Skocz do zawartości
azgan

God of War Ragnarök - PS5, PC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
12 minut temu, Qrdello napisał:

Returnal: Returnal technical problems reddit - Wyszukaj (bing.com) masz swoję ideolo premierę :D

Były tylko drobne problemy i nawet DF mówiło że to dobry port z małymi problemami. A że tobie nie działało , no cóż nie zawsze wszystko działa, znajomy grał od premiery i nie miał żadnych problemów z grą ale to zapewne wszystko zależy od konfiguracji. I nadal przystaje po materiał DF że to jeden z lepszych portów.

Ja tam ludziom nie ufam, mają źle skonfigurowane PC i co grę mają problemy z crashami i stuterami a mi jak zwykle cud się zdarza i problemów nie mam. 

Wszystkie inne gry na premierę miały większe problemy od Returnal. 

I nigdzie nie napisałem że nie było problemów ale były one mniejsze w porównaniu do innych gier. 

Edytowane przez Phoenix.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Cytat

Za stwierdzenia, że Uncharted 4 działał na premierę PC jak złoto powinno się minimum wybatożyć i posypać solą.

@caleb59

A na koniec 

51pIjio.jpeg

Edytowane przez Kelam
  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, caleb59 napisał:

Za stwierdzenia, że Uncharted 4 działał na premierę PC jak złoto powinno się minimum wybatożyć i posypać solą.

W sumie God Of War na PC też miał swoje akcje, zobaczcie sobie w historii aktualizacji Steam ile tego było.

Problem z myszką to chyba po roku naprawili :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, caleb59 napisał:

Za stwierdzenia, że Uncharted 4 działał na premierę PC jak złoto powinno się minimum wybatożyć i posypać solą.

W sumie God Of War na PC też miał swoje akcje, zobaczcie sobie w historii aktualizacji Steam ile tego było.

A co było z nim nie tak? Bo szczerze to nie pamiętam jakiegoś wielkiego żalu czy tutaj czy na YT, a zwykle jak optymalizacja skopana to ludzie wpadają w histerię dosłownie wszędzie.

Ponownie, u mnie na RTX 3050 mobile i odpowiednio ustawionych detalach gra śmigała elegancko w 60 fps.

Ostatnio ją odświeżałem też na obecnych konfiguracjach i zero stresu w kontekście wymagań.

Generalnie premiery gier z PS, jakkolwiek zawsze są obarczone jakimiś problemami, to nie dorastają do pięt takim potworkom jak Gotham Knights czy DS Remake czy Callisto Protocol. To były dopiero twory na start. :E 

@Phoenix. a bo widzisz, ja nawet za myszkę nie ruszam jak uruchamiam porty z konsol. Dla mnie to są natywnie gry na pada i basta.

Edytowane przez Qrdello
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wierzę że mogłeś mieć problemy jednak przy tej grze to nie był tak masowy problem i tak duży problem jak mogłoby się wydawać a dziś Returnal po kilku latkach działa jak złoto i nie ma wcale wysokich wymagań. Ilość opcji w jest oszałamiają i ma też wbudowany solidny benchmark. 

A jeśli dałeś na laptopie i 3050 to cóż mogę powiedzieć, dla mnie taka karta to padlina i nie do gier AAA. Do tego walące po 100st cpu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj to one wszystkie działają jak złoto. Ale przyznać trzeba, że trend jest raczej rosnący od premiery TLOU. To że są jakieś czkawki na premierę, to zawsze będą - ale kupując takie Forbidden West czy ostatnio GoT czy teraz GoW nie mam wrażenie bycia beta testerem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile można tłumaczyć. Chcecie, to sobie grajcie na padach. Ale skoro jakieś studio wydaje gry na PC - za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie - K+M. Tymczasem niektórzy patrzący nie dalej niż poza swój nos, widać tego nie dostrzegają. Nie zakazuję dodawania dobrej obsługi pada na pc. Ale takie krótkowzroczne usprawiedliwianie nieudolności devków jest dziwne delikatnie mówiąc. Jeszcze podśmiechujki - hehe, a u mnie na padzie cacy:kwasny:.

retard-drooling.png

  • Like 1
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mnie zastanawia dlaczego ta gra nagle zajmuje 3x tyle co poprzedni God of War, wymagania też znacznie się zwiększyły, to co wcześniej było jako rekomendowane teraz jest w minimalnych a gra wygląda jak rozbudowane DLC.

