa A380, chcesz wznawiać program promów kosmicznych w rapach PolSA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, 209458 napisał:

Za linią kolejową w sąsiedniej dzielnicy? I po co długi? Obecne starczą nawet dla Airbusa A380, chcesz wznawiać program promów kosmicznych w rapach PolSA?

A widziałeś emotikona na końcu zdania ;)

Chyba, że chorujesz na autyzm i nie odróżniasz ironii (nie śmieję się, koleś z roboty choruje i trzeba uważać bo wszystko bierze na serio).

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
29 minut temu, lpcl napisał:

koleś z roboty choruje

Nie „choruje”, bo autyzm to nie choroba.

Edytowane przez Camil666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, lpcl napisał:

A widziałeś emotikona na końcu zdania ;)

Chyba, że chorujesz na autyzm i nie odróżniasz ironii (nie śmieję się, koleś z roboty choruje i trzeba uważać bo wszystko bierze na serio).

No dla mnie nie każde zdanie z głupią ikonka na końcu jest ironią. Zabij, ale nie rozumiem co ironicznego było w wyburzaniu Ochoty? Dlaczego nie Białołęki, Jeżyc, albo Nowej Huty? Nowa Huta dalej to chyba byłoby najbardziej ironicznie? Tak to działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, 209458 napisał:

No dla mnie nie każde zdanie z głupią ikonka na końcu jest ironią. Zabij, ale nie rozumiem co ironicznego było w wyburzaniu Ochoty? Dlaczego nie Białołęki, Jeżyc, albo Nowej Huty? Nowa Huta dalej to chyba byłoby najbardziej ironicznie? Tak to działa?

To dopisz sobie inna dzielnicę. Chyba, że na serio bierzesz, to, że naprawdę będą wyburzać całe dzielnice. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Camil666 napisał:

Masz tego źródło?

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/iata-prognozy-dla-cpk-dobre-aktualne-nie-sa-publiczne--19415.html

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,30458720,cpk-opiera-sie-na-analizie-ktora-z-lot-u-robi-emirates-a-z.html

Jak pisałem wcześniej, wszystko oparło się o założenia, dopiero kilka lat po założeniach zrobiono jakąkolwiek prognozę i to też z kosmosu.

A tu ciekawy wywiad na temat całej sytuacji

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/lot-chopin-cpk-i-porty-regionalne-20001.html

Znów tak jak już pisałem, tylko tu ktoś powiedział wprost, że punkt w jakim znalazł się Radom i Modlin to wynik sporów m.in. politycznych.

Gdyby dawno odłożyć te spory na bok, to dawno Modlin i Chopin byłyby dodatkowo rozbudowane za kasę którą przeznaczono 2 razy na budowę lotniska w Radomiu. LOT po części przenieść na Modlin, co dałoby większe możliwości rozwoju LOTu i wypracowanie pozycji z której budowa lotniska w ramach CPK miałaby większy sens. Tak to z obecnej pozycji LOTu zakłada się, że CPK będzie trampoliną rozwojową dla LOTu, tylko właśnie, to znów są założenia, a można było mieć solidne podstawy.

2 godziny temu, Camil666 napisał:

Bo nie ma 2 takich samych lotnisk na świecie.

Mi nie chodzi o znalezienie drugiego identycznego, bo wiem że to nie możliwe. Ale jest coś takiego jak zbieranie doświadczeń na podstawie błędów innych i to wypadałoby zrobić. Przy modelowaniu i tworzeniu założeń wziąć pod uwagę to czego unikać i jak projektować by nie popełnić błędów, które ktoś już może popełnił.

 

2 godziny temu, FataIity napisał:

Linie powinny łączyć miedzy sobą miasta w pierwszej kolejności i "przy okazji" przez CPK. Jeśli miałby się kończyć jedynie na lotnisku to chyba ktoś na głowe upadł, że to jest normalne ;) 

No tak wygląda projekt kolejowy, czyli wszystkie linie spotykają się w CPK. Jak chcesz dalej, to się przesiadasz. Nic nie wskazuje na to, by np. dzięki temu powstała bezprzesiadkowa szybka kolej np. Rzeszów - Kołobrzeg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@LeBomB To to takie kwestie wymagają konsultacji / zmian - gdzie CPK jest tylko przystankiem i mogło by to wyglądać np tak: Rzeszów-CPK-Warszawa-Białystok(?) lub np. Rzeszów-CPK-Gdańsk. Nie są to jakieś drastyczne zmiany i raczej nie wymagają jakiś dużych zmian w ogólnym projekcie. 

 

Jak mamy się otwierać dzięki CPK na Chiny to nie pogardził bym aby chińczycy zajęli się właśnie pociągami / siecią kolejową od A do Z. Mają chyba największe doświadczenie w robieniu tego w stosunku jakość - cena - czas. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, LeBomB napisał:

ttps://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/iata-prognozy-dla-cpk-dobre-aktualne-nie-sa-publiczne--19415.html

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,30458720,cpk-opiera-sie-na-analizie-ktora-z-lot-u-robi-emirates-a-z.html

Jak pisałem wcześniej, wszystko oparło się o założenia, dopiero kilka lat po założeniach zrobiono jakąkolwiek prognozę i to też z kosmosu.

Pytałem o źródło Twojego stwierdzenia, że CPK zakłada rozwój LOTu do poziomu Lufthansy. Tego w tych linkach nie ma, a przynajmniej w pierwszym, bo drugi jest za paywallem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, FataIity napisał:

To to takie kwestie wymagają konsultacji / zmian - gdzie CPK jest tylko przystankiem i mogło by to wyglądać np tak: Rzeszów-CPK-Warszawa-Białystok(?) lub np. Rzeszów-CPK-Gdańsk. Nie są to jakieś drastyczne zmiany i raczej nie wymagają jakiś dużych zmian w ogólnym projekcie. 

Tych zmian w ogóle nie powinno być, CPK nie powinno być punktem na mapie połączeń dalekobieżnych bo będzie żenująco słabym generatorem takiego ruchu w porównaniu do miast.

31 minut temu, FataIity napisał:

Jak mamy się otwierać dzięki CPK na Chiny to nie pogardził bym aby chińczycy zajęli się właśnie pociągami / siecią kolejową od A do Z. Mają chyba największe doświadczenie w robieniu tego w stosunku jakość - cena - czas. 

Z tą jakością to bym nie przesadzał, co jakiś czas lubi im upaść jakiś wiadukt.

8 godzin temu, RimciRimci napisał:

Plusem chińskiego wkładu w budowę Izery jest powstanie fabryki baterii do aut elektrycznych w Polsce.

Chińskiej fabryki chińskich baterii do chińskich aut. Tylko dlaczego na koszt polskiego podatnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bono[UG] napisał:

Nie bardzo rozumiem co chcesz przekazać.

W jaki sposób bezpośrednie ekspresowe połączenia mają zabić rentowność zwykłych?

Nie zabije ale zmniejszy rentowność, co w naszym modelu najprędzej doprowadzi do wygaszania tras. Obecnie EIP i IC są rozwiązaniami zbalansowanymi, bo zatrzymują się w większych miastach, a nie są bezpośrednim połączeniem z punktu A do B. To pozwala przewieźć ludzi z różnych regionów. W momencie gdy będą rozwiązaniami właśnie z punktu A do punktu B, to ktoś ludzi do punktu A będzie musiał dowieźć i zebrać tych z mniejszych miejscowości. Dlatego napisałem wcześniej, że to może spowodować konieczność reorganizacji lokalnych połączeń na siatkę połączeń mocno lokalnych. Czyli zamiast osobowego z Warszawy do Gdańska zatrzymującego się po kolei na stacjach może docelowo skończyć się np. tym że ludzie z Malborka czy z Elbląga którzy będą chcieli jechać do Warszawy będą musieli dojechać do Gdańska i stamtąd dopiero do Warszawy, bo inne połączenia międzymiastowe poza EIP i IC staną się nierentowne. 

Oczywiście to tylko moje obawy patrząc na schemat połączeń kolejowych w ramach CPK. Dlatego już do znudzenia powtórzę, że po prostu projekt wymaga nieco głębszej analizy pod kątem ryzyk, skutków i opłacalności niektórych przedsięwzięć. I zgadzam się z tym, że za długo to trwa, dlatego to powinny być działania podjęte szybko i skutecznie. Nawet rozkładając to na większe etapy, ale robione w sposób racjonalny, rozsądny i tak jak trzeba, a nie że może na zapas. Robić tak jakby kolej miała już jeździć te 300-350 km/h, bo potem modernizacje będą droższe.