Edytowane przez GTM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No powinno działać :E Tak samo jak regulacja FOV być powinna. Szczególnie, że jest tu z tego co piszą tryb 21:9, a to nic innego niż szerszy FOV tylko z obciętą górą i dołem względem 16:9.

Ja kupię pewnie za pół roku, albo rok :E TLoU remake też dopiero jakoś po 10 miesiącach od premiery zakupiłem :E

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, GTM napisał:

Mnie zastanawia dlaczego ta gra nagle zajmuje 3x tyle co poprzedni God of War, wymagania też znacznie się zwiększyły, to co wcześniej było jako rekomendowane teraz jest w minimalnych a gra wygląda jak rozbudowane DLC.

Taki zarzut o rozbudowanym DLC to można mieć do praktycznie każdego sequela. Moim zdaniem ta gra jednak wygląda istotnie lepiej na wielu polach, zarówno efekty, takie cuda jak rozdziałka głębi ostrości, modele, detale. Oświetlenie też znacznie na plus. Nie powiedziałbym, że wymagania wzrosły a grafika stoi w miejscu.

Problem jest taki, że ludzie nie nauczyli się jeszcze iż coraz częściej drobna poprawa kosztuje niewspółmiernie dużo, dlatego mimo nienajgorszego sprzętu ja tam lubie te zoptymalizowane ustawienia do gier z Digital Foundry i sobie je aplikuje, ew. jak uznam że coś jest jednak według mnie warte podniesienia to podnoszę. Natomiast wyższa rozdziałka cieni na trzecim planie co widać dopiero po 300% zoomie, a zjada Ci 5 klatek to coś czego się wystrzegam, no chyba ze moj komp nawet po wszystkich suwakach na maks nie jęczy.

 

Edytowane przez MroczneWidmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ciekawe że Svartelheim jes bardziej wymagającyOxjwG4r.jpeg

niż początkowa lokacja czyli dom Kratosa z okolicznym laskiem 

IDPWfLE.jpeg

A iVram nieco puchnie z czasem, chociaż wątpie aby zapchało mi 16GB bo część z tego to pewno alokacja.

1 godzinę temu, GTM napisał:

Mnie zastanawia dlaczego ta gra nagle zajmuje 3x tyle co poprzedni God of War, wymagania też znacznie się zwiększyły, to co wcześniej było jako rekomendowane teraz jest w minimalnych a gra wygląda jak rozbudowane DLC.

Ragnarok wygląda zauważalnie lepiej niż poprzednia część, na pewno tekstury są ostrzejsze i w wyzszej rozdzielczości a to zawsze dużo waży. Mnogość wersji językowych też zapewne nie jest bez wpływu na objętość.. Może za wiele do tej pory nie ugrałem wiele, ale jak dla mnie w porównaniu do poprzedniej częsci to tutaj ładnie zwiększyli ilość i długość cut-scen, momentami można się poczuć jak u Kojimy w MGS.

rPgcyz6.jpeg

Edytowane przez frog67
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co to za 56-59fps poniżej ludzkiej godności? Obelgą jest wrzucanie takich screenów.

ron-swanson-trash.gif

Edytowane przez caleb59
  • Haha 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, caleb59 napisał:

Co to za 56-59fps poniżej ludzkiej godności? Obelgą jest wrzucanie takich screenów.

Lepsze to niż włączanie generaratora i udawanie że jest 30 wincyj :E 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Kelam napisał:

Ile można tłumaczyć. Chcecie, to sobie grajcie na padach. Ale skoro jakieś studio wydaje gry na PC - za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie - K+M. Tymczasem niektórzy patrzący nie dalej niż poza swój nos, widać tego nie dostrzegają. Nie zakazuję dodawania dobrej obsługi pada na pc. Ale takie krótkowzroczne usprawiedliwianie nieudolności devków jest dziwne delikatnie mówiąc. Jeszcze podśmiechujki - hehe, a u mnie na padzie cacy:kwasny:.

retard-drooling.png

To odwróćmy, powiedz to graczom, którzy od kolebki tylko na padzie i na konsoli i też chcieliby zagrać w FPSa. W czasach ps1-3, a nawet i 4, gry fps na konsolach bywały niegrywalne przez niski fps ogólny (30 jak bozia dała) i mizerną implementację celowania z klawiatury i myszki. Czy ktoś o to jakoś specjalnie kruszył kopie? Chyba tylko fanatycy i ortodoksi. I gry wtedy na konsole kosztowały zdecydowanie więcej niż na PC. :E I też developerzy powinni byli cyt: za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie ale jakoś tak nie bardzo im to wychodziło. Sprawiedliwe? Za wuja. A tutaj nagle jak wychodzi gra, która co do zasady została rozpisana pod dwa modele gamepada (ds4 i dsense) ma kiepską implementację myszki - i to nie wszędzie - bo z ciekawości pograłem chwilę na klawie i myszce - i, o dziwota, zero problemów prócz oczywistych - jest wyjątkowo niewygodnie - jest hurdur i obrona częstochowy.

I podśmiechujki to są hehe po Twojej stronie kolego.

Edytowane przez Qrdello
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co? jakiś błąd z vramem? Panie to już nie te czasy.

 

Edytowane przez Reddzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, frog67 napisał:

Lepsze to niż włączanie generaratora i udawanie że jest 30 wincyj :E 

Z ciekawości sprawdziłem przed chwilą fsr i z 80fps zrobiło się 150 :D jakość obrazu jakoś tak nie boli zbyt bardzo, więc póki co jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Reddzik napisał:

Co? jakiś błąd z vramem? Panie to już nie te czasy.

 

Na poprzedniej stronie pisałem że gra działa na kartach poniżej 6gb :) jednak żeglarze są bardziej ogarnięci niż 99% programistów w tych dużych firmach.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Kelam napisał:

Ile można tłumaczyć. Chcecie, to sobie grajcie na padach. Ale skoro jakieś studio wydaje gry na PC - za pełną cenę, to żadna ich łaska zapewnić sensowne sterowanie docelowe na tej platformie - K+M. Tymczasem niektórzy patrzący nie dalej niż poza swój nos, widać tego nie dostrzegają. Nie zakazuję dodawania dobrej obsługi pada na pc. Ale takie krótkowzroczne usprawiedliwianie nieudolności devków jest dziwne delikatnie mówiąc. Jeszcze podśmiechujki - hehe, a u mnie na padzie cacy:kwasny:.

Ja dlatego odpuściłem  wyczekiwaną małpę.  :(

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Qrdello napisał:

To odwróćmy, powiedz to graczom, którzy od kolebki tylko na padzie i na konsoli i też chcieliby zagrać w FPSa. W czasach ps1-3, a nawet i 4, gry fps na konsolach bywały niegrywalne przez niski fps ogólny (30 jak bozia dała) i mizerną implementację celowania z klawiatury i myszki. Czy ktoś o to jakoś specjalnie kruszył kopie? Chyba tylko fanatycy i ortodoksi.

 

 

Godzinę temu, Qrdello napisał:

To odwróćmy, powiedz to graczom, którzy od kolebki tylko na padzie i na konsoli i też chcieliby zagrać w FPSa. W czasach ps1-3, a nawet i 4, gry fps na konsolach bywały niegrywalne przez niski fps ogólny (30 jak bozia dała) i mizerną implementację celowania z klawiatury i myszki. Czy ktoś o to jakoś specjalnie kruszył kopie? Chyba tylko fanatycy i ortodoksi.

A teraz na poważnie. 
No chyba kpisz Kolego ?!

Konsola, to pad (koniec dyskusji).
Komputer do K+M (koniec dyskusji).
To są ich środowiska naturalne. 

I jeżeli gracz konsolowy, mający na wyposażeniu pada i umiejętności wyłącznie padowe, kupuje grę wydawaną NA KONSOLE, to chyba oczywiste, że dostanie grę konsolową na ten operator konsolowy = pad.
I dokładnie tego samego oczekuję od gry komputerowej wydawanej na komputer. Naturalnego operatora tej platformy = K+M.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A czy ktoś wyłączył możliwość korzystania z klawiatury i myszy na PC? :D Nagrać Ci film, że działa to w porządku i bez żadnych problemów? Pultacie się o jednostkowe problemy, które mogą być powodowane np softem do obsługi myszy (mówię tutaj o stutterze wywołanym ruszaniem postacią czy jakieś skopane opóźnienia kliknięcia) i których rozwiązanie to najczęściej właśnie wyłączenie jakiejś appki, która powoduje problem. Ciekawe, że dzisiaj na 3 różnych configach odpaliłem grę i mam 0 zero null nada problemów ze sterowaniem różnymi myszami i klawiaturami.