Co do Japonii to tak, mają lokalną kolej, głównie w aglomeracji Tokio czyli Tokio oraz miasta sąsiadujące. Pozostałe połączenia po Japonii prowadzone są tak, by łączyć różne tereny. 

https://www.jrpass.com/map

Choć ok, nieco się pospieszyłem, bo teraz jak patrzę to niektóre linie funkcjonują równolegle.

3 godziny temu, Bono[UG] napisał:

Zgadzam się, że nie tędy droga. Jak chcemy coś sensownego budować, to musi to wynikać z potrzeb transportowych całego kraju, a nie widzimisię polityka.

No i w całym tym zamieszaniu dokładnie o to mi chodzi, że CPK czyli lotnisko + kolej+ transport samochodowy ma wynikać z potrzeb transportowych, a nie z tego żeby politycy mogli odtrąbić jakiś pozorny sukces za kupę kasy nas wszystkich. 

Należy sobie wreszcie uświadomić, że jak chcemy się bogacić jako naród, to nie stać nas na nieprzemyślane inwestycje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, FataIity napisał:

To to takie kwestie wymagają konsultacji / zmian - gdzie CPK jest tylko przystankiem i mogło by to wyglądać np tak: Rzeszów-CPK-Warszawa-Białystok(?) lub np. Rzeszów-CPK-Gdańsk. Nie są to jakieś drastyczne zmiany i raczej nie wymagają jakiś dużych zmian w ogólnym projekcie. 

No nie tylko takie, ale o ten kierunek chodzi, że część rozwiązań jest nieprzemyślana. Wiesz, jeżeli węzły kolejowe i linie nie zostaną odpowiednio zaprojektowane to uruchomienie np. linii Rzeszów - CPK będzie możliwe, ale linii Rzeszów i coś dalej niż CPK bez przesiadek już może wymagać kolejnych inwestycji. Po co, jak można rozeznać potrzeby i zrobić to od razu, albo skorzystać z gotowych rozwiązań które są w Warszawie. Dlatego pisałem też o tym, że np. hub kolejowy powinien moim zdaniem być w Warszawie. Jak ma być lotnisko, ok, niech sobie będzie jeżeli faktycznie się utrzyma i wtedy niech tam jeździ specjalny pociąg poprowadzony specjalną linią kolejową, tak żeby to faktycznie zajmowało nie więcej niż 15 minut z Zachodniego i z dworca Zachodniego zrobić właśnie węzeł kolejowy szybkich kolei. Tylko to trzeba było też o tym myśleć zanim zaczęto przebudowę Zachodniego...

52 minuty temu, Camil666 napisał:

Pytałem o źródło Twojego stwierdzenia, że CPK zakłada rozwój LOTu do poziomu Lufthansy.

Pewien skrót myślowy, który był używany wielokrotnie od lat

https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/lufthansa-nie-mozemy-czekac-az-budowa-cpk-sie-zakonczy-cz2-2698.html

Chodzi po prostu o ambicje rozwojowe LOTu oparte na prezentowanych okresowo planach. 

Tu obecnie strategia na kolejne 4 lata

https://www.pasazer.com/news/464037/lot,oglosil,piecioletnia,strategie,2024,2028.html

Wszystko fajnie, tylko gdzie zamierzają tę strategię realizować, bo nie zanosi się, żeby wykorzystali możliwości Radomia. Zatem czy znów nie zaczyna się gra, a nie współpraca? No bo powstaje pytanie czy LOT mierzy siły na zamiary?

@TheMr. no właśnie jeżeli z góry byłoby wiadomo że jakieś duże linie są zainteresowane lataniem z takiego portu lotniczego, to oczywiście że to ma sens. Stąd znów przytoczę to co już pisałem, że może lepiej byłoby do spółki wciągnąć linie lotnicze, bo im wtedy bardziej będzie zależało jeżeli nie będą mogły pozbyć się aktywów przez ileś tam lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że jednak zmienia się narracja: https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-maciej-lasek-podal-realny-harmonogram-oddania-cpk-to-sie-spi,nId,7496239

Czyli jednak budujemy, ale z początkowej daty oddania (2029, wszyscy zdrowi na umyśle wiedzą, że nierealna) robimy 2032. Czyli na nasze warunki końcówka 2033, jeśli nikt nie zmieni zdania po drodze.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

ok, to tera mi to wytłumaczcie tj. będzie rozbudowa okecia, na razie nie ma planu, zezwoleń, w zasadzie nic nie ma, będzie trwała do kiedy? 2030? przy czym jak będą rozbudowywali to część lotniska będzie nieczynna, ruch ograniczony a jak oddadzą w tym 2030 to co za chwilę oddadzą cpk w 2032 i zamkną Okęcie czy drugi Radom w Baranowie? Przecież to się bardziej nie trzyma kupy niż te cpk w 2029.

Edytowane przez lpcl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lpcl
Wg artykułu:
- budowa CPK ma zakończyć się w 2032r.
- Chopin będzie tylko rozbudowany, aby utrzymać obecny tren pasażerów - nie na zapas
- Modlin będzie rozbudowany
- transfer pasażerów z Chopina będzie od 2032r. do 2034/35r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Odpowiedzi

    • Wchodzisz po drabinie i wystawiajac glowe do gory widzisz lufe skierowana w Twoim kierunku, co robisz? Policjant, zolnierz, ktokolwiek ma za zadanie najpierw zneutralizowac zagrozenie, a nie dac sie zabic bezmyslnie. Zaczelo sie od postu na 4chanie... Nie zakladalbym duzej wiarygodnosci takiego zrodla.     Szklo z promptera i nie przyznanie sie? Narazie to Trump kompletnie nie gra na tym incydencie 'sam', w 'swoj sposob', wiec nie wiem skad retoryka, ze nie bedzie sie chcial przyznac jezeli okaze sie, ze dostal faktycznie jedynie szklem. Co do baby - szukam wlasnie nagran, ale mnie sluzbowy firewall blokuje dosc mocno. Wypowiem sie jak to dokladnie obejrze. Z tego co widzialem wczesniej, to po prostu babka jest niekompetentna, ale nie widzialem na moj chlopski rozum, jakiegos 'ustawionego' zachowania z jej strony - ale nie patrzylem pod tym katem.
    • Spróbuj zmniejszyć jasność do 20-30% (ok. 80-110 cd/m2): https://ithardware.pl/testyirecenzje/msi_mag_341cqp_qd_oled-31924.html#6
    • Ok to może źle sprecyzowałem, chciałbym kupić wszystko od nowa. Budżet mogę podciągnąć np do 6000zł +/- Zastanawiam się nad platformą pod DDR5.  Jeśli chodzi o dyski to wystarczy mi jedynie na rozruch system np 512gb, a tak to posiadam na montaż i cache 3x Dysk SSD NM710 2TB NVMe M.2 2280 4850/4500MB/s i 2x ssdki klasyczne które będę przekładał na właśnie tego pc.     
    • Własna działalność wymaga samodyscypliny i mądrego uporządkowania sobie spraw praca-życie. To nie etat gdzie 8h i heja nic mnie nie obchodzi. Może tak być ale musisz sobie to sam skrupulatnie wszystko poukładać. UOP zwalnia cię w 90% z takiego planowania i myślenia, jest więc łatwiejszy, przyjemniejszy ale ma swoje granice, których nigdy nie przeskoczysz. Sam jestem na JDG w branży innej niż moto ale to raczej bez znaczenia. Też miałem okres gdzie dla mnie praca i hajs przysłaniały odpoczynek, wolne, czas dla siebie czy bliskich. Sytuacje w stylu "jak dziś popracuje 14-16h to zarobię w dwa-trzy dni 50% miesięcznej wypłaty, to tylko parę dni" - miałem tak często. No i hajsy płynęły ale człowiek robił się wrakiem, chodzącym zombie. Teraz robię te umowne 8h dziennie, czasem 6 czasem 9 ale w miarę staram się trzymać okolic 7-8h. Mógłbym zarobić więcej robiąc więcej? Mógłbym. Zamiast nowej A3 mógłbym kupić nową A6? Może i ze dwie nawet ale zdecydowanie lepiej mi z świadomością, że nie muszę. Że to co mam, jest ok i 300% więcej pracy nie da mi 300% więcej satysfakcji. A więc z czystego rachunku opłacalności wychodzi mi, że optymalnie jest więc być tu gdzie jestem.
    • Od samego początku zastanawiam się który to prompter ? Strzał padł z prawej (patrząc od Donalda). Oba promptery całe. Był gdzieś trzeci ? Może zamachowiec rzucił prompterem ?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...