100 lat temu w RE3 miałem spadki fps przy korzystaniu z aplikacji do obsługi myszy i klawiatury razer, w ogóle synapse jest tak ciężki dla kompa, że czasem się jajca z nim dzieją - no ale to btw. Chcąc celować myszą i klawiaturą musiałem wyłączać synapse. No trudno, widocznie moja kombinacja sprzętu x gra nie chciała działać porządnie. Powód to jojczenia w sieci? Zaden. Dorosły jestem? No chyba, to sobie z tym jakoś poradzę. :E Ja wiem, że wydawca czy developer odpowiada za wszystko związane z grą, ale problemem PC od zawsze była mnogość konfiguracji i wynikające z tego jajca. Jak ktoś tego nie kuma to pozostaje granie w bierki albo konsola. I to tyle.

I nie, sufit mi nie spadł. Myślę realnie a nie stawiam siebie w epicentrum wszechświata. :D 

Zresztą ja się nie mam zamiaru z Wami szarpać, zwyczajnie takie mam zdanie w tej sprawie i jestem w stanie sporo zaakceptować bo dla mnie granie na PC od zawsze wiązało się z problemami mniejszymi czy większymi. Jestem przyzwyczajony i oswojony, a jak się cos sypnie to szukam rozwiązania problemu i to najczęściej jest jakaś pierdoła softowa. Jedyna sytuacja, gdzie mówię wyraźnie nie deweloperowi to idiotyzmy w wymaganiach sprzętowych lub poziom zabugowania tak wysoki, że nie sposób w grę normalnie grać. (patrz TLOU PC, kupiłem dopiero po roku).

Edytowane przez Qrdello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, brainq napisał:

Optymalizacja pit top żeby tak każda gra działała. 

Ta gra była robiona pod PS4, nawet na złomie zadziała... "Dobra optymalizacja" gdy niemal nie ma czego optymalizować to żadne osiągnięcie, gra jest bardzo lekka jeśli chodzi o wymagania pod kątem CPU.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Kris194 napisał:

Ta gra była robiona pod PS4, nawet na złomie zadziała... "Dobra optymalizacja" gdy niemal nie ma czego optymalizować to żadne osiągnięcie, gra jest bardzo lekka jeśli chodzi o wymagania pod kątem CPU.

Tia?? Powiedz to GTA IV :E

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Doszedłem do świata krasnoludów i tutaj fpsy spadły wyraźnie. Wciąż jest to 1440p/ultra/natywna ale zamiast wcześniejszych 80-100 fps teraz mam 70-90. W dodatku podczas przemieszczania się między światami fpsy potrafią chrupnąć poniżej 60, najniżej jak widziałem to 49. Oczywiście sprawę ratuje FG, bo z nim włączonym nigdy nie spada poniżej 90 fps, ale te kilka miejsc wymaga optymalizacji bo są chyba ciut za ciężkie do pokazywanych możliwości wizualnych.

No i trafił się pierwszy bug - walka z Thorem w drugim etapie crashowała przez włączonego locka na 60 klatek :E 

Edytowane przez Qrdello
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Włączyłem sobie FG do testów 

Z danych po opóżnieniu wcyhodzi że naprawde mam 60fps bo 16ms na to wskazuje, natomiast OSD pokazuje mi 100-105fps zazwyczaj czyli wychodzi że generator dokłada dodatkowo 40-45 swoich klatek, nie spodziewalem się tego, oczywiście jak ktoś jest wprawiony to od razu wyłapie że za nic w świecie to nie odpowiada płynności 100fps tytlko wtedy właśnie patrzy się na opóźnienie.

No właśnie bujam się po Svartelheim i od razu wyłapałem że wymaga więcej niż początkowa lokacja 

Y3VmFJV.jpeg

Tam mialem 70-80fps, a u krasnoludów 60-60 pare czasem spadnie poniżej 60 kilka klatek.

Edytowane przez frog67
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nadal nie mogę przekonać do tego generatora klatek i nie chodzi mi nawet o te opóźnienia tylko bardziej artefakty. Robienie z 💩 miodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...